Autostrada Sibiu - Pitești - Bătaie mare pe cel mai scump tronson licitat vreodată în România: 15 oferte depuse de la firme din Europa, Turcia și China / UPDATE: Care sunt constructorii

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 9:57 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada a1 Sibiu - Pitesti, pe sectiuni
Foto: Hotnews
Nu mai puțin de 15 companii și asocieri de firme din Europa, China și Turcia au depus oferte la cea mai mare licitație de autostradă din România de până acum: peste 1 miliard de euro pentru lotul 3 din A1 Sibiu - Pitești. Cei 37,4 km de la Tigveni la Cornetu conțin și primul și cel mai lung tunel montan care va fi construit în România - tunelul cu galerie dublă de 1,7 km de la Poiana. Contractul, cu o durată de proiectare și execuție de minim 57 de luni și maxim 77 de luni prevede, pe lângă tunel, și realizarea a 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct, două noduri rutiere și numeroase alte lucrări.

Cinci constructori din Europa, cinci din China și cinci din Turcia au depus oferte pentru licitația de peste 1 miliard de euro pentru lotul 3 din A1 Sibiu - Pitești, au confirmat pentru HotNews.ro surse din CNAIR.

UPDATE 10.50 - Ministerul Transporturilor anunță că până la termenul limită au depus oferte următorii agenți economici:

1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA)

2. ASOCIEREA AKTOR SOCIETATE TEHNICA ANONIMA (AKTOR S.A.) - RIZZANI DE ECCHER SA

3. ASOCIEREA ASTALDI SPA - TANCRAD SRL

4. IMPRESA PIZZAROTTI & C SPA

5. TERNA TOURIST TECHNICAL AND MARITIME SOCIETE ANONYME

6. CHINA CIVIL ENGINEERING CONSTRUCTION CORPORATION (CCECC) - CHINA RAILWAY 14TH BUREAU GROUP CO LTD

7. CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD- DIMEX-2000 COMPANY S.R.L.

8. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD

9. HUNAN PROVINCIAL COMMUNICATIONS PLANNING, SURVEY & DESIGN INSTITUTE CO., LTD

10. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S.

11. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş.

12. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S.

13. POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LIMITED - OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LTD. STI. - POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO., LTD

14. REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ - ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş.

15. TEKFEN İNŞAAT VE TESISAT A.Ş. (TEKFEN CONSTRUCTION & INSTALLATION CO., INC.) - DOGUS INSAAT VE TICARET A.S

---

Realizarea celor 37,4 km de autostradă de la Tigveni la Cornetu presupune o valoare estimată de CNAIR între 5.324.779.469,00 și 5.807.870.404,00.

Procedura de achiziție publică pentru Lotul 3 din A1 Sibiu - Pitești prevede practic o precalificare a constructorilor în funcție de o serie de criterii care țin de experiența pe diverse tipuri de lucrări, precum tuneluri de autostradă sau pasaje.

Vezi aici în document defalcat care sunt criteriile de selecție.

În plus, CNAIR dă punctaje diferite constructorilor care oferă timpi de proiectare și execuție mai mici pornind de la maximul de 77 de luni.

Conform procedurii, se dau puncte cu cât constructorul ofertează o durată mai mică, dar nu se acceptă o perioadă de proiectare mai mică de 12 luni și nici o perioadă de execuție a lucrărilor mai mică de 45 de luni.



---


Tunel, noduri rutiere, lucrări de artă

Lotul 3 va avea două noduri rutiere, după cum urmează:
  • Nod rutier Cornetu km 44+895 (Km 39+973.51 SF 2008), conexiune DJ 703M
  • Nod rutier Valeni km 74+228 (Km 69+ 324 SF 2008), conexiune DN 7D (DJ 678A);

De-a lungul traseului, între km 60+021 - km 61+721 (km 55+135 - km 56+835 conform SF 2008), se regăsește Tunelul Poiana cu o lungime de 1,70 km.

Lățimea tunelurilor este proiectată cu o parte carosabilă de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m și trotuare.

Tunelul va fi cu două galerii, câte o galerie pe sens, cu două benzi de 7 metri.

Pentru tunelul Poiana vor fi prevăzute 3 galerii de legătură între sensuri și o galerie ce permite accesul auto.




Lotul de autostradă va trece peste diverse văi și râuri pe nu mai puțin de 48 de poduri, iar peste autostradă de-a lungul ei vor fi construite 6 pasaje.

La Călinești, pe Valea Oltului, va fi realizat și un ecoduct de circa 220 de metri pentru a permite deplasarea animalelor sălbatice pe deasupra autostrăzii.

Traseul autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, lotul 3



Traseul autostrăzii Sibiu - Pitești pe Secțiunea 3 se desfășoară între localitățile Cornetu și Tigveni și este cuprins în urma rekilometrării între km 44+500- km 81+900 (km 39+578.51 - km 76+996.28 conform SF 2008), având o lungime de aprox. 37.40 km.

Traseul acestei secțiuni începe în zona nodului Cornetu, la km 44+500. Nodul rutier Cornetu este un nod rutier tip trompetă simplă și face legătură cu DN 7 prin intermediul lui DJ 703M (Curtea de Argeș -Cornetu).

Traseul autostrăzii între km 45+000 și 52+500 se desfășoară în lungul văii Băiașul fiind poziționată în general pe partea stânga a acestuia.

Pentru a evita «Centrul Renașterea Loviștei », între km 46+652 și 48+475, traseul a fost reproiectat, prin introducerea unei curbe cu rază de 5000 m, curbă ce asigura o viteză de proiectare de 120 km/h.

Între km 48+500 și 50+500 traseul străbate o zona foarte sinuoasă a văii Băiașul, traversând de mai multe ori atât Băiașul cât și DJ 703M prin intermediul unor structuri.

Autostrada ocolește prin sud localitatea Băiașul și prin vest localitatea Pripoare, traversează localitatea Surdoiu, după care se apropie de DN 7D, la sud de localitatea Poiana.

În zona km 60+921 traseul autostrăzii traversează dealul Frăsinet prin intermediul unui tunel cu o lungime de aprox. 1,70 km, evitându-se astfel zona cu alunecări active de pe partea dreapta a văii Poienii.

În continuare traseul se desfășoară la vest de localitatea Sălătrucu, îndreptându-se spre valea Topolog. în zona localității Văleni, traseul autostrăzii intră pe valea Topolog și se desfășoară în lungul acesteia la vest de localitatea Suici, pe partea stânga a lacului Suici.

În zona km 74+230 (Văleni) a fost amplasat un nod rutier tip trompetă simplă care să facă legatura între autostrada și DN 7D. În continuare traseul autostrăzii se desfășoară la vest de localitățile Cepari și Bârsești, în lungul răului Topolog, traversandu-1 de 4 ori (km 74+750, km 75+700, km 77+200, km 79+250). Secțiunea 3 este proiectată cu elemente geometrice corespunzătoare unei viteze de 100-120 km/h prin asigurarea unor raze în plan de min. 700 m.

Platforma standard a autostrăzii:

  • platforma: 26 m
  • partea carosabila (2 cai unidirectionale): 2 x 2 x 3.75 m
  • zona mediana: 3 m
  • benzi de ghidare: 4 x 0.5 m
  • benzi de stationare de urgenta: 2 x 2.5 m
  • acostament: 2 x 0.5 m






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















30213 vizualizari

  • -5 (29 voturi)    
    Nadlac - Sibiu inca nu e gata dupa 10 ani / 13 KM (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 10:24)

    Gryphus [utilizator]

    Intre timp aceleasi guvern face asta:

    „CNAIR se pregătește să anuleze licitația pentru finalizarea Autostrăzii Lugoj-Deva, după ce a lansat respectiva licitație în iulie 2019 și a ținut-o suspendată mai bine de un an din cauza lipsurilor majore din documentația tehnică.


    https://www.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/pro-infrastructura-cnair-vrea-sa-anuleze-licitatia-pentru-finalizarea-autostrazii-lugoj-deva-romania-ar-putea-da-inapoi-toti-banii-ue-1408352
    • +30 (40 voturi)    
      asta pentru ca (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:40)

      justin [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Guvernul pe care il sustii tu, stii tu, ala de-si are presedintele la parnaie, nu a facut nimic din 2017 pana in 2019 cand a suspendat lucrarile. Il mai stii pe Cuc? Da, nimeni nu-l mai stie.
      • -1 (21 voturi)    
        Eu sunt anti PSD din 1989, nu stii ce vb (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:07)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui justin

        mai anti PSD ca mine nu exista cetatean in Romania

        nu am votat niciodata cu PSD ci doar cu PNL

        acum ca te-am lamurit in legatura cu convingerile mele politice iti spun ca nu e acceptabil ca un guvern LIBERAL sau de oricare alta culoare sa nu fie in stare macar sa inceapa lucrarile la cei 13 KM de autostrada lipsa

        nu sa termine lucrarile ci macar sa le inceapa, ei nu sunt in stare nici de atat. PSD e cancerul romaniei asta se stie deci nici nu ma mai refer la ei.

        dar astia de la PNL au resusit dupa 1 an de guvernare doar sa rezilieze un contract semnat in 2019.

        in 2020 il reziliaza, in 2021 probabil semneaza altul si in 2022 se apuca de treaba, ti se pare OK? 13 KM, PE CAMPIE !!!
        • +4 (4 voturi)    
          ok (Duminică, 29 noiembrie 2020, 0:06)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          inteleg ca ai o solutie mai rapida
          Putem sa o stim si noi ?
          • +4 (4 voturi)    
            Cea mai rapida solutie este... (Luni, 30 noiembrie 2020, 8:27)

            OrmenLange [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

            ...Reintroducerea pedepsei cu moartea. Glontul are viteza de 745 de m/s la iesirea de pe teava.
            • +1 (1 vot)    
              glontul (Joi, 3 decembrie 2020, 14:57)

              atc [utilizator] i-a raspuns lui OrmenLange

              ..., adica in mai putin de 800 sec. e la Nadlac si trece granita!
    • +6 (10 voturi)    
      Mafia CNAIR de neatins (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:14)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Sibiu - Brasov trebuia sa fie gata in 2020

      Putea sa fie facut pe fonduri europene, momentan este mort proiectul.


      Se agita acum inainte de campanie, in timp ce ministrul transporturilor omoara oameni cu jeepanul.


      PNL / PSD / PMP nu o sa faca altceva decat sa fure in tara asta.
    • +4 (4 voturi)    
      am (Luni, 30 noiembrie 2020, 20:40)

      andrei1232000 [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      am vazut niste imagini cu autostrazi, viaducte si tuneluri facute de Strabag in Elvetia, Austria si Germania. Este mentionat si costul lucrarilor.
      Poate ar trebui lansate mai multe proiecte in acelasi timp, invitati cativa constructori din Elvetia, Germania, Franta si Austria, date termene, si pusi sa-si aleaga. Atati bani va dam, atunci trebuie sa fie gata. N-au decat sa-si gaseasca asociati in Romania ca doar nu o sa vina cu muncitori din Germania. in maxim 10 ani am avea si autostrazi si cai ferate.
      • +1 (1 vot)    
        mda (Joi, 3 decembrie 2020, 13:47)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui andrei1232000

        nu vin aia din afara ca stiu ca la noi se cer spagi si comisioane, birocatia e mare.. etc

        iti dai seama ca trebuie sa-si faca echipe care sa bata pe la usile ministerelor in functie de cine vine la guvernare...

        pointless....
  • -7 (33 voturi)    
    Povesti vanatoresti... (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 10:32)

    pinguinu [utilizator]

    Nici in 20 ani nu o sa fie gata tronsonul respectiv. E prea dificil si prea scump ptr a se incadra in termenele negociate. Pretul va fi de 3 ori mai mare (cel putin) decat s-a licitat-ofertat initial.... chestia asta o stiu atat firmele ofertante, cat si cei din Ministerul Transporturilor. Dar pe cei din Ministerul Transporturilor nu o sa ii intereseze, ptr ca ei o sa fie schimbati, in timp, o sa fie tot alti si alti "oficiali" la conducerea MT, iar cei care sunt acum, vor sa aiba o lucrare MARE si SERIOASA pe CV, ca sa se poata angaja in alte parti dupa ce le expira mandatul....

    O sa apara tot felul de intarzieri si "pasuiri" ale guvernantilor, doar cu scopul ca unul (companiile) dintre cei care depun oferte, vor putea finaliza lucrarea. Pe principiul "mai bine sa se faca de cineva, decat deloc"! Deci, "hai sa facem proiectul si vedem ce va fi pe parcurs, romanii au nevoie de drumul asta, deci, sa ii <<sugem >> de bani, ca bani o sa fie, au destui, de la Guvern sau de la UE"!!!

    Mark my words! 20 years from now, maybe!
    • +14 (22 voturi)    
      Te rugam frumos (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:45)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui pinguinu

      sa ne spui cum trebuie procedat ca sa iasa bine.
      • +13 (19 voturi)    
        exista o solutie (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 15:39)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        inlocuiesti populatia autohtona cu japonezi sau germani.

        oh.... stai ca este weekend in RO... nu-i un moment tocmai bun sa vorbim despre munca.
      • +1 (11 voturi)    
        Voteaza USR si o sa vezi (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:18)

        voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Drula de la USR a explicat in mod repetat, mura-n gura, cum trebuie procedat nu doar in cazul asta.

        Asociatia PRO Infrastructura la fel.


        Dar PNL si CNAIR nu cum sa inteleaga pentru ca sunt toti angajati pe pile, fara competente si nu nimic in comun cu domeniul.

        Scopul lor esta sa fure cat mai multi bani din fiecare proiect.
        • +1 (1 vot)    
          USR (Joi, 3 decembrie 2020, 15:02)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

          USR sigur nu va fura!. Ba, din contra, va veni si cu bani de-acasa, numai sa salveze odata, Romania, ca de cand se chinuie si ea nu se lasa!
      • +3 (3 voturi)    
        tunel ursi (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:35)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Poate asa?:"Laerdal din Norvegia cu o lungime de 24,5 kilometri. Acesta leagă orașele Lærdal și Aurland din vestul Norvegiei. Costrucția tunelului a fost demarată în anul 1995 și a fost finalizată cinci ani mai târziu, în anul 2000."
  • -8 (26 voturi)    
    doar chinezii pot face asta (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 11:51)

    credinciosul [utilizator]

    in termenele stipulate.
    multi din ceilalrti participa si subcontracteaza sclavilor autohtoni,ca asa e la noi,daca e austriac,e bun,daca e italian,e bun,daca e roman,e o problema,se mai verifica si la DNA si alte talpi !
    daca adunati toate utilajele austriecilor,italienilor si le raportezi la ce lucrari au de executat,ar fi mari surprize,ei ,si cu asta ,tot participa,castiga si subcontracteaza!
    • -2 (22 voturi)    
      mda (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:57)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

      sa mergi tu pe drumuri facute de chinezi.. mai ales ca vorbim de tunele si poduri :DDD

      eu unul n-am incredere decat daca l-ar face la campie pe drum drept.. unde nu are cum sa cada tunelul pe tine sau podul cu totul
      • +2 (12 voturi)    
        mai uita-te si tu la ce construiesc chinezii (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:02)

        credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        cel mai mare baraj si hidrocentrala,si apa nu stie de propaganda
        poduri suspendate,porturi,cale ferata pe permafrost ,cai ferate si trenuri rapide la care ,inafara de vreo 5 tari,ceilalti le-au vazut in poze,aici includ si sua!
        daca acesta lucrare s-ar fi executat in China,2 ani era un termen sa aiba si ei liber de sf andrei,maria,paraschiva si alte sarbatori ale unor facatoare de minuni,dar nu in RO!
        • +4 (4 voturi)    
          pai... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 5:58)

          gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          alea-s facute de ei pentru ei...in China glontu' cu care te executa, daca e cazu', familia ti-l plateste...
        • 0 (0 voturi)    
          mda (Joi, 3 decembrie 2020, 13:43)

          SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

          aha... crede tu in propaganda chineza si ruseasca... :DDD
      • 0 (16 voturi)    
        chinezii (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:16)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Adica, eu daca am mers pe autostrazi( suspendate) in China, sa-nteleg ca a avut grija Budha de mine ca m-am intors sanatos acasa?
        • 0 (6 voturi)    
          cam da (Duminică, 29 noiembrie 2020, 0:07)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui atc

          citeste si cazurile cand pica
          • +1 (5 voturi)    
            autostrazi China (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:38)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui Adrian_1234

            Te rog ajuta-ma cu cateva cazuri, ca nu stiu unde sa caut.
            • 0 (2 voturi)    
              mda (Joi, 3 decembrie 2020, 13:44)

              SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui atc

              www.google.cn

              ohh wait, la ei toate informatiile sunt cenzurate :DDDDDD
              • 0 (0 voturi)    
                autostrazi China (Joi, 3 decembrie 2020, 15:08)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

                Cenzura, cenzura, da' eu m-am adresat unor initiati, care stiu ei cum cad autostrazile in China, ca mustele la flit.
                • 0 (0 voturi)    
                  mda (Joi, 3 decembrie 2020, 17:04)

                  SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui atc

                  give it time...

                  ai vazut autostrazi facute de hitler acu 70 ani ? sau la americani ?

                  chinezii abea le-au legat intre ele.. ai rabdare :DD
                  • 0 (0 voturi)    
                    autostrada (Joi, 3 decembrie 2020, 19:39)

                    atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

                    1. Pe unele da, pe altele ba.
                    2. Ce-am auzit e ca s-ar fi prabusit Hitler, nu autostrazile facute in timpul lui.
                    3. Am rabdare. Te rog sa ma anunti cand va fi cazul; sunt cu ochii pe H.N.
    • +2 (14 voturi)    
      Fara chinezi ! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 19:56)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

      Si fara turci !
    • +3 (5 voturi)    
      pai... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 6:07)

      gab0iu [utilizator] i-a raspuns lui credinciosul

      chiar nu mai avem specialisti in Romania sa proiecteze si sa execute drumuri, poduri, viaducte, tuneluri, si ce mai trebuie la infrastructura...se rasuceste bietul Saligny in mormant...
      • +1 (1 vot)    
        mda (Joi, 3 decembrie 2020, 13:45)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui gab0iu

        in romania nu..

        aia buni au plecat pe afara.. ii vedem cand fac astia de la protv reportaje de 1 decembrie in fiecare an..

        si ne mandrim cu ei, ca sunt prin afara, mari oameni si mari specialisti :DDDDD
  • +5 (21 voturi)    
    mda (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 13:49)

    SoulSearcher [utilizator]

    cum dreq sa lasi o autostrada de importanta nationala pe mana chinezilor, turcilor dar si a broscarilor de la pizza margerita, aktor si astaldi, care si-au dovedit incapacitatea de a duce la bun sfarsit un contract la noi in tara ??

    fereasca-ne dumnezeu.. am 35 ani, si nici daca mai traiesc in 50, nu mai apuc sa vad/aud despre autostrazi peste carpati prin romania...
    • +2 (2 voturi)    
      autostrada (Duminică, 29 noiembrie 2020, 9:41)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Da' ce ne-mpiedica, oare,s-o facem noi, "romanii verzi"?
      • +1 (1 vot)    
        mda (Joi, 3 decembrie 2020, 13:45)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui atc

        cu cine ?? ca aia buni sunt pe afara... noi am ramas cu pleava, doreii care nu stiu meserie, si politrucii care sunt si mai rai decat doreii
        • 0 (0 voturi)    
          autostrada (Joi, 3 decembrie 2020, 15:12)

          atc [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Pai: chinezi, turci, broscari, greci, romani - NU !? Totusi, hotaraste-te ca epuizam mapamondul.
  • +7 (11 voturi)    
    bătălia așa de mare (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 16:42)

    oldman_boy [utilizator]

    conduce sigur la contestații după contestații, așa că următorii ani de zile nu se va clinti măcar o piatră pe acest lot. Trăim în România, nu-i așa?
  • +5 (7 voturi)    
    DN7D lărgit și asfaltat URGENT (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 16:48)

    nick24 [utilizator]

    DN7D va avea același rol ca DN68A , dacă nu va fi circulabil, loturile 1,2 și 5 vor fi segmente muzeu.
    • +5 (7 voturi)    
      mai degraba la final (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:25)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      N-o sa se abata nimeni pe 7D, ca sa lungeasca drumul, in afara de localnici, iar ca sa faci din 7D drum pe care sa scoti medii de 80-90kmh ar trebui reproiectat de la zero, cu doua benzi pe sens, ceea ce ma indoiesc ca se va intampla. Personal ma bucur ca actualul traseu al autostrazii ocoleste parcul national cozia.
      • +4 (4 voturi)    
        DN7D (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:47)

        nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Este asfaltat vreo 50%!
        Va fi folosit ca drum tehnologic pt realizarea autostrăzii, apoi ca variantă în caz de blocare a autostrăzii ( accidente, alunecări de teren, reparații capitale), dar CEL MAI IMPORTANT , va fi legătura între loturile 1, 2 și 5, care vor fi gata mult înaintea loturilor 3 și 4. Altfel vom avea loturi MUZEU.
        E un drum de munte, nu va fi pe 4 benzi și nici cu 80-90km/h.
        Să nu uităm că e un drum național, nu comunal, nu județean.
  • +4 (18 voturi)    
    80000 (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 17:30)

    irys [utilizator]

    În China s-au făcut peste 80 mii km de autostrăzi, pe terenuri accidentate - inclusiv zone montane și platouri, aride-deșertice, inundabile-inclusiv lacuri artificiale ș.a. .
    86.000 km de autostrăzi și drumuri expres au presupus construirea unui nr. foarte mare de poduri, viaducte, tuneluri, multe din acestea în topul mondial al realizărilor în domeniu.
    Cu toată politichia noastră superstrategistă (sau struțistă ?) , poate că n-ar fi rău ca cei din țara cu uriașe investiții în infrastructură să arate ce știu și ce pot, mai ales că Renault s-ar putea să-și piardă răbdarea...
    Argumentul principal pt o lucrare corespunzător făcută, cu respectarea termenului și prețului ar trebui să fie , pe lângă cost, ce și cât ai făcut înainte: de dificultate asemănătoare, cost comparabil , respectarea termenelor, durabilitate.
    • -5 (17 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 17:51)

      [anonim] i-a raspuns lui irys

    • +6 (8 voturi)    
      Ce patesc cei care intarzie contractele in China ? (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 17:54)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui irys

      Eu nu stiu, dar cred ca e ceva nasol... De-aia trag ca apucatii sa faca dupa cum zice tov. Xi.
    • 0 (12 voturi)    
      China (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 21:23)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui irys

      Vai de mine? Da' pe mamuca iEuropa ati intrebat-o ce parere are de o asa blasfemie? Da pe tatucu' Sam?
      Reveniti-va, ca doar nu sunteti in tara dumneavoastra sa facet ce vreti!
  • -4 (6 voturi)    
    votul ,,democratic” (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 17:39)

    irys [utilizator]

    La multe comentarii nu se poate vota, lipsind butoanele de +/ - /. Nu-i mare lucru, pt. că și voturile date (unde s-a putut...într-un timp) dispar din ,,evidență”, lucru vizibil la cei cu ,,0” dar care aveau anterior minusuri. În concluzie: nu-i mare lucru...votul.
  • +18 (18 voturi)    
    Sper ca pe Aktor si pe Pizzaroti (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 18:30)

    kokos [utilizator]

    le excludeti din start pentru ca n-au fost in stare sa faca 20 km fiecare din autostrada Sebes-Turda in nici in 6 ani fata de 3 ani cat era termenul.
  • 0 (8 voturi)    
    ! (Sâmbătă, 28 noiembrie 2020, 22:09)

    tudorr [utilizator]

    MOLDOVA iar e pe ZERO kilometri! Bine baieti! Nu uitati sa votati USL forever!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by