Metroul din Drumul Taberei ar putea fi inaugurat în acest weekend. Miercuri se face recepția lucrărilor - surse

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 8 septembrie 2020, 17:15 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Cu trenul de metrou pe Magistrala 5 din Drumul Taberei
Foto: Captura YouTube
Magistrala de metrou M5 din Drumul Taberei, de la Râul Doamnei la Eroilor 2, ar putea fi inaugurată weekendul următor, miercuri urmând a avea loc recepția la terminarea lucrărilor, potrivit unor surse apropiate proiectului. Lucrările la Magistrala 5 din Drumul Taberei au început în 2011.

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Loturile - contractele semnate pentru realizarea stațiilor, structurilor și galeriilor :

Lot 1.1 - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

Lot 1.2 - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Termen de finalizare (initial): 2015 pentru structura, tuneluri si statii / 2015-2016 - punerea in functiune

---

Intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde

Pe Magistrala 5 Alstom a implementat un sistem digital de control al trenurilor - primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) instalat în România.

M5 a fost echipată cu sistemul din gama Urbalis 400, un sistem implementat în lume în 23 de țări, pe 101 linii de metrou inclusiv 17 automate. În Europa, sistemul este deja în funcțiune în orașe precum Malaga și Amsterdam.

„Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, care va contribui la reducerea congestionării traficului din București deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanență și conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcții considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor și creșterea vitezei medii”, detaliază Alstom.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18491 vizualizari

  • +13 (27 voturi)    
    Destept Otto von Bismarck (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:26)

    dandra [utilizator]

    El a spus ca doar in razboi, dupa vanatoare si in timpul alegerilor se spun cele mai mari minciuni.

    Imi aduc aminte cum in 2011 erau panouri mari cu " aici va fi metroul tau in 3 ani" Promisiuni desarte si demagogie de cea mai inalta speta.

    De acum inainte, cand voi auzi de proiecte mari in Romania, voi inmulti cu 3 si acela va fi pentru mine termenul final de executie, macar sa imi setez bine asteparile, si sa nu fiu dezamagit ca in cazul metroului.

    Stai linistiti, ca abia in 2030 vom trece dunarea pe la braila si in 2040 vom trece prin pasajul de la Drajna, promis de duamna Veorica.

    Noapte buna Romania.
    • -4 (20 voturi)    
      Importanta e stirea pentru campanie (Miercuri, 9 septembrie 2020, 0:21)

      luciannn [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Canalele de stiri care saliveaza dupa banii de la guvern dati pe clipurile covid, abia asteapta sa transmita stirea la ordin ca s-a inaugurat metrou. Suna bine in campanie pentru guvern. Ce conteaza ca locuitorii din Drumul Taberei nu vor putea inca merge efectiv cu metroul. Cine ii aude pe ei? Mesajul s-a transmis deja. La fel cu tabletele pentru copii: atatea stiri despre guvernul care VA cumpara 250.000 de tablete pentru scoala online ca toata tara crede probabil ca deja copiii invata de pe ele. Cand de fapt nu a primit nimeni nici o tableta. Si nici nu va primi. Iar guvernul se face ca ploua...
      • +4 (10 voturi)    
        Da ce motiv ai sa nu mergi de luni cu metrou (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:13)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

        pe M5? O durere de cap? O lehamite? Nu ti-a iesit la loto?(am zis asta in varianta ca toate testele o sa iasa bine azi-maine).
        • -1 (3 voturi)    
          acum cateva zile (Joi, 10 septembrie 2020, 13:45)

          Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

          era un articol pe aici in care metrorex erau suparati pe STB ca nu le da voie sa inchida linia lui 41 sa se apuce de iesirile in statii.

          Daca asta nu s-a putut, s-au gandit ca mai bine il inaugureaza.
  • +17 (21 voturi)    
    in 10 ani :(((( (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:30)

    anya_2 [utilizator]

    Aproape 10 ani le-a luat acestor edili sa finalizeze o magistrala de 7 km...timp in care taximestristii refuzau din start orice cursa spre Dr Taberei.
    Penibil.
    Dar in sfarsit, dupa lupte "seculare", s-a infaptuit minunea.
    • +12 (22 voturi)    
      Nu zi hop (Marţi, 8 septembrie 2020, 18:28)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui anya_2

      Nu s-a înfăptuit încă minunea. Nu zi hop până nu sari pârleazul!
      • 0 (0 voturi)    
        metrou (Sâmbătă, 12 septembrie 2020, 19:35)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

        Eu v-am ascultat si n-am zis; iar titlul din HN e valabil ptr. orice week-end din an. Hasta pronto!
    • +6 (12 voturi)    
      Dupa lupte seculare, urmeaza alte lupte.. (Marţi, 8 septembrie 2020, 22:04)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui anya_2

      Poate nu este evident din articol, dar ce garnituri de metrou crezi ca vor circula pe noua magistrala?.. Era vorba prin mai ca Metrorex semneaza un contract cu Alstom, dar nu s-a mai auzit nimic.
  • +16 (22 voturi)    
    Uf! (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:31)

    tddrg [utilizator]

    Mi-a povestit bunicul meu de acest metrou, care a inceput sa fie construit pe când era el copil... Din păcate bunicul s-a dus în lumea drepților... deh ce să faci, vârsta...
    • +10 (14 voturi)    
      Update (Marţi, 8 septembrie 2020, 19:35)

      tddrg [utilizator] i-a raspuns lui tddrg

      Scuze de ironia cu bunicul. Intârzierea construirii metroului a fost justificata. N-au mai avut bani de TBM-uri si au săpat cu cuțitul și lingura rămase dupä evadarea lui Steve McQueen...
  • +15 (23 voturi)    
    Problemele aparute... (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:31)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "... probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor."

    Pe scurt, traducerea ar fi "neintelegeri privind spaga au rezultat in intarzierea proiectului".

    On topic, ar fi ceva sa vad M5 gata inainte sa am stranepoti. Mergand pe buna-credinta, sunt fericit ca macar atata progres pe infrastructura avem, chit ca e dupa 9 ani. Ce nu im iplace la retea este ca e foarte dificil sa ajungi in unele puncte din capat fara sa schimbi 2-3 trenuri (in functie de cartierul unde lucrezi). Ideal ar fi dupa ce se face grosul sa fie macar o magistrala care sa bata in comun cu inca 2 (sau 3) pentru fluidizare sau chiar usurinta pentru calatori.

    Cand a venit un prieten german in vizita am insistat sa ma intalnesc cu el in Gara. Dupa ce i-am aratat schema de metrou si faptul ca indicatoarele sunt toate in Romana si e zero sprijin pentru turisti care vin pentru prima oara, mi-a multumit ca nu l-am lasat sa se rataceasca.

    Dar baby steps. Daca s-ar pune lumea pe treaba am mai avea o magistrala in 5-6 ani, presupunand ca nu se blocheaza iar treaba in avize folosite ca santaj pentru spagi. Fara sarcasm o zic, sunt optimist. Pana atunci, sa vad M5 inaugurat si fara probleme macar 2 luni.
    • +3 (13 voturi)    
      Buna dimineata! (Marţi, 8 septembrie 2020, 18:25)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      "Ce nu im iplace la retea este ca e foarte dificil sa ajungi in unele puncte din capat fara sa schimbi 2-3 trenuri (in functie de cartierul unde lucrezi)."

      chiar daca nu ar fi fost inatrzierea imensa, si pe mine ma dreanjeza muuult accesul dificil, cu trei schimbari!

      Pingelica a facut metroul, dar orasul nu este nici pe departe acoperit. Ar fi trebuit sa exista 2-3 magistrale radiale si cel pnti un inel care sa le interconecteze, actualul inel Dristor2-Dristor este mic si deformat.
      • +10 (14 voturi)    
        Magistrale radiale + inel (Marţi, 8 septembrie 2020, 19:53)

        imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

        Asta ar fi ideal. Nici nu am indraznit sa sper la asa ceva. Desi asta ar fi cea mai potrivita solutie, eu as fi multumit si cu un fir de ata tras peste 2-3, pentru ca la cum merge treaba o sa avem M10 in 30 de ani cu guvernarile astea catastrofale. Si chiar daca cineva ar avea bunavointa, avem o birocratie demna de romane si nuvele. Ca sa nu zic manuscrise antice.
    • +2 (12 voturi)    
      Instrucțiuni în engleză (Marţi, 8 septembrie 2020, 18:29)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Majoritatea stațiilor au nume latin ușor de recunoscut pentru europeni.

      Garniturile de metrou au și anunț scris în limba engleză la fiecare stație.

      În plus, nici cu Nemția nu mi-e rușine. Mult noroc în metroul berlinez :) Nu știi nemțește ai cam pus-o!
      • +3 (3 voturi)    
        instructiuni (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:19)

        Erwin [utilizator] i-a raspuns lui marie-cu-palarie

        Indicatii in engleza nu sunt pe toate magistralele. Ca sa nu spun ca ar trebui sa fie si in statii, nu doar in metrou. Ca sa nu spun ca sunt statii unde e mai dificil sa iti dai seama in ce directie circula metroul (din perspectiva unui strain).
        Nu stiu ce vrei sa spui de metroul berlinez. Este imposibil sa te ratacesti, totul e clar si harti sunt peste tot (si nu trebuie sa stii germana).
        • 0 (0 voturi)    
          Exemple concrete (Joi, 10 septembrie 2020, 0:35)

          marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Erwin

          Încearcă tu (dacă nu știi germană) să nu o dai în bară când schimbi de pe ”buclă” (trenurile S45 și S46) pe U-bahn. Niciuna din stații nu e clară. Au același nume dar transferul între ele nu e deloc evident deseori nici pentru berlinezi get beget, darămite pentru un vizitator care nu știe nemțește.

          De asemenea, încearcă să mergi pe U2 sau U8 și să schimbi altundeva decât în centru în zona Porții Brandenburg. Și fă asta fără să greșești sensul și fără să știi nemțește.

          Toate capitalele au neajunsuri din astea (am fost în toate din Europa și încă în câteva de pe alte continente).
          Mai recomand metroul de la Budapesta fără să înțelegi maghiară :)

          Lipsa anunțurilor în engleză e o problemă, desigur - dar nicidecum una într-adevăr uriașă. Mizeria, mirosurile și aspectul dezolant al multor stații centrale - astea sunt cu siguranță probleme mai mari decât anunțurile în engleză.

          Cât despre sensul de mers, de acord. O săgeată ar ajuta mult. O săgeată desenată pe hărțile din stații și pe panouri.

          Salutare.
    • +6 (14 voturi)    
      Nu e doar spaga (Marţi, 8 septembrie 2020, 18:44)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Problema majora a fost ca PSD a restaurat salariile bugetarilor si nu mai avea bani de investitii. Dat fiind ca M5 nu er ainitial pe fonduri UE, au oprit/incetinit totul pana au obtinut finantarea pe fonduri UE. Adsta le-a luat vreo 2 ani.
      Apoi au fost constrangeri de deficit, pentru ca fondurile UE acopera doar 50% din proiect plus alte chestiuni mai mult sau mai putin administrative. S-au judecat pe lucrari suplimentare si constructorul a castigat, dar acste sicanari au prelungit proiectul.
    • -3 (9 voturi)    
      PSD spun că au cheltuit banii dând ajutoare (Miercuri, 9 septembrie 2020, 8:58)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      PSD spun că mersul pe jos face piciorul frumos.De aceea banii pentru metroul Drumul Taberei sau cheltuit cu folos.Sau dat ajutoare.Lor.
  • +4 (16 voturi)    
    Nu mai inteleg nimic. E o gluma?! (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:53)

    danduta [utilizator]

    Credeam ca "metroul de la Drumul Taberei" e un banc.
    E pe bune???
    Si de ce nu aud nici-un zvon de veselie, chiote electorale, etc, etc. etc...
    Poate, totusi, e un banc....
  • +4 (12 voturi)    
    ... (Marţi, 8 septembrie 2020, 17:59)

    Andrei_Buc [utilizator]

    poate in weekend o sa zica ca in sase luni :)))))) -> atunci sa vezi furci si topoare :D
  • +8 (22 voturi)    
    Iii dau drumul in weekend! (Marţi, 8 septembrie 2020, 18:11)

    Andy500 [utilizator]

    Si il opresc de luni, pentru continuarea lucrarilor!
    La Piata Moghioros e dezastru, la Eroilor e dezastru la suprafata. Nu e gata!
    • +2 (14 voturi)    
      Exact (Miercuri, 9 septembrie 2020, 0:12)

      luciannn [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

      Sunt inca garduri de santier in jurul unor guri de metrou. Sau poate trebuie sa mergem cu prajina sa putem sari peste gard si apoi sa mergem cu metroul...
  • 0 (16 voturi)    
    Trenul galben fara cai (Marţi, 8 septembrie 2020, 19:33)

    Mihail. [utilizator]

    In care niste boi isi vor face campanie electorala. Suuces la pozat!
    • +3 (3 voturi)    
      Deci boi sunt cei care finalizeaza? (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:48)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      nu cei care au tergiversat, nu?
  • -2 (10 voturi)    
    Uraaaa (Marţi, 8 septembrie 2020, 20:26)

    Fanel01 [utilizator]

    Superrr , cred ca au contan si alegerile.
  • +3 (11 voturi)    
    Dar trenul Gara de Nord-Aeroportul Otopeni? (Marţi, 8 septembrie 2020, 21:04)

    nick24 [utilizator]

    Când e gata?

    Adevărul e că transportul în București poate fi salvat numai de metrou, dar cam încă vreo sută sau două sute de km.
    Astea se pot face cam in 50-100 de ani, din păcate!
    Deci e moartă!
    • +1 (3 voturi)    
      e aproape gata (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:25)

      Erwin [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      parca era o stire ca testele incep la final de septembrie / in octombrie.
      Pana la finalul anului ar trebui sa ii dea drumul.
  • +1 (7 voturi)    
    limba latină la denumiri? (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:02)

    oldman_boy [utilizator]

    Preferam limba română:
    -Râul Doamnei și nu Raul Doamnei
    -Valea Ialomiței și nu Valea Ialomitei
    și cel mai important
    -Constantin Brîncuși, nu Constantin Brancusi
    Pana mea, activitatea asta de a genera colante în secolul 21 nu este așa de complicată și costa la fel daca pui diacritice la litere.
    Pe de alta parte, daca omu' ăsta, Brîncuși, s-a născut și a murit având în nume litera î și nu â, nicio academie din lume, nici Academia Română nu-i poate poci numele.
    • 0 (6 voturi)    
      aha (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:23)

      Kato01 [utilizator] i-a raspuns lui oldman_boy

      Si ar trebui sa ne invatam si copiii ca Brîncuși are î in mijloc si inca vreo 200 de exceptii minunate si foarte utile, alte lucruri bune de memorat avand in vedere imensa importanta.
      • -1 (5 voturi)    
        Da, așa e (Miercuri, 9 septembrie 2020, 11:56)

        oldman_boy [utilizator] i-a raspuns lui Kato01

        Kato01, ca să nu obosească, învață-i pe copii că Brancusi (nu Brîncuși) este un ansamblu rezidențial din București, nicidecum un sculptor român.
        Pardon, roman, ca nu mai folosesc diacritice.
      • +2 (2 voturi)    
        Nu sunt 200 (Joi, 10 septembrie 2020, 0:39)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Kato01

        Nu sunt nici 20.
        Așa cum copiii pot învățat cele 5 excepții de cacofonii acceptate (tactica cavalerească, Biserca Catolică, Ion Luca Caragiale, banca comercială și fizica cuantică) - pot învăța măcar câteva excepții notabile și pentru î din i.

        Constantin Brîncuși putem totuși cădea de acord că a fost o figură suficient de importantă încât să-i ținem minte grafia corectă, nu?

        Presa reușește să-l țină minte pe Ion Rîmaru (criminal în serie) și să-i scrie numele corect. De ce nu și Brîncuși?!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by