Ministerul Transporturilor a ținut o întâlnire de lucru cu factorii implicați în proiectul Autostrăzii A8, tronsonul Târgu Mureș – Târgu Neamț, după ce în public au apărut informații cum că actualul contract de revizuire a „Studiului de Fezabilitate trenează, iar șansele de finalizare la timp sunt slabe. „În acest moment, atât stadiul investigațiilor în teren, ca de altfel al întregului obiectiv amintit, nu este unul care să fie mulțumitor”, a recunoscut ministrul Bode care a precizat că „în condițiile în care lucrurile nu se schimbă”, pot fi aplicate penalități.

Intalnire despre A8 la Ministerul TransporturilorFoto: MT

„La întâlnire au participat primarii comunelor Joseni și Miercurea Nirajului, deputații Zacharie Benedek și Bende Sandor, directorul general al Direcției Organismul Intermediar pentru Transporturi, Felix Ardelean, reprezentantul Asociației “Moldova vrea Autostradă”, Adrian Covăsnianu, echipa de proiect din cadrul CNAIR, condusă de directorul general Mariana Ioniță, precum si reprezentanții prestatorului Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial S.A., Carlos Galvez Leon și Valentin Giurca”, transmite Ministerul Transporturilor.

“Vreau să subliniez că, în acest moment, atât stadiul investigațiilor în teren, ca de altfel al întregului obiectiv amintit, nu este unul care să fie mulțumitor. Echipa managerială a CNAIR, i-a trasmis prestatorului că, în condițiile în care lucrurile nu se schimbă, pot aplica penalități pentru toate întârzierile nejustificate.

Chiar dacă direcția este una bună, însă ritmul înregistrat este destul de slab, am încredere că în cea de a doua parte a anului 2021 execuția acestui tronson de autostrada va fi scos la licitație”, a spus ministrul Bode.

"În ceea ce privește solicitările autorităților locale, facem mențiunea că, acolo unde este posibil, autoritățile împreună cu antreprenorul vor găsi soluții agreate de comun acord", a mai spus ministrul.

Ședința vine la o zi după ce în spațiul public a fost publicat apelul Asociației Moldova Vrea Autostradă, al cărei vicepreședinte este chiar consilierul onorific al Ministerului Transporturilor, cum că actualul contract pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate se derulează defectuos.

„Se mimează progresul ca să nu țipe lumea, dar în sistem se știe că nu se va face”, confirma și deputatul USR, Cătălin Drulă, care vorbește la rându-i de alte probleme ce macină proiectul ce riscă să intre într-un blocaj.