VIDEO Primii kilometri de autostradă din Moldova: Cum arată acum bucata din autostrada A7 în construcție lângă Bacău

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A7 - primii kilometri in lucru
Foto: Captura YouTube
Prima bucată de autostradă din Moldova se află în construcție în prezent lângă Bacău - 16 km din viitoarea A7 care va brăzda Moldova de la Nord la Sud și care fac parte din proiectul Centurii Bacăului în lungime totală de 32 de km. Într-o înregistrare video din dronă se observă progresul șantierului pe întreg tronsonul centurii Bacău, inclusiv pe sectorul vestic care este aproape finalizat. Pe sectorul de autostradă, deși lucrările au avansat puternic, iar pe unele zone este deja așternut asfaltul, finalizarea în acest an pare puțin probabilă.

Într-o filmare din dronă realizată de către Asociația Pro Infrastructura se observă cum sectorul vestic al centurii Bacău, de la intersecția cu DN11 până la intersecția cu DN2, este aproape gata.

„Așa cum vă spuneam la mijlocul lunii iulie, tronsonul sud-vestic dintre DN11 și DN2 Sud (7,3 km de drum cu 2 benzi) este complet finalizat, fiind instalate până și băncuțele și panseluțele în spațiile de servicii. Deși ministrul Bode afirma că în mandatul dânsului nu va ctitori muzee rutiere în aer liber, realitatea ține să îl contrazică. Solicităm Ministerului Transporturilor și CNAIR să găsească de urgență mijloacele legale pentru deblocarea situației și pentru deschiderea traficului pe acest prim segment al centurii Bacău”, transmite Pro Infrastructura.

Segmentul de autostradă (circa 16 km) începe pe filmare de la minutul 8.40, de la podul peste Bistrița, și se termină la minutul 26.22.

„Pe restul proiectului ce include primii kilometri de autostradă din regiunea Moldova lucrările avansează într-un ritm foarte bun. Zilele următoare va fi finalizată placa de suprabetonare a podului de 1,2 km peste râul Bistrița, iar în următoarele săptămâni va fi ridicat tablierul metalic pe cele 2 structuri ce traversează canalul Bistrița. Realizarea umpluturilor, așternerea straturilor de asfalt, relocarea stâlpilor de înaltă tensiune, taluzarea cu pământ vegetal sau execuția rigolelor înaintează rapid, existând premisele ca lucrarea să fie complet finalizată cel târziu în primăvara anului viitor”, mai notează asociația.





Lucrările la Varianta Ocolitoare Bacău au ajuns la un stadiu de circa 69%, constructor fiind asocierea de companii românești UMB-Tehnostrade, chiar din zonă.

Contractul de circa 668 milioane de lei a fost semnat în decembrie 2018, după un an de licitație, iar lucrările efective au început în martie 2019. Contractul are un termen de proiectare și execuție de 3 ani pentru toată centura (16,27 km de autostradă plus 14,54 km de drum național cu o bandă pe sens).

Cu toate acestea, proiectul are șanse bune de a fi gata înaintea termenului.

Astfel, după cum se poate observa din imagini, tronsonul vestic al VO Bacău - circa 7,3 km dintre DN11 și DN2 este aproape gata și ar putea fi dată în folosință încă de pe acum.

Bucata de autostradă ar putea fi deschisă traficului la începutul anului 2021. Deja pe multe zone constructorul a așternut asfaltul, ba a și montat parapete în multe puncte.

În prezent, constructorul dă o mare atenție finalizării podului lung de peste 1,2 kilometri care supratraversează râul Bistrița și albia sa. Podul este unul dublu, cu două fire, și are nu mai puțin de 31 de deschideri. La momentul actual se lucrează la suprabetonarea podului, dar și la montarea unui alt pod metalic ce va supratraversa canalul Bistrița.



Proiectul VO Bacău trei sectoare, după cum urmează:
  • Sectorul nr. 1: legatura rutieră DN 2 (sud Bacău) cu DN 2 (nord Bacău), în lungime de 20,180 km sector ce se suprapune cu viitoarea Autostrada Moldova A7 între km 2 + 413 și km 18 + 682; (16,269 km)
  • Sectorul nr. 2: legatura rutieră de la nord de Bacău între DN 15 și DN 2 în lungime de 3,160 km;
  • Sectorul nr. 3: legatura rutieră de la sud de Bacău între DN 2 și DN 11, în lungime de 7,360 km.

Hartă - VO Bacău și porțiunea care se suprapune cu viitoarea autostrada A7:









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















26540 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    Băcăoanii pot bloca intrarea tir-urilor (Luni, 24 august 2020, 15:23)

    nick24 [utilizator]

    înspre centru de la Onești/Moinești/Piatra-Neamț, ca să deschida urgent ramura vestică, CARE E GATA!

    “Așa cum vă spuneam la mijlocul lunii iulie, tronsonul sud-vestic dintre DN11 și DN2 Sud (7,3 km de drum cu 2 benzi) este complet finalizat, fiind instalate până și băncuțele și panseluțele în spațiile de servicii. Deși ministrul Bode afirma că în mandatul dânsului nu va ctitori muzee rutiere în aer liber, realitatea ține să îl contrazică. “
    • 0 (16 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Luni, 24 august 2020, 15:42)

      [anonim] i-a raspuns lui nick24

      • +11 (13 voturi)    
        Imi amintesc de un celebru ministru al (Luni, 24 august 2020, 16:39)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui

        transporturilor pe care eu l-am auzit pentru prima data vorbind despre autostrada Moldovei: Relu Fenechiu. Cred ca a fost arestat direct din scaunul de ministru prin 2013. In 8 ani cat s-a aflat la putere PSD nu a reusit sa faca nici un metru de autostrada in Moldova. L-a facut Mandachi . . . .
        • 0 (2 voturi)    
          Felicitari PSDului pentru ca a pus (Miercuri, 26 august 2020, 8:38)

          asistat [utilizator] i-a raspuns lui ty

          bazele pentru constructia Autostrazii Moldova!
    • +3 (7 voturi)    
      Hai Bode ! (Luni, 24 august 2020, 15:49)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Ce astepti?
    • +6 (8 voturi)    
      DN11 vs DN2 (Luni, 24 august 2020, 15:56)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Ca sa intre tirurile in Bacau de pe DN2 in loc de DN11?
      Sau sunt tiruri care vin de la Onesti si merg la Focsani trecand prin Bacau?

      Tot ce vine disnspre Onesti merge spre nord, deci va intra oricum in oras pana e gata intreaga centura.
      • +4 (8 voturi)    
        in sfarsit cineva (Luni, 24 august 2020, 16:27)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        care comenteaza in cunostiinta de cauza.
      • 0 (0 voturi)    
        Pe ruta Focșani - Piatra-Neamț (Marţi, 25 august 2020, 13:24)

        Ovidiu Andrei [anonim] i-a raspuns lui cititor9

        Tot traficul pe ruta Bacău Sud - Onești și Bacău Sud - Piatra-Neamț va fi descărcat pe acea ocolitoare. Nici un tir care merge pe aceste rute nu are de ce intra în oraș, și nu sunt puține. S-ar decongestiona tot traseul dintre intersecția Aeroport și pănă la intersecția Narcisa, plus o parte din traseul Auchan - intersecție Aeroport!
        Deci ar trebui deschis imediat acest braț vestic, deoarece motive sunt destule!
  • +4 (8 voturi)    
    Firea... (Luni, 24 august 2020, 17:36)

    fdaniel [utilizator]

    În speranța unor alegători normali la Buc, sunt curios dacă Firea va folosi această autostradă (în construcție) sau va rămâne regină la Voluntari ....
  • -4 (8 voturi)    
    La IAȘI (Luni, 24 august 2020, 18:12)

    robyzs [utilizator]

    La IAȘI Chirica si Alexe fac intrecere la numarul de vile cand ieșenii asteaptă proiecte de dezvoltare.

    Pnl si Iohannis promiteau urgentarea Autostrazii Iasi - Tg. Mures dar a ramas ca pe vremea PSD, adica zero.
    • -1 (1 vot)    
      ! (Marţi, 25 august 2020, 11:33)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Pfai ce de-a minusuri ai primit pentru un comentariu 1000% adevarat! Trista tara, prost neam!
  • -4 (4 voturi)    
    Poate are cineva mai multe detalii... (Luni, 24 august 2020, 18:35)

    LiviuX [utilizator]

    Dar din fotografie mie nu mi se pare a fi autostrada... Pare a avea ce-i drept doua benzi / sens si separator de sensuri, dar nu prea vad loc pentru banda de refugiu (daca se face, benzile de circulatie vor deveni prea inguste, parca asa se vede...).
    • +1 (3 voturi)    
      greu greu (Luni, 24 august 2020, 19:20)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      nu ti-ai tocit tastele de cate ori ai scris pare si parca? nu e pe pareri, asa e proiectul, cu o portiune de autostrada. se si vede, numai sa vrei. la 14:39 de ex. trece un camion, si e clar ca lumina zilei ca mai incap fara probleme inca doua identice langa el.
      • -1 (5 voturi)    
        Ce sa-i faci, pentru unii e greu ... (Luni, 24 august 2020, 20:50)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        Si cu limba romana si cu matematica... Avand sensuri diferite in context (in primul cas "pare" se refera la ce cred eu, ca e "mi se pare", iar in al doilea e relativ la cum apare in fotografie), iar parca e folosit o singura data, hai sa zicem ca am folosit de 3 ori cuvintele enumerate, dar O SINGURA DATA fiecare sens. Asa ca de fapt care e problema?Apo am intrebat, nu am dat cu parul. Daca nu poti expolica, nu mai bine taci? Oamenii cat de cat inteligenti asa fac, nu arunca vorbe aiurea. Pentru ca nu stiu cum ai masurat, dar atat in fotografie cat si in film, pot incapea trei masini, dar la cativa centimetri una de alta si ar si ocupa tot sensul de mers, deci adio banda de refugiu. Ori pe autostrazile adevarate, nu se fac benzile asa de inguste. Deci ca sa pricepi, ceea ce am vrut sa subliniez e ca data tot se face o treaba, de ce sa nu se faca ca lumea?
        • 0 (2 voturi)    
          Da (Luni, 24 august 2020, 21:33)

          VR007 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          Astia de mai sus nu-s oameni inteligenti....sunt doar slugile unora si altora, adica ale PSDPNL! :))))))))))
    • +1 (1 vot)    
      sunt niste norme precise cum sa arate o autostrada (Marţi, 25 august 2020, 14:59)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

      nu se apuca nimeni sa faca drumul mai ingust, caracteristicile unei autostrazi sunt bine definite
      http://www.cnadnr.ro/sites/default/files/Reglementari-tehnice/ORDIN%201296%20proiectarea,%20construirea%20%C5%9Fi%20modernizarea%20drumurilor.pdf
      • -1 (1 vot)    
        Da, vade ce bune norme sunt (Marţi, 25 august 2020, 18:14)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui paul22

        De aia avem prostiile alea de strazi cu o banda si jumatate, de aia se parcheaza unde se nimereste, etc., etc., ca doar de, totul e conform normelor si legilor, care se respecta intocmai.
  • 0 (0 voturi)    
    Autostrazi (Luni, 24 august 2020, 21:41)

    atc [utilizator]

    Nu vi se pare ca, in loc de atatea vorbe goale, care paraziteaza subiectul, ar fi mai util pentru informarea noastra o discutie pe cifre seci: Planificat/ Realizat?

    Si, ca sa vin in ajutorul comentatorilor, va reamintesc faptul ca in "Planul de redresare..." al actualului Guvern, se prevede INAUGURAREA a 407 km in urmatorii zece ani, adica cca. 40 km./an.
    Intrucat mai sunt 4 luni din acest an, stie cineva care este bilantul INAUGURARILOR ( sau ni se va repeta gluma cu" Autostrada" de 5,3 km. Biharia - Bors, "inaugurata" deja de doua ori) ?

    Citez H.N.( ianuarie a.c.): "Anul 2019 s-a încheiat cu doar 44 km noi de autostradă deschisi circulației.
    Acum, pentru 2020, lucrurile par că stau mai bine, iar la final de an, într-un scenariu extrem de optimist, România ar putea încheia cu peste 100 de km noi de autostradă. În realitate, însă, kilometri inaugurați la finalul lui 2020 ar putea fi mult mai puțini.La finalul anului trecut, noul ministru liberal al Transporturilor, Lucian Bode, declara că anul 2020 ar putea aduce deschideri pe nu mai puțin de 75 de km de autostradă".
    Aceste afirmatii cred ca ar putea fi o baza de discutii, in caz ca subiectul mai intereseaza pe cineva. Macar si pentru ca 100 km diferit de 70 km diferit de 40 km diferit de 0 km.
    • 0 (0 voturi)    
      Cateva probleme si cateva intrebari: (Luni, 24 august 2020, 23:57)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui atc

      De ce planul prevede 407 km in 10 ani? Spera sa stea atata la guvernare? Sau fac planuri si in numele altora? Apoi, cum de au iesit 407 kn si nu 406 sau 408? Poate pe hartie, dar in practica s-a vazut ca pot aparea si situatii neprevazute, care sa genereze ocolisuri, etc. Apoi, 40 km / an e infim. In ritmul asta, chiar daca se respecta ce e pe hartie, nici macar urmasii nostri nu vor avea o retea de autostrazi ca lumea. Poate doar urmasii urmasilor nostri, in veacul vecilor, ca sa parafrazez... Apoi cat de ca lumea sunt, se vede din fotografii si filme. Daca se fac cum afirma mai sus "fl0rin" e clar cat de bune vor fi. Si mai ales ma intreb, cum vor face fata traficului de peste 10-15 ani?...
      • 0 (0 voturi)    
        autostrazi (Marţi, 25 august 2020, 8:25)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        1. Raspunsul se afla chiar in "Planul...":
        "Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.
        Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila."
        Adica, se propune FINALIZAREA doar a celor 407,3km deja inceputi, nu si a unor noi investitii. Scuze, i-am uitat pe cei 0,3 km in plus. Si, atentie fara Pitesti-Sibiu sau Comarnic - Brasov.
        2. Probabil ca da; daca e sarcina, cu placere.
        3. 40 km./ an este media ultimilor 16 ani de cand am reinceput sa inauguram autostrazi ( In 2019: 44km.)
        4;5;etc. Nu am raspuns.
      • 0 (0 voturi)    
        unele planuri se fac pe termen lung (Marţi, 25 august 2020, 14:48)

        paul22 [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

        proiectele mari de infrastructura nu se planifica pe durata mandatului guvernului
        • 0 (0 voturi)    
          Asta stiu si eu... (Marţi, 25 august 2020, 18:11)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui paul22

          Numai ca e valabil la tari civilizate, nu la tari in care daca se schimba guvernul, partidul de guvernamant, se schimba totul. De asta am zis ca e inutil sa se faca planuri pe termen lung, ca oricum daca vin altii schimba totul si o iau de la capat.
        • 0 (0 voturi)    
          autostrazi (Marţi, 25 august 2020, 20:37)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui paul22

          In principiu, asa e. Numai ca, niciun guvern nu incepe totul de la zero, si e logic sa-ti planifici, in primul rand, finalizarea lucrarilor deja incepute.
          Eu n-as avea probleme cu planurile pe termen lung, ci cu cele care ar trebui finalizate incepand cu acest an, asa cum s-a promis: 100/70/40 km, iar pana acum:ZERO! Cam prea multi trancai vorbesc despre ce o sa fie in 2027, dar nu spun o vorba despre ce e AZI.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by