Circa 250 de km de autostradă și drum expres își propune Guvernul să realizeze cu circa 3,54 miliarde de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență, programul național ce se bazează pe fondurile europene puse la dispoziția de către Uniunea Europeană pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene. Alte 3 miliarde de euro vor fi alocate sectorului feroviar, în timp ce metroul - inclusiv prima magistrala de metrou dinafara Capitalei - are o alocare de 1,5 miliarde de euro.
Planul Național de Redresare și Reziliență, document
prezentat joi seara și
pus în dezbatere publică, este „documentul strategic al României care stabilește domeniile și prioritățile de investiții precum și reformele elaborate pentru fiecare domeniu de investiții (...) a căror finanțare este asigurată din Facilitatea de Redresare și Reziliență (FRR) care are drept obiectiv general ameliorarea stării economice a României, consolidarea capacității de reziliență în perioade de criză pandemică precum și asigurarea unei creșteri economice pe termen lung”.
Documentul atesta faptul că pe partea de infrastructură de Transport România se află pe ultimele locuri din UE, cu o „Infrastructură de transport subdimensionată, depreciată, care generează blocaje în trafic și diminuări semnificative ale vitezei optime de deplasare”.
Documentul stipulează că investițiile dedicate sectorului transport finanțate din PNRR vor fi orientate către investiții noi, având ca obiectiv principal definitivarea coridoarelor de pe rețeaua TEN-T, prin realizarea tronsoanelor lipsă, dezvoltarea și modernizarea rețelei naționale de drumuri care asigură conectarea la rețeaua TEN-T, modernizarea și electrificarea rețelei de căi ferate și dotarea cu material rulant a sectoarelor reabilitate.
„Obiectivele de investiții sunt corelate cu strategia actualizată de implementare a Master Planului General de Transport, cuprinsă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030”, se arată în documentul
pus în dezbatere publică.
Mai concret, PNRR-ul stabilește că circa 4,54 mld euro vor fi alocați pentru sectorul rutier, din care 3,54 mld de euro pentru autostrăzi și drumuri expres.
Alte 3,1 miliarde de euro vor fi alocate pe zona pe feroviar, inclusiv achiziția de material rulant, precum și 1,58 miliarde de euro pentru zona de metrou.
HARTĂ - Proiectele pe care se vor concentra fondurile europene prin PNRR (cele îngroșate cu galben pe rutier și cele îngroșate cu mov pe feroviar):
---
Alocările financiare pe modurile diferite de transport:

----
Programul are următorii indicatori pe partea de Transport:
- Peste 250 km de autostradă și drumuri expres cu un buget
estimat de 3,54 mld. Euro;
- Peste 330 km de Variante Ocolitoare și drumuri de legătură la
rețeaua primară cu un buget estimat de 1 mld. Euro;
- Peste 140 km de cale ferată modernizată/electrificată cu un
buget estimat de 2,8 mld. Euro;
- 39 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat
de 350 mil. Euro;
- 7 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;
- 50 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat
de 500 mil. Euro;
AUTOSTRĂZI incluse spre finanțare în PNRR:---
Drumuri expres și drumuri naționale (extindere/modernizări) incluse în PNRR: 
---
Proiecte FEROVIARE incluse în PNRR:
---
Proiecte de metrou incluse în PNRR: 
---
Citește și:
Praf aruncat in ochii prostilor inainte de alegeri!
- 2009 - 2011 - PDL:127 km.
- 2012 - Ungureanu + Ponta:139 km.
- 2013 - 2015- Ponta: 183 km.
-2016 - Ciolos:22 km.
- 2017 -2019 - PSD :117km.
- 2020( 11 luni)-Orban:23 km., din cei 70 km. promisi la inceputul anului.
Daca nu pricepi:
- Nume = guverne
- Pot sa-ti furnizez si km./an, daca nu-ti ies impartirile.
2. Nu prea inteleg nici fraza ( tip N.Iorga), nici legatura cu subiectul?! Parca vorbeam de km. inaugurati, nu de pagini de doctorat falsificate. Sau se exclud una pe alta?
Dacă primul ministru și compania ar fi oameni responsabili și patrioți adevărați ar fi sprijiniți de populație și ar avea continuitate.
Dar așa majoritatea sunt doar marionete și cârpaci care au un singur obiectiv: să supraviețuiască în post, cu orice cost.
Tare mă mir când unii sunt rotiți/reciclați prin ministere de parcă oricine s-ar pripece la a fi ministru al transporturilor, etc.
Trebuiesc oameni competenți.
E greu sa furi din fonduri europene cu contracte de autostrazi...
1. TOATE autostrazile ce se construiesc au la baza contracte.
2. Fiecare guvernare: finalizeaza contracte incepute de altii, lucreaza la contracte existente si semneaza contracte noi( pe care le vor finaliza altii). C-asa-i in tenis!
3. A-propos. Vrei sa stii cine a semnat contractele ptr. cei 23 km. finalizati de PNL in 2020? Pune mana si citeste. Hai, ca vad ca efortul e prea mare si te ajut tot eu: Guvernul Ponta in 2015. Mai vrei?
4.Asta NU inseamna ca vre-un guvern a facut vre-un act de eroism. Forta noastra - dovedita- asta e: cca.40 km./an., indiferent de ce guverne/presedinti ajung la putere si ce propagandisti trancane pe H.N.
E adevarat ca nu e un act de eroism sa semnezi niste contracte. Dar eu cred ca este un act de tradare nationala sa irosesti 8 ani de oportunitati si fonduri europene gratuite. Si asta nu doar din perspectiva lipsei de infrastructura, dar si pentru ca acesti bani ar aduce locuri de munca pentru romani care altfel se vad nevoiti sa emigreze sau sa munceasca pe post de sclavi prin alte tari.
2.Adica, in toiul unei crize financiare, , ce-a facut Boc?
A " pus in miscare contracte de sute de km./an"?! Nu cumva ai gresit si-or fi miiiiiiiii.?!?
3. Vad ca unii chiar nu pricepi, asa ca o sa termin cu scolarizarea propagandistilor. Inainte sa arunci vorbe goale, revin insa cu sfatul: pune mana si citeste ce guverne au semnat contractele ptr. cei 737 km. finalizati si cei cca. 400 aflati in implementare. O sa ai mari surprize ( inclusiv cel la care va taia pamblica Prompterul Romaniei si bufonul sau de Ziua Nationala/ alegeri - ce sa vezi- tot de Ponta a fost semnat .
4. Mai vrei?Revin: pune mana si citeste!
ntele si rudele primarilor
Acum pt prima data sunt fondurile necesare si proiectele care in 4 ani vor schimba fata Moldovei,cu singura conditie :moldovnii sa iasa masiv la vot si sa aleaga bine
In al doilea rand, printre orasele campioane la atragere de fonduri europene este si Iasiul, din Moldova, cu primar PSD pe atunci.
In al treilea rand, proiectele de infrastructura mari nu pot fi facute de autoritatile locale. E atributia guvernului, nu a primariilor. Primarul clujului, de exemplu, se chinuie de ceva timp sa obtina o derogare sa poata accesa fonduri europene pentru centura Clujului fara sa astepte guvernul sa faca proiectul. Printre promisiunile PNL-ului cand au ajuns la guvernare a fost si cea de descentralizare a proiectelor cu finantare europeana, pentru ca autoritatile locale sa poata accesa direct pentru proiecte inclusiv de infrastructura, fara a mai astepta Bucurestiul, dar nu s-a concretizat nimic.
Dacă se duceau 90% la vot și votau oameni credibili care le promiteau doar 10 km de autostradă pe an aveau deja autostrada.
Dacă după 4 ani nu erau 40 km trebuiau votați alții.
Au făcut asta?
https://dexonline.ro/definitie/rezilien%C8%9B%C4%83
Sa arate ce au facut pana acum doar ca nu au ce.
Au venit la furat si nu au avut decenta sa o lase mai moale data fiind situatia tragica in care este tara. De ce?
Pentru ca azi esti la putere, maine nu mai esti - si cum zicea un PNL-ist:
"Nu lasa pe maine ce poti fura azi!"
harta Romaniei de sub miile de km. de autostrazi.
acu' vin băieții cu chestii noi (adică denumiri): "Redresare și Reziliență"
: ) ) )
Deci, sictir.
asa au fost create locuri de munca bine platite iar veniturile primariilor au crescut.Dar rolul decisiv l-au avut fondurile europene de care primarii psd s-au ferit pt.ca nu pot fi fraudate .Sa ne amintim ca guvernul Dancila a vrrut sa faca autosrada Unirii prin part. public privatin loc sa apeleze la fd. UEetc etc
.
Inainte de o reforma, e nevoie ca cei din est sa nu mai voteze aceleasi capuse care nu fac nimic atata timp cat nu le umple buzunarele.
Deci daca intr-o țara in care nu suntem in stare sa semnam un acord si sa punem o semnătura valida pentru realizarea unui pod ...
Sa avemsperante ca se va face?
Nu ar trebui sa le spunem bulgarilor decât ca-i ajutam. Se roagă de noi sa ne facă un pod :)
Trebuie doar semnat acordul cu bulgarii. Care se chinuie de mai. Bine de 10 ani sa facă un acord cu România.
https://www.railwaypro.com/wp/romania-bulgaria-build-third-bridge-danube/
https://www.bridgeweb.com/Romania-plans-new-Danube-bridge/4954
https://balkaneu.com/bulgaria-and-romania-to-draft-agreement-on-third-bridge-over-danube/
https://www.worldhighways.com/wh10/news/new-bulgaria-romania-danube-crossings
chiar daca e mai vechi, costurile nu au cum sa fie duble ptr romania
https://www.skyscrapercity.com/threads/what-is-cost-of-built-1-km-motorway-expressway-in-your-country.1520537/
Mulți vor mai muri
până când se va fi.
Si mai sunt niste judete acolo in nord, Satu Mare si Baia Mare, care se leaga de ciotul ala din Salaj.
De unde?
Banii pentru investitii sunt furati cu pensiile speciale si de serviciu aberante si salariilor colosale nejustificate a celor din Justitia Corupta si praf de incompetenta/Politie/SRI,MAPN,etc si a incompetentilor analfabeti si corupti din Administratia acestei tari.
In plus,Romanica este super indatorata aprox 120 miliarde euro,bani furati de PSD/PDL-PNL pentru ca nu s-a facut NIMIC,NU AVEM spitale,drumuri,educatie,etc padurile devalizate,poluare maxima si totul vandut pe NIMIC.
NU mai votati cu aceste partide mafiote controlate de statul securist.
parca ieri era nenea ponta care la fel desena mii de km de infrastructura gata in doar cativa ani
apoi a venit si conu` dragnea si la fel desena cu markerul alti km de drumuri :DDD
of of, trece vremea.. noi imbatranim, mai si murim.. si nimic nu se schimba...
Nici un PM. al Ro nu a proiectat ori a realizat personal concret vreun km.
Nu au arătat că s-ar pricepe atragerea de fonduri europene ori la organizarea/reducerea birocrației, nu s-au implicat în finanțare la timp ori decăpușarea construirii autostrăzilor.
Dacă CJ își face metrou din bani proprii ori din fonduri europene pentru care s-au zbătut singuri păi să nu curgă balele și ciuda la B ori în alte părți.
BV își face aeroport cu țârâita tot din cauza ineficienței/incompetenței/ rezistenței ori intereselor personale ale Miniștrilor Transporturilor care se află la ... București.
Dacă ar exista regionalizarea din multe alte țări europene în care și românii trăiesc fericiți sigur ar arăta altfel România.
Eu nu am auzit să le fi curs balele și fierea madrilenilor pentru că andaluzii și-au făcut metrou la Sevilia ori aeroport internațional la Jerez de la Frontera pentru relația cu UK.
Of, iar am uitat să tai frunze la câini și să lustruiesc menta până începe meciul la tv.
Istoric s-a demonstrat contrariul.
De 30 de ani.
Banii ăstia sunt promisi daca vor fi cam tot atâția de la Ro.
Nu exista un buget multianual care sa prevadă partea statului roman la aceste proiecte.
Nu au aparut date cu termenele realizate a acestor proiecte.
Macar pe etape nu pe faze de executie.
Care si cum ar fi prioritățile?
Nicio vorbuliță despre parti din Bechtel rămasă nefacuta!
Si cu banii luati!
De la Brasov - Sighisoara- Târgu Mures nu-i nimic!
Se deduce ca ramane asa!