Sistemul de siguranță și automatizare a traficului pe Magistrala 4 de metrou a fost pus în funcțiune, anunță Metrorex. Momentul vine la peste trei ani de când traficul de metrou a fost deschis pe extinderea M4 către ultimele două stații - Laminorului și Străulești. Acum, odată cu punerea în funcțiune a noului sistem de automatizare a traficului intervalul de succedare a trenurilor va scădea semnificativ.

Pe Magistrala 4 de metrouFoto: USER UPLOADED

Prin finalizarea acestui proiect se îmbunătățesc condițiile de trafic prin scăderea timpilor de succedare, astfel:

  • în zilele lucrătoare (luni – vineri), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 7 minute;
  • în weekend (sâmbătă - duminică), intervalul de succedare scade de la 12 minute la 9 minute.

De asemenea, numărul de trenuri în parcurs crește de la 4 la 6 trenuri.

Proiectulextinde Magistrala 4 de metrou în zona de nord-vest a Bucureștiului cu încă două stații, Laminorului și Străulești, cu tuneluri şi galeriile de legătură aferente, acesta fiind obiectivul principal.

Proiectul a fost finanțat din fonduri structurale în cadrul Programului Operațional Sectorial –Transport 2007-2013 (POS-T) până în anul 2015 și ulterior aprobat pentru fazare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 (POIM).

Valoarea totală a proiectului în cadrul POS-T a fost de 432.775.217 lei, din care contribuția Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune – în proporție de 85% din valoarea eligibilă a proiectului – a fost de 243.314.240 lei.

În cadrul POIM, valoarea totală a proiectului a fost de 318.285.293,61 lei din care contribuția Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune – în proporție de 85% – a fost de 170.820.430,20 lei.

Proiectul a început la data de 14.09.2012 și se va finaliza la data de 07.03.2023, dată ce cuprinde și perioada de garanție și notificare a defectelor.

Traficul pe extinderea M4 prin cele două noi stații a fost deschis în martie 2017, iar depoul și nodul intermodal de la Străulești a fost inaugurat un an și jumătate mai târziu.