Stadiul fizic al șantierului pentru construcția lotului Sibiu - Boița, parte a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, a ajuns la peste 27%, lucrările pentru cei 13,7 km demarând practic la început de aprilie, cu un termen de execuție de trei ani. Deja constructorul lucrează să înalțe „picioarele” celui mai spectaculos viaduct de pe traseu, după cum se observă dintr-o recentă filmare din dronă.

A1 Sibiu - Boita (noiembrie 2020)Foto: Captura YouTube

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.

La cel mai mare viaduct de pe traseu, de circa 650 de metri lungime, constructorul deja lucrează la înălțarea cu ajutorul unui cofraj cățărător pilelor ce vor ajunge la 30 de metri deasupra solului.

„În ritmul actual, există toate șansele să circulăm pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești până la finalul anului 2022”, scria recent și Asociația Pro Infrastructură.

VIDEO - Imagini din dronă cu A1 Sibiu - Boița - filmare din 7 noiembrie 2020:

A1 Sibiu - Boița - 13,17 km

Constructor: Porr Construct

Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)

Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)

Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)

Termen finalizare: martie 2023

Săpătură: >1.800.000 m³,

Mixtură asfaltică: >181.000 tone,

Beton: >88.000 m³

Armătură: >12.000 tone,

Foraje: > 15.000 m,

Grinzi prefabricate: 393 bucăți,

Poduri și pasaje: 27 bucăți,

Podețe: 27 bucăți,

Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,

Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,

Două spații de servicii,

Un centru de întreținere și coordonare,

Două noduri rutiere.

Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești

---

Citește și: