​Actualizat

Se inaugurează Metroul din Drumul Taberei! Magistrala M5 va fi deschisă marți, 15 septembrie, pentru traficul cu călători / UPDATE La ce oră va fi deschisă și care va fi intervalul de circulație al trenurilor

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Luni, 14 septembrie 2020, 13:23 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Statia de metrou Constantin Brancusi
Foto: Captura de ecran
Magistrala de metrou M5 din cartierul Drumul Taberei va fi inaugurată marți, 15 septembrie, a anunțat ministrul Transporturilor în ședința de guvern de luni. M5 Râul Doamnei - Eroilor 2, cu extensia la Valea Ialomiței și depou, este prima magistrală de metrou din București construită de la zero după Revoluție și devine cea mai scumpă lucrare de infrastructură urbană finalizată din țară.

UPDATE 15:10 Ministrul Bode a precizat pe Facebook că inaugurarea și deschiderea traficului cu călători va avea loc marți de la ora 12.00.

UPDATE 14:50 Metrorex a postat pe pagina web programul și intervalul de circulație al trenurilor:




Anunțul ministrului vine după ce vinerea trecută membrii Comisiei Centrale de Recepție la terminarea lucrărilor de la magistrala M5 și cei ai Comisiei de Punere în Funcțiune (PIF) au semnat procesele-verbale în urma cărora această magistrală de metrou poate fi dată în exploatare și, totodată, în trafic cu călători.

Chiar dacă M5 va fi deschisă traficului cu călători, lucrările la Magistrala 5 vor continua în câteva zone, la unele puncte de acces, la suprafață și în zona pasajului subteran de la parcul Drumul Taberei.

Contractele pentru M5 din Drumul Taberei au fost semnate în primăvara lui 2011, iar lucrările au început la scurt timp după. Conform contractului, durata lucrărilor pentru galerii, stații și depou urma să fie de 36 de luni - adică 3 ani. Pe lângă acest termen, mai erau de realizat lucrările pentru sistemele de semnalizare și automatizare (care a fost licitată separat și, după numeroase contestații, a fost semnată în 2019 cu Alstom).

Primul termen avansat pentru metroul din Drumul Taberei a fost 2015. De-a lungul timpului, însă, Magistrala M5 s-a confruntat cu mari probleme - probleme de avize, probleme mari de finanţare (mai ales în timpul guvernării PSD-Ponta în 2013), probleme de lucrări neprevăzute care au apărut pe parcursul execuţiei lucrărilor.

Pe Magistrala 5 vor circula pentru început zece trenuri Bombardier, din flota actuală, după cum au anunțat reprezentanții Metrorex. Acum, la testele dinamice se folosesc atât trenuri Bombardier, cât și trenuri vechi IVA.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, va avea aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2).

Valoarea totală a proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor este de 3,4 miliarde de lei. Prin inaugurarea acestei magistrale, Capitala va ajunge la 78 de kilometri de reţea şi la 63 de staţii de metrou.

Magistrala 5 este compusă din trei secţiuni: Eroilor - Râul Doamnei, Eroilor - Iancului, respectiv Iancului - Pantelimon.

Proiect: Constructia Magistralei de Metrou M5 Drumul Taberei - Eroilor 2

Lungime: 7,2 km in total din care 6,2 km pe Lotul 1.1 si 1 km pe Lotul 1.2.

Loturile - contractele semnate pentru realizarea stațiilor, structurilor și galeriilor :

Lot 1.1 - Raul Doamnei - Eroilor 2 (PSS Opera) - 6,2 km, 9 statii / Astaldi - FCC Construccion - Delta ACM - AB Construct / Valoarea totala a contractului: 987,9 mil lei fara TVA.

Lot 1.2 - Valea Ialomitei - galeria, statia si depoul / Max Boegl / Valoare totala: 231,67 milioane lei fara TVA.

Termen de finalizare (initial): 2015 pentru structura, tuneluri si statii / 2015-2016 - punerea in functiune

---

Intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde

Pe Magistrala 5 Alstom a implementat un sistem digital de control al trenurilor - primul sistem de semnalizare CBTC (Communication-based Train Control) instalat în România.

M5 a fost echipată cu sistemul din gama Urbalis 400, un sistem implementat în lume în 23 de țări, pe 101 linii de metrou inclusiv 17 automate. În Europa, sistemul este deja în funcțiune în orașe precum Malaga și Amsterdam.

„Urbalis 400 este un sistem avansat de control al traficului pentru controlul trenului bazat pe comunicații, care va contribui la reducerea congestionării traficului din București deoarece sistemele cresc capacitatea de transport cu intervale de succesiune a trenurilor de până la 90 de secunde. Modernizat în permanență și conceput special pentru linii de metrou cu un număr mare de pasageri, sistemul oferă o gamă de funcții considerabilă, care contribuie la reducerea intervalului de succesiune a trenurilor și creșterea vitezei medii”, detaliază Alstom.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27739 vizualizari

  • +3 (45 voturi)    
    graba mare (Luni, 14 septembrie 2020, 13:28)

    Mary80 [utilizator]

    se sta prost in sondaje.. Eu vad tone de fiare la suprafata, eroilor e haos, la piata drumul taberei nici nu s-au apucat sa sape statiile de acces la 41 (probabil va fi un haos total cand incep lucrul).. Sper sa nu se intample vreun incident din cauza grabei.
    • 0 (22 voturi)    
      foarte bine (Luni, 14 septembrie 2020, 14:36)

      LeBaron [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      Bravo, vă pricepeți și la asta.
    • +7 (25 voturi)    
      Nu mai e o bucurie dupa 30 de ani de asteptare (Luni, 14 septembrie 2020, 14:40)

      Radoh [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      cand faci 10 statii de metrou in 30 de ani nici nu mai merita sa tai panglici

      nici macar 1 spital nou de STAT in Bucuresti de 30 de ani
      • +2 (18 voturi)    
        Pai ce voteaza romanii? (Luni, 14 septembrie 2020, 15:09)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

        Numai hoti, deci nu e nicio surpriza ca dureaza asa mult.
      • +5 (15 voturi)    
        E 10 ani nu 30 ani (Luni, 14 septembrie 2020, 17:00)

        mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

        Proiectul metroului din Drumul Taberei a inceput in 2011 si a durat 10 ani, trebuia sa dureze 5 ani.

        Situatia este deci de 3 ori mai buna decat ce ai descris.
      • +6 (10 voturi)    
        sunt mai mult de 30 (Luni, 14 septembrie 2020, 17:18)

        Giolgel [utilizator] i-a raspuns lui Radoh

        s-a facut si pana la Catelu metrou si cel spre Straulesti.. nu sunt multe; dar nu doar la magistrala Dr Taberei s-a lucrat... inteleg ca e putin, dar nici o minciuna nu ajuta.
    • +8 (22 voturi)    
      La cine te referi? La PSD? (Luni, 14 septembrie 2020, 14:42)

      Ephemeris [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      Asa este, PSD sta prost in sondaje. E la putin peste 20%.
    • 0 (0 voturi)    
      graba mare (Marţi, 15 septembrie 2020, 17:31)

      gillda_47 [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

      ...Dupa ce s-a dat jos de pe bancheta din spate a limuzinei de servici, somnorosul Bode s-a grabit sa rupa panglica, dar... prea tarziu, metroul plecase...
  • +16 (28 voturi)    
    Desi m-a ratat (Luni, 14 septembrie 2020, 13:35)

    Vaka [utilizator]

    aceasta inaugurare, nu pot decat sa ma bucur pentru ca stiu ce trafic infernal era in Drumul Taberei.
    • -3 (9 voturi)    
      stim cu totii traficul din Drumul Taberei, (Luni, 14 septembrie 2020, 17:01)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

      Din pacate pentru noi nici una din statiile de suprafata nu este finalizata. Or fi terminat in subteran (desi nu cred) dar la surafata eu unul nu am vazut decat niste gropi sapate in asfalt, munti de moloz si trafic deviat. Va mai dura ani pana se vor termina toate lucrarile, pana se vor definitiva statiile si se vor reface drumurile asa cum erau odata. Uitati-va la statia de metrou Academia Militara, de la intersectia Razoare: acolo s-a demolat tot, s-a deviat traficul, circulam cu masina prin labirinturi, si acum e un haos total..
      E clar ca totul se inaugureza in avans, ca peste 2 saptamani avem algeri....numai sa nu moara cineva din acest motiv.
  • +8 (22 voturi)    
    Lol (Luni, 14 septembrie 2020, 13:36)

    HP [utilizator]

    Doamne ajută, bine că e gata.
  • -6 (32 voturi)    
    ceea ce dovedeste (Luni, 14 septembrie 2020, 13:38)

    cucuveauamov [utilizator]

    ca se poate face o linie de metrou dormind pe bancheta din spate.
  • -15 (31 voturi)    
    mda (Luni, 14 septembrie 2020, 13:45)

    SoulSearcher [utilizator]

    e gata de vreo 2 ani.. dar nefiind ani electorali.. se asteapta evident sa aibe cine sa taie panglici :DDD
    • +9 (15 voturi)    
      de fapt (Luni, 14 septembrie 2020, 14:37)

      ala_mic [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      e mult mai bine ca nu se taie "pamblica" pe "genuche"!
      • -4 (12 voturi)    
        Mai bine de după pepsiglas (Luni, 14 septembrie 2020, 15:29)

        marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui ala_mic

        E bine că nu se taie pe ”genunche” dar o fi oare mai bine din spatele pepsiglasului?
    • +3 (7 voturi)    
      posibil (Luni, 14 septembrie 2020, 16:40)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      psd amana tot pana in an electoral...
      ambele piate din s4 s-au terminat acum (mai sa fie)
      si se schimba borduri de zor ... ar trebui bagata o bordura si o sticla de mona pe stema romaniei!
  • +36 (44 voturi)    
    O veste buna si trei proaste (Luni, 14 septembrie 2020, 13:55)

    yafov [utilizator]

    Daca vrem sa fim corecti, articolul ar trebui citit in maniera urmatoare :
    - in sfarsit, dupa o intarziere de cel putin 5 ani, va fi inaugurata PRIMA SECTIUNE a M5 din Bucuresti
    - intrucat licitatia pentru garniturile de metrou nu a fost reluata (desi s-au scurs multi ani de la prima incercare, soldata cu grave fapte de coruptie), se va apela la "imprumuturi", a.i. reteaua - deja foarte aglomerata - va deveni si mai aglomerata; nu se estimeaza impactul asupra celorlalte magistrale si nu se sufla niciun cuvintel despre achizitii de trenuri de metrou intr-un viitor cat de cat apropiat
    - lucrarile vor continua (nu sunt chiar gata toate statiile), fara a fi estimat impactul asupra calatorilor/locuitorilor zonelor afectate
    - cea mai scumpa lucrare de infrastructura urbana = incompetenta (sa poti accesa fonduri nerambursabile, sa ai la dispozitie ani in sir o linie de credit cu costuri reduse de la japonezi + asistenta tehnica si sa rezulte in final un cost urias per proiect, asta inseamna incompetenta).

    In rest, e bine ca va fi testat un sistem performant de management al traficului, insa un interval de succedare de 90 secunde ramane doar la stadiul de vis.
    Evident, nicio vorbulita despre sectiunile 2 si 3 ale acestei magistrale ...
    • +1 (21 voturi)    
      care calatori (Luni, 14 septembrie 2020, 14:09)

      Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui yafov

      cateva zeci sute, care vor vrea in centru. Marea "masa" a automobilistilor din zonele limitrofe, cum vor face sa ia metroul. Ai idee de ceva parcari noi? Iti pot spune ca trotuarele late refacute, nu mai dau posibilitatea parcarii, iar pe carosabil si asa e functionala doar o banda juma, din 3. Inca o treaba de la un capat la altul, facuta pe spagi si interese fara interesul cetateanului.
    • +5 (15 voturi)    
      ... (Luni, 14 septembrie 2020, 14:24)

      stani [utilizator] i-a raspuns lui yafov

      O sa fie haos la Eroilor, cu precadere la orele de varf.

      La Unirii, unde este deja haos, de marti incolo o sa se simta un plus de trafic aferent.

      Cat despre garniturile de metrou, aveti perfecta dreptate. Au fost luate de pe celelalte magistrale, unde, in schimb, au fost introduse garnituri optzeciste (alea rosii pline de graffiti).
      • -1 (5 voturi)    
        acelea sunt garnituri rusesti.. (Luni, 14 septembrie 2020, 17:04)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui stani

        imi stanresc amintiri cu aurolaci si tot felul cersetori duiosi si cantareti. Sunt formate din vagoane care nu comunica intre ele, (motiv pentru care nici nu aveau bodyguarzi)...tare imi e teama ca iar apar aurolacii.
    • +5 (11 voturi)    
      Cu completari la reformulari (Luni, 14 septembrie 2020, 14:27)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui yafov

      1.Licitatia pentru trenuri a fost reluata dar e blocata de tot felul de contestatii prin justitie. Si cum termenele se dau la 2 luni. Plus multiple amanari...
      2.Lucrarile ramase nu au impact asupra calatorilor - ex. statia Piata Drumul Taberei prevazuta a avea in final 7 accesuri nu cred ca nu poate fi perfect functionala cu "doar" 4 accesuri deschise.
      3.Mutarea pe fonduri UE a contribuit la intarzierea proiectului. Initial s-a inceput cu credit...
      dar cum le era greu sa faca alt proiect pe fonduri UE s-au gandit ca e mai simplu sa renunte la credit si sa mearga pe fonduri UE, chit ca asta a intarziat lucrarile cu cel putin un an.
      • +6 (6 voturi)    
        încercați (Luni, 14 septembrie 2020, 16:16)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        pluralul ”accese”.
        Forma rară ”accesuri” te duce cu gândul numai la ,,, succesuri.
      • +2 (4 voturi)    
        hehe (Luni, 14 septembrie 2020, 16:42)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cititor9

        1 - eu zic sa le dublam pensiile speciale si salariile judecatorilor, poate o sa se dea termenele mai devreme... gen la o luna si 30 de zile...
        • +3 (3 voturi)    
          Oare ? (Luni, 14 septembrie 2020, 19:46)

          danmarian [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Asta se va intampla NUMAI daca a doua luna este .... Februarie !!!
  • +4 (10 voturi)    
    Uraaaaa (Luni, 14 septembrie 2020, 14:02)

    Fanel01 [utilizator]

    Iupiiii
  • -3 (13 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Luni, 14 septembrie 2020, 14:42)

    nu conteaza cine zice [utilizator]

    cat de curand se vor impune si niste ajustari locale, datorate derivei continentelor ... nefiind prinse in studiu' de fezabilitate, bineinteles ca se va intrerupe circulatia. macar o vreme ...
  • +5 (15 voturi)    
    Inaugurare (Luni, 14 septembrie 2020, 14:53)

    marcelp55 [utilizator]

    Din cauza pandemiei se va circula on-line?
  • -1 (13 voturi)    
    Minunat! (Luni, 14 septembrie 2020, 15:12)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Spre comparatie metroul londonez avea in 1884 80km activi!!!!!
    In timpul constructiei boltarii pareau firavi in comparatie cu cei "comunisti"
    Asteptam ca pnl sa spuna ceva si despre influentele "benefice" ale familiei manescu - primar la 6 el si ministru al transporturilor ea asupra vitezei de constructie. Dar vad ca iar e un caz transpartinic, toata lumea batista pe tambal!
  • +2 (16 voturi)    
    18 (Luni, 14 septembrie 2020, 15:22)

    martel55 [utilizator]

    reprezinta numarul de minute dintre doua trenuri?asta e interva de circulatie pentur o magistrala de metrou?pai daca iei masina la ora aia ai toate sansele sa parcurgi mai repede distanta....pare o alta improvizatie de campanie electorala ca si deschiderea scolilor
    • +4 (8 voturi)    
      6 minute la orele de varf (Luni, 14 septembrie 2020, 16:14)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      se circula alternativ de la Valea Ialomitei si de la Raul Doamnei, de aceea la statiile de la capete e interval mai mare; de la Romancierilor la Eroilor intervalul se reduce la jumatate
      • -1 (9 voturi)    
        e mult si 18, e mult si 6 minute (Luni, 14 septembrie 2020, 17:07)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui paul22

        Daca e pe asa, tot cu masina ma duc la serviciu. Daca vin la 6 minute sigur nu apuc sa ma sui vagon dimineata, asa e de aglomerat.
        Daca nu vine la 2-3 minute dimineata, degeaba avem metoru, Seara poate sa vina mai rar, nu mai sunt asa grabit.
      • -1 (9 voturi)    
        e mult si 18, e mult si 6 minute (Luni, 14 septembrie 2020, 17:07)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui paul22

        Daca e pe asa, tot cu masina ma duc la serviciu. Daca vin la 6 minute sigur nu apuc sa ma sui vagon dimineata, asa e de aglomerat.
        Daca nu vine la 2-3 minute dimineata, degeaba avem metoru, Seara poate sa vina mai rar, nu mai sunt asa grabit.
  • +1 (11 voturi)    
    Lol (Luni, 14 septembrie 2020, 15:44)

    HP [utilizator]

    E bine, dar se putea si mai bine.

    Cand alde Mutu si alti pitecantropi cereau voturile bucurestenilor, stiau ca se construieste in draci pe Prelungirea Ghencea.

    Astfel, inca 2 statii de metrou, daca nu chiar 3, sunt critice si urgente - la Cartierul Latin, la Centura (unde va ajunge si 41 si va fi si terminal park and ride) si la Domnesti.

    Doar asa se poate elibera cat de cat S6 de traficul infernal.

    La fel si la Pacii/Preciziei, prelungire catre A1, cu statie la Militari Residence. Macar una, daca nu doua sau 3.

    Bine ca au prelungit in Bucurestii Noi, unde nu sta nici dracu, dar na, banii evreilor de la Afi nu sunt putini.
    • +3 (7 voturi)    
      Victoria, nu Militari Residence (Luni, 14 septembrie 2020, 16:25)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui HP

      Chiar daca s-ar prelungi M3 dupa Preciziei, putin probabil sa ajunga la Militari Residence; In cel mai bun caz va ajunge sub Iuliu maniu
  • +1 (11 voturi)    
    SIGUR (Luni, 14 septembrie 2020, 16:02)

    jidanul [utilizator]

    Nu e nostalgie dar, e vorba de organizare. Daca constructia unei magistrale de metrou, pe vremea lu Ceausescu dura 9 ani, respectiv o sigura magistrala de metrou s-ar fi construit in 30 de ani, sigur toti cei responsabili ar fi fost la puscarie sau poate impuscati. Concluzile le trage fiecare ...
    • +4 (12 voturi)    
      tu nu stii cum se lucra atunci: (Luni, 14 septembrie 2020, 17:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      se folosea multa munca ieftina sau chiar neplatita. Pe santiere munceau militari in termen, studenti, puscariasi, dezertori din unitatile militare, si multi zilieri prost platiti. Plata proasta sau neplatam, asta e explicatia lucrarilor ieftine de infrastructura facute de Ceausescu, doar nu crezi ca era un geniu al ingineriei, Tie ti-ar conveni, ca militar fiind, sa muncesti 18 luni la metrou?? (la dat cu tarnacopul).
      • -3 (7 voturi)    
        Lol (Luni, 14 septembrie 2020, 20:06)

        HP [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Si care e problema ca se foloseau puscariasi ?

        Studentii si militarii erau platiti, chiar bine, in niciun caz putin, prost sau deloc.

        Lucrarile de infrastructura nu au fost ieftine deloc dpdv al calitatii, dovada ca de majoritatea ne folosim si astazi.

        Nu in ultimul rand, e irelevant ce pregatire profesionala avea plumbuitul, ci inginerii si constructorii tarii care erau foarte buni.

        "Tie ti-ar conveni sa muncesti" - bah ia mai du-te tu la capsuni, aute la el ce pretentii...pe vremea comunismului se muncea, nu se comenta, de aia acum toti sunt plini de impresii si harfe, de nu se mai face nimic.
        • +1 (5 voturi)    
          Mai lasa-ne cu lozincile comuniste (Luni, 14 septembrie 2020, 23:57)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui HP

          - "Studentii si militarii erau platiti, chiar bine" - ba chiar foarte prost, in plus se mai aduceau la "munca patriotica" fortata si oamenii muncii - am trait vremurile ale, stiu ce spun
          - "e irelevant ce pregatire profesionala avea plumbuitul, ci inginerii si constructorii tarii care erau foarte buni" - alte traznai, ca sa zic asa. Cate reparatii peste reparatii s-au facut - doar ca sa se raporteze tovarsului... Ce rabat la calitate, statii incepute si netermibate, curbe strambe si stranse care exista si azi etc
          - "pe vremea comunismului se muncea, nu se comenta" - alte prostii, doar ca erau mai putini profitori, si le era frica de ceasca
          ... Altceva, ce ne mai spui ?
      • +3 (3 voturi)    
        CHIAR AM FOST (Marţi, 15 septembrie 2020, 14:34)

        jidanul [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        Sper sa nu fiu criticat pentru lipsa de modestie dar chiar am lucrat la metroul din Bucuresti si stiu ce si cum se lucra in perioada acea si pot sa-ti spun ca au fost perioade cand lucrau si militari acolo dar, numai la munca necalificata, nicidecum la munca specializata, adica nu la munca grea si periculoasa. Nu este timpul si nici spatiu aici ca sa-ti explic tehnologiile care s-au aplicat, pentru ca la acea vtreme a fost ceva ce depaseste imaginatia multora. Dar pot sa dau un exemplu: intr-un an, de la P-ta Romana si pana la Universitate s-au demontat toate cablurile si stalpii de iluminat si cablurile de troleibuz, s-au reconfigurat toate utilitatile, s-au decopertat si excavat tunelele de metrou in conditii de maxima siguranta, s-a refacut toata infrastructura rutiera si carosabilul, s-a remontat tot iluminatul public si cablurile de troleibuz si sa redat circulatiei acest tronson de bulevard. Dar atunci aveam specialisti si profesionisti si forta de munca specializata si bine calificata, atunci aveam fabrici de ciment, de camioane, de excavatoare, de cabluri si multe altele, toate romanesti. Doar macaralele erau germane de la Demag, "cartitele" pentru saparea tunelurilor cred ca erau engleze si tehnologia de sapare era japoneza, restul erau produse de cea mai buna calitate "Made in Romania" si dovada este ca acum bucurestenii si nu numai, circula cu metroul executat de circa 40 de ani. Si inca o dovada este ca in timpul executarii lucrariilor la tunelurile de metrou a fost cutremurul din 4 martie 1977 si lucrarile aflate in executie nu au fost afectate deloc.
        • 0 (0 voturi)    
          Multumim (Marţi, 15 septembrie 2020, 21:43)

          wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

          pentru impartasirea acestor informatii, cunoscute de foarte putina lume.
    • -6 (12 voturi)    
      metrou Ceausescu (Luni, 14 septembrie 2020, 18:09)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui jidanul

      Nu - i chiar asa: il impusti pe ala de-l face in 9, ca sa-l faci tu in 30!
  • -1 (5 voturi)    
    wow si cu 8 ani inainte de termen (Luni, 14 septembrie 2020, 16:38)

    liviu_ [utilizator]

    (pe grupu de pe facebook cu inaugurarea metroului era 2028) :D

    lasand gluma la o parte
    deci s-au indeplinit aia 3 ani de cand a inceput constructia metroului, acum 7 ani :D

    ma rog serios acu... de data asta chia serios. am termiant si noi asta... juma de magistrala cu multi ani intarziere, cu multe tunuri date (mai mult ca sigur). ce sa zic... o sa explodeze preturile apartamentelor de acolo... cu ceva noroc chiar o sa se circule mai bine pe la suprafata (nustiu de unde atata optimist si lunea)
  • 0 (8 voturi)    
    La 18-20 minute distanță? (Luni, 14 septembrie 2020, 17:07)

    oldman_boy [utilizator]

    Așa rezultă în tabel, că la 18 minute se succed trenurile.
    Pai ajungi pe jos în atâtea minute.
    Nu mai vorbesc, la 10 stații pe traseu de 7km, parcurgi traseul în 20 min.
    Adică, dacă ai ratat un tren de la Eroilor, ajungi acasă după aproape 40 min.
  • -2 (6 voturi)    
    Nu înțeleg de ce nu au făcut platform screens... (Luni, 14 septembrie 2020, 17:38)

    Nyk1 [utilizator]

    ...dacă tot sunt noi stațiile, pentru a evita ca unii să se arunce în fața metroului sau să fie aruncați!
  • -1 (3 voturi)    
    Inaugurare Metrou (Luni, 14 septembrie 2020, 19:16)

    atc [utilizator]

    Ce frumos ar fi, dupa atata efort, sa se taie cate o panglica macar in fiecare statie, daca nu se poate chiar pe fiecare intrare.
  • +1 (3 voturi)    
    intrebare (Luni, 14 septembrie 2020, 19:44)

    Ovidiu P [utilizator]

    Cat facem in DT pana la Erorilor? Inteleg ca intervalul de succedere este de 6 minute dar asta nu ajuta mult.
  • +1 (5 voturi)    
    Cel mai frumos din toata treaba (Luni, 14 septembrie 2020, 20:33)

    ady77 [utilizator]

    E faptul ca pentru 10 statii de metrou, au fost angajati 900 de oameni.
    Ce fac 90 de oameni la o statie, ca in Milano de ex. nici conductor de tren nu mai sunt la garnituri.
  • +2 (4 voturi)    
    pagina Metrorex (Luni, 14 septembrie 2020, 22:28)

    Timbuku [utilizator]

    Printre miile alea de angajati Metrorex nu s-a gasit unul care sa puna un comunicat de presa pe site-ul lor web?

    Harta actualizata mi se pare deja prea mult :)
    • +2 (4 voturi)    
      Mda, Metrorex stie doar sa puna harti (Marţi, 15 septembrie 2020, 0:00)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Timbuku

      cu caracter fantastic prin garnituri.
      Ar tebui amendati si obligati sa afiseze doar traseele existente.
  • 0 (2 voturi)    
    18 minute???? (Marţi, 15 septembrie 2020, 8:09)

    mandalau [utilizator]

    18 minute in timpul zilei si 6 minute in "rush hour" e ca si cum nu ar fi. Metroul o sa fluidizeze 0.1% din trafic adica NIMIC. Pana acum se laudau ca o sa vina un metrou la 90 sec.
    • 0 (2 voturi)    
      poate sa circule la 90 de secunde (Marţi, 15 septembrie 2020, 14:00)

      paul22 [utilizator] i-a raspuns lui mandalau

      nu au spus ca o sa vina la 90 de secunde, ci ca este tehnic posibil; peste 2 ani cand o sa vina trenurile noi planificate intervalul va fi de 3-4 minute


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by