FOTO „Golden Gate-ul” de peste Dunăre. Podul de la Brăila începe să prindă contur: Pilonii podului cresc pe zi ce trece

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Se ridica pilonii Podului de la Brăila
Foto: MT
Pilonii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila au ajuns deja la o înălțime de câteva zeci de metri și ridicarea lor avansează cu aproape 2 metri pe zi. Cele două turnuri vor ajunge la final la o înălțime de aproape 200 de metri, iar de ei se vor prinde două cabluri de oțel care vor susține un tablier metalic de peste 20.800 de tone. Între cele două turnuri deschiderea podului va fi de aproape 1.120 de metri, puțin mai mică decât deschiderea celebrului pod Golden Gate din San Francisco.

„Ridicarea pilonilor podului peste Dunăre avansează aproape 2m, în fiecare zi. Turnarea pilonilor se face în sistem continuu. Sistemul de cofrare este ghidat prin laser și permite turnarea continuă a pilonilor astfel încât se lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7. În paralel, se lucrează și la cele două blocuri de ancorare ale podului”, spune secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.














Mai în detaliu, podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

VIDEO - Cum va arăta Podul de la Brăila de peste Dunăre:




„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

VIDEO - Construcția tablierului metalic pentru Podul de la Brăila:




Drumuri expres de legătură de 23 de kilometri

Dincolo de podul propriu-zis, proiectul prevede și realizarea a peste 23 de kilometri de drum expres pentru a conecta podul.

Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27657 vizualizari

  • -28 (50 voturi)    
    Grandomania la romani (Joi, 8 octombrie 2020, 10:15)

    feroviarul123 [utilizator]

    Al treilea pod ca deschidere, e cu 15 metri mai scurt decât Golden Gate Bridge si alte chestii de 2 lei. Construim poduri sau autostrăzi ca sa facem recorduri ori ca sunt utile? Nu o sa ne vindecam de bătutul cu cărămida in piept niciodată. Doar ca chestie Golden Gate a fost făcut acum 80 de ani. Cand nu existau lasere. Si a rezistat pana acum. Cat o sa fie taxa la el?
    • +37 (41 voturi)    
      nu e deloc grandomanie (Joi, 8 octombrie 2020, 11:13)

      marcone [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Din moment ce leaga 2 judete, chiar regiuni, una de alta, mie mi se pare foarte util. In loc sa depinzi de bacuri care nu circula non-stop e mult mai util sa ai un pod. Taxa daca va fi nu cred sa fie mai mare ca la bac.
      Referitor la comparatia cu Golden Gate aceasta se face pt ca vizual si ca tip de pod sunt asemanatoare, la fel ca multe alte poduri din lume. Iar lungimea nu e stabilita ca sa faca vre-un record ci pur si simplu asta e lungimea necesara podului pentru a traversa Dunarea.
      • -10 (10 voturi)    
        Ba este grandomanie. (Vineri, 9 octombrie 2020, 8:55)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui marcone

        Lauda asta zilnică nu-mi miroase a bine.Cineva se va folosi de mediatizarea insistentă,cu toate că lucrările vor fi curând sistate până în primăvară.Acum se toarnă niște piloni și așa este procedeu-turnare continuă zi și noapte.Profită de vreme.
    • +29 (33 voturi)    
      si ce putem face? ingustam Dunarea? (Joi, 8 octombrie 2020, 11:14)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      Micsoram tablierul?
      Faptul ca un jurnalist face niste comparatii firesti nu inseamna ca podul e construit ca sa aiba jurnalistii de munca.
      • -2 (14 voturi)    
        Utilitatea e una si grandomania e alta (Joi, 8 octombrie 2020, 14:32)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nu am spus ca nu este util, dimpotrivă. Dar toate comparațiile astea sunt inutile . cel mai lung pod cu suspensie are aproape 2 km. Suntem departe de asa ceva. Ce ma enervează este ca toate reportajele sunt prezentate cu titluri de genul : excepțional, senzațional , incredibil etc. Daca te uiți într-o seara la televizor la asa zisele posturi de știri din România vezi numai știri senzaționale. La CNN nu vezi cu lunile o știre de asta senzaționala. De ce ? Pentru ca sunt profesioniști si pentru ca publicul lor nu urmărește asa ceva. La mâncătorii de semințe trebuie sa le dai știri senzaționale din 5 în 5 minute.
        • +4 (4 voturi)    
          nu stiu daca ati fost pe acolo (Vineri, 9 octombrie 2020, 9:29)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          dar podul va permite un trafic mai intens.

          Este o zona atat de frumoasa cea a muntilor Macin care are un potential imens si are si un caracter strategic

          desigut ca senzationalul poate sa fie inlocuit de profesional.
  • +16 (22 voturi)    
    intrebare (Joi, 8 octombrie 2020, 11:42)

    fl0rin [utilizator]

    N-as vrea sa fiu carcotas, bine ca se face. Dar tinand cont ca alt pod peste Dunare in secolul asta sigur nu mai pupam, nu era o treaba daca era prevazut si cu cale ferata? Masinile cu chiu cu vai mai treceau si pana acum cu bacul intre Moldova si Dobrogea, dar trenurile ocolesc enorm de mult prin Urziceni - Medgidia.
    • -1 (11 voturi)    
      Investitiile de genul asta (Joi, 8 octombrie 2020, 13:29)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

      in zilele noastre, sunt precedate de multe calcule economice. Iar daca banii sunt decontati de Europa, atunci calculele sunt si mai puricate. Acum: intrebarea pusa este naiva, sau e la plesneala? sau e doar dorinta unui tulcean ce viseaza la tren, desi tulcenii de ani de zile nu sunt in stare sa umple un vagon de tren pe zi?( nu ca ar fi vina lor, dar asa sunt vremurile).
      • +9 (11 voturi)    
        dar tu? (Joi, 8 octombrie 2020, 15:16)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        ai o zi mai proasta sau asa esti de obicei? iti scapa chestii elementare, cu trenul nu transporti doar persoane ci si marfa, intr-un mod care este simultan si mult mai economic si mult mai ecologic decat transportul rutier. cale ferata pe podul de la braila nu inseamna doar ruta feroviara mult scurtata intre moldova si tulcea ci si intre moldova si constanta. care are port. care are marfa. care las-o asa, ca oricum imi uzez tastatura degeaba.
        • -1 (5 voturi)    
          pai si unde e acea CF? (Joi, 8 octombrie 2020, 15:32)

          Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

          Unde a nume e CF intre Smardan si Tulcea sau Constanta?
          • +6 (6 voturi)    
            ??? (Joi, 8 octombrie 2020, 19:51)

            fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

            Nu inteleg, suntem condamnati sa ramanem cu caile ferate de acum, eventual avem voie sa mai desfiintam din ele? Se poate construi, vorbim de cateva zeci de km, poate putin peste 100 pana la Constanta. Nu e ca si cum am vorbi de transsiberian.
    • -4 (4 voturi)    
      ... spre...? (Joi, 8 octombrie 2020, 15:31)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

      Cale ferata dinspre ce, spre ce?
      Cu CARE cale ferata, anume, sa faca legatura?
      • +4 (6 voturi)    
        spre nicaieri (Joi, 8 octombrie 2020, 19:53)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        cu mentalitati dintr-astea. calea ferata e usor de construit, mult mai usor decat o autostrada sau drum expres. podul e problema, si daca tot se face acum, trebuia sa aiba si optiunea asta, s-a ratat o ocazie unica. de-acum peste 100 de ani poate se mai pune problema.
      • 0 (0 voturi)    
        Spre Sulina ! :) (Duminică, 11 octombrie 2020, 16:53)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

        Lamurit ?
  • +1 (3 voturi)    
    Cele două turnuri vor ajunge la final la o înălțim (Joi, 8 octombrie 2020, 17:05)

    vaivai [utilizator]

    chiar 200 ?
  • +4 (8 voturi)    
    Aest pod (Joi, 8 octombrie 2020, 22:41)

    Bradisor [utilizator]

    inpreuna cu A7 vor avea un impact grozav pt MoldovaDaca se vor face si drumurile expres de legatura cu A7 si cu Constanta ,Moldova se va situa pe axa centrala a unui coridor de legatura intre M.Neagra siM.BAltica adica intre E. de sud -est ,Orientul Mijlociu si nordul Europei.Sa nu se uite ca Moldova a fost puternica economic si miltar in vremea lui St.cel Mare si a inaintasiilor sai pt.ca incasa sume importante din comrtul care se facea intre zona M.N. si nordul Europei
  • +4 (6 voturi)    
    putin eronat (Joi, 8 octombrie 2020, 22:53)

    mi_po [utilizator]

    Golden Gate are lungimea de 2737,4 m si nu 1970 cat scrieti in articol.
    In rest astept sa vad si eu minunea!
    • -2 (2 voturi)    
      Prea multe laude. (Vineri, 9 octombrie 2020, 8:58)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui mi_po

      De obicei se întâmplă ceva rău când sunt prea multe laude.Pentru România este ceva deosebit,dar nu și pentru omenire.
  • +2 (4 voturi)    
    pariu? (Vineri, 9 octombrie 2020, 15:12)

    andimi [utilizator]

    pe cat punem pariu ca podul va fi la un moment dat gata si, in stil romanesc, nu vor fi finalizate drumurile de legatura?
  • +1 (3 voturi)    
    intrebare (Vineri, 9 octombrie 2020, 19:33)

    laurentiucat [utilizator]

    ce se intampla cu soselele care vor ajunge la podul respectiv?
    am inteles ca trebuie facut un ditamai podul peste calea ferata si nu s-a predat terenul nici pana zi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by