Stadiul autostrăzii Sibiu - Pitești, pe fiecare tronson: Șantier deschis în acest an pe secțiunea 5. Licitația de pe lotul 4 cu tunel va fi tranșată în următoarele săptămâni / Ce se întâmplă cu sectoarele montane

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews
Pe o parte din cei 30 de kilometri de pe Secțiunea 5 din autostrada Sibiu - Pitești, de la Pitești la Curtea de Argeș, constructorul cu care recent s-a semnat un contract de peste 350 de milioane de euro va intra în șantier încă din acest an. Pe Lotul 4, care va conține și un tunel-premieră pentru infrastructura rutieră din România, licitația în curs va fi încheiată cu un constructor desemnat în următoarele două săptămâni. Vezi în articol care e soarta secțiunilor 2 și 3, cele mai dificile ale autostrăzii A1 Sibiu - Pitești.

Lotul 1 - Sibiu - Boița - 13,17 km


„Pe Sibiu - Pitești am dat drumul la lotul 1. Acolo se și lucrează cu sincopele date de condițiile meteo”, a explicat șefa Companiei de Drumuri, Mariana Ioniță.

Oficialul a făcut referire la Secțiunea 1 de circa 13 kilometri de la Sibiu la Boița, acolo unde constructorul Porr a început șantierul în forță în lunile de primăvară, a ajuns la circa 10% progres fizic, dar care în ultimele săptămâni nu a putut lucra în ritm susținut din cauza precipitațiilor abundente din zonă.



Lotul 5 - Pitești - Curtea de Argeș - 30,35 km


„Pe lotul 5 antreprenorul s-a organizat, proiectează. Ne-a promis că tronsonează astfel încât să începem execuția mai devreme decât ne propusesem prin contract”, a spus Mariana Ioniță.

Secțiunea 5 are circa 30,35 km, începe de unde se termină actuala A1 la Pitești (Bascov) și ajunge până la Curtea de Argeș. Constructorul Astaldi a fost contractat în urmă cu o lună pe circa 356 milioane de euro, iar prima etapă este proiectarea.

Deși termenul contractual pentru proiectare este de 12 luni, constructorul a anunțat deja în ședințele bi-lunare cu CNAIR că va elabora o parte din proiect mai repede pe anumite zone, precum cea din apropiere de Bascov, pentru a putea începe șantierul încă din toamnă. O condiție pentru ca acest lucru să se întâmple este ca și CNAIR să rezolve partea de exproprieri.


Lotul 4 - Curtea de Argeș - Tigveni - 9,86 km


Pe Lotul 4, circa 9,86 km de la Curtea de Argeș la Tigveni, acolo unde va exista și un tunel de circa 1,35 km prin dealul Momaia, licitația lansată încă de anul trecut, ar trebui să se finalizeze.

„Pe Lotul 4 suntem în faza finală a evaluării. Am mai cerut niște clarificări ofertanților, acolo unde era necesar. Sperăm că în maxim două săptămâni (n.r. să avem atribuirea), trebuie să vedem și cum răspund. e un lot foarte greu, e o valoare estimată al 2 miliarde de lei. Are 10 kilometri și are un tunel - e o premieră un astfel de tunel la noi. Pe unii (n.r. dintre constructorii care au depus oferte) nu-i cunoaștem, nu i-am mai avut aici în România. Uitându-ne pe documente au văzut că prezintă experiență serioasă în spate”, a spus directoarea CNAIR.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești (cu negru sunt marcate tunelurile)

Secțiunile 2 și 3 - cele mai grele, pe Valea Oltului


Cât privește secțiunile 2 și 3, considerate a fi sectoarele montane ale autostrăzii - cele mai grele, cu opt tuneluri și numeroase viaducte și poduri pe Valea Oltului - acestea sunt în stadii diferite.

„Pe Lotul 3 suntem în stare avansată cu pregătirea documentației. În luna august sperăm să avem licitația urcată pe SEAP”, a declarat Gabriel Budescu, director în cadru CNAIR pe zona de studii și investigații.

„Lăsam vreo 45 de zile în SEAP, fiind o lucrare grea, pentru depunerea ofertelor și clarificări la documentație”, a completat și Mariana Ioniță.

„Pe lotul 2 avem acum un contract cu BEI-Passa pentru analiza informațiilor geotehnice. Până la sfârșitul anului sperăm să avem și aici licitația”, a detaliat Gabriel Budescu.

„Până la sfârșitul acestui an dorința noastră este ca cele două tronsoane care au rămas să fie pe SEAP în procedură de achiziție publică. Sunt circa 70 de kilometri. Astfel sperăm ca la anul să avem contracte în proiectare și în execuție de la un cap la altul Sibiu - Pitești”, a conchis Mariana Ioniță, directorul CNAIR.



Vezi și:











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19927 vizualizari

  • -4 (10 voturi)    
    mda (Miercuri, 1 iulie 2020, 8:20)

    SoulSearcher [utilizator]

    pana se face autostrada asta...

    se inventeaza teleportarea, si nu mai avem nevoie de masini :DDDDDD
  • +9 (9 voturi)    
    Loturile 2,3,4 sunt MULT în urmă (Miercuri, 1 iulie 2020, 8:33)

    nick24 [utilizator]

    Șanse să fie gata în peste 10 ani, pt că sunt foarte grele.
    Atunci, pt ca sectoarele 1 și 5 sâ NU fie muzeu,
    URGENT trebuie asfaltat DN7D, care va fi legătura între trosoanele de capete, pt mult timp. Un fel de DN68A, intre Margina și Holdea.
    https://www.oradesibiu.ro/2018/04/27/cel-mai-vechi-drum-din-romania-ar-scurta-distanta-dintre-sibiu-si-pitesti-cu-50-de-kilometri/

    Traseul prin Ţara Loviştei reduce distanţa dintre Sibiu şi Piteşti cu 50 de kilometri şi reprezintă o alternativă la mult – dezbătuta autostradă care ar putea lega Sibiul de Argeş
    • +3 (3 voturi)    
      Nu sunt 50 (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:33)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Recomand să faci traseul pe google maps. De la ieșirea de pe A1 de la Pitești până la sensul giratoriu de la Veștem, pe DN7 sunt 140km. Mută traseul prin Curtea de Argeș și DN7D, și o să ai 130km. E o diferență de doar 10km. Nu 50. Poți verifica dacă vrei.

      Plus, tu sincer vezi TIR-urile de pe DN7 mergând pe DN7D imbunătățit doar un strat de asfalt? Nu prea cred. Și DN7 are o grămadă de porțiuni care se erodează din cauza traficului greu. Uită-te pe malul Oltului, unde de-a lungul timpului au pus perete de beton să nu ia drumul la vale. Plus la Dedulești unde e închisă o bandă pe urcare pentru că prima bandă e deja compromisă.
      • +4 (4 voturi)    
        DN7D f important! (Miercuri, 1 iulie 2020, 23:15)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Citește cu atenție ziarul din zonă:
        https://www.oradesibiu.ro/2018/04/27/cel-mai-vechi-drum-din-romania-ar-scurta-distanta-dintre-sibiu-si-pitesti-cu-50-de-kilometri/

        DN7D va fi folosit ca drum tehnologic pt execuția autostrăzii, deci va fi lărgit și vor putea circula camioane grele și tiruri.
        Dacă numai se va asfalta, tirurile o vor lua pe vechiul drum, dar autoturismele vor avea o scurtătură, plus tronsoanele gata NU vor fi muzeu.
      • +1 (3 voturi)    
        nu sunt 50-completare (Miercuri, 1 iulie 2020, 23:20)

        hopilau [anonim] i-a raspuns lui TurmentatuTheThird

        Latirea soselei existente pe valea Oltului prin latirea vaii riului cu puscarea stincilor si indepartarea lor pe o latime suplimentara de 10-20 m ar fi mult mai rapida, eficienta si mai ieftina. In spatele muntelui Cozia ar fi enorm de multe lucrari de terasare/amenajare teren, s-ar distruge un habitat unic, o oaza de verdeata si liniste, iar in zona Curtea de Arges (zona Tigveni) terenul e f instabil, ar fi alunecari vesnice de teren, consolidarea ar papa de trei ori atita timp si bani decit se prognozeaza acum. Vedeti numai din ce cauza s-a renuntat la calea ferata directa, prin 2 tuneluri, intre R Valcea si Pitesti..din cauza terenului instabil!!!
    • +4 (4 voturi)    
      DN7D trebuie asfaltat urgent (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:54)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      De la giratoriul de la Bâscov la cel din veștem sunt:
      - 139 km pe Valea Oltului (DN7);
      - 124 km pe la Curtea de Argeș, Valea Danului, Sălătrucu, Perișani, Boișoara (DN7D).
      Dar avantajele asfaltării DN7D și modernizării traseului de la Curtea de Argeș la Câineni prin Perișani și Boișoara sunt multiple:
      - conectarea mai bună a comunităților din zonă și stimularea dezvoltării lor;
      - eliberarea unei părți din traficul de pe Valea Oltului și redirecționarea pe această rută (da, probabil traficul de camioane va rămâne la ruta DN7), lucru valabil din ce în ce mai mult pe măsură ce noi tronsoane din A1 vor fi predate.
  • -6 (10 voturi)    
    Bucovina in crunta saracie, banii numai in SUD (Miercuri, 1 iulie 2020, 8:48)

    Entiu [utilizator]

    Noi, bucovinenii suntem chinuiti in orice conditie de ,, prietenii” nostri deputati si de prin ministere si de acolo de sus, sus.. la cuibul cucului. Ar fi timpul sa avem si noi conducatori, prin Bucovina curajosi si cu initiativa, care sa se inconjoare de specialisti in toate domeniile. Acesti oameni trebuie sa se implice, sa ramina in istoria tinutului nostru, sa lase ceva in urma lor. Greseala este ca noi nu-i gasim, nu stim sa-i ,,citim”
    Oamenii din zona Bucovinei au nevoie de o autostrada!

    Sudistii nu vor sa avem autostrazi prin Bucovina, au grija lor, sa fie numai la ei.
    Toate proiectele sunt focusate pe Sud. De ce Sudiștii nu vor să lege Bucovina de Vest? De ce Sudiștii țin Bucovina, Moldova într-o stare de înapoiere de sute de ani?
    Pentru Bucovina, nu se gasesc niciodata fonduri ca, deh, nu-s bani! Bucovina este lasata mereu in saracie, pentru ca bucovinenii sunt blegi si tac!
    Ei isi fac acolo in SUD tot ce vor: autostrazi, constructii deosebite in detrimentul moldovenilor.
    In Moldova foarte rar se face cite ceva, aproape nimica...totdeauna doar prin forte proprii si mereu este tinuta in mare saracie.
    Aeroportul de la Salcea a ,,inghetat”, soselele peste tot sunt subdimensionate, la autostrazile spre Cluj si Iasi s-a renuntat pentru totdeuna!
    De ce oare Sudișii își bata joc de Bucovina?
    Pai atunci hai sa rupem țara-n trei sau patru - Ardeal, Moldova si Valahia si sa ne vedem fiecare de treaba noastră.
    De ce nu este lăsată Moldova să fie legată de Vest?
    Numai in Sud se duc toti banii, nimic in Bucovina!
    • +3 (7 voturi)    
      Din cauza de... (Miercuri, 1 iulie 2020, 9:48)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      fluturel, de pimen (pana acum). Cam doare ce zic... Ar fi cazul de trezire.
      • -2 (6 voturi)    
        fluturel, da (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:43)

        jondo [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        dar nu cred ca e treaba pimen (sau BOR) sa faca autostrazi.
        BOR trebuie sa il predice pe ISUS, si sa faca biserici. asta e jobul BOR.
    • +12 (12 voturi)    
      nu da vina pe "sudisti" - ca populatie (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:41)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      ma indoiesc ca vei auzi - cu exceptia unor idioti, cetateni "sudisti" sa spuna "lasa Bucovina sa crape in saracie".

      e vina politicienilor. mobilizati-va si alegeti oameni competenti. si voi bucovinenii, si noi "sudistii".
      • 0 (2 voturi)    
        Aproximativ corect (Joi, 2 iulie 2020, 11:15)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        Noi, miticii sudisti damboviteni, nu suntem de vina DIRECT, nu decidem deliberat "nu le dam bani la moldoveni", ""lasa Bucovina sa crape in saracie".

        Dar suntem de vina INDIRECT, ca votam mereu si mereu pe acesti politicieni corupti si incompetenti!
    • +5 (5 voturi)    
      Mda, astea sunt in Australia nu in Moldova (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:19)

      Excelsior [utilizator] i-a raspuns lui Entiu

      "Varianta de ocolire Bacău
      Podul peste Dunăre de la Brăila
      Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni
      A7: Ploiești– Suceava – Siret
      Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța;
      CF: Ploiești-Suceava-Dărmănești,"
  • +10 (10 voturi)    
    Multumim ! (Miercuri, 1 iulie 2020, 8:50)

    Sufleu [utilizator]

    pentru cronicile informative pe care le faceti despre infrastructura/autostrazi. Sunteti una dintre putinele surse bine informate si care stiti sa prezentati informatia sufcient de bine structurat incat sa fie relevanta si descriptiva.

    Pare ca si CNAIR se misca mai bine anul asta decat in ati ani ?! Parca incep lucrurile sa se intample intr-un ritm care denota seriozitate si dorinta de a impinge proiectele spre o finalitate.

    Succes !
  • +11 (11 voturi)    
    Dupa 30 de ani si (Miercuri, 1 iulie 2020, 9:07)

    Bradisor [utilizator]

    zeci de SF-uri care au inghitit miliarde si apoi au expirat,se misca ceva si pe aceasta aut.Daca nu vine un nou cuc la transporturi ar fi posibil s-o vedem si finalizata.
  • +13 (15 voturi)    
    Wow... (Miercuri, 1 iulie 2020, 9:12)

    TurmentatuTheThird [utilizator]

    Dacă merg în ritmul ăsta, cred că voi apuca să traversez România de la Constanța la Nădlac numai pe autostrăzi. Asta dacă nu mai vine vreun Ponta sau Dăncilă ca să taie toate fondurile de la autostrăzi, că trebuie ei să facă drum între Cuca Măcăii de Jos și Cuca Măcăii de Sus la același preț cu autostrada.

    Sper în curând să vedem ceva vești și despre Târgu Mureș - Iași.
  • +6 (6 voturi)    
    Alegeri in Moldova (Miercuri, 1 iulie 2020, 9:58)

    robyzs [utilizator]

    Vin alegerile si suntem intoxicati cu desene si promisiuni, regiunea Moldova asteapta autostrazi de 30 de ani dar primeste doar promisiuni electorale
    • -2 (2 voturi)    
      30? (Miercuri, 1 iulie 2020, 13:12)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Toata lumea vorbeste de 30 de ani de parca Romania isi putea permite sa faca autostrazi acum 25 de ani.
      Primii km postrevolutionari au fost finalizati in 2004.
      In 2004 noi inca aveam probleme serioase pe DN-uri si nici macar nu prea aveam trafic de autostrazi.
      • +4 (4 voturi)    
        Aha... (Miercuri, 1 iulie 2020, 16:00)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        deci hungurii, polonii, cehii, sarbii, croatii de exemplu au construit avand alte situatii. Numai noi eram oropsitii fara trafic si posibilitati. Eram fara datorii, deci ne permiteam sa luam si eram si ieftini...ma rog, e prea tarziu oricum.
  • +3 (3 voturi)    
    diagrame Gant de proiect (Miercuri, 1 iulie 2020, 10:30)

    clencix [utilizator]

    Trebuie început mai repede cu ce e mai greu, cu tunelurile, ca străzile ușoare o sa se termine, o sa conteze ca linii terminate cu succes dar moarte pana se termina cele cu tuneluri.
  • +1 (1 vot)    
    Lotul 4 - Curtea de Argeș - Tigveni (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:35)

    IRN [utilizator]

    Va sugerez sa faceti o corectie pt denumirea dealului prin care se face tunelul aferent lotul 4. Dealul se numeste Momaia , nu Momâia...
    • 0 (0 voturi)    
      Mulțumim. (Miercuri, 1 iulie 2020, 12:01)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui IRN

      Am corectat.
  • +3 (5 voturi)    
    totu suna bine pe hartie (Miercuri, 1 iulie 2020, 11:35)

    liviu_ [utilizator]

    in practica... ne prinde 2200
  • +1 (3 voturi)    
    aut (Miercuri, 1 iulie 2020, 19:50)

    Marcel Popa [anonim]

    Nu s-au facut autostrazi ca politicienii au furat tara din 90 pina acuma.Nu am vazut politician sarac ,toti promit marea cu sarea si fapte lipsa.Psd este la fel ca Pnl ,au fost impreuna si nu sant mai breji.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by