„Deși este prezentat ca un viitor proiect de succes în Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), metroul din Cluj-Napoca evaluat la un miliard de euro este în prezent blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata acest tren al finanțării europene”, avertizează Pro Infrastructura.
Potrivit API, includerea proiectelor în PNRR presupune finalizarea studiilor și contractarea lucrărilor până cel târziu în anul 2022. În aceste condiții, proiectul metroului din Cluj-Napoca aflat în etapa studiului de fezabilitate este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea acestui studiu, iar apoi lansarea și finalizarea licitației pentru lucrări până în 2022.
„Ei bine, primăria Cluj-Napoca pare că nu înțelege importanța acestui proiect, abordând relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă. Astfel, deși legea prevede derogări speciale pentru proiectele de interes național finanțate din fonduri europene, primăria a solicitat autorizații de construire, avize și numeroase formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice. Până la soluționarea acestei situații, proiectul este blocat”, explică Pro Infrastructura.
O întârziere de până la 6 luni în pornirea studiilor geotehnice ar putea anula șansele contractării lucrărilor în 2022 și, astfel, ar însemna ratarea finanțării europene din PNRR, susține API.
De exemplu Clujul are 6 parkinguri municipale finalizate, cu peste 2000 de locuri de parcare. În total 8, dar 2 nu aparțin de municipalitate.
A reușit să aducă mai aproape de normalitate transportul în comun, cu material decent. Aici însă e mult de lucru.
A fost refăcute mai multe străzi importante, o simplă căutare pe net îți va oferi informațiile.
Ce nu a făcut, motivul pentru care nici nu l-am votat, este că în infrastructura nu a investit semnificativ, ne omoară traficul. Culmea este, că tot e mai bine ca în Brașov sau București (locuri unde am fost la ore maxime și pot exprima o opinie).
Ai mai scris:
"A fost refăcute" :)) Si mai vorbiti de "mitici"!
Străzile „smart” sunt doar de marketing, nu era încă cazul de așa, sunt multe altele mai importante (străzi de asfaltat, canalizări de refăcut, etc.).
In cazul meu, nu este vorba de complexe, ci de faptul ca am trait in Cluj-Napoca multi ani si am putut observa mentalitatea trufasa si aroganta, ostila cu romanii din restul tarii... a oamenilor de acolo. Asta combinata cu preturile schizoide la imobiliare m-au facut sa ma mut in Bucuresti. Iar observatia ironiei a trebuit sa o fac pt ca fix dezacordul asta e unul din punctele bataii voastre de joc la adresa bucurestenilor! Si practic, tu ai lasat clujenii si fara asta! :))
Nu in ultimul rand, "errare"a asta o fi umana, dar proverbul sigur o considera o exceptie, chiar daca una inseparabila de natura umana! La tine de altfel, se cam repeta "errare"a: "nu era încă cazul"! Si ca un clujan adevarat, te umfli in pene ca folosesti diacritice, insa partea mai importanta a limbii, precum gramatica, este deficitara! Si tu recunosti fenomenul, in ideea cu strazile de asfaltat si canalizarile de refacut.
Tu te plangi de trafic, ca ala n-a putut sa faca nimic, asta la 350.000 de locuitori. In Bucuresti e si mai grav, la (probabil) 3 milioane de locuitori, din care 7-800.000 venetici in ultimii 20 de ani. Aici nici atat nu se poate face nimic.
Orasele astea de succes sunt deja niste "butoaie" in care intri luni, iti tii respiratia pana vineri si iei aer vurat sambata si duminica. Altceva nu sunt si vor ajunge si mai rau in viitor. Sunt ca niste uzine de poluare in care toti isi pun mastile, doar-doar sa faca bani.
VAI DE TINE !!!
Cum sa fie Boc incompetent. Nu pricep.
Diferenta este ca el, spre deosebire de multi altii, are intentii bune. Deci, chiar daca nu face o treaba excelenta, macar face ceva.
Daca situatia din Cluj e mai buna ca in alte orase nu inseamna ca nu sunt si probleme si ca nu se poate mai bine.
Astia la ordin sar la gatul primariei care are cele mai bune realizari din toata tara. Doar Oradea ii e aproape...
sa tragem apa dupa Pro-infrastructura ...
Ii clar, Boc si primaria au tot interesul ca acest proiect sa fie un mare rateu. Noroc cu cei de la asociatie ca ne constientizeaza.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_metro_systems
Ma intreb ce s-ar intampla daca in timpul acestor foraje, cu derogare s-ar inampla ceva, s-ar sparge o magistrala, ar fi cineva ranit, s-ar deteriora fundatia unui bloc....etc.
Toata presa si voi toti haterii astia ati urla ca in Cluj-Napoca se fac intelegeri cu firme private si locuitorii au de suferit.
Firma care a luat contractul s-a gandit ca e mai simplu sa dea niste articole la comanda decat sa angajeze oameni capabili sa se ocupe de dosarele necesare.