VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Imagini din dronă cu tronsonul unde românii de la UMB lucrează în forță. „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Duminică, 29 noiembrie 2020, 16:29 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


DX12 Craiova - Pitesti - lotul 2 - noiembrie 2020
Foto: Captura YouTube
Lucrările la Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești avansează în ritm susținut, în special pe Tronsonul 2 de circa 40 de km pe care lucrează asocierea românească de companii condusă de UMB. Progresul fizic este unde la circa 63%, anunță Asociația Construim România care a publicat un video din dronă cu întreg tronsonul. Premierul Orba, în vizită pe șantier, deja vorbește de o finalizare înainte de termen: „Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt. Podul peste Olt, care este spectaculos, este în faza de tablier metalic”.

„Antreprenorul, UMB (SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade), a ajuns la un progres fizic execuție de 67% și cel financiar de 32% pe cei aproape 40 de km de drum expres”, informează Asociația Construim România care publică un video realizat din dronă cu întreg Tronsonul 2 care începe dinaintea de Balș și se termină după Slatina.

---

Constructorul are propria fabrică de grinzi în șantier: Din 869 de grinzi necesare, a produs deja 437


CNAIR a publicat la rândul său o serie de date și cifre legate de construcția Tronsonului 2, precum și imagini cu fabrica de grinzi a constructorului UMB ce se regăsește în șantier.

„Pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:

- peste 20.000 metri³ de beton,
- peste 3.200 tone oțel beton,
- lungimi între 12 - 40 metri,
- înălțimi între 60 - 200 centimetri,
- peste 1.800.000 metri de toron.
Lungimea totală a acestor grinzi depășește 32.000 metri.

Grizile sunt realizare în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în șantier. Până acum au fost realizate 437 de grinzi.”


Orban: „Sunt optimist că lucrările se vor termina înainte de termenul prevăzut în contract”

Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, după ce a efectuat o vizită de verificare a lucrărilor pe șantierul Drumului Expres Craiova - Pitești, tronsonul 2, că în curând se va putea turna asfalt pe 70% din această secțiune, ce ar putea fi finalizat înainte de termenul prevăzut în contract.

„Firma domnului Umbrărescu (constructorul - n.r.) nu mă surprinde, întrucât am mai fost pe Centura Bacăului şi şi acolo am fost impresionat de lucrările extraordinare şi cred că va fi dată în circulație cât de curând. Şi aici, lucrările se derulează într-un ritm extrem de susținut. Deja pe 70 la sută se va ajunge în situația de a se putea turna asfalt. Podul peste Olt, care este spectaculos, este în faza de tablier metalic. Lucrurile evoluează foarte bine, sunt optimist că lucrările se vor termina înainte de termenul prevăzut în contract", a spus Orban.

---

Tronsonul 2: Balș - Slatina

Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
Termen de finalizare: Q4 2021

--

Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar doar Tronsoanele 1 și 2 au fost până acum contractate. Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie - UMB. Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru unul dintre tronsoane instanța de judecată a decis recent revizuirea deciziei CNAIR.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















24901 vizualizari

  • +19 (29 voturi)    
    XZXZXZX (Duminică, 29 noiembrie 2020, 17:06)

    solar [utilizator]

    O demonstrație clară că firmele românești pot face mai reoede o autostradă decît străinezii !! Iar ce spun , NU ESTE POLITIZARE !!
    • +6 (12 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:41)

      [anonim] i-a raspuns lui solar

      • +3 (5 voturi)    
        Podul de peste Olt nu e în faza de tablier! (Luni, 30 noiembrie 2020, 2:03)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui

        La Olt este mult de lucru. Pana la terminarea podului, cu toate anexele sale, mai trec doi ani.
  • -39 (49 voturi)    
    Bani de autostrăzi sunt (Duminică, 29 noiembrie 2020, 17:44)

    galeo [utilizator]

    In timp ce multii șomeri primesc până în 1000 lei indemnizație de șomaj.
    Asta in timp ce Germania, Franța UK dirijează banii către populație, plătind 2500 euro fiecărui cetățean afectat de criza.
    Noi spargem banii pe autostrăzi și înarmare. Grecia scrie pe noi, și Grecia a spart banii, din datorii, pe înzestrarea armatei și infrastructura.
    • +41 (47 voturi)    
      mare ti-e gradina maicii domnului (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:13)

      s@s@s [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      asta e una din cele mai mari ineptii pe care le-am citit. hai sa dam bani la someri in loc sa facem investitii. investitiile creeaza locuri de munca, bolovane, pune osu' la treaba nu la intins mana. cat priveste utilitatea autostrazilor, e simplu: nu ai infrastructura, nu te poti dezvolta.
      • -25 (33 voturi)    
        Ești pe lângă total (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:31)

        galeo [utilizator] i-a raspuns lui s@s@s

        Autostrazile nu aduc neapărat investitori sau locuri de munca.
        Uite Grecia, Cipru, Italia, Spania, au băgat bani in infrastructura și au rămas cu datoriile exorbitante și cele mai mari rate a somajului din UE.
        Romania nu atrage investitori nu din cauza lipsei de autostrăzi, ci din cauza mentalității că ale tale, de golan agresiv ce crede că le știe pe toate. Occidentalii nu și-ar risca banii in asemenea fundatura a Europei plin de maimuțe primitive date jos din copac, așa că tine
        • -3 (27 voturi)    
          Lasă că va scoatem figurile din cap (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:34)

          galeo [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          Peste o săptămână, mai e puțin, va vor ieși impresiile din cap.
          • +2 (10 voturi)    
            dezvolta putin ideea... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:08)

            festina [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Ce ai vrut sa spui? Ca vine din nou PSD si ne scoate figurile din cap, astora care vrem infrastructura si dezvoltare?

            Pai nu mai bine ne da noua PSD bani sa stam acasa, ca sa poate fura ei in liniste? Ca doar nu dau de la ei, dau de la noi si de la generatiile viitoare...

            Iar cu 2500 eur bani din elicopter visezi umed.
            Verisoara-mea traieste in Franta de 30 ani si mi-a spus ca acolo cei ce si-au pierdut locul de munca traiesc din somaj partial in cuantum de 75% din ultimul salariu, dar nu mai mult de 1600 eur/luna. Adica daca ai "smic-ul" ( salariu minim de la ei ,care este 1286 Eur/luna) primesti 964 Eur. Si nu il primesc toti.Lucratorii indeoendenti,micii comercianti,profesiunile liberale care nu cotizeaza la Assedic (Casa lor de ajutor social/somaj) nu primesc nimic.

            Asa se intampla cand iti iei informatiile de la Radio Zu sau Taraf TV...
          • +3 (9 voturi)    
            Lol (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:23)

            mitg [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Tu esti tot diliul ala de comenteaza si pe forumuri?
          • +2 (6 voturi)    
            au iesit Martorii Lui Dancila la comentat (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:46)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

            Mai Galeao, la voi agresivitatea e depasita doar de prostie.
            Ai uitat cum mancai acelasi rahat acum un an la prezidentiale? Sau cum il vedeai pe Dragnea presedinte in primavara lui 2019?
        • 0 (14 voturi)    
          Autostrada bucuresti-constanta (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:38)

          mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          e gata de mai bine de 10 ani iar dobrogea ramane la fel de saraca ca inainte de a avea autostrada. Autostrada nu-ti garanteaza nimic - pe cap de locuitor grecia si portugalia, unele dintre cele mai sarace tari din ue, au mai multe autostrazi ca germania.
          • +7 (11 voturi)    
            mai jos (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:56)

            festina [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

            link-ul cu informatia diametral opusa fata de afirmatia Dvs:
            https://www.zf.ro/eveniment/proba-ca-infrastructura-contribuie-decisiv-la-cresterea-economica-de-la-deschiderea-autostrazii-incoace-pib-ul-constantei-a-crescut-cu-o-viteza-dubla-fata-de-restul-economiei-16183587
        • +4 (10 voturi)    
          cine e (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:14)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui galeo

          "golan agresiv" sau maimuta primitiva"?
          Din postari nu prea reiese ca s@s@s...
          Iar argumentele lui sunt de bun-simt.
          • -4 (6 voturi)    
            Un individ care jigneste (Luni, 30 noiembrie 2020, 7:59)

            galeo [utilizator] i-a raspuns lui festina

            Și nu accepta alte păreri,crezând că deține adevărul absolut, e la nivelul unei maimuțe primitive
            • +2 (2 voturi)    
              Un individ care sustinea acum un an (Luni, 30 noiembrie 2020, 15:25)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

              Ca Dancila poate si trebuie sa fie presedintele Romaniei cum poate fi numit?
  • -5 (11 voturi)    
    Orice e posibil (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:41)

    Conrad_QS [utilizator]

    Chiar si turnatul de asfalt pe zapada. Dupa care se vor plange ca a fost vremea impotriva lor. Am ajuns ca la toti astia asa zis politicieni care apar la tv sa imi provoace emticonul ala verde de greata.
  • -12 (16 voturi)    
    Si... dupa alegeri... (Duminică, 29 noiembrie 2020, 18:44)

    gugurila [utilizator]

    Crede cineva ca mai toarna penelistii macar un metru de asfalt?

    Eu nu.
  • +9 (19 voturi)    
    voi va dati seama (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:00)

    hcoanda [utilizator]

    ca psd a facut urmatorii km de autostrazi in plina crestere economica:

    2017 2018 2019

    18 56 43


    Iar pnl in plina pandemie, in 2020 a facut mai multi km decat psd in 2017,2018,2019:

    Biharia Bors 5
    Chetani Iernut 18
    Sebes Alba Iulia 17
    Rasnov Cristian 7
    Centura Bacau 16
    Total 63km

    In 2021 se vor finaliza un nr de km dublu.
    Se va circula neintrerupt pe:

    Sebes Cluj
    Craiova Slatina
    Tg Mures Cluj
    • +1 (9 voturi)    
      Strict tehnic vorbind, a taiat mai multe panglici (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:10)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      PNL a taiat mai multe panglici, e adevarat. Da' daca tot te lauzi cu munca altora, spune-mi si mie, "Centura Bacau 16" e autostrada? Daca da, de cand?
      • 0 (8 voturi)    
        Da (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:53)

        Marge [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        centura Bacaului are 32 km din care 16 km sunt la profil de autostrada. Acestia vor fi gata in decembrie 2020 adica mai devrme cu 1 an decat era planificat.
        • 0 (6 voturi)    
          deci nu e autostrada si nu e gata... (Luni, 30 noiembrie 2020, 2:27)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Marge

          deci nu e autostrada si nu e gata... ca ala cu Volga castigata la Radio Erevan: "NU, nu este vorba despre o masina ci despre o bicicleta si NU, nua ati castigat-o ci vi s-a furat de pe scara blocului"

          In rest, e bine!
          • +1 (1 vot)    
            Ba e autostrada si e gata (Marţi, 1 decembrie 2020, 13:06)

            Marge [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Acea bucata de 16 km e parte din A7 (Ploiesti -Pascani) si uite ca se taie maine panglica pe ea... si mai urmeaza o panglica pe 3 dec...
            Hai sa ne informam din surse credibile nu de la Radio Erevan caci look-ul tau nou nu mai pacaleste pe nimeni...
      • -1 (3 voturi)    
        stai linistit... (Luni, 30 noiembrie 2020, 3:29)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        la centura Bacau lucreaza tot astia de la UMB care termina mereu lucrarile inainte de termen, deci totu-i ok.
      • +2 (4 voturi)    
        Nu-i adevarat! (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:42)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Doar 23 km.Pentru restul de 40 n-au gasit inca pamblica!
    • -7 (11 voturi)    
      In timp ce romanii concediați fac foamea (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:26)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      Asta da politica de dreapta
      • +1 (7 voturi)    
        pai si ce ai vrea... (Luni, 30 noiembrie 2020, 3:30)

        Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        asta este situatia. sau tu ai impresia ca numai in Romania e problema asta? sa plateasca chinezii compensatii.
    • +4 (6 voturi)    
      mai usor (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:18)

      Manodragon [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      Mai usor cu Tg Mures - Cluj. Pe Straco scrie reziliere. Si nici Sebes - Cluj nu-i sigur. Nu zic ca e vina guvernului ci mai degraba firme de rxxxt care nu pot/vor sa lucreze
    • +3 (7 voturi)    
      autostrada (Duminică, 29 noiembrie 2020, 20:49)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui hcoanda

      Hai sa ne limitam la ce au finalizat. Pana acum, in 2020, guvernul PNL = 23 km. Sa avem rabdare pana in preziua alegerilor pentru restul de 40 km.
      Cat despre anul viitor ( cca. 102 km.), Doamne'ajuta!
  • +8 (12 voturi)    
    . (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:19)

    Mihai_P1 [utilizator]

    PSD nu a vrut sa faca autostrazi. Ei nu aveau nevoie de asa ceva, alegatorul PSD vrea sa vada bani, nu dezvoltare.
    • 0 (2 voturi)    
      impotriva minciunii (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:49)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

      Pai tocmai ce ti-a spus un votant PNL cati a facut PSD in ultimii 3 ani (117 km) . Timp in care au crescut si salariile si pensiile. Cine n-a vrut?
  • -2 (12 voturi)    
    Ce propaganda ieftina (Duminică, 29 noiembrie 2020, 19:36)

    mihaipricop [utilizator]

    peneleaua a facut intr-un an 23 de km de autostrada, cei mai putini din ultimii 4 ani.
    • +1 (7 voturi)    
      io zic (Duminică, 29 noiembrie 2020, 22:57)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      ca lupta asta ca cine a inaugurat cei mai multi km de autostrada n-are relevanta. Ca oricum un santier dureaza in general mai multi ani si de cele mai multe ori santierele incepute de unii erau inaugurate cu fast de altii.

      Aici e vroba de viziune: dai banii pe ajutoare sociale sau pt dezvoltare? Ca la cat de saraci suntem (sau mai bine zis la cat de putin colectam impozite ca procent din PIB), nu se pot face amandoua simultan.

      A da toti banii din buget pe ajutoare,salarii si pensii inseamna sa condamni un popor la sub-dezvoltare.
      Nu ma omor eu dupa PNL neaparat, dar nu pot sa nu constat ca in 2020 s-au lansat mai multe proiecte de infrastructura decat in ultimii 5 ani la un loc. Si se pare ca si CNAIR-ul se misca mai profesionist.
      Asa ca Doamne-ajuta!
      • 0 (2 voturi)    
        bani (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:54)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui festina

        "Aici e vroba de viziune: dai banii pe ajutoare sociale sau pt dezvoltare? Ca la cat de saraci suntem (sau mai bine zis la cat de putin colectam impozite ca procent din PIB), nu se pot face amandoua simultan."
        1. Ba se poate
        2. Raspunsul vi l-ati dat singur: colectare ( plus o crestere a PIB-ului). Nu de aia votam guverne? Doar ca sa ne spuna ca nu pot? Da altii ( gen Bulgaria) de ce pot? Nu cumva e vorba de incompetenta guvernantilor?
        • +2 (4 voturi)    
          aveti dreptate (Luni, 30 noiembrie 2020, 11:34)

          festina [utilizator] i-a raspuns lui atc

          cand va referiti la incompetenta guvernantilor.
          Dar...
          Repet ca nu se pot face simultan:
          Noi avem o colectare de taxe si impozite de 27% din PIB. Media europeana este de 40%.

          Proasta colectare la noi vine majoritar din evaziunea pe TVA (cca 4% din PIB). Si daca am colecta 100% din TVA (imposibil peste tot in lume) am ajunge la o colectare de 31% din PIB. Tot extrem de putin fata de media UE. La noi se aplica zicala "vrem sa fim impozitati ca americanii (28% din PIB , impozite mici dar fara asigurare medicala generalizata si fara ajutoare sociale), dar sa avem stat asistential ca europenii (40% din PIB, impozite mari dar asistenta sociala generoasa)".
          Nu se poate!

          Pentru ca romanii vor taxe mici dar ajutoare mari (sa gaseasca statul o solutie,chiar Dvs spuneti, "ca de-aia ii votam"), statul nu face decat sa se imprumute si sa greveze generatiile viitoare.

          De fapt problema vine din insuficienta educatie financiara a romanilor, incapabili sa inteleaga ca nu poti trai mai bine decat produci (ca familie si ca stat).
          De aia la noi se voteaza populistii, care promit marea cu sarea stiind ca lumea nu intelege.

          TOATE tarile din lume care au reusit sa iasa din subdezvoltare in ultimii 50 ani, si nu sunt multe (Coreea de Sud, Taiwan, China, Israel, Irlanda) au facut-o prin acumulare initiala de capital primar. Ceea ce tradus pe limba tuturor : prioritate investitiilor in dauna consumului.
          Si in paralel, focus pe educatie, sa poti avea cetateni "competitivi".

          Cat despre Bulgaria, noroc cu ei, ca am scapat de sintagma "cel mai sarac stat al UE". La ei salariul minim brut este de 312 Eur, la noi 466 Eur
          • 0 (0 voturi)    
            aveti dreptate (Luni, 30 noiembrie 2020, 12:41)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui festina

            ...si dvs. Numai ca eu ma refeream la ce NU fac guvernele/parlamentele ( si cred eu ca ar trebui):
            - sa stimuleze prin masuri de incurajare a investitorilor cresterea PIB
            - sa reduca prin masuri legislative evaziunea mascata/ transferul de profit afara, practicate de marile corporatii transnationale / banci.
            - sa creasca gradul de incasare a taxelor ( alea existente) fara parti-pris-uri politice
            / coruptie la varful administratiei.

            In ce priveste Bulgaria, ma refeream doar la gradul de colectare la buget: Ro.: 26,8 ( ultima); Bulg.:30,3, Lit.: 30,4, samd.

            Va citez:"TOATE tarile din lume care au reusit sa iasa din subdezvoltare in ultimii 50 ani, si nu sunt multe (Coreea de Sud, Taiwan, China, Israel, Irlanda) au facut-o prin acumulare initiala de capital primar. Ceea ce tradus pe limba tuturor : prioritate investitiilor in dauna consumului". Cu totul de acord, numai ca primele 3 ( cu sacrificii pentru peste 1,5 mld. locuitori) au facut-o in regimuri dictatoriale , de stanga/dreapta. E greu ca in Romania, dupa curbele de sacrificiu facute in timpul N.C. taman pentru o industrializare agresiva, sa se mai ceara poporului, iarasi, o amanare a unui trai decent, pentru un viitor mai bun. Poate "da", dar in conditii de incredere in guvernanti.
            Va multumesc pentru calitatea argumentelor, indiferent pe ce pozitie ne situam
    • -1 (5 voturi)    
      n-auzi bah ca 63? (Luni, 30 noiembrie 2020, 3:32)

      Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui mihaipricop

      tocmai ce ti-a calculat un user mai devreme. PSD in plina ascensiune a reusit sa faca niste poteci. Au avut la dispozitie aproape 8 ani (2 runde de mandat in parlament).
      • 0 (2 voturi)    
        63 dupa postacii pnl (Luni, 30 noiembrie 2020, 7:11)

        mihaipricop [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        in realitate pnl au facut intr-un an 23 de km de autostrada, cel mai putin din ultimii 4 ani.
      • +2 (2 voturi)    
        impotriva minciunii (Luni, 30 noiembrie 2020, 10:06)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

        1. 63 ?! Depinde ce aduni: doar p'alea inaugurate sau si posibilele.
        2. De ce 117 km. PSD or fi poteci si doar cele ( inca ) 23km PNL or fi autostrazi?
        - In ultimii 8 ani( 2 mandate) PSD a INAUGURAT taman 438 km ( din total 737 km Romania /16 ani

        N-o fi numai o propaganda de doi bani ce scrii tu?
  • +1 (3 voturi)    
    ce chestie... (Luni, 30 noiembrie 2020, 3:27)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    companiile astea sunt din zona Moldovei, dar Moldova vax autostrazi :)))
  • +2 (4 voturi)    
    UMB (Luni, 30 noiembrie 2020, 9:39)

    Mirobo [utilizator]

    super firma.
    A predat lucrari si inainte de termenele agreate iar dpdv calitativ sunt ok.
    Si mai e si romaneasca firma!


Abonare la comentarii cu RSS



de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului





de zile de la initierea proiectului




Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by