Prefectura Bihor: Vecinii unguri au demarat procedura de predare a lucrărilor pe sectorul Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki

de I.B.     HotNews.ro


Autostrada A3 in zona Petricani
Foto: Captura YouTube
Punctul de trecere a frontierei româno-ungare la interconectarea autostrăzilor A3 (RO) şi M4 (HU), care a fost stabilit între localităţile Borş şi Nagykereki va beneficia de dotări moderne, în prezent lucrându-se la baza contractuală a acordului bilateral de deschidere a noului punct de trecere a frontierei între România şi Ungaria şi fiind demarată procedura de predare a lucrărilor pe sectorul Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki, a anunţat luni, într-un comunicat, Prefectura Bihor.

Anunţul a fost făcut în urma întâlnirii bilaterale în domeniul infrastructurii rutiere dintre România şi Ungaria, care a avut loc luni în Oradea, cu participarea prefectului Dumitru Ţiplea. În cadrul şedinţei grupului de lucru româno-ungar pentru conectarea autostrăzilor s-au discutat proiectele de infrastructură de la graniţa româno-ungară. Ulterior a avut loc o inspecţie în teren, la noul punct de trecere al frontierei din Nagykereki, Ungaria.

"Partea maghiară a prezentat stadiul lucrărilor pe sectorul Autostrăzii M4 Budapesta-Nagykereki, care se conectează cu Autostrada A3 la graniţa cu România, precizând că pentru sectorul respectiv a fost demarată procedura de predare. În ce priveşte funcţionalitatea punctului de trecere a frontierei la interconectarea autostrăzilor A3 şi M4, care a fost stabilit între localităţile Borş şi Nagykereki, s-a menţionat că punctul de trecere va beneficia de dotări moderne şi că în acest moment se lucrează la baza contractuală a acordului bilateral de deschidere a noului punct de trecere a frontierei între România şi Ungaria. Delegaţia română a anunţat intenţia de a depune o solicitare oficială către autorităţile maghiare privind comercializarea de vignete la punctul de trecere a frontierei din Nagykereki. Partea română a solicitat, de asemenea, ca punctele de trecere a frontierei Borş şi Nagykereki să funcţioneze simultan, până la finalizarea bretelei care va lega Autostrada A3 de Centura Ocolitoare Oradea, pentru a nu crea aglomerări în trafic", se arată în comunicatul Prefecturii.

Din delegaţia maghiară, condusă de şeful Departamentului de Dezvoltare a Infrastructurii Rutiere din cadrul Ministerului Inovaţiei şi Tehnologiei, Zsolt Thoroczkay, au făcut parte reprezentanţi ai autorităţilor naţionale şi regionale, precum şi ai autorităţilor rutiere şi companiilor de resort din Ungaria. Delegaţia română a fost condusă de directorul general adjunct al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ovidiu Marian Barbier, care a fost însoţit de omologii români ai delegaţiei maghiare.

Şedinţa de lucru a demarat cu prezentarea stadiului de implementare al sectorului 3C3 din Autostrada A3 (Autostrada Transilvania, Bucureşti-Borş), care este finalizat în proporţie de 99%, în avans cu o lună faţă de termenul estimat şi urmează să fie predat în următoarele două săptămâni.

Reprezentanţii CNAIR au menţionat că în ultima lună au fost încheiate încă două contracte pentru două sectoare din A3, respectiv Biharia-Chiribiş şi Poarta Sălajului-Zimbor. De asemenea, alţi 45 de kilometri de autostradă sunt în stadiu avansat al procedurii de achiziţie publică şi pentru încă 50 de kilometri vor fi demarate procedurile de licitaţie până la finalul lunii iulie. Reprezentanţii CNAIR au declarat că se urmăreşte ca întreg aliniamentul Autostrăzii Transilvania, finanţat din fonduri europene, să se afle în execuţie în anul 2021.

La întâlnire a fost prezentat şi stadiul implementării Drumului Expres Satu Mare - Oar (Csenger), finanţat din fonduri europene, pentru care urmează să fie semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate şi proiect tehnic.

De asemenea, a fost adusă în discuţie prezentarea succintă a implementării Drumului Express M49 din Ungaria şi care se va conecta cu Autostrada A3 în judeţul Sălaj, partea maghiară anunţând că a fost stabilită o întâlnire dedicată acestui proiect.

Prefectul Dumitru Ţiplea s-a referit şi la un termen estimativ de deschidere a punctului de frontieră şi inaugurare a proiectului. Cele două părţi au menţionat că din punct de vedere tehnic lucrările sunt în stadiu precursor recepţiei, iar în perioada următoare se vor efectua demersuri la nivel guvernamental în vederea completării tratatelor bilaterale cu privire la punctele de trecere a frontierei.

Delegaţia maghiară a propus ca următoarea întâlnire a grupului de lucru să aibă loc în Ungaria, în luna octombrie, sub rezerva posibilităţii decalării acesteia în funcţie de evoluţia pandemiei.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9472 vizualizari

  • -5 (13 voturi)    
    peste 50 de ani (Luni, 6 iulie 2020, 23:39)

    robyzs [utilizator]

    peste 50 de ani vom avea si Autostrada Tg. Mures - Iasi - Ungheni, daca PNL si Klaus Iohannis isi vor respecta promisiunile din campania prezidențială.
    • +3 (9 voturi)    
      Nu e chiar asa... (Marţi, 7 iulie 2020, 8:20)

      Sebastian Butar [anonim] i-a raspuns lui robyzs

      Interesant este altceva. Ca in 30 de ani nu a facut nici o administratie centrala nimic. E suficient sa ne uitam ca in jumatate de an, be bine de rau s-au deblocat niste situatii. S-au incheiat niste contracte pe anumite sectoare ( tronsoane de autostra ), ceea ce e imbucurator. Da poate ca ritmul ar trebui sa fie si mai bun, dar este oricum extraordinar fata de ce s-a facut pana acuma. S-au incheiat SF-uri, s-au terminat licitatii, s-au atribuit licitatii in final dupa 2-3 ani de contestari si mai ales s-au semnat contracte. Unele proiecte sa fac direct in CNAIR pe FIDIC rosu pentru a nu mai a impovara constructorul cu avize, autorizatii, relocari de retele si multe alte impedimente in executia propriu zisa. Corect, mai e mult de lucru, dar incet incet parca se misca lucrurile mult mai rapid decat inainte, cel putin in sectorul acesta. Iar cred ca trecerea anumitor lucrari de infrastructura in competenta autoritatilor locale. in vederea accesarii de Fonduri Europene v-a grabi realizarea centurilor sau anumitor sectoare de drumuri care se pot finanta pe anumite paliere de finantare din Fonduri UE. Asta inseamna mai putina birocratie la nivel central, si lasa in sarcina Autoritatilor Locale sa se mobilizeze pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere si nu numai. Iar asta nu poate fi decat o motivare buna pentru unele judete si localitati care fac treaba, precum Oradea, Cluj, Timisoara, si de la care si alte judete si localitati din tara pot invata. E doar o parere.
  • +8 (10 voturi)    
    Iata ca se poate (Marţi, 7 iulie 2020, 2:37)

    Kepler [utilizator]

    colabora cu rezultate utile pt toti.
    Romania ar cistiga f mult daca ar avea o retea pe masura de autostrazi functionale.
  • -1 (7 voturi)    
    eee (Marţi, 7 iulie 2020, 9:19)

    liviu_ [utilizator]

    ce atata graba...
    ajungem si noi cu autostrada acolo in 30-50 de ani asa....
    platint de 10 ori mai mult, evident , ca doar spaga e de baza!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by