VIDEO Avansul șantierului pe primul tronson al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești / Se înalță pilele celui mai mare viaduct de pe proiect

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 10 noiembrie 2020, 10:26 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


A1 Sibiu - Boita (noiembrie 2020)
Foto: Captura YouTube
Stadiul fizic al șantierului pentru construcția lotului Sibiu - Boița, parte a autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, a ajuns la peste 27%, lucrările pentru cei 13,7 km demarând practic la început de aprilie, cu un termen de execuție de trei ani. Deja constructorul lucrează să înalțe „picioarele” celui mai spectaculos viaduct de pe traseu, după cum se observă dintr-o recentă filmare din dronă.

Lucrările contractate în 2019 cu firma Porr pentru circa 127 de milioane de euro au început efectiv în aprilie 2020 (ordinul de începere a venit în 30 martie), după ce a trecut perioada de proiectare. Termenul de execuție este de 3 ani.

La cel mai mare viaduct de pe traseu, de circa 650 de metri lungime, constructorul deja lucrează la înălțarea cu ajutorul unui cofraj cățărător pilelor ce vor ajunge la 30 de metri deasupra solului.

„În ritmul actual, există toate șansele să circulăm pe primii kilometri ai Autostrăzii Sibiu-Pitești până la finalul anului 2022”, scria recent și Asociația Pro Infrastructură.

VIDEO - Imagini din dronă cu A1 Sibiu - Boița - filmare din 7 noiembrie 2020:



A1 Sibiu - Boița - 13,17 km

Constructor: Porr Construct
Valoare: 613 mil lei (cca 127 mil euro)
Contract semnat: aprilie 2019 (12 luni proiectare + 36 luni execuție)
Începere lucrări: aprilie 2020 (ordin de începere pe 30 martie 2020)
Termen finalizare: martie 2023

Săpătură: >1.800.000 m³,
Mixtură asfaltică: >181.000 tone,
Beton: >88.000 m³
Armătură: >12.000 tone,
Foraje: > 15.000 m,
Grinzi prefabricate: 393 bucăți,
Poduri și pasaje: 27 bucăți,
Podețe: 27 bucăți,
Un viaduct cu 10 deschideri: 414,70 m lungime,
Un viaduct cu 8 deschideri: 651,40 m lungime,
Două spații de servicii,
Un centru de întreținere și coordonare,
Două noduri rutiere.




Foto: Secțiunile de pe Autostrada A1 Sibiu - Pitești

---

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


20664 vizualizari

  • -29 (35 voturi)    
    PILELE? (Marţi, 10 noiembrie 2020, 10:34)

    Juga [utilizator]

    De fapt ce inseamna: Se înalta pilele?
    Nu exista in limba romana un cuvânt special pentru picioaree unui pod?
    • +39 (41 voturi)    
      exista (Marţi, 10 noiembrie 2020, 11:04)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui Juga

      ... se numeste PILA

      PÍLĂ2, pile, s. f. 1. Generator de curent electric continuu, fără piese în mișcare, care transformă energia dezvoltată de un agent chimic, termic sau luminos în energie electrică. 2. (În sintagma) Pilă atomică = reactor nuclear. 3. (Elt.; în sintagma) Pilă electrochimică = pilă de curent continuu. 4. (Înv.) Teanc, grămadă formată din lucruri de același fel puse unele peste altele. 5. Picior de pod executat din zidărie, din piatră, din beton sau din metal; contrafort de beton care întărește un baraj.
    • -12 (18 voturi)    
      Corect! (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:34)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui Juga

      Cand am citit TITLUL, am exclamat "iata o veste buna pentru pedesere, si aici este pe pile si relatii!"

      daca nu ne place "picioarele podului", putem folosi termenii de piloni, pilastri ...
  • -21 (27 voturi)    
    oho (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:10)

    cucuveauamov [utilizator]

    se vede ca e dreapta la putere, cresc autostrazile ca brazii (cel putin in presa)
    • +19 (25 voturi)    
      Nu cresc doar in presa , cresc si pe teren , (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:09)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      daca te uiti pe video.In presa si pe schite cresteau cand era ciuma rosie la putere.
      • -17 (17 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:09)

        [anonim] i-a raspuns lui kokos

        • 0 (0 voturi)    
          . (Vineri, 13 noiembrie 2020, 0:42)

          vidra [utilizator] i-a raspuns lui

          Unde inaugureaza un drum de pamant? Articolul e despre avansul bun al constructorului.
  • +17 (21 voturi)    
    In Romania (Marţi, 10 noiembrie 2020, 12:56)

    aladdin [utilizator]

    totul se bazeaza pe pile, chiar si podurile :)
  • -20 (24 voturi)    
    lel (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:03)

    Georgiana1995 [utilizator]

    Moamă ce cresc brazii,creşte pateu',se fac străzi,fabrici,uzine,combinate siderurgice,case,de când a venit dreptacius la putere !
  • -14 (24 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:24)

    [anonim]

    • +17 (19 voturi)    
      Tronsoanele au fost blocate de P$D (Marţi, 10 noiembrie 2020, 13:44)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui

      Acest tronson (1) a ajuns mai ușor în această fază.
      Celelalte sunt în licitație pentru că slugile P$D au sabotat această lucrare (și nu numai), iar tronsoanele cele mai dificile (2,3 și 4) au avut nevoie de studii geotehnice suplimentare. În lipsa lor procedurile au fost amânate și s-a ajuns la aceste întârzieri.
      Cum s-a schimbat guvernul se vede cu ochiul liber că lucrurile se mișcă, studiile au fost realizate și documentația completată a fost trimisă mai departe, a fost desemnat constructor pe secțiunea 5, pe 4 e în curs de desemnare iar 2 și 3 sunt în diverse faze de licitare.
      • -11 (13 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:02)

        [anonim] i-a raspuns lui Kap

        • +8 (8 voturi)    
          bati campii (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:14)

          Tomato [utilizator] i-a raspuns lui

          Nu erau altele prioritare. Inchiderea fostului Coridor 4 este #1 in lista.
        • +10 (10 voturi)    
          Ignoranta (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:26)

          cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui

          Postarea ta nu are legatura cu politica, are cu ignoranta sau reaua credinta.
          Daca e zona plana ar trebui sa nu se faca nimic?
          Ideea nu e ca se face acest tronson si e o mare realizare.
          Ideea e ca se lucreaza intr-un ritm foarte bun, lucru mai rar pe la noi.
          Daca s-ar fi facut acest tronson din 2012-2013 cand Ponta-Sova incercau sa ne convinga sa mergem toti pe Valea Prahovei, azi ar fi fost aproape gata si loturile grele de pe Valea Oltului. Sau macar incepute.
          Daca la anul avem constructori pe loturile 2,3, si 4 si se va lucra la fel de bine, atunci suntem gata sa avem Sibiu-Pitesti finalizata intr-un orizont de timp previzibil.
          • -6 (6 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 noiembrie 2020, 17:03)

            [anonim] i-a raspuns lui cititor9

            • 0 (0 voturi)    
              Pentru ca pana la faza de constructie dureaza (Vineri, 13 noiembrie 2020, 0:50)

              vidra [utilizator] i-a raspuns lui

              Poate daca ai urmari forumul peundemerg.ro ai stii ca demararea lucrarilor depinde de multi factori cum ar fi studiul de fezabilitate, lansarea licitatiei, depunere + analiza dosare, stabilire castigator, depunere + analiza contestatii, etc. Astea pot dura ani de zile. Deci nu vine doar Gigi de la minister si pune o stampila sa inceapa constructia.

              Iar intre un tronson f scump (cum e lotul 2, care e cateva miliarde de euro) si unul ieftin, logic e sa incepi cu cel ieftin pt ca iti aduce cea mai mare plusvaloare raportata la pret.
        • +7 (7 voturi)    
          Am răspuns la întrebare (Marţi, 10 noiembrie 2020, 15:32)

          Kap [utilizator] i-a raspuns lui

          Întrebarea ta a fost de ce nu s-au început alte tronsoane.
          Răspunsul meu care văd că nu te-a lămurit arată în plus și DE CE s-a întârziat lucrarea.

          N-are legătură cu politica zici? Dar în subordinea cui este CNAIR fosta CNADNR ?
          Ce partid a controlat din 2012 tot ce NU s-a făcut?
          De ce a fost MIMAT interesul și a fost sabotată această autostradă până în 2019 iar de un an, cu un alt guvern lucrurile chiar au început să se miște?

          Ai întrebat de Sibiu - Pitești, dar anul acesta au fost deblocate o droaie de loturi care băteau pasul pe loc,și-n plus au fost demarate licitațiile pentru alte secțiuni din A3, A0 asta pe lângă A1.
          Informează-te, vezi care e diferența și poate mergem și votăm pe ăia care fac.
          Că dacă doar ne lamentăm ca-ntotdeauna și nu mergem pe firul problemelor și nu votăm măcar, tot cu-njurături pe DN7 ne vom târâi șin 2024.
          • -8 (8 voturi)    
            Comentariu sters de utilizator (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:45)

            [anonim] i-a raspuns lui Kap

            • +7 (7 voturi)    
              Lucrurile care se văd și înainte nu erau (Marţi, 10 noiembrie 2020, 19:12)

              Kap [utilizator] i-a raspuns lui

              Domnule troll, eu sunt doar informat, implicat pare altcineva în denaturarea adevărului prin postăceală asiduă.
              Nu sunt deloc implicat, doar mă preocup un pic cine ce face ca să știu pe cine să votez. Dar chiar și dacă nu eram deloc informat, știam că pe$edeaua e oricum cea mai proastă variantă posibil.
              ”Poveștile” sunt de fapt lucruri concrete care se pot face într-un an și se pot verifica prin articole, filmări sau chiar tronsoane deschise. Dar au existat și ”povești”, cum era minciuna lui Șova despre costul fals al secțiunii Sibiu - Pitești sau minciuna lui Cuc despre blocarea lucrărilor din cauza unui gândac protejat de pe Valea Oltului. Iluștri miniștri pe$edaci, singurii care au sabotat A1 ani de zile.
            • 0 (0 voturi)    
              E clar ca esti postac pesedist (Vineri, 13 noiembrie 2020, 0:55)

              vidra [utilizator] i-a raspuns lui

              Deblocatul nu e o poveste, lipseste doar interesul in cazul tau. Poate ai fi aflat ca anul asta s-au semnat contracte pt mai multe tronsoane din A1 si A3, care au stat la naftalina in timpul ultimei guvernari pesediste. Iar pt faptul ca acum se circula intre Chetani si Ungheni trebuie sa le multumesti tot mult hulitilor penelisti.
              Vad ca esti postac daca raspandesti baliverna cu "zero rezultate", ignorand total adevarul.
        • +11 (11 voturi)    
          Amice... (Marţi, 10 noiembrie 2020, 16:23)

          TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui

          Îmi pare rău că-ți spun ca la copii, dar aparent ăsta e nivelul tău de inteligență: "cine spune ăla e!" Uită-te la tot video, ți se pare ție că poți face pantă de 30 de grade pe autostradă ca să urci dealul sau să cobori în valea dintre cele 2 dealuri. Acum nu e terasamentul făcut, dar se vede clar unde va fi autostrada.

          Se vede că ești PSD-ist. În mintea ta, fără șpagă nu se putea face, după cum zici. Acum câțiva ani buni parcă Anca Boagiu a făcut un standard de cost pentru autostradă, și era câteva milioane (vreo 5 parcă, nu mai țin minte exact) pentru km de autostradă în câmpie, fără alte lucrări (noduri, poduri, etc.). Ți se pare mult 9.76 milioane pe km pentru autostradă pe dealuri în 2020 vs 2010? Mai gândește-te.

          Ai dovezi de șpagă? Sau că nu se lucrează? Arată-le.
  • -6 (8 voturi)    
    Moldova (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:22)

    vlad.pe [utilizator]

    Nimic despre Autostrada Moldovei in An Electoral? Doar promisiuni? PNL mai doreste voturi de la Moldoveni ?
    • 0 (0 voturi)    
      ? (Vineri, 13 noiembrie 2020, 0:57)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Te referi la A7, din care se va inaugura probabil anul acesta centura Bacau?
  • +18 (18 voturi)    
    f bine (Marţi, 10 noiembrie 2020, 14:49)

    hcoanda [utilizator]

    Psd a avut obiectiv sa blocheze autostrazile pentru a reduce dezvoltarea Romaniei si in plus pe fonduri europene nu prea puteau sa fure.
    Psd nu are nevoie de o clasa de mijloc; are nevoie de asistati sociali care sa ii voteze, ca dovada ca a crescut an de an numarul acestora in plina "crestere" ecconomica.
    De asta uraste psd multinationalele.Acolo sunt oameni foarte destepti pe care nu ii poate manipula.
    • -3 (5 voturi)    
      autostrada (Marţi, 10 noiembrie 2020, 19:19)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      Cifrele statistice spun mai mult decat orice comentarii propagandistice:
      - PSD =117,4 km./( 3 ani - ultima guvernare) , adica 39 km./ an .
      - PNL = 21 km./ (2020 -10 luni ), din cei 75 km. promisi de Bode la inceputul anului.
      • -1 (1 vot)    
        minciuni (Vineri, 13 noiembrie 2020, 1:00)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Inca unul care nu pricepe ca o guvernare curenta de cele mai multe ori inaugureaza proiecte incepute de cei dinainte. Ce a "realizat" PSD in ultimii ani:
        - rezilierea abuziva la 99% pe A1, care ne va costa scump din cauza spagarului CUC
        - PPP abandonat CoBra

        Pnl a primit o vraiste totala de la Dancila, sa fim seriosi...licitatiile pt A1 si A3 tinute la naftalina cu anii, blocajul total cu Straco... Zii mersi lu dna Ionita de la CNAIR ca se circula acum pe Chetani-Ungheni.
        • -1 (1 vot)    
          autostrada (Vineri, 13 noiembrie 2020, 9:23)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui vidra

          Ma bucur ca am dat peste un priceput, de la care sa iau lumina! Deci:
          1. "Minciuni"?!. Sunt date oficiale . Ai altele? Daca nu, uita-te in oglinda si.....
          2. Pare-se ca Bode e chiar mai nepriceput decat mine daca, cunoscand "vraistea totala...bla, bla,..." a previzionat pentru acest an 75 de km.Ce zici de asta?
          3. Iti citez din programul PNL pe anii 2020-2030: "Rutier: Finalizarea lucrărilor de infrastructură aflate în implementare - 407,3 Km de autostrăzi și drumuri expres. Cost estimat: 4,3 miliarde euro.
          Sibiu – Pitești (Loturi 1, 4, 5), Craiova – Pitești, Autostrada Transilvania (Suplacu de Barcău – Borș), Sebeș - Turda, AO:Inelul de Sud București, Varianta de ocolire Bacău, Podul peste Dunăre de la Brăila.
          Conectarea cu autostrăzi a provinciilor istorice ale României și cu rețelele de transport pan-europene, prin demararea lucrărilor la aproximativ 3.000 de km de autostrăzi și drumuri expres. Perioada: 2020 – 2030. Cost estimat: 31 miliarde euro.
          Sibiu – Pitești (Loturi 2, 3), Autostrada Transilvania: Nădășelu – Suplacu de Barcău, Autostrada Unirii: Tg. Mureș - Iași – Ungheni, A3: Ploiești – Comarnic – Brașov, A7: Ploiești– Suceava – Siret, AO: Inelul de Nord București; București – Alexandria – Craiova - Lugoj, Buzău/Focșani - Brăila – Galați, Măcin – Tulcea – Constanța; Transregio Gilău – Cluj N. – Apahida"
          Sper ca acum ai inteles ca PNL a prevazut sa finalizeze, in 10 ani( in ritmul PSD de 40 km./an), proiectele DEMARATE de PSD,( asa "vraiste " cum sunt), fara insa a finaliza Pitesti-Sibiu ?! Repet: In 10 ani!
          Mai vrei date oficiale? Ca de gargara,........
          4. Sa-i " zic mersi lu dna Ionita de la CNAIR" pentru 23 de km/an? Pai, atunci ar trebui ca tu sa-i cazi in genunchi lui Cuc pentru cei 55 km inaugurati in 2019! Ce zici de asta?
          Astept provincia!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by