Cea mai mare licitație de autostradă lansată vreodată în România: Peste 1 miliard de euro pentru lotul 3 al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:06 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews
Primul tunel montan de autostradă din România va fi construit pe Lotul 3 al autostrăzii A1 Pitești - Sibiu. Cei 37,4 km de la Tigveni la Cornetu au fost scoși la licitație pentru o valoare cuprinsă între 1,1 și 1,2 mld de euro, cea mai mare licitație ca valoare lansată vreodată de CNAIR. Contractul, cu o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni și maxim 77 de luni, prevede realizarea dublului tunel de 1,7 km de la Poiana, a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări. Procedura lansată de CNAIR prevede inițial o preselecție a constructorilor, cei care demonstrează că au experiența necesară și posibilitățile de a prelua un astfel de contract.

CNAIR a publicat în SEAP
procedura de licitație restrânsă de proiectare și execuție a lotului 3 din autostrada A1 Sibiu - Pitești. Realizarea celor 37,4 km de autostradă de la Tigveni la Cornetu presupune o valoare estimată între 5.324.779.469,00 și 5.807.870.404,00.

Data pentru depunerea ofertelor este 10 noiembrie, însă procedura prevede practic o precalificare a constructorilor în funcție de o serie de criterii care țin de experiența pe diverse tipuri de lucrări, precum tuneluri de autostradă sau pasaje.

Vezi aici în document defalcat care sunt criteriile de selecție.

În plus, CNAIR dă punctaje diferite constructorilor care oferă timpi de proiectare și execuție mai mici pornind de la maximul de 77 de luni.

Conform procedurii, se dau puncte cu cât constructorul ofertează o durată mai mică, dar nu se acceptă o perioadă de proiectare mai mică de 12 luni și nici o perioadă de execuție a lucrărilor mai mică de 45 de luni.



---


Tunel, noduri rutiere, lucrări de artă

Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează:
  • Nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M
  • Nod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A);

De-a lungul traseului, între km 60+021 - km 61+721 (km 55+135 - km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km.

Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lătime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare.

Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri.

Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto.




Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje.

La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.

Traseul autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, lotul 3

Traseul autostrăzii Sibiu - Pitești pe Secțiunea 3 se desfășoară între localitățile Cometu și Tigveni și este cuprins în urmă rekilometrării între km 44+500- km 81+900 (km 39+578.51 - km 76+996.28 conform SF 2008), având o lungime de aprox. 37.40 km.

Traseul acestei secțiuni începe în zona nodului Cornetu, la km 44+500. Nodul rutier Cornetu este un nod rutier tip trompetă simplă și face legătură cu DN 7 prin intermediul lui DJ 703M (Curtea de Argeș -Cornetu).

Traseul autostrăzii între km 45+000 și 52+500 se desfășoară în lungul văii Băiașul fiind poziționată în general pe partea stânga a acestuia.

Pentru a evita «Centrul Renașterea Loviștei », între km 46+652 și 48+475, traseul a fost reproiectat, prin introducerea unei curbe cu rază de 5000 m, curbă ce asigura o viteză de proiectare de 120 km/h.

Între km 48+500 și 50+500 traseul străbate o zona foarte sinuoasă a văii Băiașul, traversând de mai multe ori atât Băiașul cât și DJ 703M prin intermediul unor structuri.

Autostrada ocolește prin sud localitatea Băiașul și prin vest localitatea Pripoare, traversează localitatea Surdoiu, după care se apropie de DN 7D, la sud de localitatea Poiana.

În zona km 60+921 traseul autostrăzii traversează dealul Frăsinet prin intermediul unui tunel cu o lungime de aprox. 1,70 km, evitându-se astfel zona cu alunecări active de pe partea dreapta a văii Poienii.

În continuare traseul se desfășoară la vest de localitatea Sălătrucu, îndreptându-se spre valea Topolog. în zona localității Văleni, traseul autostrăzii intră pe valea Topolog și se desfășoară în lungul acesteia la vest de localitatea Suici, pe partea stânga a lacului Suici.

În zona km 74+230 (Văleni) a fost amplasat un nod rutier tip trompetă simplă care să facă legatura între autostrada și DN 7D. În continuare traseul autostrăzii se desfășoară la vest de localitățile Cepari și Bârsești, în lungul răului Topolog, traversandu-1 de 4 ori (km 74+750, km 75+700, km 77+200, km 79+250). Secțiunea 3 este proiectată cu elemente geometrice corespunzătoare unei viteze de 100-120 km/h prin asigurarea unor raze în plan de min. 700 m.

Platforma standard a autostrăzii:

  • platforma: 26 m
  • partea carosabila (2 cai unidirectionale): 2 x 2 x 3.75 m
  • zona mediana: 3 m
  • benzi de ghidare: 4 x 0.5 m
  • benzi de stationare de urgenta: 2 x 2.5 m
  • acostament: 2 x 0.5 m






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















31183 vizualizari

  • -9 (23 voturi)    
    doar 'un ecoduct'??? in tara cu cei mai multi ursi (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:12)

    Kivek [utilizator]

    ecoduct e de fapt TUNELU PT URSI

    pe Deva - Timisoara nici astazi, dupa 10 ani de la inceperea lucrarilor, nu au reusit sa construiasca cele 2 ECODUCTE pt animale salbatice in tara care se lauda ca are cei mai multi ursi, lupi, caprioare, rasi, etc
    • +26 (28 voturi)    
      Ecoducte (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:21)

      Victor.Cozmei [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Un alt ecoduct poate fi considerat și tunelul Poiana de 1,7 km. Apoi nu trebuie uitat că autostrada se va cocoța pe 48 de poduri pe traseul de 37 km și, astfel, rămân multe locuri pe sub ea pe unde pot traversa mamiferele mari și mici.
      • -8 (12 voturi)    
        o medie de 5 km/an (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:41)

        cucuveaua mov [utilizator] i-a raspuns lui Victor.Cozmei

        melcul cred ca are o viteza mai mare
        • +3 (3 voturi)    
          melcul are o viteza de 1metru pe ora (Miercuri, 23 septembrie 2020, 15:34)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui cucuveaua mov

          deci 24metri pe zi sau 8760 metri pe an. Deci e mai rapid melcul, daca nu ia pauze
          • 0 (2 voturi)    
            Nu se mai odihneste si el ? (Joi, 24 septembrie 2020, 14:56)

            clint [utilizator] i-a raspuns lui bancher

            Ca doar nu e postac care lucreaza non-stop.
    • +9 (13 voturi)    
      Când nu vrei (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:43)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Când nu vrei, nici nu reușești.

      Cei din CNAIR au tot sperat că o să iasă până la urmă planul lor inițial, ăla cu debleul îngrozitor. De aia au tras de timp cât s-a putut. Acum pe Lugoj-Deva lot 2 chiar trebuie să meargă pe soluția rezonabilă a tunelului, nu au de ales. Rațiunea triumfă, chiar dacă foarte, foarte târziu

      PS: tunelurile, podurile și viaductele servesc, într-adevăr, și la păstrarea conectării habitatelor de animale mari. Când însă nu ai nici poduri, nici viaducte, nici tuneluri, dar trebuie să protejezi cât de cât fauna și mediul în general, trebuie să construiești niște structuri care să faciliteze animalelor trecerea dintr-o parte în alta. Alea sunt ecoductele, niște poduri mai late și pline de vegetație peste autostradă. Există din astea pe Lugoj-Deva lot 3, cel pe care se circulă acum.
  • +9 (23 voturi)    
    An inaugurare: 2035 (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:18)

    produsulinternbrut [utilizator]

    Suntem in 2020.

    Sper sa mai apuc s-o vad gata. Dar tot traseul, nu portiuni.

    Pronosticul meu: 2035
    • +21 (29 voturi)    
      Dacă mai vine PSD la putere (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:26)

      2mai [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      Se va termina în 2135.
      • -5 (13 voturi)    
        mda (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:50)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui 2mai

        pana atunci se inventeaza teleportarea, si nu mai avem nevoie de infrastructura rutiera.. decat pt transportul de placere... :DDD
    • +3 (15 voturi)    
      esti pesimist (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:41)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      EVALUARE CANDIDATURA
      Data limita: 20.04.2021 18:00
      Candidaturile se evalueaza in 2021
      Incepe licitatia in 2021 si se termina in 2022
      Proces contestatii:2023
      Atribuire castigator:2024
      Proiectare:2025
      Estimez ca se vor mai juca politicieni cu platile ..
      Final Proiectare:2026
      Executie:conform caiet de sarcini:6 ani
      Inaugurare lot autostrada:2032
      Daca totul merge bine :) ar putea fi si 2029
      Merge bine inseamna ca se deruleaza in conditiile actuale ( legislatie, termene etc) perfect( se respecta termene, justitia se misca repede etc..)
      • 0 (10 voturi)    
        mda (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:51)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

        autostrada transilvania A3 cand a fost pornita ? ca nu mai retin anul...

        stiu ca erau acu 20 ani cand bombonel nastase batea palma cu americanii...
    • 0 (14 voturi)    
      77 Luni = 6 ani. Deci 10 ani cu tot cu contestatii (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:07)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      nu mai e mult
      • -2 (10 voturi)    
        mda (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:52)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        esti optimist...

        doar cei care au acum sub 20 ani posibil sa prinda autostrada...

        noi cei peste 30 ani, nu avem cum sa prindem aceasta autostrada functionala... la o medie de 40-50ani cand mai avem de trait
        • +10 (12 voturi)    
          daca mai guverneaza psd-ul (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:21)

          snowflake [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          nici copiii tai nu vor circula pe autostrada aia
    • +1 (3 voturi)    
      Ești optimist! (Miercuri, 23 septembrie 2020, 20:18)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui produsulinternbrut

      De aceea trebuie asfaltat DN7D pt e singurul drum care poate asigura ca segmentele de capete, care vor fi gata mult înainte, să nu fie muzeu!
  • -2 (10 voturi)    
    Cat e parandaratul la 1,2 miliarde de euro? (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:20)

    salvatore [utilizator]

    De fapt s-ar putea ca dupa 3-4 rotatii la guvernare ale holerei galbene cu ciuma rosie in intervalul asta de 10-15 ani costul total sa ajunga sa se dubleze. Visati in continuare la autostrazi!
  • -2 (14 voturi)    
    Autostrada Moldovei (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:31)

    vlad.pe [utilizator]

    Este septembrie 2020, in noiembrie 2019 Klaus Iohannis organiza un miting de susținere împreună cu PNL Iași și Ludovic Orban unde se promitea urgentarea lucrărilor la Autostrada Moldovei din fonduri Europene, Klaus Iohannis a câștigat alegerile și cu voturile celor din Regiunea Moldova dar lucrările la Autostrada Ungheni -Iasi- Tg. Mureș nu au început nici astăzi.

    Oare PNL mai dorește voturi din regiunea Moldova? Dacă da, de ce nu lucrează pentru Autostrada care ar uni Moldova cu Europa? De 30 de ani moldovenii primesc doar promisiuni fie de la PNL fie de la PSD, dar fapte zero, Guvernul PNL face doar proiecte pentru Transilvania și pentru Autostrada care duce la Iohannis la Sibiu.
    • -3 (7 voturi)    
      pentru ca nu este un drum important din punct de (Miercuri, 23 septembrie 2020, 15:40)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      vedere economic. Deocamdata prioritatea este culoarul 4 paneuropean, care ar lega portul Constanta de Ungaria (si implicit de spatiul Schengen). Pentru inchiderea culoarului ar trebui sa se termine centura de sud a Bucurestiului si sa se e faca autostrada Pitesti - Sibiu. Abia dupa ce le vor termina pe astea, vor ramane bani si pentru a lega Moldova de Transilvania (pentru cine nu stie, UE da doar o parte din bani, restul se dau de la buget).
  • 0 (8 voturi)    
    Tardiv,Dacia a ales Marocul ! (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:58)

    Plagarus [utilizator]

    Lipsa infrastructurii de tranasport catre V Europei,face ca modelul super Duster sa fie produs in Maroc. !!!
    • -3 (9 voturi)    
      Africa e o tara riscanta ptr investitii (Miercuri, 23 septembrie 2020, 15:42)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Plagarus

      Ajunge sa puna ISIS sau al Qaeda o singura bomba in Maroc, si sa vezi cum se reorienteaza francezii spre Romania.
      Marea diferenta intre noi si Maroc este ca noi avem siguranta oferita de UE si Nato, ei nu o au.
      Imediat ce se va termina autostrada Pitesti - Sibiu, sudul se va dezvolta fulminant.
      • +3 (5 voturi)    
        RO 98 Euro / Maroc 14 Euro cost transport masina ! (Miercuri, 23 septembrie 2020, 18:01)

        Plagarus [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        29 km distanta Tanger - port.de unde cinci trenuri pleacă în fiecare zi de aici, de la poarta fabricii pentru a ajunge în port, iar de acolo, către 73 de destinaţii de export
        Un vapor încărcat cu maşini ajunge din Africa în Europa în aproximativ o oră, traversând strâmtoarea Gibraltar
        Trenul ramane de baza pentru trimiterea masinilor in Europa de Vest, iar calatoria dureaza cateva zile.
        Marocanii au băgat miliarde de euro în autostrăzi, căi ferate şi poduri.
        Marocul a câştigat deja competiţia cu România la numărul de Dacii produse, dacă luăm în calcul şi maşinile fabricate în uzina din Casablanca.
      • +2 (6 voturi)    
        Africa e un continent nu o tara (Miercuri, 23 septembrie 2020, 18:27)

        snowflake [utilizator] i-a raspuns lui bancher

        .
  • +6 (6 voturi)    
    durata minima de 45 luni? (Miercuri, 23 septembrie 2020, 16:17)

    comentacu [utilizator]

    De ce durata minima de proiectare de 45 luni si max. de 77?
    Nu putea sa fie doar max. 77 de luni?
    • +3 (5 voturi)    
      pai (Miercuri, 23 septembrie 2020, 22:58)

      Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      pt ca sa nu zica unu ca o face in 24 de luni ca sa ia puncte multe sa castige si apoi sa o faca in 10 ani sau deloc.
      Daca ei o fac mai repede foarte bine dar nu se considera la punctaj ceva mai mic de 45 de luni asta era ce vroiau sa zica
      • +1 (3 voturi)    
        Exact (Joi, 24 septembrie 2020, 15:31)

        coor [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

        Si probabil conteaza cu ceva calitatea in timp nu cantitatea .


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by