VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila: Imagini nocturne spectaculoase cu pilonii podului care se înalță pe zi ce trece

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Pilonii podului de la Braila
Foto: Captura YouTube
Pilonii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila au depășit 60 de metri înălțime, lucrările avansând cu aproape 2 metri pe zi. O filmare realizată din dronă pe timp de noapte și la primele ore ale dimineții surprinde niște cadre spectaculoase. Cele două turnuri vor ajunge la final la o înălțime de aproape 200 de metri, iar de cele două turnuri se vor prinde două cabluri de oțel care vor susține un tablier metalic de peste 20.800 de tone. Între cele două turnuri deschiderea podului va fi de aproape 1.120 de metri.


„Ridicarea pilonilor podului peste Dunăre avansează aproape 2m, în fiecare zi. Turnarea pilonilor se face în sistem continuu. Sistemul de cofrare este ghidat prin laser și permite turnarea continuă a pilonilor astfel încât se lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7. În paralel, se lucrează și la cele două blocuri de ancorare ale podului”, spunea recent secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Mai în detaliu, podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

VIDEO - Cum va arăta Podul de la Brăila de peste Dunăre:




„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

Drumuri expres de legătură de 23 de kilometri

Dincolo de podul propriu-zis, proiectul prevede și realizarea a peste 23 de kilometri de drum expres pentru a conecta podul.

Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















31506 vizualizari

  • +21 (29 voturi)    
    Am ajuns sa fim socati (Luni, 19 octombrie 2020, 17:55)

    Savitar [utilizator]

    de starea de normalitate???
  • +24 (32 voturi)    
    Pdul de la Braila este un obiectiv (Luni, 19 octombrie 2020, 18:22)

    Bradisor [utilizator]

    de impotanta majora pt.Moldova si S-E Romaniei .Trebui apreciat ca in plina criza se continua sustinut inv, in jnfrastructura
  • +6 (12 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 19 octombrie 2020, 19:02)

    [anonim]

    • +8 (10 voturi)    
      termenul e 2023 (Luni, 19 octombrie 2020, 20:39)

      omul.rau [utilizator] i-a raspuns lui

      vom vedea daca va fi asa
  • +2 (14 voturi)    
    haideti pui de daci ca se poate (Luni, 19 octombrie 2020, 19:08)

    hopsinoi [utilizator]

    .
  • -22 (36 voturi)    
    inceput de psd, va fi terminat de psd (Luni, 19 octombrie 2020, 19:21)

    axiopolis [utilizator]

    .
  • +17 (23 voturi)    
    Doamne ajuta ! (Luni, 19 octombrie 2020, 19:23)

    Ochiana [utilizator]

    Informarile astea periodice sunt utile ca sa monitorizeze evolutia proiectului. Sper ca asta sa impulsioneze. Sunt din zona si sper din tot sufletul ca acest pod sa fie realizat. S-ar economisi mult timp si bani.
    • -4 (6 voturi)    
      mai asteapta (Marţi, 20 octombrie 2020, 7:59)

      UnOmOarecare [utilizator] i-a raspuns lui Ochiana

      Pana in 2123
  • -4 (16 voturi)    
    Simt cum mi se inflameaza pipota (Luni, 19 octombrie 2020, 22:24)

    satanae [utilizator]

    Dupa ce se mai retrage, stau si eu si ma gandesc: e bine ca se face? Sigur ca da, e un pod mare si frumos! Catre ce? Cum catre ce? Catre Delta Dunarii! Catre mlastina. Ce leaga podul asta? Cine il trece, se duce la Braila, la Tulcea, in Delta, spre Buzau, spre sudul Moldovei si, poate, spre Constanta. Ca sa ce? Adica e vreo autostrada pe acolo, care sa lege toata zona de, nu stiu, Transilvania si Ungaria? Serbia? Macar Bulgaria? Adica, bine, il face, il face, dar de ce dracu il face? Usureaza ce? Asigura dezvoltarea cui? A Deltei? O sa vina mai multi cocalari in Delta si o sa omoare toti pelicanii?
    Din cate imi aduc eu aminte, podul asta a fost promovat de betivul ala batran de Braila, Tudose, si dup-aia toti am pus botul. Tin sa amintesc de un alt pod peste Dunare, care, macar, face legatura cu Bulgaria, si care n-a adus nici un beneficiu vizibil nici noua, nici bulgarilor. Asta desi, atunci cand, in sfarsit, l-au facut, l-au prezentat ca cea mai mare realizare tehnica de la Apolodor incoace. Asta, Golden Gate-ul lui Tudose, se prefigureaza a fi ceva si mai si. Probabil ca de-aia si inainteaza asa repede.
  • +7 (15 voturi)    
    Felicitari pentru pod , dar (Luni, 19 octombrie 2020, 22:27)

    adrian88000 [utilizator]

    pe drumul de la pod la Constanta va fi urgie ! Pe o sosea veche si ingusta traficul se va tripla. Va fi ca pe centura Bucurestiului, dar pe o distanta de 200km ! Urgie ! Bara la bara se va circula ! Daca nu se apuca rapid de o autostrada sau macar un drum expres , va fi urgie !
    • +2 (8 voturi)    
      Amu' si tu ! (Marţi, 20 octombrie 2020, 8:22)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      Pai le-ai cerut sa faca un pod, nu sa gandeasca !!!
    • +4 (8 voturi)    
      Este in curs de elaborare (Marţi, 20 octombrie 2020, 9:22)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      documentatia tehnica pt drumurile expres spre Cta.si Bz.iar finantarea este asigurata Daca exzecutia va fi atribuita unui consrtuctor roman ,poate chiar din zona iar cei aflati la putere nu vor taia inv. ca sa poata majora salariie si pensiile nesimtite lucrarile vor merge bine.
    • -5 (5 voturi)    
      podul e cadou pentru braileni (Marţi, 20 octombrie 2020, 10:42)

      @Dem [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

      facut de fostul PM Mihai Tudose, brailean, pentru brailenii lui sa ajunga mai usor in delta si in dobrogea.
      nu e facut pentru toata tara si nu e facut ca sa ajungi pe litoral existand 2 variante la fel de rapide pentru moldoveni giurgeni-vadu oii si Drajna-A2
      singurul scop e de a mari traficul in dobrogea si a ridica potentialul unei zone aproape moarte

      PS E singura investitie facuta de PSD in 3 ani de jaf la buget cu 3 guverne.
  • +3 (7 voturi)    
    Felicitari! (Marţi, 20 octombrie 2020, 8:21)

    mongolul [utilizator]

    Spor! (Evident, podul va fi inutil, daca nu va fi cheia de bolta a unui sistem de autostrazi si cai ferate, care sa lege Constanta/Tulcea de Buzau/Brasov. Plus zonele adiacente (Galati/Slobozia).
    Bine ca se mai construieste si la noi ceva. Mai ales infrastructura.
  • +3 (3 voturi)    
    WOW! (Marţi, 20 octombrie 2020, 9:59)

    human_nature [utilizator]

    DEJA SE FACE???
  • -5 (5 voturi)    
    o noua tichie de margaritar ? (Marţi, 20 octombrie 2020, 10:50)

    nedumeritul [utilizator]

    o sa fie o noua tichie de margaritar ? o sa se amortizeze vreo data ? ca prioritate ...e o necesitate la care nu se poate renunta ?
  • +2 (4 voturi)    
    In sfarsit.. (Marţi, 20 octombrie 2020, 13:51)

    vladzy [utilizator]

    In sfarsit un guvern care misca ceva. Nu tin minte sa fi citit vreo stire din asta in cei 3 ani de guvernare pesedista...


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by