Măcinat de probleme, lucrări tărăgănate și întârzieri peste întârzieri, șantierul Lotului 1 de pe Autostrada A10 Sebeș - Turda are acum o nouă problemă. Ploile abundente din ultima vreme au produs și o alunecare masivă de teren în zona Alba Iulia Nord, acolo unde o parte din dealul de la Pârâul Iovului a luat-o la vale, iar taluzul ocupă practic o parte din corpul autostrăzii aflate în construcție. Lotul 1 de pe A10 este unul dintre tronsoanele pe care autoritățile se bazau că-l vor deschide traficului anul acesta

Alunecare de teren pe A10 Sebes - TurdaFoto: Captura YouTube

Ziarul Unirea publică un video din dronă din care se vede că pământul a plecat la vale cu tot cu ancorele și celelalte mijloace de susținere puse de către constructor.

UPDATE CNAIR: Alunecarea nu a afectat corpul autostrăzii

„Din cauza ploilor abundente din ultimele zile, pe Lotul 1 al Autostrăzii Sebeș-Turda, km 16+30 a avut loc o pierdere locală de stabilitate a taluzului. Echipa de specialiști formată din experți ai CNAIR și ai Antreprenorului a constatat, la fața locului, că alunecarea de suprafață a taluzului nu a afectat corpul autostrăzii. După definitivarea expertizei tehnice în lucru, luni, 27.07.2020 se va adopta soluția de remediere și ulterior se va trece la implementarea acesteia de către Antreprenor”, a transmis CNAIR miercuri după amiaza.

Lotul 1 (17 km) de pe A10 este unul dintre tronsoanele pe care autoritățile se bazau că-l vor deschide traficului anul acesta.

Atât pe Lotul 1, dar și pe Lotul 2 (24 km) lucrările rămase de executat încă înseamnă mai mult ca sigur că în acest an nu va exista o inaugurare.

Din primăvară autoritățile de la drumuri au pus presiune pe constructori, au început să deblocheze proiectele și să rezolve din problemele administrative, însă mobilizarea celor doi constructori a venit prea târziu.

Chiar dacă acum cele două șantiere sunt active și există mișcare serioasă, volumul de lucrări rămase de executat este unul destul de mare.

---

A10 Sebes - Turda - Lotul 1 - 17 km - de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000)

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor: Impresa Pizzarotti

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare (contractual): Octombrie 2016

Deschidere posibilă: 30 noiembrie 2020 (asumat de constructor) / Q1-Q2 2021 (realist)

Stadiu fizic / stadiu financiar (mai 2020): 89,10% / 79,07%

---