Tronsonul este construit de firma românească Alpenside pentru circa 25 de milioane de euro și include 6,3 km de autostradă și 3,5 km de drum de legătură cu câte două benzi pe sens.
Proiectul fost contractat încă din octombrie 2017, dar abia din luna mai 2019 se lucrează în teren, atunci fiind eliberată și autorizația de construire.
Bucata de autostradă Râșnov - Cristian este de fapt ultimul segment / lot al autostrăzii Comarnic - Brașov, o autostradă care bate pasul pe loc pe zonele dificile de pe Valea Prahovei de peste 12 ani.
„Ciotul” de autostradă, inclusiv drumul de legătură, începe și se termină în DN73 cu câte un sens giratoriu în fiecare capăt.
Cum arăta autostrada în urmă cu două săptămâni (video 1) și în urmă cu o lună (video 2):

---
Autostrada A3 Râșnov - Cristian
Lungime: 6.3 km autostradă + 3.56 km drum de legătură
Valoare: 118.02 MIL. LEI FARA TVA (78% din estimarea de la licitație)
Constructor: ASOCIEREA SC ALPENSIDE SRL - SC SPECIALIST CONSULTING SRL (IN INSOLVENTA)
Contractat: octombrie 2017 (licitație lansată din iulie 2015)
Început lucrare: mai 2019
Termen de finalizare (contractual): mai 2021
*Stadiu fizic (noiembrie 2020): 70%
*Stadiu financiar (noiembrie 2020): 79,89%
Merg mai departe cu rationamentul: E mai bine ca fiecare sector al autostrazii sa fie licitat separat, cu posibilitatea de a fi contractat de o alta firma, decat sa licitam intreaga autostrada unei singure firme. In felul asta, daca un sector merge mai greu din diferite motive (firma neserioasa, lipsa autorizatiilor, etc), toate celelalte sectoare merg inainte in mod independent. Unde e greseala de logica? Ba mai mult decat atat, e foarte greu sa gasim dintrodata bani la buget pentru o autostrada de 1000 de km, insa e mult mai usor de gasit periodic sume mai mici pentru cateva sectoare. Unde e greseala de rationament?
In concluzie, deocamdata s-a inaugurat un sector, fie el si de putin km. E rau ca s-a inaugurat? Trebuia tinut inchis pana era gata toata autostrada???
https://economie.hotnews.ro/stiri-companii-14501424-dan-sova-despre-autostrada-comarnic-mut-cortul-acolo-tot-termin.htm
mai bine il inchideau in cort la Comarnic, si statea asa pana se termina autostrada.
De Ludovic III &co?
Țara geme de cioturi absolut nefunctionale!
Aici e prostie adevarata.
Nu s-a clintit nimic din Comarnic -Brasov!
S-a vorbit de un drum Câmpina -Săcele!
Cred ca era mai usor de facut in max 1 sau 2 ani. Si poate era gata la vara!
Poate doar pentru camioane!
Si Valea Prahovei era fluida!
Vor mai trece 10 ani pana se mai face un ciot Sinaia-Bușteni si va fi cam la fel!
SI acest ciot Rasnov - Cristian e nefunctional ca nu poți ajunge repede spre Codlea- Sibiu pentru nu stiu pe unde se iese din ciot.
Cred ca se ocolește foarte mult.
Decat sa ne mandrim ca inauguram cioturi mai bine făceam drumuri bune intre Codlea si Rasnov pe acest ciot apoi se făcea bun si DN 73A Rasnov -Predeal si traficul era cat de cat fluid.
Dar Ministerul si CNDAIR gem de incompetență!
Eventual Clujul sau Sibiul pentru ca este plin bucurestiul de functionari Clujeni.
2.treceau cu ciotul asta prin fata aeroportului din Ghimbav.
...asa, vax albina...
Ca sa inteleg, tu ai fi preferat ca acest "ciot" sa ramana inchis traficului, doar pentru ca legaturile sale spre nord si spre sud nu sunt inca gata?? De undeva trebuie sa incepi. S-a intamplat sa se inceapa cu acest punct. Nu cred ca ar fi schimbat cu mult lucrurile daca se incepea cu alt sector.
Intre timp noi putem sa ne bucuram acum de sarbatori de coada de la Comarnic, de cea de la Busteni/Predeal, de frumusetea vaii Prahova in toata splendoarea ei.
Sarbatori fericite pe valea prahovei de la Guvernul Romaniei.
Ministerul Transporturilor este cu ochii pe voi, platiti-va rovinieta!
În orice tara normala asta nu e știre. Este o bătaie de jos sa avem inaugurări pt coturi de 5-10-50km de autostrada. Rușine!
Gestionarul României în ultimii 30 de ani (fie că a fost oficial la putere, fie că a condus în realitate chiar fiind "în opoziție") este gruparea intitulată psd (cu litere mici).