Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Ultimele două tronsoane, contractate cu UMB / Decizia CNAIR care grăbește implementarea proiectului

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:29 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drumul Expres Craiova - Pitesti pe tronsoane
Foto: Hotnews
Contractele de proiectare și execuție pentru Lotul 3 (31,7 km) și Lotul 4 (31,88 km) ale Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești au fost semnate miercuri cu constructorul român UMB. Atribuirea contractelor a fost inițial contestată, dar Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor a respins demersurile competitorilor. Acum CNAIR a decis să nu mai aștepte eventualele contestații ulterioare în justiție, și, în baza deciziilor CNSC, să grăbească procedurile și să semneze de pe acum contractul cu câștigătorul licitației. UMB mai construiește în prezent și Lotul 2 (22 km).

CNAIR a semnat miercuri contractele pentru proiectarea și execuția tronsoanelor 3 și 4 din Drumul Expres Craiova - Pitești, cu ofertantul declarat câștigător ASOCIEREA S.C. SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L.

Licitația pentru cele două tronsoane s-a finalizat în iunie, iar imediat doi alți competitori au contestat rezultatul prin care câștigător a fost declarat UMB. La CNSC contestațiile nu au avut succes, fiind respinse în totalitate.

Mai departe, firmele contestatoare se mai pot adresa instanțelor de judecată. CNAIR însă, în baza unor noi prevederi legale, a decis să nu mai aștepte acest pas și să grăbească implementarea proiectelor prin semnarea directă a contractelor acum.

Tronsonul 3 - Slatina (Valea Mare) - Colonești
Lungime: 31,75 km
Descriere: 2x(2x3,5) m / Acostamente 2x1,5 m / Banda mediana 3,00 m
Constructor: SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 670 mil lei (estimată la licitație: 999 mil lei)

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 3, între localitățile Slatina și Colonești.

Tronsonul 4 - Colonești - A1 (Oarja-Catanele)

Lungime: 31,88 km
Descriere: 2x(2x3,5) m / Acostamente 2x1,5 m / Banda mediana 3,00 m
Constructor: SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 617 mil lei (estimată la licitație: 909 mil lei)

Construcția acestui tronson de drum expres se desfășoară pe teritoriul județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București - Pitești la km 121+185.

Durata contractelor este de 36 de luni, din care:

- 12 luni perioada de proiectare,
- 24 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Perioada de garanție a lucrărilor este de 120 de luni.

Vezi și:


Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede două benzi de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















16588 vizualizari

  • -16 (20 voturi)    
    E85 v2 (Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:40)

    Thexy [utilizator]

    Va fi la fel ca pe drumul spre Moldova. Putina lume stie ca de fapt E85 are o singura banda pe sens, ceea ce e tratat acum ca si prima banda fiind banda de urgenta. Si asta desi se vede cu ochiul liber ca "banda 1"e foarte ingusta.
    • +22 (24 voturi)    
      mda (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:06)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

      dar drumul express are separatoare de sens, si nu trece prin toate localitatile...

      deci din start ai redus accidentele cu 90%

      fata de E85 care are o singura banda pe sens, trece prin toate satele.. si sensurile nu sunt separate.. deci oricand te trezesti cu o masina peste tine...
    • +5 (7 voturi)    
      Nu, nici nu se compară! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:02)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

      Daca nu ai sti ca e drum expres, ai crede ca e autostrada când l-ai vedea prima dată! Nu compara cu DN2, nu are nici o legătură! Drumul de la Promahonas(de la vama) la Salonic, e drum expres, de ex, daca-l stii:)
    • +5 (7 voturi)    
      La fel?? Pai fiecare poate sa faca drum (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:15)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Thexy

      cum vrea la el in curte. si poate sa-l numeasca E85. In realitate E85 din Moldova nu are nici, da nici o treaba cu drumul expres : 1. E85 are cand o banda , cand doua pe sensul de mers, predominant una; 2. E85 nu are nici o banda de urgenta - si nimeni nu trateaza acostamentul acela asfaltat ca si banda de urgenta, ci poti sa constati ca de regula unii camionagii trateaza acel acostament ca banda de circulatie; 3. La DX sensurile de circulatie vor fi despartite de o " bandă mediană cu separator lată de 3 metri" - nu ca in Moldova unde nu s-a auzit de banda departitoare mediana. Dar ai dreptate, seamana drumurile astea, daca la tine poti sa iesi cu cotiga cu magar pe ele se cheama ca toate sunt la fel.. Eu personal de abia astept sa deschida mai repede DX -ul asta facut de moldoveni in Oltenia.
  • +18 (20 voturi)    
    mda (Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:49)

    SoulSearcher [utilizator]

    felicitari celor de la UMB, au de munca pe urmatorii ani, si pana acum s-au dovedit a fi capabili sa duca la bun sfarsit lucrarile in timpul proiectat...

    mai putin dealul ala al liliecilor unde idiotii care au facut SF-ul, au forat la 5km, si au zis ca dealul e ok.. poate fi sapat, nu se intampla nimic..

    pana au intrat astia de la UMB si au descoperit ca trebuie alta solutie tehnica
  • 0 (6 voturi)    
    dx12 are si windows (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:31)

    Francisc 1 [utilizator]

    .
    • 0 (2 voturi)    
      Chiar (Miercuri, 16 septembrie 2020, 22:47)

      RedGuard [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      12.2 - Ultimate
    • +1 (1 vot)    
      mda (Joi, 17 septembrie 2020, 7:56)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      haterii si plebii ti-au dat cu minus, ca nu stiu ce`i aia DxDiag :DD

      ahh the good old winXP dx12 days...
  • +3 (5 voturi)    
    Cel mai scurt drum (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:48)

    Pepi [utilizator]

    Autostrazile si drumurile expres are trebui sa fie rapide si economice, deci in principiu cat mai drepte.Dar din cat vad la noi se aplica un principiu de a face drumuri cat mai alambicate...
  • +9 (13 voturi)    
    O veste buna (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:30)

    pag [utilizator]

    Asta e o veste foarte buna pentru ca:
    1. drumul asta are sanse foarte bune sa fie facut la timp si bine, UMB au fost seriosi cam peste tot
    2. Se pare ca e o schimbare de atitudine in CNAIR si incep sa se miste lucrurile. In trecut legea era "ziua trece, leafa merge, noi muncim cu spor!". Semnarea unui contract inainte de contenstatiile in justitie implica niste riscuri pentru CNAIR. Nu se pomenea de cuvantul "riscuri" (pt propria piele) inainte.
    3. UMB are tot interesul sa termine VO Bacau cat mai repede pentru a muta utilajele si forta de munca pe Cra-Pi :D. Bacauan fiind, sunt direct interesat de acest aspect :) !
  • +8 (10 voturi)    
    Bravo bacauanii! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:36)

    Urzitoru [utilizator]

    O firma romaneasca exceptionala!
  • +12 (14 voturi)    
    UMB-cea mai buna firma din tara! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 19:52)

    floriniulian [utilizator]

    Aveam centura Bacaului de 3 ani terminata daca JEGUL de PONTA/PSD nu ar fi dat lucrarea unor tepari ca EL din Turcia care nu au facut NIMIC si si-au luat si garantia de buna executie inapoi.
    Nici o ancheta la DNA!alte JEGURI!
    Din cauza acestor JEGURI de politicieni si a securistilor prosti ,tradatori si corupti din SERVICIILE ASERVITE INTERESELOR STRAINE aceasta tara nu are infrastructura.
    Toate lucrarile de infrastructura pana acum 2 ani erau facute numai de firme straine care faceau lucrari de cea mai proasta calitate si la preturi exoorbitante.
    Toti banii ajungeau in afara Romaniei.
    Romania-tara hotilor si a tradatorilor,prima la coruptie dupa chipul si asemanarea''institutiilor''de ''siguranta ''din aceasta tara.,
  • -4 (6 voturi)    
    Si daca vor exista contestatii (Joi, 17 septembrie 2020, 10:15)

    salvatore [utilizator]

    ...admise in instanta? Ce-o sa faca atunci Lucovid, iar o sa urle ca au ceva pesedistii, Maica Tereza, ONU si Salvati copii ceva cu el? De ce pune berbecul asta carul inaintea boilor? Eu zic ca e vorba de incompetenta.


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by