​DOCUMENT

FOTO Investițiile în infrastructură pe următorii 10 ani: Care sunt autostrăzile, căile ferate, trenurile metropolitane, magistralele de metrou din București și din Cluj Napoca pe care le vom face cu bani pe care încă nu îi avem

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Retelele rutiere din Romania - primara, secundara si tertiara si VOuri
Foto: Ministerul Transporturilor
Circa 73 miliarde de euro în următorii 10 ani - așa sună sec pe hârtie planul investițional pe infrastructură prezentat de Ministerul Transporturilor. Peste 3.000 de kilometri noi de autostrăzi și drum expres, pe lângă cei 400 de km aflați în lucru sau contractați acum, căi ferate cu viteză sporită, trenuri de lucru pentru modernizări de linie ferată, trenuri metropolitane în București, Cluj și alte orașe, garnituri noi de tren, modernizarea Gării de Nord, extinderea cu o bandă a autostrăzii A1 până la Pitești, dar și magistrale noi de metrou în Capitală și primul metrou la Cluj-Napoca. Singura problemă? Finanțarea. Fondurile europene disponibile vor fi mai puțin de 13 miliarde. Rămâne ca diferența să o acopere statul român cu alocări de 2% din PIB anual, dar și din împrumuturi externe și parteneriate public-private.

Ministerul Transporturilor a prezentat un plan de investiții în infrastructură pe următorii 10 ani, ce se vrea a fi în același timp și o o actualizare a Strategiei de implementare a Master Planului general de Transport adoptat în urmă cu cinci ani. Ministrul Bode a spus că actualizarea strategiei de implementare este o condiție necesară pentru accesarea fondurilor europene din ciclul financiar european 2021 - 2027.

HotNews.ro vă prezintă mai jos în detaliul Planul Investițional 2020-2030 pe infrastructura de transport - un document pus de Ministerul Transporturilor în dezbatere publică:


„În esență, Planul Investițional vizează o schimbare de paradigmă în sensul concentrării eforturilor politice, instituționale și financiare ale României pe un set clar de priorități, care să conducă la finele decadei 2020-2030 la crearea unei rețele naționale de transport și care să reprezinte coloana vertebrală de dezvoltare a României”, se arată în Planul Investițional.

Potrivit documentului, „cu toate că per total Master Planul general de Transport își păstrează valabilitatea, este necesar ca strategia de implementare a proiectelor prevăzute de MPGT să fie actualizată luând în considerare următorii factori: Proiectele angajate care se află în diferite stadii de implementare (construcție/licitație lucrări/finanțare angajată); Noile politici europene (Green Deal, Mobilitate militară, etc.) si condițiile favorizante pentru noua perioada de programare; Maturitatea proiectelor in pregătire”.

Coridoarele rutiere, rețelele rutiere și cei peste 3.000 de kilometri de autostradă și drum expres


În cadrul planului investițional au fost definite „patru obiectivele generale de conectivitate rutieră care răspund nevoilor de mobilitate rutieră pentru populație și pentru mediul de afaceri, asigurând tranzitul pasagerilor și a mărfurilor în și între regiunile României”.

Drept consecință, strategia identifică o serie de coridoare naționale de conectivitate rutieră, inter-coridoare de conectivitate rutieră și de coridoare transfrontaliere.



Pe baza acestor date, strategia definește trei tipuri de rețea rutieră în România:

  • Rețeaua rutieră primară – constituie osatura rutieră a României în context național (coridoarele de conectivitate rutieră) și european regional (coridoarele TEN-T din România);
  • Rețeaua rutieră secundară – se constituie atât într-o rețea de complementaritate a rețelei primare dar și într-o rețea de legătură între aceasta și rețeaua rutieră terțiară;
  • Rețeaua rutieră terțiară – este reprezentată de drumurile care se conectează direct la rețeaua rutieră secundară și asigură legătura sistemică a orașelor mici cu celelalte rețele.




Rețeaua primară conține 38 de proiecte de autostradă si de drum expres, din care zece au fost introduse în categoria proiectelor rutiere din scenariu de referință deoarece se află fie în diverse faze de construcție, fie au fost semnate contractele de lucrări, se arată în document.





  • Restul proiectelor care vor fi prioritizate în următorii zece ani însumează o lungime de peste 3000 km și aparțin în majoritate rețelei TEN-T Core.




Lista sectoarelor rutiere de pe rețeaua secundară este compusă din 33 de proiecte de drumuri expres, drumuri transregio și eurotrans în lungime de aproximativ 3600 km. Drumurile expres din rețeaua secundară nu au caracter major de conectivitate, fie sunt dublate de legături rutiere din rețeaua primară, fie au caracter de ‘ciot’.





Separat, strategia identifică și 20 de variante de ocolire în proximitatea localităților care nu sunt deservite de drumuri de mare viteză.




Potrivit documentului, prioritizarea proiectelor va fi făcută printr-o analiză multicriterială (AMC) care se bazează pe următoarele criterii:

1. Eficiență economică – 35%
2. Reducerea emisiilor de carbon – 20%
3. Conectivitate strategică – 25%
4. Utilizarea duală a infrastructurii – 15%;
5. Maturitatea pregătirii – 5%

Pe lângă aceste proiecte împărțite pe rețelele primare, secundare și terțiare, planul prevede și extinderea cu cel puțin o bandă pe sens a unor autostrăzi, începând cu actuala autostradă A1 București - Pitești.

Creșterea etapizată a capacității de transport a autostrăzii A1 (sectorul București - Pitești)
și a altor autostrăzi operaționale în zona marilor orașe. Din analizele de trafic elaborate de CESTRIN și Biroul Implementare Master Plan din cadrul Ministerului Transporturilor rezultă că, pe măsură ce se vor implementa cele două proiecte de drumuri de mare viteză, autostrada Pitești – Sibiu respectiv drumul expres Pitești – Craiova, capacitatea autostrăzii București – Pitești va fi depășită, fapt ce impune identificare de soluții etapizate pentru creșterea acesteia. Astfel, având la bază experiențe similare din alte state UE și pe baza prognozelor matematice modelate de către CESTRIN, se propun patru etape de mărire a capacității A1 București – Pitești:

- Etapa 1 (cu caracter experimental): suprimarea benzii de urgență (model european de mărire a capacității) și transformarea în sector de autostradă cu trei benzi pe sens (calea 2 – Pitești – București) între nodul Bolintin Vale și intrarea în București, coroborat cu scăderea vitezei maxime de circulație de la 130 km/h la 100 km/h. Această intervenție va conduce la creșterea capacității de transport și eliminarea blocajelor de trafic, în special a celor specifice intrării în drumul național centura București. Pe de altă parte se va elimina posibilitatea blocării actualei benzi 1 prin staționarea autovehiculelor care folosesc nodul de descărcare cu acces la centura de vest a Bucureștiului;

- Etapa 2: Dezvoltarea autostrăzii la trei benzi de circulație pe sens (pentru ambele sensuri) între București și km. 35 (sector de drum a cărei capacitatea de transport este depășită în anumite intervale ale zilei și ale săptămânii);

- Etapa 3: Dezvoltarea autostrăzii la trei benzi de circulație pe sens (pentru ambele sensuri) între km. 80 și Pitești Sud (sector de drum a cărei capacitatea de transport vi fi depășită la momentul finalizării sectoarelor de drum de mare viteză Pitești – Sibiu, Pitești – Craiova și Găești – Târgoviște – Ploiești);

- Etapa 4: Dezvoltarea autostrăzii la trei benzi de circulație pe sens (pentru ambele sensuri) între km. 35 și km. 80 în concordanță cu fluxurile de transport nou generate prin dezvoltarea rețelei rutiere de transport.


FEROVIAR - Proiecte noi de căi ferate de viteză mare, trenuri de lucru pentru modernizarea actualelor CF-uri și trenuri metropolitane


Pe partea feroviară, strategia identifică patru coridoare de conectivitate feroviară, două inter-coridoare și patru coridoare transfrontaliere.



Similar ca la rutier, pe partea feroviară sunt schițate rețeaua primară, rețeaua secundară și rețeaua terțiară.





Lista proiectelor feroviare de pe rețeaua primară a fost generată prin excluderea din cadrul coridoarelor de conectivitate și a rețelei primare, a sectoarelor de cale ferată care au fost modernizare și se află deja în operare. Pe de altă parte, lista de proiecte conține atât proiecte care sunt la faza de concept (ne având făcut practic niciun demers de implementare), dar și proiecte care sunt în diverse faze de construcție sau au deja contracte de lucrări semnate, se arată în document.




Proiectele feroviare de pe rețeaua secundară:





Pe lângă proiectele de infrastructură feroviară, strategia mai prevede și alte măsuri cu caracter aplicativ:

- Dotarea locomotivelor cu dispozitive ERTMS

- Dezvoltarea și promovarea conceptului Smart Transit – oferta de tranzit a României

- Modernizare Gara de Nord

- Căi ferate cu potențial turistic

- Achiziția de material rulant

- Trenurile de lucru – soluție eficientă pentru modernizarea coridoarelor feroviare

(...) în loc de modernizări costisitoare, orientate către viteze mai mari - ceea ce înseamnă în cele mai multe cazuri reconstruirea liniilor pe alinieri noi, noul concept care se va baza pe reabilitarea liniilor existente pe aliniamentul actual folosind trenuri de modernizare a căilor ferate cu înaltă productivitate. Astfel, rata de productivitate preconizată este de 300 km de cale ferată (cale unică) / pe an / tren. Dacă vor fi folosite două astfel de trenuri putem estima că se vor putea moderniza aproximativ 600 km de cale ferată (cale unică) / an. De asemenea, prin această metodă se vor satisface și cerinței de interoperabilitate cu privire la sarcina pe osie de 22,5 t aplicabilă pentru liniile TEN-T.”


- Trenul metropolitan - Transportul feroviar de navetă


„Trenul metropolitan reprezintă un sistem feroviar local sau regional care oferă un serviciu de transport în interiorul și în jurul marilor aglomerări urbane”

Principalele orașe în care trenul metropolitan se poate implementa utilizând infrastructura feroviară existentă sau racorduri nou create sunt: București, Cluj Napoca, Brașov, Iași, Timișoara, Sibiu, Constanța.

Trenul Metropolitan București (S-București)


Nodul feroviar București este cel mai complex sistem feroviar din România, care asigură radial atât legătura dintre Gara de Nord și toate localitățile importante din proximitate dar și circular, legătura dintre acestea. Practic, având ca nod modal Gara de Nord se pot realiza conexiuni rapide între București și zonele funcționale și rezidențiale ale acestuia, utilizând exclusiv infrastructura feroviară existentă;

Trenul metropolitan în aria Capitalei va circula pe coridoarele reabilitate sau care urmează să fie reabilitate, dar și liniile secundare, precum și pe calea ferată de centură.

Trenul metropolitan București (S-București) se va implementa atât pe cele două coridoare modernizate (București – Constanța și București - Predeal), pe cele care urmează a se moderniza (București – Craiova și București – Giurgiu, București – Pitești), dar și pe rutele secundare (București – Urziceni, București – Oltenița), sau calea ferată de centură.

Principalele trasee vizate pentru introducerea trenului metropolitan sunt:

Linia metropolitană S1 București (cale ferată dublă electrificată): Grădinari (P&R) – Domnești – Chiajna (P&R) – Giulești – București Nord (P&R) – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani (P&R) – Andronache – Voluntari (P&R) – Pantelimon – Brănești (P&R);

Linia metropolitană S2 București (cale ferată neelectrificată): Moara Vlăsiei (P&R) /Snagov (P&R) – Dimieni – Balotești (P&R) – Mogoșoaia (P&R) – Giulești – Chiajna (P&R) – Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R) – Vidra – Grădiștea – Comana (P&R);

Linia metropolitană S3 București (cale ferată neelectrificată): Ghergani (P&R) – Tărtășești – Săbăreni – Chitila – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani (P&R) – Andronache – Voluntari (P&R) – Pantelimon – Cernica – Tânganu (P&R) – Fundeni – Plătărești (P&R);

Linia metropolitană S4 București Henri Coandă Expres (cale ferată neelectrificată): București Nord (P&R) – Mogoșoaia (P&R) – Aeroport Henri Coandă (P&R);

Linia metropolitană S5 București (cale ferată dublă electrificată): București Nord (P&R) – Chitila – Buftea (P&R) – Periș (P&R);

Linia metropolitană S6 București (cale ferată electrificată): București Nord (P&R) – Pajura – Băneasa (P&R) – Pipera – Petricani (P&R) – Andronache – Voluntari (P&R) – Pantelimon Sud – București Obor (P&R).

Linia metropolitană S0 București Linia Circulară (cale ferată parțial electrificată): Chiajna (P&R) – Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R) – Berceni – Popești Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R)– Splai – Cățelu – Cernica Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R)– Voluntari – Ștefănești – Tunari – Otopeni Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R)– Mogoșoaia Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R)– Buciumeni – Chitila – Chiajna Militari (P&R) – Prelungirea Ghencea (P&R) – Bragadiru (P&R) – Măgurele (P&R) – Laser Măgurele – Jilava (P&R).





Trenul Metropolitan Cluj Napoca (S-Cluj Napoca)


Municipiul Cluj Napoca și aria sa metropolitană se confruntă cu probleme majore de mobilitatea a populației și a mărfurilor, în special pe axa est-vest (între zonele rezidențiale nou construite și cele logistice, industriale și de servicii aflate în plină expansiune). Trenul metropolitan poate constitui o soluție viabilă și modernă, consacrată în marile orașe europene, se arată în document.
Schița rețelei trenului metropolitan este in forma de ’Y’, cu un sector central comun (Amera (P&R)– Cluj Napoca (P&R) – Aeroport (P&R) – Apahida (P&R)) și cu un racord de vest (Nădășelu(P&R) – Baciu – Amera(P&R)) și două racorduri de est (Apahida (P&R) – Jucu (P&R) – Bonțida (P&R) respectiv Apahida (P&R)– Cojocna (P&R) – Câmpia Turzii (P&R)).

METROUL în BUCUREȘTI și în CLUJ NAPOCA



Planul Investițional propune dezvoltarea a noi magistrale de metrou în București și Cluj Napoca precum și extensii pentru magistralele existente:

Finalizarea magistralei M5 – tronsonul Drumul Taberei – Eroilor 2 (7.1 km 10 stații)
Prelungirea magistralei M4 – tronsonul Gara de Nord – Gara Progresu (10.6 km – 14 stații)
Construcția magistralei M6 – tronsonul 1 Mai – Băneasa – Aeroport Otopeni (14.2 km – 12 stații)
Prelungirea magistralei M5 – tronsonul Eroilor – Piața Iancului (4.5 km – 6 stații)
Magistrala 7 – tronsonul Voluntari – Bragadiru – magistrala va asigura interconectivitatea între două zone populate din SV și NE. Lungimea estimată este de 26 km și un nr. de 27 stații și 2 depouri.
Magistrala 8 – Semi-inelul Sud Crângași – Dristor 2 va asigura toate relațiile de transfer ale călătorilor între magistralele de metrou, fără a mai fi necesară traversarea prin centrul orașului. Lungimea estimată este de 19 km și un nr. de 18 stații

Construcția magistralei M1CJ – Gilău – Florești – Cluj Napoca (13 km – 14 stații). Magistrala I de Metrou Cluj-Napoca este preconizată a avea o lungime de circa 13 km, cu o interstație medie de ~1.000m și o capacitate de transport de 15.000 pasageri pe oră și sens. Linia va fi deservită de un depou ce va oferi facilități de parcare și întreținere. Traseul se va desfășura în subteran cu excepția porțiunii din localitatea Florești, unde pe cât posibil se va realiza la suprafață. Costul de investiție aferent Proiectului este estimat la 1.000 milioane Euro, care va acoperi lucrările de construcție și montaj, precum și dotarea cu material rulant.


FINANȚAREA - De unde scoate România cei 73 de miliarde de euro de care are nevoie pentru infrastructură?



Documentul trataează și nevoia de finanțare a proiectelor analizate - nu mai puțin de 72,4 miliarde de euro pentru următorii 10 ani.

„Suma pare mare. Este de fapt o estimare după niște standarde de cost europene și pornind de la Master Planul de Transport. Dacă alocăm câte 2% din PIB asta ar însemna cam 4 mld. de euro pe an, undeva între 40-50 de mld pe toată perioada. La acestea se vor adăuga estimările actuale privind alocările de fonduri europene”, a declarat miercuri Felix Ardelean, directorul general de la Organismul Intermediar pentru Transporturi.




Planul începe de la fondurile existente în prezent - fondurile angajate pentru proiecte de infrastructură de transport sunt în valoare totală de 12,451 mld. Euro din care 10,583 mld. Euro reprezintă fonduri externe nerambursabile iar 1,867 mld. Euro reprezintă contribuție națională de la bugetul de stat.

„Pentru noul exercițiu financiar 2014-2020 estimăm o valoare totală a fondurilor externe nerambursabile de 4,7 mld. Euro cu o rată de co-finanțare națională reprezentând o creștere semnificativă față de perioada 2014-2020 și angajând astfel bugetul de stat la o sumă dedicată investițiilor în infrastructura de transport de 4,3 mld. Euro. La această sumă se adaugă 1,2 mld. Euro prin Connecting Europe Facility (CEF)”, se arată în document.

La alocările de fonduri europene pentru perioada 2021-2027 de 5,9 mld. Euro (alocare ce include proiectele fazate) se adaugă nou-înființatul Fond de recuperare și reziliență recent aprobat la nivel European (fondul agreat de liderii europeni ca urmare a crizei COVID-19). Estimările actuale privind infrastructura de transport indică o alocare de 7 mld. Euro la nivelul României, se arată în plan.





„Astfel, la un necesar de 72,4 mld. Euro, alocările estimative din fonduri externe nerambursabile sunt de 12,9 mld. Euro, rezultând un deficit de 59,5 mld. Euro care poate fi acoperit de la bugetul de stat, respectiv prin împrumuturi externe și fonduri private. În concluzie, România va trebui să asigure în următorii 10 ani contribuția financiară aferentă proiectelor cu finanțare europeană la care se adaugă necesarul pentru finalizarea întregii infrastructuri prezentate în acest plan, rezultând un efort financiar reprezentând aproximativ 2% din PIB/an în funcție de progresul fizic și financiar al proiectelor”, se mai precizează în document (n.r. sublinierile aparțin redacției).

„Sunt în total 12,9 miliarde de euro pe fonduri europene pe care îi estimăm. Dacă mai adăugăm cei 2% din PIB pe an, ne mai rămân 9,5 miliarde de euro pe care trebuie să îi alocăm din împrumuturi de la instituțiile financiare internaționale precum BEI, BERD, Banca Mondială sau prin Parteneriate Publice-Private. Vom demara o serie de consultări pentru a optimiza aceste sume și detalii”, a mai spus miercuri Felix Ardelean de la Organismul Intermediar Transporturi.
---

Vezi și:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19321 vizualizari

  • +22 (26 voturi)    
    părere (Joi, 23 iulie 2020, 9:31)

    Arl [utilizator]

    Dacă s-ar angaja niste specialisti pe bune si ar fi lasati sa-si faca treaba, ar fi posibil ca macar jumatate din ce este planificat pe hartie sa devina realitate. Si tot ar fi o realizare colosala pentru Romania.
    Dar... vom vedea toate proiectele dand chix din cauza incompetentei, coruptiei si nepasarii politicienilor.
    • +10 (12 voturi)    
      planurile lungi si dese cheia marilor succese (Joi, 23 iulie 2020, 11:02)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      pe hartie caci realitatea este mult mai grea si intotdeauna potrivnica guvernantilor
    • -2 (10 voturi)    
      prelungirea metroului Preciziei -> Rosu (Joi, 23 iulie 2020, 11:05)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Prelungirea metroului Preciziei -> Rosu nu e prevazuta nicaieri.
      Ar fi 2 statii de metrou, una la complexul comercial si una la blocuri.
      Dar nimeni nu vede necesitatea acestor statii care ar elibera Iuliu Maniu de foarte multe masini. Nici guvernul, nici primareasa, nici eternul catindat
    • +5 (11 voturi)    
      Este un bine cuoscut om de televiziune: M Badea (Joi, 23 iulie 2020, 11:08)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Avem si un mai putin celebru fost prim ministru: Emil Boc. Zise acesta ca va face nu stiu ce autosrazi. Gura mare Mircea Badea zise si el ca daca Boc face acele autostrazi el celebrul om de televiziune se plimba prin centrul Bucurestiului cu pene in fund. M Badea s-a tinut de cuvant. Pe un frig de vreo - 10 C s-a plimbat prin centrul Bucurestiului cu penele pe el.
      https://www.libertatea.ro/stiri/video-mircea-badea-in-pielea-goala-si-cu-pene-pe-fund-la-guvern-418672
      Asta de-i ministru acuma la transporturi provine tot din PDL. Nu-i o garantie. Este doar o speranta ca se reporneste o treaba care nu va mai fi oprita de politicienii talhari..
      • +5 (7 voturi)    
        Mai este si un destoinic primar Boc (Joi, 23 iulie 2020, 13:36)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Cluj Napoca,una dintre putinele localitati in care se face ceva.
    • +4 (4 voturi)    
      Si nu doar din cauza asta (Joi, 23 iulie 2020, 11:32)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Ci probabil ca si din cauza unor sabotaje sau mai ales din cauza asta.
    • -6 (10 voturi)    
      Ce bine ar fi fost acum sa fie Barna+USR la putere (Joi, 23 iulie 2020, 11:53)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Ar fi fost sansa Romaniei. Un guvern USR cu presedinte Barna ar fi facut exact investiile care trebuie cu firmele care trebuie, cele nepolitice, neapropiate de PNL sau PSD, firme verificate de USR si care ar face ce trebuie si ONG-uri corecte care vor cheltui acei bani pe proiecte necesare!
      Cu acest buget si cu o guvernare corecta USR + Barna am fi adus Romania unde era acum 30 de ani inainte sa fie distrusa de PSD+PNL, am fi avut din nou acele fabrici si uzine prospere si ar fi avut din nou stralucirea din perioada interbelica.
      Acum, daca este PNL+PSD la butoane vor incerca sa fure totul, asa ca sper ca USR vor fi cu ochii pe fiecare incercare de fraudare si furaciune si vor bloca orice trebuie blocat!
    • +6 (6 voturi)    
      Da , cam rupt de realitate (Joi, 23 iulie 2020, 13:22)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Arl

      Nu zic ca nu ai avea ceva dreptate, primul semn bun e ca a fost publicata o analiza de asemenea amplitudine(nici unul din vechile guverne nu a publicat asa ceva); apoi, proiectele aste se vor imparti: 1-unele din proiecte probabil nu se vor realiza in orizontul nostru temporal; 2-ceva mai multe vor fi demarate, si se vor afla in diverse etape in anii urmatori, iar 3- cateva chiar se afla in constructie si se vor finaliza in intervalul imediat de timp. Sa afirmi ca toate proiectele vor da chix, mi se pare o necunoastere a realitatii (si o deconspirare psd), si o rea intentie vadita; doar doua exemple de realizare rapida o sa dau: trons. de autostrada de la Bors ce e gata, si asteapta ultimele acte cu Ungaria, si centura Bacau care are un tronson din trei terminat, funcional , siiar celelalte doua vor fi gata sigur in primavara. Deci, totul tine de guvernele viitoare, pentru ca acum suntem lamuriti dupa experienta ultimei decade sa zicem: guvernele tip psd au ingropat proiectele, guvernele de tip liberal le-au destelenit
  • +14 (20 voturi)    
    M-am saturat de autostrazi (Joi, 23 iulie 2020, 9:35)

    xrogo [utilizator]

    pe hartie.
    • +3 (9 voturi)    
      pai asa-i cand dai carioca politicienilor (Joi, 23 iulie 2020, 11:25)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      te rup cu autostrazi pe hartie

      mai vorbim peste inca 10 ani. Daca om supravietui pandemiei, sa spunem merci daca vedem 300km in plus, si trecerea Sibiu-Pitesti in lucru pe la tunele

      Restul autostrazilor prin Moldova, Maramures, Dobrogea poate in stadiul de licitatii sau cate o centura pe ici pe colo
      • -6 (6 voturi)    
        Ce „pandemie”, bă? (Joi, 23 iulie 2020, 12:03)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Ce „pandemie”????
        • +6 (6 voturi)    
          Un cunoscut (Joi, 23 iulie 2020, 13:28)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui prec

          a murit ieri de covid19 .Au cedat plamanii. Nu a avut nimic altceva. De pandemia de Covid 19 vorbim noi aici, nu de pandemia de prostie care a prins o multime vidata.
        • +4 (4 voturi)    
          Aia pe care nici nu o vei simti (Joi, 23 iulie 2020, 13:37)

          persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui prec

          atunci cand te va lovi.
  • +7 (15 voturi)    
    ...eu nu știu...ori poate nu am văzut. (Joi, 23 iulie 2020, 9:40)

    baligosul [utilizator]

    Amintiri din copilărie, prin 1970, se spunea pe la radio, TV, că la Gara de Nord pleacă sau vine cîte un tren la fiecare 2 minute, și cînd am fost uneori prin gară cam toate trenurile aveau 10-12 vagoane...Cele cu mai puține vagoane erau un fel de trenuri interjudețene. ceva gen București-Ploiești.
    Acum vreo 3 ani am călătorit cu trenul după o pauză de vreo15-18 ani, mers de la București la Sinaia cu un tren privat, poate GFR, biletul aproape 20 lei, nu mi-a venit să cred, fără experiență, l-am întrebat pe controlor cum e cu locurile, că pe bilet nu scria ca pe vremuri vagonul, locul, omul m-a sfătuit să mă așez unde doresc, trenul era un fel de sub-personal, mergea încet să poată fi depășit de toate trenurile CFR, acum la cît plătisem nu puteam emite pretenții. Controlorul făcea cîte un tur al vagoanelor după fiecare stație, tipul corect, nu era ,,naș", în vagon era curat, OK, ajuns conform planificării la Sinaia, etc.
    Întoarcerea la București cu un tren internațional, venea de la Viena, călătoria sub patronajul CFR, călătoria fusese plătită on line la recepția hotelului unde stătusem, recepționerul făcuse cu telefonul meu o poză la imaginea unde scria numărul rezervării, numele meu, etc. Vine trenul, mă urc într-un vagon apare nașul, un borțos nesimțit, doar era de la CFR, îi spun cum am plătit, îi arăt poza din telefon, și el zice că nu e în regulă, aștepta să-l întreb cum procedăm și cît să-i dau, dar eu care mă știam bun platnic nimic...În fine ce s-o mai lungesc, aproape de București ,,nașul" își amintește că are prin geantă o listă cu rezervările on line, care rezervări erau nominale, mă întreabă cum mă cheamă și s-a dat luminat.
    Duminică un prieten îmi ttrimite de la Brașov o bicicletă, trenul venea direct de la Brașov, un intercity, format din locomotivă de pe vremea cînd RSR producea și locomotive și 2 vagoane. Nu au fost aventuri, dar tren cu 2 vagoane ? Păi la astfel de trafic de ce să se investească 19 miliarde Euro în transportul feroviar ?
    • +4 (6 voturi)    
      Dacă viteza va crește la 160 km/h (Joi, 23 iulie 2020, 11:50)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

      Atunci vor trebui iar trenuri cu 12-16 vagoane NOI.
      • -2 (4 voturi)    
        Cine să le facă? (Joi, 23 iulie 2020, 12:04)

        prec [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Șomeri ca Horganu?
      • -2 (4 voturi)    
        ...să supărăm pe unchiu'sTrump ? (Joi, 23 iulie 2020, 13:12)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui nick24

        Vagoane noi ? Păi ca să ne permitem vagoane noi ar trebui să cumpărăm ,,chinezării". Și dacă am comanda vagoane în RP China, imediat sTrump al Americii ar institui fel de fel de embargouri împotriva României...Ne-ar vinde arme tot cu plata anticipat, ca acum, dar cu plata la preț înmiit și plătite azi pentru o livrare ulterioară, anume cînd va face plopul pere...Trăiască parteneriatul strategic cu Amerikia Imperialia, uraaaa, aplauze și urale îndelungi, prelungite...
  • +5 (7 voturi)    
    autostrazi (Joi, 23 iulie 2020, 9:51)

    atc [utilizator]

    Pe scurt, pana in 2030 ( 10,5 ani), autostrazi si drumuri expres:
    - finalizare cele deja incepute -407,3 km, (din care 123 km. expres), dar fara finaizare lot 2 si 3 Pitesti - Sibiu (!).
    - demarare alti 3.000 km, fara finaalizare.
    • +6 (6 voturi)    
      Oare metroul Drumul Taberei (Joi, 23 iulie 2020, 11:52)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui atc

      va fi gata? Câ văd că e trecut și el pe listă!
  • +9 (13 voturi)    
    daca e vorba demetrou (Joi, 23 iulie 2020, 9:57)

    nash pandelica [utilizator]

    sau trenuri locale, io zic ca, pe litoral este nevoie de un metrou, poate de suprafata, sau suspendat, care sa lege vama veche de mamaia, sau chiar mai sus, spre nord, poate chiar pana la murighiol.
    e o parere.
    • +5 (5 voturi)    
      e tren mangalia constanta (Joi, 23 iulie 2020, 11:01)

      Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      de ce alta investitie pt acelasi lucru?
      • 0 (0 voturi)    
        eu nu vorbeam de un personal de trei ori pe zi (Joi, 23 iulie 2020, 20:39)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

        vorbeam de un tren in regim metrou, un metrou de suprafata, eventual, care sa mearga de'a lungul litoralului eventual la fiecare jumatate de ora, intre v.v. si murighiol. de'a lungul litoralului se dezvolta alte plaje, cu mai putina lume, bune pt. familii cu copii, oameni mai in varsta. un asa tren ar grabi dezvoltarea altor statiuni, plaje, de'a lungul intregului litoral, iar murighiol si localitatile vecine ofera si acces in delta, organizeaza vizite de o zi sau doua in delta, a cherhanale, omul ar putea schimba plaja, ar putea sa vada mai mult din litoral. ar mai degaja si aglomeratiile din statiunile consacrate. ar fi bun si pt. cineva care sta in eforie si vrea sa mearga doua plaje mai la nord, sau mai la sud.
        poate ar fi bine de discutat si cu bulgarii, si extins si de'a lungul litoralului bulgaresca, sau macare cu transfer la vama veche.
  • +10 (16 voturi)    
    ce bine arata toate pe hartii!!! (Joi, 23 iulie 2020, 9:58)

    ion_de_la_tara [utilizator]

    90% din infrastructura rutiera si 100% din feroviara sunt facute de pe vremea comunistilor! daca era dupa guvernele de dupa '90, cred ca aveam drum pietruit de la Pitesti la Bucuresti si trebuia sa spunem si saru'mana! Hai sctir, nu va e rusine?!
    • -2 (10 voturi)    
      ...unii sînt nostalgici... (Joi, 23 iulie 2020, 10:59)

      baligosul [utilizator] i-a raspuns lui ion_de_la_tara

      Cînd era diktatură, nu era bine, acum cînd e demokrație, iar nu e bine că este multă incompetență și korupție...Păi dacă astea avem în sînge, ciordeală și superficialitate, de unde clasă politică formată din competenți și onești. Iohănnel, un evazionist fiscal, EBA, o neica nimeni, ajunsă europarlamentar,nu era în stare să lege 2 cuvinte fără să se bîlbîie, Gigi, europarlamentar, era incomodat de scaunul simplu pe care la primit la Bruxelles...Cei 3 de care am scris au fost votați pînă să fie unși în funcții.
      • +4 (6 voturi)    
        curiozitate (Joi, 23 iulie 2020, 13:04)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        De la PSD nu gasesti nici un exemplu, oricat te-ai screme?
        • +3 (3 voturi)    
          Asa fac astia de la psd (Joi, 23 iulie 2020, 14:13)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

          cand nu mai au ce sa spuna, injura pe toti si pe toate, la gramada.
          Perdele de fum, sa acopere mizeriile ciumei rosii.
        • -1 (1 vot)    
          De la PSD, la ei nu m-am g]ndit dar o scriu acum. (Joi, 23 iulie 2020, 18:30)

          baligosul [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

          Parcă madam Dăncilă, și asta a fost europarlamentar pînă să ajungă prim ministru...
  • +10 (18 voturi)    
    Va dura 100 de ani pana vom vedea aceste proiecte (Joi, 23 iulie 2020, 10:02)

    Gryphus [utilizator]

    daca EI nu sunt in stare sa repare gropile din asfalt in capitala orasului, in centrul orasului, daca nu sunt in stare sa inlocuiasca pavajul spart din Unirii cum poti spera ca ei sa poata face propiecte de asemenea anvergura

    daca ei in 30 de ani au construit doar 1 spital de STAT in Romania cum poti sa te gandesti la altceva mai complicat?
    • +2 (8 voturi)    
      loczi vorbea de sase ani (Joi, 23 iulie 2020, 10:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      pai, numai pana fac studiile de fezabilitate si le aproba, trec zece.
      cand vor fi gata studiile, vor observa cu mirare ca s'au terminat banii...
  • +9 (17 voturi)    
    Asa e inainte de alegeri! (Joi, 23 iulie 2020, 10:07)

    Andy500 [utilizator]

    La fiecare 4 ani e 'inflatie' de promisiuni (3500km de autostrada, 9 spitale pana in 2020 - va aduceti aminte?!).
    "In 3 ani, aici va fi metroul tau!"

    4 ani mai tarziu - ZERO!
    Deci cine e prost, pentru ca a votat?!
    • +6 (6 voturi)    
      nu uita (Joi, 23 iulie 2020, 13:38)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      ca si in 2016 si acum ....opozitia a ajuns la guvernare cu majoritate parlamentara PSD, in ultimul an inainte de alegeri!!! deci ....cine a fost la putere in ultimii ....30 ani? Daca socoti bine ....90% PSD!!!! (exceptie 2010- febr.2012 cu o majoritate fragila a PD, in coalitie si aia)!
  • +12 (28 voturi)    
    Alegerile astea sunt cele mai simple din 89 incoac (Joi, 23 iulie 2020, 10:14)

    Anonym [utilizator]

    PSD = salarii, pensii, alocatii crescute fara responsabilitate, deci gandire pe termen scurt. Romania ramane saraca

    PNL & USRPLUS = investitii, investitii, investitii, gandire pe termen lung. Romania are sanse reale sa recupereze avansul vecinilor
    • -4 (8 voturi)    
      De ce? (Joi, 23 iulie 2020, 11:36)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Acum cu toata criza covid Romania este saraca?

      Unde este criza aia economica in care trebuia sa cadem conform impostorilor penele, usere/plus? Si de ce nu este o criza colosala, daca tot s-au intalnit 2 crize intre ele?
    • -1 (3 voturi)    
      si ghici ce o sa voteze (Joi, 23 iulie 2020, 14:39)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      bosorogii si aia fara minte?!
      si apoi o sa urle ca din cauza UE si a privatilor au crescut preturile (nu din cauza maririlor aberante ale psd)
      • -1 (1 vot)    
        Unde este domnule (Joi, 23 iulie 2020, 21:46)

        Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Criza aia economica indusa de pesede si care acum s-a suprapus cu covid?
        Deci hai sa nu mai facem valuri sa-i speriem pe saracii batrani si sa-i lasam sa voteze cu cine vor ei, ca dupa ce ca sunt mintiti de politicieni, acum mai vreti sa fie mintiti si de postaci?
  • +10 (14 voturi)    
    heh (Joi, 23 iulie 2020, 10:15)

    Mircea1978 [utilizator]

    se va face asa cum s-a facut si pina acuma:1 pas inainte 1000 inapoi.
    Hai s-o lasam balta.
  • +1 (3 voturi)    
    RER-ul bucurestean arata superb pe harta... (Joi, 23 iulie 2020, 10:21)

    demaGOGU [utilizator]

    ...in realitate nu mai devreme de 100 de ani (nepotii nepotilor nostri)
  • +3 (7 voturi)    
    realism (Joi, 23 iulie 2020, 10:21)

    getmyextip [utilizator]

    Din pacate nu cred ca apuca nimeni care e viu azi sa vada reteaua de autostrazi a Romaniei asa cum e prezentata pe harta... De fapt nu ca nu cred, sunt convins ca nu apuca nimeni
  • -4 (10 voturi)    
    miticii de Cluj (Joi, 23 iulie 2020, 10:34)

    /./ [utilizator]

    Metrou la Cluj pe banii tuturor romanilor, eu propun sa se faca metrou si la Brasov, Iasi, Craiova, Constanta, Timisoara si lista poate continua.Cu ce sunt mai speciali noi mitici din Cluj??
  • +1 (5 voturi)    
    Punem pariu (Joi, 23 iulie 2020, 10:46)

    cristi_an [utilizator]

    ca nicunul dintre noi care citeste articolul asta nu o sa apuce ziua sa vada toate aceste realizari?
  • 0 (10 voturi)    
    E lipsa de bun-simt (Joi, 23 iulie 2020, 11:13)

    Luk [utilizator]

    E lipsit de bun-simt sa prezinti planuri pe 10 ani cand tu n-ai un program pe 3 ani si nu stii ce-o sa fie peste 6 luni. Si PSD avea o strategie pe 20 de ani, vad ca mintile mari gandesc la fel.

    Nu se pot face 3.000 km autostrada si drumuri expres in Romania in 10 ani. Nu se poti ajunge la o medie sustinuta de 300km/an cand noi facem 60-70km pe an de 5 sau 6 ani.

    E jignitor pentru alegatorii PNL, e caraghios pentru asa-zisii guvernanti si planificatori, e rusinos pentru orice om care inca mai judeca.

    Cine a venit cu ideea asta e un pacalici si daca asta e tot ce ofera PNL, atunci o sa-l voteze tampitii.
    • 0 (2 voturi)    
      autostrazi (Joi, 23 iulie 2020, 14:19)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Media este de cca. 40 km./an finalizati din 2004 (de cand am inceput) , inclusiv in ultimii 3 ani PSD.
      Aceeasi medie ni se propune pe urmatorii 10 ani de catre PNL O fi bine, o fi rau?
      • +2 (2 voturi)    
        Adica (Joi, 23 iulie 2020, 15:23)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui atc

        3.000/10 = 30 sau cum?! :)
        • 0 (0 voturi)    
          autostrazi (Joi, 23 iulie 2020, 17:30)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Planul face deosebire intre 407,3 km FINALIZATI si 3000 km. DEMARATI.
          • +1 (1 vot)    
            Deci trecem in etrema cealalta? (Joi, 23 iulie 2020, 23:07)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui atc

            Adica in 10 ani fac 410 km si "pornesc" 3.000?

            Realizati despre ce vorbim si cat de penibila e pozitia in care va puneti incercand sa aparati o idee atat de cretina?

            Ce-i aia "3.000 km demarati"? Explicati-mi, va rog, in putine cuvinte, ce inseamna sa "demarezi" 3.000 km de autostrada si drumuri expres? :))

            De ce nu demareaza 4.000 km, de ce nu 5.000? De ce nu finalizeaza 2.000 si sa demareze 1.400? :)))

            Va spun inca o data ca stiu despre ce e vorba in domeniu si ca problemele n-au legatura doar cu banii (se vede cu ochiul liber in geografia noastra ca n-au).

            Revin la ideea de baza: "PLANUL" e o bataie de joc, o palma pe obrazul oricarui individ cu IQ mai mare de 65, indiferent din ce partid face parte. Pur si simplu ne vand rahat turcesc.
    • -1 (1 vot)    
      autostrazi (Joi, 23 iulie 2020, 15:09)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Imi pare rau sa va contrazic: cca. 40 km/an finalizati incepand cu 2004, inclusiv ultimii 3 ani cu guvern PSD. O fi bine, o fi rau?
  • -3 (11 voturi)    
    Depinde daca Dan Barna si USR+ vor vota impotriva (Joi, 23 iulie 2020, 11:13)

    vlad.pe [utilizator]

    Depinde daca Dan Barna si USR+ vor vota impotriva proiectului Autostrazii Iasi - Tg. Mures asa cum au facut ieri.

    Dan Barna vrea sa se razbune pe Cosette Chichirau pentru ca a candidat impotriva lui la conducerea USR si acum Barna il sustine pe Mihai Chirica si pe PNL IASI.

    Cătălin Urtoi si Împreună pentru Moldova deja au declarat ca nu vor candidat unic cu USR+ pentru ca USR nu a votat pentru la Legea A8 si uite asa Urtoi, consilierul unui ministru PNL il ajuta pe Mihai Chirica pentru un nou mandat.
    • +5 (7 voturi)    
      gresit (Joi, 23 iulie 2020, 12:34)

      razeshu [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      nu au votat pentru ca nu era respectata legislatia Europeana. Asta nu inseamna ca sunt impotriva proiectului. Ei sunt doar impotriva proiectului asa cum e prezentat el in forma actuala. Incercati sa cititi mai mult decat titlurile
  • +6 (10 voturi)    
    Mda (Joi, 23 iulie 2020, 11:16)

    Jimmothy [utilizator]

    Sova reloaded
  • +9 (11 voturi)    
    Raspunde cineva cu adevarat pentru nerealizari? (Joi, 23 iulie 2020, 11:32)

    bigbrother [utilizator]

    Ca de taiat panglici la lucrari care treneaza cu anii m-am saturat. Stiu ca e an electoral si ca se promite miere si lapte, deja am devenit imun la promisiunile lor, dar e vorba de viata noastra care trece pe langa noi. De 30 de ani ni se promit cate in luna si stele si de fiecare data primim doar SF reziliate sau prost facute, proiecte fara cap si coada, acte aditionale gramada, cioturi de drum, tzepe cat cuprinde si cu toate acestea, NIMENI NU RASPUNDE pentru aceste situatii.

    Asa ca primul pas ar trebui sa fie asta: cine raspunde in cazul in care NU se vor face macar jumatate din cele indicate? Nu am pretentia sa se faca toate, ce spun ei acolo pare fictiune pura avand experienta anilor trecuti. Dar cumva trebuie sa taxam politicienii si angajatii care au datoria sa rezolve aceste situatii. Cumva trebuie sa stopam mormanul asta de hartii si desene care ne amagesc periodic si sa iesim din povestea asta cu "vrem o tara ca afara" dar nu suntem in stare sa ne luam soarta in maini.

    Sunt sigur ca solutii exista, nu suntem nici prima nici ultima tara care a trecut prin asa ceva. Poate ca primul pas ar trebui sa fie o schimbare de mentalitate, sa credem ca meritam sa traim ca afara si sa cerem sa se faca aceste lucruri, in loc sa plecam din tara si sa-i lasam pe politicieni si prietenii lor sa faca bani murdari fara sa fie pedepsiti in vreun fel.
  • +4 (6 voturi)    
    e un PLAN oameni buni (Joi, 23 iulie 2020, 12:04)

    vidra [utilizator]

    Mie mi se pare bine ca s-a actualizat totusi planul, repet, e un PLAN. Oamenii au stabilit prioritatile, care e problema? Se face cat se poate, eu zic doar sa nu mai votam PSD si sa lasam nepopulistii sa isi faca treaba. Nu suntem Austria sau Elvetia, asta-i clar. Marea problema e ca in timpul guvernarii PSD s-a pus practic frana la orice investitii si acum trebuie recuperat cumva. Ia sa-mi spuneti voi cate contracte noi s-au semnat pe vremea lu Dancila: a da, mi-am amintit, a pierdut vremea cu PPP-ul ala care nici nu are sens, nici nu se mai face.
    • -1 (5 voturi)    
      Nu e un plan (Joi, 23 iulie 2020, 14:25)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui vidra

      Nu e un "PLAN", e o prostie, o lucrare de fictiune realizata de elevi neimaginativi. Un plan ar presupune (macar cu o probabilitate de 50%) sa poti realiza niste obiective. 3.000 km nu reprezinta un obiectiv, e o momeala pentru tembeli. O asemenea bataie de joc n-am mai vazut decat la PSD care rupea norii pe hartie. Am destule argumente pentru care asa ceva nu este posibil, putem discuta depsre asta daca suntetii pregatit si cu altceva decat povesti in sustinerea PNL. Chiar si 2.000 km ar fi fost o tinta exagerata, mi-ar fi greu sa cred ca putem face 1.500km, ar trebui sa se alinieze multe planete pentru asta.
      Partidul dumitale e o pepiniera de populisti (o parte dintre ei sunt azi in ALDE sau PSD, dar ceilalti sunt inca in PNL), n-ai ce sa ne povestesti dumneata despre populism.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Joi, 30 iulie 2020, 13:55)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Partidul meu e USRPLUS, dar sunt pentru orice initiativa de dezvoltare a tarii.
  • -3 (9 voturi)    
    VA MAI ADUCETI AMINTE (Joi, 23 iulie 2020, 12:06)

    jidanul [utilizator]

    Sa ne aducem aminte de Videanu, Stolojan, Berceanu, Udrea, Boc si ceilalti PDL-isti care in campaniile electorale promiteau sute de kilometrii de de autostrazi pe an mii de kilometrii de drumuri nationale reabilitate si sute de kilometrii de cale ferata si cate si mai cate si faptele i-au contrazis, nu s-a facut nimic. Acum PDL s-a camuflat in PNL, adica "aceasi Marie cu alta pălărie", nu este nicio diferenta, repetarea unor promisiuni fara sustinere in fapte, adica minciuni, minciuni fara numar, asta fac PNL-pdl-istii acum, mint si vor continua sa ciordească cat se poate. Va trebui sa facem diferenta cand vom merge la vot, ca sa nu mai fim pacaliti de nermernicia acestor ... spuneti-le cum vreti
    • +1 (1 vot)    
      chiar ne aducem aminte (Joi, 23 iulie 2020, 15:38)

      LL [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      ..in 2011 circulam pe soseaua intre Orastie si Sibiu. Era un furnicar (masini in miscare) greu de imaginat la autostrada in lucru din apropierea soselei....nori de praf in urma masinilor!!!!!
      Daca nu venea momentul 2012 cu tradarea unor infiltrati ....urmat de sistarea investitilor in infrastructura (Ponta, minte luminata), cred ca eram altundeva acum!!!!
  • -3 (5 voturi)    
    Daca mai credeti inca in baliverne (Joi, 23 iulie 2020, 12:20)

    John M. [utilizator]

    de guvern, chiar sunteti-cum zicea Petre Tutea- "un popor de idioti".
  • -2 (6 voturi)    
    Planuri făcute din birou (Joi, 23 iulie 2020, 12:21)

    Catalin Tutunaru [anonim]

    Nimic din ce e desenat pe hărțile alea nu are un studiu de fezabilitate făcut pe teren.

    Vă mai amintiți de panourile de la ieșirile din București, alea care au fost montate pe vremea când Orban era ministru la transporturi ca să anunțe că se vor construi poduri peste centura București?
    Ei bine au dispărut... pentru că termenele de finalizare scrise acolo au fost depășite deja cu câțiva ani, și ele nici măcar începute nu sunt!
  • +4 (4 voturi)    
    gresit (Joi, 23 iulie 2020, 12:31)

    razeshu [utilizator]

    Titlul trebuie reformulat: "ce studii de fezabilitate se vor face in urmatorii ani pentru investitii in infrastructura " :)
    Cat despre investitiile prpriu-zise: stim cu totii ca vom schimba niste borduri si eventual vom asfalta niste drumuri secundare la pret de pista de aterizare pentru avioane cargo.
  • +3 (5 voturi)    
    2030 sau 2300? (Joi, 23 iulie 2020, 13:24)

    andimi [utilizator]

    2030 sau 2300? Poate nu am citit eu bine!
  • +2 (4 voturi)    
    ... (Joi, 23 iulie 2020, 13:41)

    sfidare [utilizator]

    De ce nu cerem sa se faca si o lege pentru asumarea responsabilitatii politicienilor. Sa raspunda cu salariile enorme si averile obtinute ilegal.si sa faca planurile pe perioade din 6 in 6 luni si daca in cele 6 luni nu au realizat ce au promis, imputat salariul si dat afara. Heiiii, oameni buni, treziti-va si hai sa schimbam noi ceva daca politicienii ne cred prosti. Nici macar nu este nevoie sa iesim in strada, facem totul online, pana nu fac legi cu asumarea responsabilitatii sa nu mergem la vot....
  • +1 (1 vot)    
    hai sa vb. de lucruri facute (Joi, 23 iulie 2020, 14:40)

    liviu_ [utilizator]

    ca dupa promisiunile politicienilor, pana acum surclasam suedia la nivelul de trai , america la armata, china la economie si elvetia la democratie
  • 0 (0 voturi)    
    PS: (Joi, 23 iulie 2020, 14:40)

    liviu_ [utilizator]

    si noua zeealanda la lipsa coruptie...

    da pana si pesedeii spune ca ei nu-s corupti nene
  • +1 (1 vot)    
    Desene frumoase pentru stra stra stra stranepoti! (Joi, 23 iulie 2020, 15:43)

    DrNRazvan [utilizator]

    Or sa fie gata astea cam peste vreo 2-300 de ani. Nu uitati ca traim in tara lui mesteru Manole, ce se zideste ziua, se darama sau se fura noaptea.
  • -1 (3 voturi)    
    zero (Joi, 23 iulie 2020, 15:58)

    robyzs [utilizator]

    Zero proiecte in Moldova, bravo PNL
  • 0 (0 voturi)    
    nu vad nimic (Joi, 23 iulie 2020, 21:15)

    nash pandelica [utilizator]

    despre vo sau centura est a ploiestiului, macar largita pe patru benzi.
    este deja f. aglomerata, iar la intersectia cu iesirea din ploiesti spre mizil buzau e jale. acolo musai pasaj,
    cand va mai fi asi autostrada ploesti buzau moldova, va fi si mai si..
    mai sunt si autocisternele alea mari care ies de la rafinarie, de la vega...


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by