Compania de Drumuri caută sprijin din Polonia pentru a învăța mai bine cum să construiască autostrăzi în România: „Nu este nici o rușine să învățăm de la un stat care a știut să-și implementeze marile proiecte”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 16 octombrie 2020, 10:02 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Discutii CNAIR - Polonia pe tema autostrazilor
Foto: Captura de ecran
„Pentru a nu mai pierde timpul și să inventăm noi proceduri, am apelat la sprijinul unei țări [cu o rețetă] de succes, Polonia”, a declarat șefa de la Drumuri, Mariana Ioniță, după prima ședință de colaborare cu Compania de Autostrăzi din Polonia. „Nu este nici o rușine să învățăm de la un stat care s-a dovedit a fi unul care a știut să-și implementeze marile proiecte. (...) Vom reuși să depășim niște piedici pe care Polonia le-a depășit cu foarte mulți ani în urmă”, a mai spus Ioniță, explicând că vor fi formate grupuri de lucru româno-poloneze pe diverse tematici, iar legislația poloneză de succes pe zona de infrastructură ar urma să fie transpusă și în România.

La inițiativa directorului general al CNAIR, Mariana Ioniță, a avut loc o întâlnire online a conducerii Companiei cu directorul Direcției Generale pentru Drumuri Naționale și Autostrăzi din Polonia, Tomasz Zuchowski și Ambasadorul României în Republica Polonă, Excelenta Sa, domnul Ovidiu Dranga, în ceea ce privește schimbul de experiență în domeniul infrastructurii rutiere, transmite CNAIR, care notează că premisa acestui dialog este succesul Poloniei în construcția infrastructurii rutiere.



Dialogul a început cu prezentări și întrebări clarificatoare, iar în final s-a decis constituirea unor grupuri de lucru pe activitățile care concură la realizarea marilor investiții, respectiv: conținutul cadru al documentației tehnico economice la nivel de SF calitativ și matur, al achizițiilor publice și al certificării operatorilor în construcții. De asemenea, procurarea terenurilor, modelul național de contract și procedura de sistem de implementare a marilor proiecte de investiții vor face subiectul altor grupuri de lucru.

„Suntem într-un proces de accelerare a programelor de investiții care vizează infrastructura strategică de transport din România. Pentru că foarte multe lucrui au fost realizate deja de alte state care au o practică în implementarea proiectelor, pentru a nu mai pierde timpul și să inventăm noi proceduri, am apelat la sprijinul unei țări [cu o rețetă] de succes, Polonia”, a declarat Mariana Ioniță, Directorul General al CNAIR.

„Am găsit înțelegerea de la echipa care se ocupă de administrarea și dezvoltarea infrastructurii de transport din Polonia, ne-am văzut azi, am stabilit că vom lucra pe grupuri de lucru, pe secțiuni, în funcție de problematică - pe zona achizițiilor publice, pe cea privind exproprierilor, pe cea privind certificarea operatorilor în construcții, pe cea privind implementarea proiectelor și cum au făcut față problemelor pe care le-au întâlnit în implementarea marilor proiecte din Polonia. Și, de asemenea, conținutul cadru al documentației tehnico-economic mature. Vrem să vedem cum a reușit Polonia să-și gestioneze aceste probleme și cum a ajuns să aibă o rețea bine dezvoltată la ora de față„, a mai spus Ioniță.

Șefa de la Autostrăzi a mai spus că cele două echipe au ales și un proiect strategic-comun, de care s-a și discutat mult în ultimele zile odată cu anunțul SUA că se va implica în realizarea unei autostrăzi care să lege România și Polonia. Ioniță a declarat că este vorba de Via Carpatia, un proiect comun la care a aderat mult mai multe state.

„Nu este nici o rușine să învățăm de la un stat care s-a dovedit a fi unul care a știut să-și implementeze marile proiecte. (...) Cred că acest mod de colaborare va aduce pentru România plus valoare și vom reuși să depășim niște piedici pe care Polonia le-a depășit cu foarte mulți ani în urmă”, a spus Ioniță.

„Au proceduri clare și, împreună cu legislația au stabilit așa: de la ideea de proiect până la darea în trafic a șoselei, așa e făcută legea și așa sunt procedurile, ca perioada să fie 7 ani. Trebuie să ne inspirăm din legislația lor. O vom analiza, ne-o vor pune la dispoziție și, în măsura în care ea este conformă cu Constituția, o vom transpune imediat”, a mai adăugat șefa de la Autostrăzi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5498 vizualizari

  • +11 (17 voturi)    
    polonia vs romania (Vineri, 16 octombrie 2020, 10:08)

    wweesstt [utilizator]

    polonezii le arata romanilor cum sa implementeze proiecte romanilor, iar romanii le-ar putea arata polonezilor cum sa plateasca pensii speciale obscene si salarii marii bugetarilor atarnatori! ar fi un schimb de experienta interesant!
  • +22 (22 voturi)    
    PROCEDURA ROMÂNEASCĂ (Vineri, 16 octombrie 2020, 10:26)

    nick24 [utilizator]

    de până acum:
    1) identificarea traseului autostrăzii, trecut la confidential
    2) informația distribuită samsarilor de terenuri
    3) achiziționarea terenurilor de către samsari
    4) puz pt blocuri de 10 etaje pe acele terenuri, despăgubiri cu profit uriaș față de suma dată la cumpărarea inițială, de la cei “neinformați”
    4’) dezbateri în mass-media de vreo 5 ani despre pro și contra autostradă, numai după ce terenurile au ajuns la cine trebuie
    5) licitații pt studii de fezabilitate pt autostradă
    6) refacerea studiilor de fezabilitate, primele fiind expirate
    7) licitații construcție autostradă ( între punctul 1 și 7 sunt cel putin 10 ani - verificați cu Pitești -Sibiu)
    8) contestații, refacere licitații
    9) deschiderea șantierelor, obligatoriu cu întãrzieri din cauză de lipsă acord de mediu
    10) intrarea în insolvență a constructorului
    11) căutarea unui alt constructor
    12) deschiderea autostrăzii, fără benzinării, parcări cu wc, fără perdele forestiere ( între punctul 7 și 12 încă 10 ani)
    • +7 (7 voturi)    
      'ai dle. esti tipicar peste masura (Vineri, 16 octombrie 2020, 10:36)

      yotta [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      si de ,,rea-credinta", mah! ))))
      • +8 (8 voturi)    
        Vrei exemplu? (Vineri, 16 octombrie 2020, 11:38)

        Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui yotta

        Nodul Gherghita de pe Buc-Pl. Desi existau inca din faza de constructie bretele de legatura cu drumurile judetene plus pasaje, cu posibilitatea unei legari rapide (gen nodul de pe A1 cu intrare-iesire dinspre Gaesti, folosit mult mai intens deoarece este pe un DN foarte circulat pe directia Buzau-Ploiesti-Pitesti), s-a ales solutia unor sensuri giratorii in cimp, la 500 m de autostrada, deci de doua oricite 500 m bretea pe fiecare parte, cu stilpi de iluminat din 20 in 20 m. Niste sensuri giratorii uriase. Asta s-a construit pe o structura ce deja exista (exista si acum urmele vechilor bretele) in imediate apropiere a pasajului. Nici macar pentru legarea autostrazii cu centura Ploiesti, foarte circulata, nu s-a facut asa ceva. Ghici cine avea terenurile, luate mult inainte: cei doi constructori ai autostrazii aflati intr-o colaborare fructuoasa cu vestitul Cosma.
  • +8 (8 voturi)    
    ai uitat un pas important: (Vineri, 16 octombrie 2020, 11:11)

    Francisc 1 [utilizator]

    https://www.timesnewroman.ro/politic/autostrada-sibiu-pitesti-avanseaza-s-a-ales-fontul-pentru-studiul-de-fezabilitate/


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by