Autostrăzile și drumurile expres de 3,5 miliarde de euro pe care Guvernul vrea să le facă din banii europeni pentru redresare și reziliență - TABEL

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Proiectele de infrastructura din PNRR
Foto: MFE
 documente
Circa 250 de km de autostradă și drum expres își propune Guvernul să realizeze cu circa 3,54 miliarde de euro prin Planul Național de Redresare și Reziliență, programul național ce se bazează pe fondurile europene puse la dispoziția de către Uniunea Europeană pentru a ameliora impactul pandemiei asupra economiilor europene. Alte 3 miliarde de euro vor fi alocate sectorului feroviar, în timp ce metroul - inclusiv prima magistrala de metrou dinafara Capitalei - are o alocare de 1,5 miliarde de euro.

Planul Național de Redresare și Reziliență, document prezentat joi seara și pus în dezbatere publică, este „documentul strategic al României care stabilește domeniile și prioritățile de investiții precum și reformele elaborate pentru fiecare domeniu de investiții (...) a căror finanțare este asigurată din Facilitatea de Redresare și Reziliență (FRR) care are drept obiectiv general ameliorarea stării economice a României, consolidarea capacității de reziliență în perioade de criză pandemică precum și asigurarea unei creșteri economice pe termen lung”.


Documentul atesta faptul că pe partea de infrastructură de Transport România se află pe ultimele locuri din UE, cu o „Infrastructură de transport subdimensionată, depreciată, care generează blocaje în trafic și diminuări semnificative ale vitezei optime de deplasare”.

Documentul stipulează că investițiile dedicate sectorului transport finanțate din PNRR vor fi orientate către investiții noi, având ca obiectiv principal definitivarea coridoarelor de pe rețeaua TEN-T, prin realizarea tronsoanelor lipsă, dezvoltarea și modernizarea rețelei naționale de drumuri care asigură conectarea la rețeaua TEN-T, modernizarea și electrificarea rețelei de căi ferate și dotarea cu material rulant a sectoarelor reabilitate.

„Obiectivele de investiții sunt corelate cu strategia actualizată de implementare a Master Planului General de Transport, cuprinsă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pe perioada 2020-2030”, se arată în documentul pus în dezbatere publică.

Mai concret, PNRR-ul stabilește că circa 4,54 mld euro vor fi alocați pentru sectorul rutier, din care 3,54 mld de euro pentru autostrăzi și drumuri expres.

Alte 3,1 miliarde de euro vor fi alocate pe zona pe feroviar, inclusiv achiziția de material rulant, precum și 1,58 miliarde de euro pentru zona de metrou.

HARTĂ - Proiectele pe care se vor concentra fondurile europene prin PNRR (cele îngroșate cu galben pe rutier și cele îngroșate cu mov pe feroviar):


---
Alocările financiare pe modurile diferite de transport:


----


Programul are următorii indicatori pe partea de Transport:


  • Rutier

- Peste 250 km de autostradă și drumuri expres cu un buget
estimat de 3,54 mld. Euro;

- Peste 330 km de Variante Ocolitoare și drumuri de legătură la
rețeaua primară cu un buget estimat de 1 mld. Euro;

  • Feroviar


- Peste 140 km de cale ferată modernizată/electrificată cu un
buget estimat de 2,8 mld. Euro;

- 39 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat
de 350 mil. Euro;


  • Metrou

- 7 km de magistrală nouă cu un buget estimat de 1,08 mld. Euro;

- 50 unități de material rulant achiziționate cu un buget estimat
de 500 mil. Euro;


AUTOSTRĂZI incluse spre finanțare în PNRR:



---

Drumuri expres și drumuri naționale (extindere/modernizări) incluse în PNRR:


---

Proiecte FEROVIARE incluse în PNRR:



---

Proiecte de metrou incluse în PNRR:


---

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















35028 vizualizari

  • +5 (45 voturi)    
    wow (Joi, 26 noiembrie 2020, 19:35)

    Mircea1978 [utilizator]

    astia de la PNL fac aceleasi greseli ca si PSD: autostrazi peste autostrazi peste drumuri.
    Praf aruncat in ochii prostilor inainte de alegeri!
    • +1 (17 voturi)    
      Propun ca Pitești-Sibiu sa fie denumita Cozmei! (Joi, 26 noiembrie 2020, 20:30)

      Argon [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      In cinstea, sau mai bine zis memoria ziaristului cu cele mai multe articole despre autostrăzile din România, propun ca sectorul Pitești - Sibiu să fie botezat Autostrada Victor Cozmei. La inaugurare nu cred ca acesta va mai fi in viata, așa ca nu vor exista prea multe obiecții privind denumirea.
    • +10 (22 voturi)    
      PSD-zero contracte in 8 ani (Joi, 26 noiembrie 2020, 21:02)

      adi345 [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Solutia ar fi sa votam din nou psd, macar stim ca vom avea zero km de autostrada, n-au fost in stare in 8 ani nici centura Bucurestiului, despre ce vorbim?? Egalitate de sanse, psd votat 8 ani, pnl-lasat un an in pandemie..
      • +2 (12 voturi)    
        Impotriva minciunii (Vineri, 27 noiembrie 2020, 9:14)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui adi345

        Pentru cei de nivelul tau, inaugurari autostrazi in ultimii 12 ani ( conf. statistici oficiale):
        - 2009 - 2011 - PDL:127 km.
        - 2012 - Ungureanu + Ponta:139 km.
        - 2013 - 2015- Ponta: 183 km.
        -2016 - Ciolos:22 km.
        - 2017 -2019 - PSD :117km.
        - 2020( 11 luni)-Orban:23 km., din cei 70 km. promisi la inceputul anului.
        Daca nu pricepi:
        - Nume = guverne
        - Pot sa-ti furnizez si km./an, daca nu-ti ies impartirile.
        • +6 (8 voturi)    
          calculezi greșit (Vineri, 27 noiembrie 2020, 10:24)

          NJozsef [utilizator] i-a raspuns lui atc

          ăia au inaugurat de fiecare dată lucrul început ori făcut de altul.unul nici măcar nu își falsificase încă doctoratul când s-a construit autostrada pe care a inaugurat-o înainte să fie gata lucru care a dus la cheltuieli suplimentare plătite de poporul român minus respectivul pentru că el nu a produs niciodată ceva care să fi adus bani țării, doar a furat cu doctoratul copiat cu ajutorul căruia a intrat în barou fără examen și s-a dat mare că e avocat. Dacă a furat doctoratul mă îndoiesc că ar fi luat diploma de avocat pe bune și pentru învățat sârguincios.
          • +1 (1 vot)    
            autostrada (Vineri, 27 noiembrie 2020, 10:53)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui NJozsef

            1. Nu calculez gresit! Folosesc acelasi criteriu de calcul( km. inaugurati) si ptr. "aia" si ptr."astia". Nimeni nu termina km. inceputi de el ( vezi cine a inceput cei 23 km. cu pamblica taiata in 2020)
            2. Nu prea inteleg nici fraza ( tip N.Iorga), nici legatura cu subiectul?! Parca vorbeam de km. inaugurati, nu de pagini de doctorat falsificate. Sau se exclud una pe alta?
            • +2 (2 voturi)    
              PM nu ar trebui să inaugureze autostrăzi (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:30)

              NJozsef [utilizator] i-a raspuns lui atc

              pentru că nu au nici o legătură.
              Dacă primul ministru și compania ar fi oameni responsabili și patrioți adevărați ar fi sprijiniți de populație și ar avea continuitate.
              Dar așa majoritatea sunt doar marionete și cârpaci care au un singur obiectiv: să supraviețuiască în post, cu orice cost.
              Tare mă mir când unii sunt rotiți/reciclați prin ministere de parcă oricine s-ar pripece la a fi ministru al transporturilor, etc.
              Trebuiesc oameni competenți.
        • +2 (4 voturi)    
          milioane de km (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:15)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui atc

          Si totusi, "zero contracte in 8 ani" nu este prea departe de adevar, nu? Ce contracte a semnat PSD pentru constructia de autostrazi, in afara de famiosul contract (intre timp disparut) cu Bechtel?
          E greu sa furi din fonduri europene cu contracte de autostrazi...
          • +1 (1 vot)    
            autostrada (Vineri, 27 noiembrie 2020, 23:23)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Chiar asa de greu de inteles o fi?
            1. TOATE autostrazile ce se construiesc au la baza contracte.
            2. Fiecare guvernare: finalizeaza contracte incepute de altii, lucreaza la contracte existente si semneaza contracte noi( pe care le vor finaliza altii). C-asa-i in tenis!
            3. A-propos. Vrei sa stii cine a semnat contractele ptr. cei 23 km. finalizati de PNL in 2020? Pune mana si citeste. Hai, ca vad ca efortul e prea mare si te ajut tot eu: Guvernul Ponta in 2015. Mai vrei?
            4.Asta NU inseamna ca vre-un guvern a facut vre-un act de eroism. Forta noastra - dovedita- asta e: cca.40 km./an., indiferent de ce guverne/presedinti ajung la putere si ce propagandisti trancane pe H.N.
            • 0 (0 voturi)    
              deci ne intelegem.. (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 12:50)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Boc a pus in miscare, in timpul unei crize financiare, contracte de sute de km pe an, Ponta le-a continuat si, in plina crestere economica, a reusit sa mai semneze 23km, care s-au terminat abia 5 ani mai tarizu, dupa ce a plecat PSD de la guvernare?..

              E adevarat ca nu e un act de eroism sa semnezi niste contracte. Dar eu cred ca este un act de tradare nationala sa irosesti 8 ani de oportunitati si fonduri europene gratuite. Si asta nu doar din perspectiva lipsei de infrastructura, dar si pentru ca acesti bani ar aduce locuri de munca pentru romani care altfel se vad nevoiti sa emigreze sau sa munceasca pe post de sclavi prin alte tari.
              • 0 (0 voturi)    
                Autostrazi (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:07)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                1. Nu stiu cu cine te intelegi, ca doar nu cu mine.
                2.Adica, in toiul unei crize financiare, , ce-a facut Boc?
                A " pus in miscare contracte de sute de km./an"?! Nu cumva ai gresit si-or fi miiiiiiiii.?!?
                3. Vad ca unii chiar nu pricepi, asa ca o sa termin cu scolarizarea propagandistilor. Inainte sa arunci vorbe goale, revin insa cu sfatul: pune mana si citeste ce guverne au semnat contractele ptr. cei 737 km. finalizati si cei cca. 400 aflati in implementare. O sa ai mari surprize ( inclusiv cel la care va taia pamblica Prompterul Romaniei si bufonul sau de Ziua Nationala/ alegeri - ce sa vezi- tot de Ponta a fost semnat .
                4. Mai vrei?Revin: pune mana si citeste!
        • -1 (1 vot)    
          totusi (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:05)

          martel55 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          laea inaugurate d ePonta au cam fost ncepute de Boc...mewritele lui Ppnta se vad in ce s-a inaugurat in 2015-2018
    • +12 (18 voturi)    
      sa nu uitam (Joi, 26 noiembrie 2020, 23:11)

      tild [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      Pana una alta, sa nu uitam ca aproape tot ce s-a facut in materie de autostrazi s-au facut pe vreme lui Boc. A facut pana la Ploiesti si a inaugurat Ponta. Dupa aia liniste. Din 2012 nici un km spre Brasov, doar studii de fezabilitate, si alea gresite. Si mie imi e frica ca o sa faca rahatul praf, dar macar am sperante. Ca de 30 de ani incoace. Iar Boc face acum metroiu la cluj in ciuda ironiilor unora. Bine, nu il face el, dar se ocupa si au inceput primele lucrari.
      • 0 (0 voturi)    
        ba sa uitam (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 10:32)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui tild

        ...minciunile propagandistice si sa citim statisticile oficiale: din 737 km. INAUGURATI / 16 ani de capitalism, guv. Boc a inaugurat 127 km./ 3 ani, adica cu 10% mai putin decat media anuala a Romaniei. Mai vrei? Cand se va termina metroul la Cluj (?!) il adunam si pe el( la autostrazi).
    • +3 (3 voturi)    
      Moldova (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:03)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui Mircea1978

      PNL iar a uitat de Autostrada Unirii promisa si votata de presedintele Klaus Iohannis, PENELE isi aminteste de regiunea Moldovei doar cand are nevoie de alegeri si le arunca prin gard promisiuni ca se va lucra la Autostrada Iasi - Tg. Mures.
      • +2 (2 voturi)    
        Autostrada Moldova si celelalte (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:33)

        luciannn [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

        Ar trebui sa se lucreze simultan la Autostrada Moldova, Autostrada Oltenia, Autostrada Dobrogea, nu doar la Autostrada Transilvania
  • +5 (37 voturi)    
    Metro (Joi, 26 noiembrie 2020, 19:35)

    /./ [utilizator]

    Metrou pe banii europenilor si romanilor la Cluj.Misto ce sa zic in conditiile in care banii oricum nu ajung sa se construiasca macar jumate din autostrazile si caile ferate de care are nevoie Romania.Se pare ca tara asta produce doar pt bunastarea unora.Hei.. voi cei de la Iasi, Brasov, Constanta, Timisoara nu vreti metrou ca se pare e la oferta sau nu??Ca daca o luam dupa populatie e aceasi.
    • -19 (27 voturi)    
      Cluju-i fruncea (Joi, 26 noiembrie 2020, 20:08)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Voi astia din Banat n-aveti decat sa inghititi in sec, paesanilor.
      • 0 (6 voturi)    
        in viziunea PNL o fi (Vineri, 27 noiembrie 2020, 8:48)

        /./ [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Problema nu e banatul daca aveai si tu 2 neuroni sa gandesti problema e regiunea moldovei care nu este legata prin autostrada de Transilvania.Autostrada A8 e scoasa din joc ca deh noi visam metrou la Cluj.Asa ca regiunea aia o sa ramana saraca cu toate riscurile aferente doar ca unii sa se lafaie.Moldovenii pot sa voteze linisti PNL ca vad ca le-o trage din toate pozitiile.
        • +1 (7 voturi)    
          Moldova a ramas in urma (Vineri, 27 noiembrie 2020, 9:41)

          Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui /./

          pt.ca a votat mereu cu psd.In vest au fost alesi oameni care au stiut sa atraga fonduri europene .Primarii psd se feresc de ac. fonduri pt ca . sunt mai greu de fraudat .Fondurile eur. au fost in permanenta mai mari decat a reusit Romania sa absoarba prin proiectele lansate asa ca si primarii psd aveau la dispozitie fondurile necesare dar s-au ferit de ele sau n-au avut capacitatea sa sa elaboreze proiecte intrucat oamenii competenti n-au avut loc in primarii de pilele de la partid.sau de ama
          ntele si rudele primarilor
          Acum pt prima data sunt fondurile necesare si proiectele care in 4 ani vor schimba fata Moldovei,cu singura conditie :moldovnii sa iasa masiv la vot si sa aleaga bine
          • -1 (3 voturi)    
            Regiunea Moldovei (Vineri, 27 noiembrie 2020, 10:35)

            /./ [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

            nu a avut nici un ban la dispozitie din bani europeni nici pt autostrazi nici pt cai ferate pt ca nu s-a aflat pe coridoarele importante.Acum ca exista bani si pt regiunea Moldovei reprezetantii PNL nu vor sa dezvolte regiunea la fel ca cei din PSD.DE ce??PAi dc nu mai depinzi de partid atunci nu mai votezi cum trebuie.Asa ca atat PNL cat si PSD( ProRmania) PMP etc doresc ca regiunea moldovei sa ramana saraca.Asa ca gasim ce sa facem cu banii europeni si ii bagam la Cluj in conditiile in care A8 e de 10 ori mai prioritara decat metroul din Cluj.Banii de la UE sunt limitati nu e ca si cum ne-am permite si A8 si metrou la Cluj si alte chestii.De ce nu apare A8 in document te-ai intrebat??
            • +2 (2 voturi)    
              In acest program (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:05)

              Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui /./

              au fost cuprinse obiectivele care se realizeaza din cei 30 mld Eur dinPNRR..Pt ac. fonduri proiectele trebuie depuse la UE cat mai urgent si din ac. motiv au fost cuprinse doar ob. in curs de realizare sau cele care au documentatiile tehnice in curs de finalizare Pt A8 inca nu e finalzata documentatia tehnica (acum se liciteaza )si ca urmare va fi cuprinsa in programele pt restul de 50 mld. Eur din cele 80 mild. aprobate pt Romania.
          • -1 (1 vot)    
            Vorbesti in necunostinta de cauza (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 10:25)

            iulianiv [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

            In primul rand nu doar moldova a votat PSD. Cu exceptia judetelor unde a iesit UDMR, doar in 3 judete nu a iesit PSD. Deci din 41 de judete plus Bucuresti, PSD a castigat in 35.
            In al doilea rand, printre orasele campioane la atragere de fonduri europene este si Iasiul, din Moldova, cu primar PSD pe atunci.
            In al treilea rand, proiectele de infrastructura mari nu pot fi facute de autoritatile locale. E atributia guvernului, nu a primariilor. Primarul clujului, de exemplu, se chinuie de ceva timp sa obtina o derogare sa poata accesa fonduri europene pentru centura Clujului fara sa astepte guvernul sa faca proiectul. Printre promisiunile PNL-ului cand au ajuns la guvernare a fost si cea de descentralizare a proiectelor cu finantare europeana, pentru ca autoritatile locale sa poata accesa direct pentru proiecte inclusiv de infrastructura, fara a mai astepta Bucurestiul, dar nu s-a concretizat nimic.
        • +4 (6 voturi)    
          moldova a primit ce a votat (Vineri, 27 noiembrie 2020, 10:45)

          NJozsef [utilizator] i-a raspuns lui /./

          Au votat pentru ajutoare sociale.
          Dacă se duceau 90% la vot și votau oameni credibili care le promiteau doar 10 km de autostradă pe an aveau deja autostrada.
          Dacă după 4 ani nu erau 40 km trebuiau votați alții.
          Au făcut asta?
    • +4 (10 voturi)    
      Metrou (Joi, 26 noiembrie 2020, 20:22)

      fuscustm1 [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Ar fi bun si la timisoara 2 linii din Calea Sagului la Aeroport si din Giroc in Torontalului sau Aradului cu statie de interconectare la Iulius Town , si nu conteaza chiar atat de mult cat de mare e orasul , mai sunt orase de dimensiunea Clujului unde este metrou .
    • 0 (0 voturi)    
      Uita-te la Cluj pe o harta (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:29)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui /./

      Si la Bucuresti tot pe banii romanilor s-a facut metrou, si subventionarea lui e acum din bugetul de stat. Acolo vad ca nu se plange nimeni. Iar motivul pt care la Cluj se vorbeste de metrou e geografia locului, orasul ala e inghesuit pe axa est-vest de nu poti arunca un ac.
      • +1 (1 vot)    
        metrou (Vineri, 27 noiembrie 2020, 20:08)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui vidra

        ...cu observatia ca Buc.-Ilfov produc peste 25% din PIB, la ~12% din populatie ( dintre care unii mai umbla si cu metroul) . Mai e de gandit uneori.
        • +1 (1 vot)    
          Corect (Duminică, 6 decembrie 2020, 17:59)

          vidra [utilizator] i-a raspuns lui atc

          De-aia acum se face un studiu de prefezabilitate sa vada daca merita facut. Lumea se oftica online de parca deja s-au apucat de construit.
          • 0 (0 voturi)    
            metrou (Duminică, 6 decembrie 2020, 19:36)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui vidra

            Pai, e bine s-o luam din timp! Sa afle si nepotii nostri ( cand or incepe lucrarile (?!) si-or fi de varsta noastra) ce patrioti-locali eram .
  • +13 (19 voturi)    
    Dex (Joi, 26 noiembrie 2020, 19:42)

    LordNelson [utilizator]

    Oamenii ăștia nu puteau să folosească și ei un cuvânt mai românesc în loc de "reziliență"? Că Dex-ul îi cam face de rușine aici.
    https://dexonline.ro/definitie/rezilien%C8%9B%C4%83
  • +5 (17 voturi)    
    Pazea! (Joi, 26 noiembrie 2020, 19:43)

    victor L [utilizator]

    vin alegerile :D
    • +2 (2 voturi)    
      250km si o harta plina de linii colorate (Vineri, 27 noiembrie 2020, 13:35)

      luciannn [utilizator] i-a raspuns lui victor L

      Cam multe linii colorate pe harta pentru cei 250 de km din plan (250km = aproximativ linia dintre Bucuresti si Constanta)...
      • +1 (1 vot)    
        probanbil (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:09)

        martel55 [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

        au preluat-o pe cea de la cmapania trecuta si au mai tras cateva linii in plus
  • -2 (18 voturi)    
    povesti de campanie (Joi, 26 noiembrie 2020, 19:48)

    voxpopulix [utilizator]

    Te-ai gandi ca au invatat ceva din greselile stapanilor lor de la PSD dar nici macar nu se chinuie sa vina cu o placa nou.

    Sa arate ce au facut pana acum doar ca nu au ce.

    Au venit la furat si nu au avut decenta sa o lase mai moale data fiind situatia tragica in care este tara. De ce?

    Pentru ca azi esti la putere, maine nu mai esti - si cum zicea un PNL-ist:

    "Nu lasa pe maine ce poti fura azi!"
  • +5 (19 voturi)    
    autostrazi (Joi, 26 noiembrie 2020, 19:52)

    atc [utilizator]

    Norocul nostru ca nu mai e mult pana la alegeri, ca nu se mai vede
    harta Romaniei de sub miile de km. de autostrazi.
    • +3 (7 voturi)    
      In curant, trecem cu asfaltatul in Bulgaria (Vineri, 27 noiembrie 2020, 8:54)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui atc

      Ca e evident ca nu mai avem teren suficient in tara.
  • +9 (17 voturi)    
    bai : ) ) ) (Joi, 26 noiembrie 2020, 20:17)

    adrhc [utilizator]

    asta cu planul o "fumez" de 30 ani

    acu' vin băieții cu chestii noi (adică denumiri): "Redresare și Reziliență"

    : ) ) )
    • +4 (16 voturi)    
      fumezi votand psd peste 40% mereu (Joi, 26 noiembrie 2020, 21:03)

      adi345 [utilizator] i-a raspuns lui adrhc

      da, cu psd mereu la butoane, 1 an doi si iar revine ciuma cu pensiile speciale
      • +1 (1 vot)    
        Alo! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 14:11)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui adi345

        De gogonata pe care-ai spus-o cu autostrazile PSD ai uitat?
    • -1 (3 voturi)    
      Lasă-te de fumat. (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:28)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui adrhc

      Fumul îți întunecă mintea.Tu preferi NIMIC,dar pentru NIMIC are licență PSD,așa că PNL trebuie să facă ceva.Dacă nu face ,PSD îi vor acuza că lucrează fără licență făcând NIMIC.Și e vai de noi,că tot noi plătim.
  • -2 (14 voturi)    
    PNL va pacaleste iar, cu planuri si programe, (Joi, 26 noiembrie 2020, 20:42)

    emil bobu [utilizator]

    dar n-au facut nici ce au promis in 2019.

    Deci, sictir.
    • -3 (5 voturi)    
      Ești rămas în urmă. (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Se spune hai COVID,că sictir este eradicat.Sa găsit tratament,sunt vaccinuri antisictir,așa că vezi,poate ai COVID și nu știi.Vorbește ci Rafila și Cercel că sunt de-ai tăi.Te vindecă(de portofel).
    • +1 (1 vot)    
      corect (Vineri, 27 noiembrie 2020, 22:11)

      martel55 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      promitea Rares Bogdan ca in 30 de zile de cand ajung la guvernare taie pensiile speciale...in mai mult de un an, nu au facut nici macar o tentativa, d eochii lumii, sa schimbe i Parlament legiile care genereaza pensii speciale, pentru a nu mai avea macar de acum incolo speciali, pana le-ar taia si astora existenti banii nemeritati
  • +4 (16 voturi)    
    Banii, (Joi, 26 noiembrie 2020, 20:59)

    Anton122 [utilizator]

    Tot în vestul țării sunt investiții. Fondurile europene sunt pentru reducerea decalajelor dintre zone. După ce banii din exercițiile financiare anterioare au fost investiți mai toți în zona de vest acum tot acea zonă primește mai mult. Este nevoie de o reformă rapidă, legislativă și administrativă, pentru a reuși.
    • +5 (13 voturi)    
      da, este nevoie (Vineri, 27 noiembrie 2020, 6:03)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Anton122

      Ca alegatorul sa deschida bine ochii atunci cand pune stampila. Banii se atrag prin proiecte, dar atunci cand votezi un PSD-ist de 20-30 de ani in administratia locala, ala nu o sa-ti atraga fonduri pentru comunitate, va da vina pe "aia de la brusel" si 2-3 kg de malai odata la 4 ani. Si treaba merge, la ce mai aveti nevoie de "fonduri" ?
    • 0 (4 voturi)    
      Ce decalaje (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:34)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Anton122

      Ca in afara de bucuresti.. in sud e o saracie lucie
    • 0 (4 voturi)    
      Vestul a ales mereu (Vineri, 27 noiembrie 2020, 9:58)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui Anton122

      oameni mai competenti care au asigurat condtiile neesare pt investitori
      asa au fost create locuri de munca bine platite iar veniturile primariilor au crescut.Dar rolul decisiv l-au avut fondurile europene de care primarii psd s-au ferit pt.ca nu pot fi fraudate .Sa ne amintim ca guvernul Dancila a vrrut sa faca autosrada Unirii prin part. public privatin loc sa apeleze la fd. UEetc etc
      .
    • +2 (4 voturi)    
      Cine e de vina? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:34)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Anton122

      Fondurile se atrag pe baza unor PROIECTE, nu vine nimeni sa iti bage fondurile in sac ca apoi sa faci ce vrei cu ele. De ce e Oradea campioana la fonduri europene? Pt ca e in vest? Nu. Pentru ca Bolojan a facut proiecte peste proiecte. La fel si Boc, tine proiectele la sertar si cand e nevoie de absorbtie, pac!
      Inainte de o reforma, e nevoie ca cei din est sa nu mai voteze aceleasi capuse care nu fac nimic atata timp cat nu le umple buzunarele.
  • +1 (13 voturi)    
    Slab (Joi, 26 noiembrie 2020, 21:32)

    satanae [utilizator]

    Nu stiu altii cum sunt, dar mie mi se pareau mai misto programele de guvernare prezentate de jupanul Dragnea in 2016. Nu stiu, cred ca avea el un har de a pune in scena marele program la televiziuni. Pacalicii astia de acum sunt insipizi rau.
  • +5 (11 voturi)    
    L-au consultat pe Sova? (Joi, 26 noiembrie 2020, 22:37)

    Parzivall [utilizator]

    Ca ala era expert in autostrazi, doar pe harta, in carioca!!!
    • +3 (5 voturi)    
      Fata de Sova, e un mare pas in fata (Vineri, 27 noiembrie 2020, 8:56)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

      Acum avem grafica si tabele Excel.
  • +6 (8 voturi)    
    Propunere (Joi, 26 noiembrie 2020, 23:06)

    Casargoz [utilizator]

    Daca tot vorbim de tabele. Eu as mai vrea un pod peste Dunăre la Călărași. Si se poarte face cu zero lei.
    Deci daca intr-o țara in care nu suntem in stare sa semnam un acord si sa punem o semnătura valida pentru realizarea unui pod ...
    Sa avemsperante ca se va face?
    Nu ar trebui sa le spunem bulgarilor decât ca-i ajutam. Se roagă de noi sa ne facă un pod :)

    Trebuie doar semnat acordul cu bulgarii. Care se chinuie de mai. Bine de 10 ani sa facă un acord cu România.
    https://www.railwaypro.com/wp/romania-bulgaria-build-third-bridge-danube/
    https://www.bridgeweb.com/Romania-plans-new-Danube-bridge/4954
    https://balkaneu.com/bulgaria-and-romania-to-draft-agreement-on-third-bridge-over-danube/
    https://www.worldhighways.com/wh10/news/new-bulgaria-romania-danube-crossings
  • -7 (9 voturi)    
    eu unul as lasa sectorul feroviar in plan secund (Vineri, 27 noiembrie 2020, 0:29)

    Coco Whistle [utilizator]

    nu de alta dar e bataie de joc. lumea nu mai foloseste trenul iar doi, viteza e de secol trecut. tovarasi, nu stiu cum sa faceti dar multiplicati cu 2 numarul km de autostrada (nu stiu care e ponderea expresului) 500km ar fi mai aproape de 7mil pe km ceea se e mult mai rezonabil. hai la furat neamule ca balta are pesti.
    chiar daca e mai vechi, costurile nu au cum sa fie duble ptr romania
    https://www.skyscrapercity.com/threads/what-is-cost-of-built-1-km-motorway-expressway-in-your-country.1520537/
    • +3 (3 voturi)    
      In sectorul (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:36)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Feroviar trebuie facuta o reforma majora.. si un plan pe urmatorii 15-20 de ani. E un sector important si nu mai este folosit pt ca e praf..
      • +1 (1 vot)    
        Corect (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:37)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

        Daca ar exista tren rapid Bucuresti-Cluj, Bucuresti-Timisoara, din ala cu 200km/h, nu s-ar mai complica nimeni cu avionul. Las astea deoparte pt ca implica traversarea Carpatilor, dar Bucuresti-Iasi sau Bucuresti-Constanta de exemplu ar fi fezabil pt ca e la campie.
  • +4 (8 voturi)    
    Planu-i bun (Vineri, 27 noiembrie 2020, 3:14)

    IoneI [utilizator]

    da-i doar un plan.
    Mulți vor mai muri
    până când se va fi.
  • -5 (7 voturi)    
    Mda (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:09)

    Tony_K [utilizator]

    “Satul” Brasov e iar lasat pe margine. Noua ne trebuie autostrada pana la Salaj ca e multi acolo...mmm.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu cred ca e doar pentru Salaj (Vineri, 27 noiembrie 2020, 12:40)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Tony_K

      Aia e pentru legarea A3:TgM-Cj cu autostrada din Ungaria, sau lasam acolo aia 5km dupa care tot pe DN? E clar ca prioritatea e legarea de reteaua de autostrazi din UE.
      Si mai sunt niste judete acolo in nord, Satu Mare si Baia Mare, care se leaga de ciotul ala din Salaj.
  • +1 (3 voturi)    
    Chiar asa? (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:21)

    Gtomas [utilizator]

    Astia ne cred fraier inainte de fiecare alegeri? Cine mai crede in tara asta asa ceva? Cate proiecte si promisiuni am vazut deja dealungul decenilor!.... Nu de desenuri de drumuri avem nevoie!
  • +3 (3 voturi)    
    Nu se va face nimic...Romania va intra in faliment (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:23)

    floriniulian [utilizator]

    Alooo,aceste ''proiecte ''pot fi implementate doar daca Romanica plateste 40%din valoarea lor!!!!!

    De unde?

    Banii pentru investitii sunt furati cu pensiile speciale si de serviciu aberante si salariilor colosale nejustificate a celor din Justitia Corupta si praf de incompetenta/Politie/SRI,MAPN,etc si a incompetentilor analfabeti si corupti din Administratia acestei tari.

    In plus,Romanica este super indatorata aprox 120 miliarde euro,bani furati de PSD/PDL-PNL pentru ca nu s-a facut NIMIC,NU AVEM spitale,drumuri,educatie,etc padurile devalizate,poluare maxima si totul vandut pe NIMIC.

    NU mai votati cu aceste partide mafiote controlate de statul securist.
  • +2 (4 voturi)    
    Or sa pape astia (Vineri, 27 noiembrie 2020, 7:32)

    Costi888 [utilizator]

    Toti banii. Ne vom alege cu 60km surpati la o luna de la inaugutare
  • +6 (8 voturi)    
    mda (Vineri, 27 noiembrie 2020, 8:49)

    SoulSearcher [utilizator]

    pai na... e an electoral.. iar au scos hartile din dulap.. si ne deseneaza autostrazi si infrastructura cu pixul :DDD

    parca ieri era nenea ponta care la fel desena mii de km de infrastructura gata in doar cativa ani

    apoi a venit si conu` dragnea si la fel desena cu markerul alti km de drumuri :DDD

    of of, trece vremea.. noi imbatranim, mai si murim.. si nimic nu se schimba...
  • 0 (2 voturi)    
    inaugurat de nu înseamnă proiectat,realizat de (Vineri, 27 noiembrie 2020, 10:16)

    NJozsef [utilizator]

    Nici un km de autostradă din Ro nu a fost inaugurat de PM-ul sub al cărui mandat a fost proiectat,realizat și plătit km-ul respectiv.
    Nici un PM. al Ro nu a proiectat ori a realizat personal concret vreun km.
    Nu au arătat că s-ar pricepe atragerea de fonduri europene ori la organizarea/reducerea birocrației, nu s-au implicat în finanțare la timp ori decăpușarea construirii autostrăzilor.
    Dacă CJ își face metrou din bani proprii ori din fonduri europene pentru care s-au zbătut singuri păi să nu curgă balele și ciuda la B ori în alte părți.
    BV își face aeroport cu țârâita tot din cauza ineficienței/incompetenței/ rezistenței ori intereselor personale ale Miniștrilor Transporturilor care se află la ... București.
    Dacă ar exista regionalizarea din multe alte țări europene în care și românii trăiesc fericiți sigur ar arăta altfel România.
    Eu nu am auzit să le fi curs balele și fierea madrilenilor pentru că andaluzii și-au făcut metrou la Sevilia ori aeroport internațional la Jerez de la Frontera pentru relația cu UK.
    Of, iar am uitat să tai frunze la câini și să lustruiesc menta până începe meciul la tv.
  • +4 (4 voturi)    
    Lectura ramane interesanta ! (Vineri, 27 noiembrie 2020, 11:43)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Naivii cred ca se vor face autostrazi!
    Istoric s-a demonstrat contrariul.
    De 30 de ani.
    Banii ăstia sunt promisi daca vor fi cam tot atâția de la Ro.
    Nu exista un buget multianual care sa prevadă partea statului roman la aceste proiecte.
    Nu au aparut date cu termenele realizate a acestor proiecte.
    Macar pe etape nu pe faze de executie.
    Care si cum ar fi prioritățile?
    Nicio vorbuliță despre parti din Bechtel rămasă nefacuta!
    Si cu banii luati!
    De la Brasov - Sighisoara- Târgu Mures nu-i nimic!
    Se deduce ca ramane asa!


Abonare la comentarii cu RSS


de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by