Secțiunea 2 a Autostrăzii A 1 Sibiu – Pitești, segmentul Boița – Cornetu cu o lungime de circa 31 de kilometri urmează să fie scoasă la licitație, potrivit Radio România Actualități. Tronsonul care va fi construit pe Valea Oltului are de-a lungul său nu mai puțin de 50 de lucrări de artă, aproape 16 km de tuneluri, viaducte, poduri și pasaje, a explicat șefa de la Autostrăzi, Mariana Ioniță. Durata contractului depinde de ofertele primite: între 18 și 24 de luni pentru proiectare și până la 64 de luni execuție.

Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuniFoto: Hotnews

,,Documentația de atribuire pleacă, astăzi, la ANAP. Este una extrem de grea, ca să vă dau un exemplu despre complexitatea acesteia, sunt 5 kilometri cu tuneluri și 11 kilometri de poduri, pasaje și viaducte, deci 16 kilometri sunt doar lucrări de artă. Noi mergem cu o procedură de precalificare după modelul lotului 3 ( Cornetu – Tigveni). Punctăm câteva criterii, astfel, avem între 18 și 24 de luni pentru proiectare deci cine vine cu 18 luni va primi punctaj maxim. Pentru execuție, potrivit Hotărârii de Guvern cu indicatorii tehnico- economici sunt prevăzute 64 de luni dar sigur vin constructori puternici cu tehnologie modernă și vom puncta un termen redus”, a spus Mariana Ioniță, Director General CNAIR.

S-au făcut foraje suplimentare care să certifice traseul respectiv și o analiză a riscurilor geotehnice, pe o anumită secțiune este încadrare la risc mediu iar pe altele Risc Major. Am făcut și o analiză de impact asupra mediului, ne dorim ca traseul să fie cât mai prietenos cu mediul.” a explicat Ioniță pentru RRA.

Traseul Autostrăzii A1 Sibiu - Pitești și secțiunile sale:

---

La finalul lunii septembrie, CNAIR a scos la licitație Secțiunea 3 a autostrăzii Sibiu - Pitești, cea mai mare licitație de autostradă lansată vreodată în România: peste 1,1 miliard de euro pentru circa 37,4 km de autostradă.

Contractul pentru lotul de la Tigveni la Cornetu are o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni și maxim 77 de luni, prevede realizarea dublului tunel de 1,7 km de la Poiana, a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.

Secțiunea 4, de 9,86 de km între Tigveni și Curtea de Argeș este în prezent încă în faza de licitație.

Secțiunea 5, de la Curtea de Argeș la Pitești, circa 30,35 km, a fost contractată în luna mai și se apropie de momentul în care constructorul va demara lucrările de execuție.

Secțiunea 1, de circa 13 km de la Sibiu la Boița se află în prezent în lucru, mobilizarea constructorului în șantier fiind una exemplară până acum.