Alocarea bugetară pentru domeniul Transporturilor va fi de 2% din PIB, față de 0,6% cât este acum, a anunțat miercuri ministrul Transporturilor într-o conferință în care a fost prezentată o strategie de investiții în infrastructură pentru perioada 2020-2030. Bode a precizat că planul realizat este practic o actualizare a strategiei de implementare a proiectelor deja transpuse și stabilite în Master Planul de Transport și prevede investiții de circa 73 de miliarde de euro pentru următorii zece ani.

Constructia de autostrazi in RomaniaFoto: CNAIR

„Planul național de investiții și relansare economică va fi axul principal al politicilor publice pentru următorii ani. Vrem să trecem de la un model economic bazat pe consum la un model economic bazat pe stimularea investițiilor - un model sănătos, sustenabil, predictibil. Asta va duce la creștere economică, noi locuri de muncă, PIB mai mare, nivel de trai mai ridicat”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-o conferință în care a fost prezentată o nouă strategie de implementare a proiectelor deja cuprinse în Master Planul de Transport, „biblia” infrastructurii dezvoltată și adoptată în urmă cu cinci ani.

„Am venit cu angajament ferm pentru alocarea 2% din PIB pe an pentru finanțarea domeniului transporturilor față de 0,6% cât avem astăzi”, a anunțat Bode.

Ministrul a vorbit de aplicarea unui set minimal de măsuri pentru implementarea accelerată și profesionistă. Printre măsuri ministrul Bode a precizat: creșterea calității Studiilor de Fezabilitate și a Proiectelor Tehnice, eficientizarea relațiilor cu instituțiile avizatoare, îmbunătățirea legislației achizițiilor publice și realizarea unui sistem legislativ dedicat pentru rezolvarea contestațiilor, precum și monitorizarea profesionistă a implementării proiectelor.

Bode a precizat că Ministerul Transporturilor a prezentat astăzi practic o actualizare a Strategiei de implementare a Master Planului general de Transport adoptat în urmă cu cinci ani. Bode a spus că actualizarea strategiei de implementare este o condiție necesară pentru accesarea fondurilor europene din ciclul financiar european 2021 - 2027.

„Nu rescriem Master Planul, nu-l modificăm, doar actualizăm Strategia de Implementare”, a precizat Bode.

Potrivit ministrului, strategia se bazează pe doi piloni:

1. Investiții masive pentru următorii 10 ani care însumează curca 73 miliarde de euro

2. Politici structurale care vor susține eficiența investițiilor.

Bode a dat exemple și de câteva elemente de noutate a modului de abordare a investițiilor pe transport în următorii zece ani: introducerea conceptului de tren metropolitan, proiect eligibil pentru fondurile europene; conectivitatea între regiunile istorice; green deal - atenție sporită proiectelor de electrificare a tronsoanelor de cale ferată.

„Următorii 10 ani vor fi anii reclădirii României. Cred cu tărie că infrastructura de transport va fi coloana vertebrală pe care se va ridica economic România”, a punctat Lucian Bode.

HotNews.ro va publica în detaliu planul de investiții și noua strategie de implementare a Master Planului de Transport pe toate modurile de infrastructură.