Metroul din Cluj-Napoca, un proiect evaluat la un miliard de euro, „este în prezent blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata” posibilitatea finanțării europene prin Planul Național de Redresare și Reziliență, avertizează Asociația Pro Infrastructura. Proiectul este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea studiului de fezabilitate, dar primăria Cluj-Napoca abordează „relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă”.

Cluj NapocaFoto: PNL

„Deși este prezentat ca un viitor proiect de succes în Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR), metroul din Cluj-Napoca evaluat la un miliard de euro este în prezent blocat în incompetență și birocrație, existând riscul de a rata acest tren al finanțării europene”, avertizează Pro Infrastructura.

Potrivit API, includerea proiectelor în PNRR presupune finalizarea studiilor și contractarea lucrărilor până cel târziu în anul 2022. În aceste condiții, proiectul metroului din Cluj-Napoca aflat în etapa studiului de fezabilitate este într-o cursă contra-cronometru pentru finalizarea acestui studiu, iar apoi lansarea și finalizarea licitației pentru lucrări până în 2022.

„Ei bine, primăria Cluj-Napoca pare că nu înțelege importanța acestui proiect, abordând relația cu prestatorul angajat să realizeze studiile într-o manieră ultra-birocratică, de multe ori inutilă. Astfel, deși legea prevede derogări speciale pentru proiectele de interes național finanțate din fonduri europene, primăria a solicitat autorizații de construire, avize și numeroase formulare inutile pentru realizarea forajelor geotehnice. Până la soluționarea acestei situații, proiectul este blocat”, explică Pro Infrastructura.

O întârziere de până la 6 luni în pornirea studiilor geotehnice ar putea anula șansele contractării lucrărilor în 2022 și, astfel, ar însemna ratarea finanțării europene din PNRR, susține API.

„Solicităm primăriei Cluj-Napoca mai mult profesionalism în gestionarea marilor proiecte de infrastructură extrem de necesare în regiunea nord-vest. Doar cu o abordare pro-activă vor fi transformate în realitate aceste investiții de miliarde într-un orizont de timp rezonabil”, notează asociația.

FOTO: Variantele de traseu pentru viitorul metrou - click pt mărire