Un nou pas pentru „Autostrada Unirii” A8 în Moldova: Licitație pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni / Termen: 38 de luni

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 1 septembrie 2020, 14:31 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


A8 Tg Neamt - Iasi - Ungheni
Foto: Hotnews
Puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni vor fi analizați pentru revizuirea și completarea Studiului de Fezabilitate și realizarea Proiectului Tehnic de execuție. Licitația a fost lansată de CNAIR pentru minim 62 de milioane de lei cu un termen de execuție de 38 de luni. Odată finalizată această etapă, practic, proiectul va putea fi scos direct la execuție cu toate detaliile puse la punct. De remarcat că în varianta originală a SF-ului pe acest tronson erau gândite nu mai puțin de 6 tuneluri forate cu o lungime totală de circa 10 km.

CNAIR a lansat în SEAP licitația pentru „Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul “Autostrada Targu-Neamt – Iasi- Ungheni”.

Valoarea estimată este cuprinsă între 62.091.000 de lei și 73.370.700 de lei fără TV, iar termenul pentru întreg contractul este de 38 de luni.

Data limită pentru depunerea ofertelor este 23 octombrie 2020.

Autostrada Târgu Neamț - Iași -Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș - Tg.Neamț - Iași - Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.

Sector Târgu Neamț - Iași - Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.



Conform datelor din Caietul de Sarcini, Prestatorul va elabora următoarele documentații:

• Studiul de Fezabilitate revizuit/completat/actualizat pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni
• Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire
• Proiectului tehnic de execuție
• Publicitatea proiectului
• Documentația tehnică și consultanță în cadrul elaborării cererii de finanțare (fonduri europene)
• Documentația tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea Studiului de Fezabilitate
• Asistență tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate de proiectant al lucrărilor de construire Autostrada Tg.Neamț-lași-Ungheni

Prestatorul va identifica 2 variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabi­litate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro

Punctul de începere al proiectului se păstrează , astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târ­gu Mureș-Târgu Neamț, de asemenea punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura cone­xiunea cu Podul peste răul Prut, la Ungheni;

„Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costuri­lor cu construcția obiectivului, față de valorile esimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, conform Caietului de Sarcini.

Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare, după cum urmează

• SECTORUL nr.1 - Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos ;
• SECTORUL nr.2 - Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28( zona Lețcani);
• SECTORUL nr.3 - Km 61-km 78, respectiv DN 28( zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
• SECTORUL nr.4 - Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești)

Conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman - Suceava-Siret)”, se arat în documentație.

Vitezele de proiectare utilizate pentru dimensionarea autostrăzii vor fi conform normativelor de proiectare în vigoare având valori cuprinde între 100km/h-140km/h. Se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.

Activitățile aferente studiului geotehnic se pot realiza etapizat, pe sectoarele de autostrada indicate mai jos:

Sector I - km 0+000 - km 32+000 = 32 km
Sector 2 - km 32+000 - km 61 +000 = 29 km
Sector 3 - km 61 +000 - km 78+000 = 17 km
Sector 4 - km 78+000 - km I 00+ 140 = 22, 14 km

Conform caietului de sarcini, contractul va avea mai multe termene de realizare pentru diferite etape, printre care:

- Studiul de Fezabilitate - 18 luni
- Proiectul pentru Autorizarea Execuției Lucrărilor (PAC) - 23 de luni de la începerea contractului
- Proiectul Tehnic de Execuție - 38 de luni de la începerea contractului
- Asistență Tehnică pentru contractarea execuției lucrărilor (+ răspuns la clarificări pe perioada licitației ) - 38 de luni de la începerea contractului
- Asistență Tehnică pe toată perioada execuției lucrărilor


Vezi și:








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11295 vizualizari

  • -15 (23 voturi)    
    Un pas inainte (Marţi, 1 septembrie 2020, 14:43)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    doi inapoi, plus USR care se opune proiectului. Ramane ca in tren!
  • +5 (17 voturi)    
    autostrada (Marţi, 1 septembrie 2020, 14:54)

    atc [utilizator]

    Este meritoriu ca, de aceasta data, guvernul este consecvent cu al sau " Plan de relansare, bla, bla...", .in sensul ca acesti 100 de km. NU vor fi gata pana in 2030.
    Era si greu sa nu-ti respecti asa promisiune, daca o revizuire a unui SF existent si o proiectare tehnica dureaza 3 ani si 2 luni.
    La mai incolo !
    • +1 (1 vot)    
      Dureaza (Marţi, 1 septembrie 2020, 20:24)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui atc

      O proiectare la campie dureaza cam 12 luni, a se vedea contractele pentru A0. La Iasi e vorba de cateva tuneluri si un nod mare cu A7 (Ploiesti-Pascani), o sa ia mai mult timp. Din cauza ca Studiul de Fezabilitate existent e facut de mantuiala trebuie refacut si abia atunci incepe cu adevarat proiectarea, asa ca 38 de luni e aproape justificat (vreo 30 de luni e minimul necesar).
      • +3 (5 voturi)    
        Autostrazi pe hartie (Marţi, 1 septembrie 2020, 21:39)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Citez din CNADNR -" C.S. privind Revizuire/ Actualizare S.F -Sibiu Pitesti", adica exact aceleasi activitati carora dvs. le acordati cca. 26 luni: "Serviciile vor fi indeplinite de catre Prestator intr-o perioada de 12 luni de la data inceperii contractului"
        Iar, dupa aprecierea mea, cei 100 km. Tg. Neamt - Ungheni, nu se pot compara, macar ca dificultate, cu cei 122 km Sibiu - Pitesti .
      • +2 (4 voturi)    
        fii serios. (Miercuri, 2 septembrie 2020, 1:32)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        in primul rand au deja ceva SF-uri facute anterior (chiar daca mai de mantuiala). Apoi, ai impresia ca intre Tg. Neamt si Iasi ai Everestul in cale? Au Moldova si Siret in schimb :). Cand despre nodul cu A7, uita de el ca nu o sa ajunga A7 in zona aia prea devreme decat daca s-o intampla vreo minune, deci vor trebui doar sa traversese DN2 (E85) prin zona Motca, unde arata ca un drum judetean. Inteleg ca un SF bine facut necesita ceva timp, dar 38 de luni? WTF. In timpul asta poti face autostrada in sine daca daca dai proiectul de executie alora de la UMB-Tehnostrade (singurii care termina la timp).
  • +19 (21 voturi)    
    Legea suprema (Marţi, 1 septembrie 2020, 15:32)

    luciannn [utilizator]

    Legea suprema este ca PNL nu poate sa termine un proiect inceput de PSD, iar PSD nu poate sa termine un proiect inceput de PNL, si asa fiecare incepe proiecte ce nu sunt terminate niciodata...

    Toata lumea castiga o gramada de bani pe studii pe hartie, si comisioane iar noi vedem foarte rar ceva terminat...
    • -1 (9 voturi)    
      Nu e chiar asa... (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:26)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      Ce proiect a inceput PSD si nu l-a continuat PNL?
      Sau inceput de PDL si necontinuat de PSD?
      Exceptand aberatiile lui Valcov cu PPP, in rest a fost continuitate.
      Problema a fost ritmul foarte scazut de contractare, mai ale sin timpul PSD-ului.
  • +4 (10 voturi)    
    Era mai urgent și mai important (Marţi, 1 septembrie 2020, 15:57)

    nick24 [utilizator]

    tronsonul Tg Neamț-Ditrău! Trecerea munților, asta e problema. Dar dacă pt cel ușor durează 4 ani cu mici întărzieri, apoi vreo 2 ani până se desemnează câștigătorul licitației, apoi vreo 5 ani execuție, dacă nu e vreo insolvență sau faliment sau reziliere contract. Deci 2032 OPTIMIST, dacă totul merge șnur.

    Dar pentru Tg Neamț-Ditrău ? 2040?
    Penibil!
    • 0 (2 voturi)    
      exact! (Marţi, 1 septembrie 2020, 18:33)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Pan la Tg Neamt se circula oricum decent, fie Prin Pascani, fie pe aproape de Roman. Problema e de trecut muntii. Ca sa nu mai spun ca logica zice sa te apuci de ao autostrada de la un capat, si s-o tot construiesti pana la capatul celalalt. Altfel, degeaba circuli 100 de km cu viteza dubla, daca dupa aia stai in coloana jumate de ora ca sa iesi de pe autostrada.

      Dar cum segmentul ala e mult mai greu, ne apucam si noi cu ce putem. Si iar vom avea o autostrada (in cel mai fericit caz) de nicaieri pana nicaieri. Ca si in cazul drumului expres Bacau - Piatra Neamt....

      Tipic romanesc.
      • +1 (1 vot)    
        se circula pe naiba usor... (Miercuri, 2 septembrie 2020, 1:36)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        De la Iasi pana la Tg. Neamt fac o ora jumate si incalc legea de 100 de ori. Lasa-i sa faca segmentul usor ca astia nu au trecut in viata lor muntii cu o autostrada. Macar pleaca iesenii in siguranta din oras (ca mor pe rupte in zona Antibiotice-Letcani), dupa aia s-or descurca cum o da Domnul :)
        • -2 (2 voturi)    
          bani aruncati (Joi, 3 septembrie 2020, 17:16)

          Mihai CatalinPletea [anonim] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

          Sincer nu inteleg de ce vor sa uneasca Moldova cu Ardeal ul prin aceasta varianta ,cand mai la ndemana si mai putin costisitor era sase faca Brasov -Bacau-Iasi. dar na, nu stiu de ce cred ca iesenii , considera sa li se cuvine aceasta autostrada, uitand ca Moldova nu e formata numai din Iasi ci si din Galati, Vrancea, Vaslui , Judete pe care varianta Iasi .Tg Mures nu i avantajeaza deloc, iar Autostrada UNirii bine mersi s ar face pe varianta Focsani-Tecuci -Barlad-Husi-Albita_Chisinau, mai ales ca Albita e cea mai tranzitata iesire spre R: Moldova. Pare
        • +1 (1 vot)    
          paiii (Joi, 3 septembrie 2020, 18:10)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

          Da, faci o ora jumate cu trafic decent, adica sa nu pleci la 5-6 din Iasi. Si cu autostrada vei face o ora, plus cat iti va lua sa iesi de pe autostrada care se va termina brusc intr-un drum cu o banda pe sens. Minim 10 min de ambuteiaj la un trafic cat de cat normal. Diferenta? 20 de min.

          Pe cand de la Tg Neamt la Toplita, distanta aproape similara, faci aproape 2 ore, si asta daca ai bafta sa nu prinzi camioane prin serpentine.

          Ca sa nu mai spun ca daca ai avea autostrada de la Tg neamt pana-n Ungaria, ar fi si mai bine.

          Si mai e ceva, cand te apuci de ao autostrada, o minima logica spune s-o incepi de la un capat si sa tot adaugi segmente in continuare pana-n capatul celalalt. Si daca tot voiau sa faca autostrada la campie, puteau s-o inceapa de la Tg Mures spre iasi. Macar stii ca dupa ce-ai trecut muntii te-ai suit pe autostrada si nu mai cobori de pe ea. Asha, sa tot faci cioturi de 20-30-50-100 de km de autostrada nelegate intre ele, nu castigi mare lucru la un drum lung....
  • +4 (6 voturi)    
    Nu se va face nimic,o hotie clasic cu ''studiile'' (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:00)

    floriniulian [utilizator]

    Nu se va face nimic.
    Alta hotie inainte de alegeri cu..''studiile de fezabilitate''.
    Asa s-au furat miliarde de euro in aceasta tara de prosti..cu studii de fezabilitate care nu s-au implementat niciodata.
    Orice vot dat acestei clase politice formate numai din hoti si controlata de securisti prosti si tradatori este o crima .
    Anu vota este singura optiune pe care orice cetatean care nu e prost de da prin gropi o are.
  • +2 (4 voturi)    
    În 38 de luni (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:06)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    revine PSD-ul... Între timp PNL -ul se ține doar de promisiuni.
  • 0 (2 voturi)    
    de unde? (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:16)

    fanariotu [utilizator]

    Am si eu o intrebare stupida - Tg.Neamt? Frumos targ (am fost de cateva ori pe acolo), dar ce se intampla in Tg.Neamt ca sa fie cap de autostrada?Sau trece muntii spre Tg. Mures ? Doar intreb...
  • +6 (6 voturi)    
    iar 3-4 ani? (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:30)

    andimi [utilizator]

    Ca la autostrada spre Brasov... iar avem 3-4 ani pentru SF? Asta ca sa devina cu totul SF si aceasta autostrada? Cei 32 km de la Letcani la Tg Frumos sunt pe o vale, de ce nu un an de studiu de feza?
    Impresia mea e ca de fapt PNL vrea sa paseze cu totul autostrazile, sa se spele pe maine, sa zica noi am prevzaut SF-uri, dar dureaza pana se fac. Si uite asa peste 3-4 ani vine PSD-ul care o ia de la capat, fara a se face de fapt ceva! Suntem blestemati!
  • +7 (7 voturi)    
    Termen de executie 38 de luni? (Marţi, 1 septembrie 2020, 16:36)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    100 km in 3 ani si ceva.
    Real intre 5 si 10 ani.
    Podul de la Drobeta facut de Apolodor s-a facut in doi ani.
    Aici numai proiectarea e cam 3 ani.
  • +9 (9 voturi)    
    Singurul lucru cert... (Marţi, 1 septembrie 2020, 17:24)

    Radu I [utilizator]

    ....este refacerea studiului de fezabilitate, revizuirea completarea, actualizarea, bani aruncati in vant. De ce nu s-a facut de la inceput un SF complet ? Cine suporta completarile si adaugirile ? Cei vinovati sa fie trasi la raspundere penal si nu vom mai vedea bataie de joc la adresa banului public, asa o lalaim fara nici un rezultat, decenii de acum inainte.
  • +4 (4 voturi)    
    la ce o fi trebuind 38 de luni??? (Marţi, 1 septembrie 2020, 18:35)

    bogdan1477 [utilizator]

    Un studiu de fezabilitate pentru un segment de 100 de km de autostrada la campie, de ce e nevoie de 38 de luni????
    • +2 (2 voturi)    
      Include proiectarea (Marţi, 1 septembrie 2020, 20:27)

      AdrianBorza [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Include si proiectul tehnic, nu doar SF, si asta include tuneluri. Nici o companie din Romania nu are experienta in tuneluri rutiere mai lungi, in afara de unul foarte scurt langa Sibiu nu avem nici unul.
      • +1 (1 vot)    
        pai atunci sa luam una de afara care are (Joi, 3 septembrie 2020, 18:13)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

        Eu ma indoiesc ca o firma din Elvetia spre exemplu, are nevoie de 38 de luni sa proiecteze 100 de km de autostrada la campie. Atentie, vorbim de Tg Neamt Iasi, nu de Tg Neamt-Tg Mures.
        Si chiar de-ar fi toata autostrada, pun pariu pe ce vrei ca intr-o tara civilizata pentru asha ceva 24 de luni e un timp mai mult decat rezonabil.
  • +5 (5 voturi)    
    Adica autostrada va fi gata la Pastele Cailor (Marţi, 1 septembrie 2020, 19:11)

    Fu Leng [utilizator]

    sau mai tarziu.
  • +6 (6 voturi)    
    Până la autostradă (Marţi, 1 septembrie 2020, 19:14)

    Mirobo [utilizator]

    Lărgiți naibii odată E583 ca e o bandă jumate in loc de 2.Interziceți circulația căruțelor,utilajelor agricole,etc.Iluminati drumul ,puneți panouri de informare/avertizare.
    In Podu Iloaiei e jale tranzitul dar nici un polițai nu fluidizează traficul.Stau la umbră în noile sicrie.Pensii speciale.
  • +1 (1 vot)    
    38 de luni... (Miercuri, 2 septembrie 2020, 1:26)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    numai bine, intre timp se apropie o alta runda de alegeri, alte guvernari si parca vad ca vom ramane tot cu studiul si banii pierduti. Ar fi bine sa se apuce de SF-uri doar daca sunt siguri ca vor avea si banii de constructie.
  • 0 (0 voturi)    
    descentralizare (Miercuri, 2 septembrie 2020, 5:19)

    Coco Whistle [utilizator]

    de aia nu se face nimic in romania. avem regiuni? avem bani de la ue? drumurile trebuiesc intretinute intr-un sistem participativ, regional si de la 'centru' ptr dezvoltarea romaniei echilibrat si eficient. deciziile s-ar lua mai usor iar romanii ar prospera. eu unul as 'rupe' romania in 3 (istoric) si as pune 3 guvernatori. presedintele ales trebuie sa fie si cap al guvernului pe durata mandatului. parlament cu 3 forte dreapta, stinga si conservatori fara minoritati sau partide etnice. doctrine clare ptr ca lumea sa se identifice usor, criterii de etica stricte, abaterile si derapajele platindu-se scump. pina atunci traim in epoca caragiale rupt in fund.
  • -2 (2 voturi)    
    Traseu total aiurea (Miercuri, 2 septembrie 2020, 9:14)

    lazarus101 [utilizator]

    Ca sa mergi de la Iasi la Bucuresti pe autostrada o sa trebuiasca sa mergi pana la Tg. Mures??? E aberant!! Ca sa fie cu adevarat utila ar trebui sa mearga pe traseu Iasi - Bacau - Focsani - Buzau - Ploiesti. Traseu mult mai scurt si pe zona de campie deci mai usor de realizat! Iarasi proiecte SF care n-o sa fie finalizate niciodata
    • +1 (1 vot)    
      A7 și A8 (Miercuri, 2 septembrie 2020, 17:25)

      NME [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

      E vorba de două autostrăzi diferite.
      Articolul de față se referă la A8, care trece prin Tg. Neamț spre Iași, dar gurile rele mai vorbesc și despre o autostradă A7, care ar avea aproximativ traseul descris de dvs.
  • +1 (1 vot)    
    finalizare.... (Miercuri, 2 septembrie 2020, 15:14)

    mi_po [utilizator]

    Ma mai nasc odata sa ajung pana la Iasi pe austrada sin Mures, cu toate ca sunt doar pe la jumatatea actualei vieti!
  • 0 (0 voturi)    
    Distanta Tg. Neamt - Tg. Frumos (Joi, 3 septembrie 2020, 11:42)

    usand100 [utilizator]

    Cred ca lipseste un tronson. deoarece, in linie dreapta, distanta dintre Tg. Neamt si Tg. Frumos este de aprox 50 km. Cu tot cu diferentele de nivel si curbele aferente nu ai cum sa scoti 32 km pe acest tronson. Poate e vorba de primul tronson, Tg. Neamt - Pascani. Tot in linie dreapta, de la Tg. Neamt la Iasi sunt 95 km. Daca mai adaugam distanta pana la Sculeni (la vama) se mai adauga minim 15 km. Deci nici per total nu prea sunt doar 100 km... @hornews.ro: Puteti cere lamuriri?
    • 0 (0 voturi)    
      Doar daca nu cumva Tg. Neamt - Tg. Frumos (Joi, 3 septembrie 2020, 14:40)

      usand100 [utilizator] i-a raspuns lui usand100

      incepe la limita intre jud. Nemt si jud. Iasi


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by