Magistrala 4 de metrou de la Gara de Nord la Gara Progresu: Studiul de fezabilitate va fi supus avizării. Câte stații noi și ce traseu ar urma să aibă prelungirea Magistralei 4

de C.V.     HotNews.ro
Miercuri, 4 noiembrie 2020, 15:45 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


La metrou
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
Studiul de fezabilitate pentru construcția liniei 4 de metrou: Lac Străulești – Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul va fi supus avizării Consiliului interministerial într-o ședință la Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației.

Obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 stații + 1 existentă (Stația Gara de Nord) și un depou (Depoul Progresul).

Tot în cadrul proiectului vor fi și achiziționate 15 trenuri, astfel încât capacitatea de transport să poată deservi 50.000 călători/h și sens.

Legătura cu Magistrala 4 de metrou existentă se va realiza în Stația Gara de Nord 2, prin continuarea axelor căilor Liniei 1 și Liniei 2 existente, iar geometria în plan a traseului este:
  • după Stația Gara de Nord 2, traseul se înscrie în ampriza Străzii Gării de Nord, apoi în ampriza Străzii Berzei și ampriza Străzii Vasile Pârvan (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 5 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul subtraversează Râul Dâmbovița, Magistralele 1 și 3 de metrou, se înscrie în ampriza Străzilor Bogdan Petriceicu Hașdeu și Izvor, respectiv ampriza Căii 13 Septembrie;
  • traseul intră pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se înscrie în ampriza acestuia până în zona Pieței Chirigiu (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 7 de metrou propusă);
  • în continuare, traseul se înscrie în ampriza Străzii Odoarei și a Șoselei Viilor până la intersecția cu Calea Șerban Vodă, respectiv Șoseaua Olteniței (locul unde se poate face legătura cu Magistrala 2 de metrou existentă);
  • mai departe, traseul se înscrie în ampriza Șoselei Giurgiului, intersectează Străzile Toporași și Ghimpați (locul unde se poate face legătura cu Magistrala Inelară de metrou propusă), mai departe continuă în ampriza Șoselei Giurgiului, până la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasată ultima stație destinată călătorilor.

„Obiectivul va fi finanțat din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate potrivit legii”, transmite MLPDA.

Valoarea totală estimată a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de execuție este de 60 de luni.

Realizarea studiului de fezabilitate a fost contractată încă din 2017, pentru circa 19,7 milioane de lei cu asocierea Metroul SA - Amberg Engineering AG.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8513 vizualizari

  • +8 (8 voturi)    
    o harta? (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 16:08)

    Bolovanul [utilizator]

    greu e sa fie fost prezentata o harta!
    • +3 (3 voturi)    
      Sigur ca da! (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 18:00)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      O harta, macar o schita, ar fi fost infinit preferabita fata de poliloghia aceasta cu "ampriza" diferitelor strazi!
    • +1 (1 vot)    
      Harta cu niste minciuni? Nu au ce sa prezinte (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 19:15)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui Bolovanul

      sunt doar vorbe goale de campanie electorala.

      povesti.

      multa dreptate aveau aia care au zis ca astia nu-s in stare nici sa zugraveasca ce-a construit ceausescu
  • +8 (8 voturi)    
    De ce nu are corespondenta cu M3? (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 16:15)

    Radu Pandele [utilizator]

    Din cate citesc, nu va exista corespondenta la Hasdeu/Izvor cu M3 (Militari-Policolor), ci doar cu M5. Ce fel de proiectare este asta, in anul 2020, ca doua magistrale sa se intersecteze geografic, dar sa nu comunice una cu cealalta?!
    Propun sa se incerce modificarea, acum.. cat nu e tarziu. Se face un lucru pentru urmatoarele generatii, nu doar pentru noi..
    Ca sa fiu mai explicit privind corespondenta de care spuneam: daca un calator M4 care vine dinspre Luica doreste sa mearga spre Militari, va trebui sa schimbe de 2 ori in loc de o singura data... La fel pt toate celelalte variante (Policolor -Luica, Militari-Bazilescu, etc)
  • +11 (11 voturi)    
    Aș face și o prelungire cu 2-3 stații (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 16:19)

    nick24 [utilizator]

    din Pipera spre Grădina Zoologică, o zonă care dă multe mașini spre centrul Bucureștiului.
    • +1 (1 vot)    
      Buna dimineata! (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 18:10)

      Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Asta trebuia facut de mult!
      Din iulie lucram la IRIDE, insa inainte de ast, de prin 2012 observaseam ca acutala zona corporatista Pipera are mai multi salariati decat fosta platforma industriala, magistrala de Pipera trebuia existinsa cu o statie spre Nord.
      Acum, asa cum spui, ar trebui mai degraba 2-3 statii, spre fosta Grădina Zoologică, actuala zonă rezidentiala aglomerata ...
  • +2 (4 voturi)    
    Ha? (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 17:07)

    JustinCase [utilizator]

    Au inceput deja lucrarile la cea catre Otopeni, sau e doar campanie electorala?
  • +3 (3 voturi)    
    si legatura Otopeni-Pipera cand? (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 17:20)

    CartierANLHenriCoanda [utilizator]

    Din Pipera nu ai nicun transport in comun catre Otopeni. Trebuie sa mergi in Bucuresti ca sa iei autobuzul spre Otopeni.
  • +2 (2 voturi)    
    DE CE ? (Miercuri, 4 noiembrie 2020, 19:02)

    Ibit [utilizator]

    Nu se duce pana in Jilava ?
    Alt proiect , alti bani ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by