VIDEO Podul peste Dunăre de la Brăila: Pilonii podului au trecut de cota de 120 de metri înălțime

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Pilonii Podului de epste Dunare - peste cota 120
Foto: Captura YouTube
Pilonii podului suspendat peste Dunăre de la Brăila au depășit cota de 120 de metri înălțime, lucrările avansând cu cățiva metri pe zi. Noi filmări din dronă surprind niște cadre spectaculoase cu cele două turnuri care vor ajunge la final la o înălțime de aproape 200 de metri. Între cele două turnuri deschiderea podului va fi de aproape 1.120 de metri, aproape la fel ca cea a mai celebrului pod Golden Gate din San Francisco.





„Ridicarea pilonilor podului peste Dunăre avansează aproape 2m, în fiecare zi. Turnarea pilonilor se face în sistem continuu. Sistemul de cofrare este ghidat prin laser și permite turnarea continuă a pilonilor astfel încât se lucrează 24 de ore din 24, 7 zile din 7”, explica recent secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Asociația Pro Infrastructura: „Noi întârzieri vor transforma în 2022 această lucrare de 2 miliarde de lei în (probabil) cel mai rușinos muzeu din istorie”

„În afara celor 2 turnuri se mai execută lucrări la cele 2 blocuri de ancoraj ale podului și la viaductele de acces, acolo unde există autorizație de construire. În schimb, drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila și Măcin ce totalizează peste 20 de km nu sunt autorizate nici până astăzi, deși contractul este semnat din ianuarie 2018. Decizia de expropriere pentru exproprierile suplimentare încă nu a fost emisă, iar procedura de revizuire a acordului de mediu se prelungește nepermis de mult”, avertiza la finalul lunii octombrie Asociația Pro Infrastructură.

„Dacă o autorizare în această toamnă ar fi permis la limită finalizarea drumurilor în același timp cu podul, în condițiile actuale, autorizarea lucrărilor abia la primăvară va împinge finalizarea lucrărilor de drum în anul 2023 și transformarea podului într-un muzeu de 2 miliarde de lei”, mai spunea asociația.

„Golden Gate-ul” de peste Dunăre

Podul de la Brăila va avea trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) și două deschideri laterale de 489,65 m pe malul Brăila și 364,65 m pe malul Tulcea. De o parte și de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare.

În total, podul de la Brăila va măsura aproape 2 kilometri, iar pe lângă el se construiesc și alți 23 de kilometri de drum expres.

După ridicarea celor două turnuri, care vor avea fiecare 192,64 metri și vor fi practic cele mai înalte construcții din România (dincolo de coșuri de fum sau antene), va urma operațiunea de ridicare a cablurilor uriașe de oțel care vor susține tablierul podului.

„Aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, îndeajuns cât să înconjoare pământul de două ori, se vor împleti și vor forma 16 toroane care vor alcătui două cabluri cu o lungime de doi kilometri fiecare. Greutatea totală a celor două cabluri este de peste 6.700 tone. Garanția oferită de constructorul japonez al cablurilor este de 120 de ani”, potrivit Companiei de Drumuri.

Fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și va susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Pe fiecare mal, cablurile se vor ancora în câte un bloc de ancoraj.

Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. În total vor fi 86 de segmente ale tablierului metalic care cântăresc în total peste 20.800 tone.

Lungimea totală a podului suspendat peste Dunăre este de 1.974,30 metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 metri. Comparativ, celebrul pod Golden Gate din San Francisco are o lungime de 1.970 de metri și o deschidere centrală de 1.280 de metri.

„La momentul finalizării va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale și al lungimii”, notează Compania de Drumuri.

VIDEO - Cum va arăta Podul de la Brăila de peste Dunăre:


---

Drumuri expres de legătură de 23 de kilometri

Dincolo de podul propriu-zis, proiectul prevede și realizarea a peste 23 de kilometri de drum expres pentru a conecta podul.

Lungimea totală a obiectivului este de 23,413 km și cuprinde două secțiuni: drumul principal Brăila - Jijila, cu o lungime 19,095 km și drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin, în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri și va fi poziționat între km 4+596,10 si km 6+570,52 pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).

Drumul principal Brăila – Jijila. Va avea o lungime de 19,095 Km si va fi prevăzut cu două benzi de circulație pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană și zona de parapete.

Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 și km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi doua viaducte de acces în lungime de cate 110,00 metri fiecare.

Traseul include o ramificație pe directia Sud, până la intersecția cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22).

Drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin. Cu o lungime de 4,328 km, acest drum va fi prevăzut cu o bandă de circulație pe sens. Drumul de legătură urmează să pornească de la km 7+940 al drumului principal (Brăila- Jijila) si se va intersecta cu DN22 Smârdan-Măcin.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


74748 vizualizari

  • -27 (37 voturi)    
    Frumos (Joi, 12 noiembrie 2020, 11:29)

    Martinezu [utilizator]

    Avem cu ce sa ne mandrim in sfarsit. gata cu Hagi, Nadia si Adrian Mutu. Gata cu dacii cei mai viteji de pe pamant sau cu Dracula.
    Vom avea cel mai inalt muzeu al infrastructurii care avea sa fie dar nu a fost.
    • +1 (1 vot)    
      Prostii (Vineri, 13 noiembrie 2020, 10:14)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      Daca-i dati contractul lui Umbrarescu, drumurile vor fi gata inainte de terminarea podului..
  • -29 (41 voturi)    
    se face atata reclama la podul asta.. (Joi, 12 noiembrie 2020, 11:40)

    rochiri [utilizator]

    ..de parca rezolva PIB-ul Romaniei ...
    • +11 (13 voturi)    
      mda (Joi, 12 noiembrie 2020, 13:37)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui rochiri

      cand tactu` muncea la casa poporului... era la fel de mandru...

      mandru comunist, mandru muncitor al clasei muncitoare romanesti :DDDD
      • -3 (9 voturi)    
        mda (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:09)

        tedycv [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Hai ca ai reușit sa ma înfurii. Tu nu ai mama si tata?
        Cum poți sa-i blamezi pe oameni cu expresii “tactu muncea la casa poporului, mândru comunist, mândru muncitor... bla, bla, bla.
        Crezi ca te-ai născut in eprubeta? Crezi ca părinții tai, cu toata aroganta pe care o afirmi, nu au fost “mândru muncitor al clasei muncitoare românești”?
        Pari un om educat, dar crezi ca educația pica din cer? Sacrificiul părinților tai de pe vremea comunismului nu înseamnă decât o pata pe obrazul altora?
        • +3 (5 voturi)    
          Maestre (Joi, 12 noiembrie 2020, 19:57)

          holdup [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

          ...nu prea ai inteles ce a dorit sa spuna omul.
        • +2 (2 voturi)    
          mda (Vineri, 13 noiembrie 2020, 9:02)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui tedycv

          momentul ala cand nu intelegi ironia..

          uhhhh :DDD
  • +23 (27 voturi)    
    Corul bictoarelor (Joi, 12 noiembrie 2020, 12:25)

    buncrestin [utilizator]

    Hop si corul bocitoarelor, nemultumite ca de ce se face si de ce acest pod este remarcabil pentru Romania. Si mai tragic pentru adoratorii comunismului este ca acest pod este mai important decat prapastiile gandite si puse in practica in perioade de trista amintire.
    • -9 (11 voturi)    
      Ma bucur ca exista si optimisti aici (Joi, 12 noiembrie 2020, 13:38)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Sincer! Daca voi credeti e un lucru bun.
      Eu din ce am vazut in ultimii 30 de ani a fost ca mai tot ce s-a " construit" s-a construit prost, pe jumatate sau a ramas la stadiul de gropi, piloni , balarii.
      Cred ca nu ati remarcat articolul anterior care zicea ca podul asta nu are sosele de care sa se lege si el saracu.
      In rest , luminat noaptea cred ca va fi ceva frumos.
    • +3 (5 voturi)    
      Daca nu stim , vorbim (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:27)

      mihai53 [utilizator] i-a raspuns lui buncrestin

      Nu sunt un nostalgic al comunismului , dar nu poti sa nu recunosti cateva realizari , Daca dl buncrestin ar mai si citi cate ceva , ar sti ca la Giurgeni - Vadu Oii este un pod peste Dunare construit in 1970 , care de 50 de ani este folosit si nu este o prapastie . Este munca parintilor si a bunicilor nostri si nu trebuie sa ne batem joc de ea .
      Si ca sa mai invete ceva dl buncrestin , tot cam atunci s-a construit si hidrocentrala Portile de Fier 1 , pe barajul careia se traverseaza Dunarea . Aceasta produce cam jumatate din energia Hidro a Romaniei .
      Indiscutabil , situatia de azi a romanilor este mai buna decat in perioada apusa si incet situatia va intra in normal , luand ca model tarile dezvoltate din vest .
  • -13 (17 voturi)    
    Mai tineti minte (Joi, 12 noiembrie 2020, 12:33)

    Zummm [utilizator]

    Cand faceau propaganda cu *cartitele* de la metrou ? Varvara si cum se mai chema ? Au intrat, au iesit, au fost aduse, se pregatesc fac dreg....Intr-adevar ptr o colonie este o mare realizare un pod, o sosea asfaltata etc
    • +8 (10 voturi)    
      Da, viermuș (Joi, 12 noiembrie 2020, 13:57)

      JustinCase [utilizator] i-a raspuns lui Zummm

      Da, viermuș. Parcă e altfel decât să te lauzi cu amnistii și grațieri de infractori, anulări de probe în instanțe sau subvenții la roșii sau la arpagic și producția la hectar.
  • +12 (14 voturi)    
    Uitati-va cu cine voteaza Braila (Joi, 12 noiembrie 2020, 13:13)

    Ephemeris [utilizator]

    de 30 de ani si o sa intelegeti de ce nu se misca nimic la drumurile de legatura. Evident, cu PSD.
  • -4 (6 voturi)    
    Numa profesioniști la MT (Joi, 12 noiembrie 2020, 13:22)

    Cheie primara [utilizator]

    Ionel Scrioșteanu, specialist în lucrări de artă, explică. BRAVO!!!!
    • +2 (2 voturi)    
      Daca s lucrari de arta hidrotehnica e f ok (Joi, 12 noiembrie 2020, 20:00)

      holdup [utilizator] i-a raspuns lui Cheie primara

      ...daca e pictor, nu mai e deloc ok.
  • +5 (7 voturi)    
    Multe felicitari pedesereului! (Joi, 12 noiembrie 2020, 14:29)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Sa nu mai zica nimeni ca liberalii ar fi la guvernare!

    Situatia este 100% pedeserista: imensul pod peste Dunare va fi gata, dar ramane complet inutizabil, pentru ca "drumurile de legătură de la pod spre Brăila, Jijila și Măcin sunt autorizate nici până astăzi"!

    Situatia este 100% specifica partidului lui Draknea, nu va mai amintiti din 1990 de celebrul slogan:
    "Noi muncim, nu gandim!" ??
  • +4 (8 voturi)    
    f bine (Joi, 12 noiembrie 2020, 19:35)

    hcoanda [utilizator]

    Foarte buna performanta la Tansporturi:

    1. Metrou D. Taberei
    2. Lotul muzeu de la Tg Mures Ungheni Chetani dat in exploatare
    3.Pitesti Craiova activitate buna
    4.Sibiu Boita activitate foarte buna; 1mld accesat pt Valea Oltului
    5.Sebes Alba Iulia: 2020
    6.Centura Bacau, sanse mari 2020
    7.Centura Bucuresti se lucreaza
    8.Gara De Nord - Otopeni, stadioane, reabilitari de cale ferata, etc

    Intr-un an de pandemie si criza economica.
  • +6 (6 voturi)    
    necesar (demult), util, frumos- (Vineri, 13 noiembrie 2020, 0:19)

    richter [utilizator]

    va fi si o atractie turistica; sper sa fie sipiste de biciclete peambele sensuri; ar fi si de criticat multe, dar e bine ca s-au apucat de construit si mrege inainte lucrarea.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by