Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.
La cel mai mare viaduct de pe traseu, de circa 650 de metri lungime, constructorul deja lucrează la înălțarea cu ajutorul unui cofraj cățărător pilelor ce vor ajunge la 30 de metri deasupra solului.
„În ritmul actual, există toate șansele să circulăm pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești până la finalul anului 2022”, scria recent și Asociația Pro Infrastructură.
VIDEO - Imagini din dronă cu A1 Sibiu - Boița - filmare din 7 noiembrie 2020:
Beton: >88.000 m³
Armătură: >12.000 tone,
Foraje: > 15.000 m,
Grinzi prefabricate: 393 bucăți,
Poduri și pasaje: 27 bucăți,
Podețe: 27 bucăți,
Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,
Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,
Două spații de servicii,
Un centru de întreținere și coordonare,


Nu exista in limba romana un cuvânt special pentru picioaree unui pod?
PÍLĂ2, pile, s. f. 1. Generator de curent electric continuu, fără piese în mișcare, care transformă energia dezvoltată de un agent chimic, termic sau luminos în energie electrică. 2. (În sintagma) Pilă atomică = reactor nuclear. 3. (Elt.; în sintagma) Pilă electrochimică = pilă de curent continuu. 4. (Înv.) Teanc, grămadă formată din lucruri de același fel puse unele peste altele. 5. Picior de pod executat din zidărie, din piatră, din beton sau din metal; contrafort de beton care întărește un baraj.
daca nu ne place "picioarele podului", putem folosi termenii de piloni, pilastri ...
Celelalte sunt în licitație pentru că slugile P$D au sabotat această lucrare (și nu numai), iar tronsoanele cele mai dificile (2,3 și 4) au avut nevoie de studii geotehnice suplimentare. În lipsa lor procedurile au fost amânate și s-a ajuns la aceste întârzieri.
Cum s-a schimbat guvernul se vede cu ochiul liber că lucrurile se mișcă, studiile au fost realizate și documentația completată a fost trimisă mai departe, a fost desemnat constructor pe secțiunea 5, pe 4 e în curs de desemnare iar 2 și 3 sunt în diverse faze de licitare.
Daca e zona plana ar trebui sa nu se faca nimic?
Ideea nu e ca se face acest tronson si e o mare realizare.
Ideea e ca se lucreaza intr-un ritm foarte bun, lucru mai rar pe la noi.
Daca s-ar fi facut acest tronson din 2012-2013 cand Ponta-Sova incercau sa ne convinga sa mergem toti pe Valea Prahovei, azi ar fi fost aproape gata si loturile grele de pe Valea Oltului. Sau macar incepute.
Daca la anul avem constructori pe loturile 2,3, si 4 si se va lucra la fel de bine, atunci suntem gata sa avem Sibiu-Pitesti finalizata intr-un orizont de timp previzibil.
Iar intre un tronson f scump (cum e lotul 2, care e cateva miliarde de euro) si unul ieftin, logic e sa incepi cu cel ieftin pt ca iti aduce cea mai mare plusvaloare raportata la pret.
Răspunsul meu care văd că nu te-a lămurit arată în plus și DE CE s-a întârziat lucrarea.
N-are legătură cu politica zici? Dar în subordinea cui este CNAIR fosta CNADNR ?
Ce partid a controlat din 2012 tot ce NU s-a făcut?
De ce a fost MIMAT interesul și a fost sabotată această autostradă până în 2019 iar de un an, cu un alt guvern lucrurile chiar au început să se miște?
Ai întrebat de Sibiu - Pitești, dar anul acesta au fost deblocate o droaie de loturi care băteau pasul pe loc,și-n plus au fost demarate licitațiile pentru alte secțiuni din A3, A0 asta pe lângă A1.
Informează-te, vezi care e diferența și poate mergem și votăm pe ăia care fac.
Că dacă doar ne lamentăm ca-ntotdeauna și nu mergem pe firul problemelor și nu votăm măcar, tot cu-njurături pe DN7 ne vom târâi șin 2024.
Nu sunt deloc implicat, doar mă preocup un pic cine ce face ca să știu pe cine să votez. Dar chiar și dacă nu eram deloc informat, știam că pe$edeaua e oricum cea mai proastă variantă posibil.
”Poveștile” sunt de fapt lucruri concrete care se pot face într-un an și se pot verifica prin articole, filmări sau chiar tronsoane deschise. Dar au existat și ”povești”, cum era minciuna lui Șova despre costul fals al secțiunii Sibiu - Pitești sau minciuna lui Cuc despre blocarea lucrărilor din cauza unui gândac protejat de pe Valea Oltului. Iluștri miniștri pe$edaci, singurii care au sabotat A1 ani de zile.
Vad ca esti postac daca raspandesti baliverna cu "zero rezultate", ignorand total adevarul.
Se vede că ești PSD-ist. În mintea ta, fără șpagă nu se putea face, după cum zici. Acum câțiva ani buni parcă Anca Boagiu a făcut un standard de cost pentru autostradă, și era câteva milioane (vreo 5 parcă, nu mai țin minte exact) pentru km de autostradă în câmpie, fără alte lucrări (noduri, poduri, etc.). Ți se pare mult 9.76 milioane pe km pentru autostradă pe dealuri în 2020 vs 2010? Mai gândește-te.
Ai dovezi de șpagă? Sau că nu se lucrează? Arată-le.
Psd nu are nevoie de o clasa de mijloc; are nevoie de asistati sociali care sa ii voteze, ca dovada ca a crescut an de an numarul acestora in plina "crestere" ecconomica.
De asta uraste psd multinationalele.Acolo sunt oameni foarte destepti pe care nu ii poate manipula.
- PSD =117,4 km./( 3 ani - ultima guvernare) , adica 39 km./ an .
- PNL = 21 km./ (2020 -10 luni ), din cei 75 km. promisi de Bode la inceputul anului.
- rezilierea abuziva la 99% pe A1, care ne va costa scump din cauza spagarului CUC
- PPP abandonat CoBra
Pnl a primit o vraiste totala de la Dancila, sa fim seriosi...licitatiile pt A1 si A3 tinute la naftalina cu anii, blocajul total cu Straco... Zii mersi lu dna Ionita de la CNAIR ca se circula acum pe Chetani-Ungheni.
1. "Minciuni"?!. Sunt date oficiale . Ai altele? Daca nu, uita-te in oglinda si.....
2. Pare-se ca Bode e chiar mai nepriceput decat mine daca, cunoscand "vraistea totala...bla, bla,..." a previzionat pentru acest an 75 de km.Ce zici de asta?
3. Iti citez din programul PNL pe anii 2020-2030: "Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.
Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.
Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.
Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida"
Sper ca acum ai inteles ca PNL a prevazut sa finalizeze, in 10 ani( in ritmul PSD de 40 km./an), proiectele DEMARATE de PSD,( asa "vraiste " cum sunt), fara insa a finaliza Pitesti-Sibiu ?! Repet: In 10 ani!
Mai vrei date oficiale? Ca de gargara,........
4. Sa-i " zic mersi lu dna Ionita de la CNAIR" pentru 23 de km/an? Pai, atunci ar trebui ca tu sa-i cazi in genunchi lui Cuc pentru cei 55 km inaugurati in 2019! Ce zici de asta?
Astept provincia!