Actualizat

Contract semnat pentru un tronson din Autostrada Transilvania: ​UMB va construi 12 km între Zimbor și Poarta Sălajului pentru circa 140 de mil. euro

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A3 Nadaselu - Mihaiesti - Zimbor - Poarta Salajului
Foto: Hotnews
Asocierea de firme românești UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct va construi 12,24 km din autostrada Transilvania între Zimbor și Poarta Sălajului pentru circa 680 de milioane de lei. Contractul a fost semnat vineri la Zalău și marchează al doilea lot al Autostrăzii Transilvania pe care constructorul băcăuan UMB va lucra, după Gilău - Nădășelu. Cu toate acestea, tronsonul Zimbor - Poarta Sălajului riscă să devină un nou tronson „muzeu” la finalizarea lucrărilor.

Vineri 26 iunie Compania de Autostrăzi ar urma să semneze la Zalău contractul cu UMB pentru "Proiectare și execuție Autostrada Brașov - Târgu Mureș - Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești - Suplacu de Barcău, Subsectiunea 3B2: Zimbor - Poarta Sălajului (km 13+260 - km 25+500)”.

Atribuirea contractului a venit în urmă cu două săptămâni, iar semnarea contractului va avea loc acum pentru că nu au existat contestații depuse. De altfel, UMB a câștigat cu prețul de 680.405.395,28 Lei fără TVA și un punctaj total de 100 puncte, din care 45 de puncte pentru componenta financiară și 55 de puncte pentru componenta tehnică.

Prețul pe km de autostradă este de 55.588.676,08 lei fără TVA, reprezentând 11.495.238,86 Euro fără TVA, transmite Compania.

Durata contractului este de 156 de luni, din care:

- 12 luni perioada de proiectare,
- 24 luni perioada de execuție a lucrărilor,
- 120 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.


Traseul începe după intersecția Autostrăzii cu DN 1G km 13+260 (Huedin - Zimbor – Tihau (DN 1G)), apoi traseul autostrăzii se înscrie între dealurile Fânețelor și Lupului, în lungul văii Capusu, intersectează, în Valea Glodului, DC 56 între localitățile Bercea și Santa Mana, îndreptându-se către nord până la intersecția cu DJ 108A (Romanasi - Agrij), la vest de localitatea Poarta Sălajului.

La finalul tronsonului, la km 25+280, se va amenaja o intersecție giratorie provizorie, necesară accesării sectorului de autostradă din DN 1F, prin intermediul unui drum local, până în momentul dării în exploatare a Subsecțiunii 3B3, Poarta Sălajului - Zalău.

În cadrul acestei secțiuni s-a prevăzut construcția a 5 viaducte și 1 pod peste autostradă.


Lotul Poarta Sălajului - Zimbor, un nou „muzeu” de autostradă?


Problema apare la capătul lotului de la Zimbor, acolo unde nodul rutier pentru descărcarea traficului ține de tronsonul adiacent Zimbor - Mihăiești - Nădășelu, lot aflat în licitație și unde CNAIR tocmai a publicat 118 răspunsuri la clarificările cerute de constructori - semn că licitația este una complexă și s-ar mai putea întinde în timp.

Fără acel nod rutier, practic, tronsonul Zimbor - Poarta Sălajului ar putea rămâne „muzeu”, neputând fi folosit.

Mai mult, capătul lotului de la Zimbor vine direct peste un deal și se termină abrupt, urmând să fie continuat de următorul lot direct cu un pasaj peste DN1G și apoi nodul rutier. Cu alte cuvinte vor exista clare dificultăți în a amenaja o descărcare provizorie în caz că lotul adiacent nu va fi gata la timp.

În replică, Compania de Autostrăzi precizează că la capătul lotului va fi amenajată, totuși, o descărcare provizorie.





Citește și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6342 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    De ce se aleg astfel de solutii? (Vineri, 26 iunie 2020, 12:33)

    PrivireCritica [utilizator]

    De ce nu se sparge de la inceput in loturi de minim 45 de km care sa poata fi utilizate dupa terminare? Cui foloseste in afara de constructori sa ai petice, petice de autostrazi?
    • +7 (7 voturi)    
      deoarece (Vineri, 26 iunie 2020, 12:54)

      DanIonita1 [anonim] i-a raspuns lui PrivireCritica

      nu exista constructori care sa aiba capacitatea de a lucra pe loturi de 45 km. Avem niste constructori ok in taxa UMB, TS, Astaldi, Porr dar nici ei nu pot "inghitii" mai mult decat pot "mesteca"
    • +5 (7 voturi)    
      sunt penibili (Vineri, 26 iunie 2020, 12:57)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      Nu vezi ca dureaza TREI ANI pentru 12 km.


      Problema este la minister si la compania de autostrazi. acolo e o cloaca de coruptie si incompetenta pe care nimeni nu vrea sa o curete. Oare de ce?
    • +3 (3 voturi)    
      Sunt prea mari (Vineri, 26 iunie 2020, 13:20)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui PrivireCritica

      Un lot de 45 km e prea mare pentru aproape orice constructor daca il vrem si repede. De exemplu loturile de 15-20 km de la Alba Iulia au vreo 3 ani intarziere, daca ar fi fost unul mare de 35 l-ar termina peste inca 5 ani.

      Loturile mici se pot da in functiune pe masura ce sunt gata, problema e cu nodurile, daca lotul respectiv nu are noduri la ambele capete ori ramane inchis (ca bucata de 4 km de la Margina pe A1 sau Iernut-Chetani pe A3), ori se face o descarcare temporara (Holdea, A1). Oricum e mai bine sa ai 20 km functionali dupa 2 ani si inca 20 dupa inca 2 ani decat 40 dupa 4 ani.
  • +2 (2 voturi)    
    Bine (Vineri, 26 iunie 2020, 12:33)

    1anonim [utilizator]

    La treaba !
    • +2 (2 voturi)    
      Conform principiului românesc (Vineri, 26 iunie 2020, 14:01)

      gebica [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

      Nicio autostradă fără cocoașă de lungire a drumului, prețului și șpăgilor. După Ploiești (cu 10 km mai lungă decît DN1 prin sate), Focșani și Boița, iată și aici Cluj-Nădășelu. Super!!!!
      • 0 (2 voturi)    
        Aici cocosica e dictata de teren (Vineri, 26 iunie 2020, 18:45)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui gebica

        Este ca ai chiulit de la scoala?
        • +1 (1 vot)    
          Oare? (Sâmbătă, 27 iunie 2020, 8:44)

          gebica [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          Eu am învățat că autostrăzile se fac cam drept. Drumurile obișnuite urmăresc terenul. Probabil că am mers la școli diferite.
  • -3 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 26 iunie 2020, 13:46)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by