Varianta de ocolire Mihăilești are în sfârșit un nou constructor: 12 luni pentru finalizarea lucrărilor pe cei 3,2 km de centură

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:35 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Centura de ocolire Mihailesti
Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Varianta de Ocolire Mihăilești (pe DN6), un drum cu câte două benzi pe sens, lung de circa 3,2 km, pe care Compania de Drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011, are un nou constructor: Viarom Construct, contract semnat miercuri pe circa 37 milioane de lei și cu un termen de execuție de 12 luni.

„Miercuri, 23.12.2020, CNAIR a semnat contractul având ca obiect “Construcția Variantei de Ocolire Mihăilești - Finalizare lucrări”, cu ofertantul declarat câștigător S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L”, transmite CNAIR.

Valoarea contractului este de 36.862.651,20 lei fără TVA.

Traseul are o lungime de 3,18 km, iar durata contractului este de 72 de luni, din care: 12 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

Construcția variantei de ocolire va cuprinde următoarele lucrări:

- Realizarea propriu-zisă a variantei de ocolire și modernizarea străzii Potcoavei;
- Amenajarea intersecțiilor existente în cadrul proiectului;
- Executarea de intersecții la nivel prin racordare simplă cu arc de cerc;
- Realizare rețea de iluminat public;
- Lucrări de siguranța circulației.





Proiect de 3,2 km demarat din 2011, cu două contracte semnate și reziliate până acum...

În 2011 CNADNR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras pentru drumul de 3,18 km cu două benzi pe sens și cu separator de trafic. Numai că șantierul nu a demarat deloc, iar spaniolii au abandonat în doar câteva luni proiectul.

Ulterior, abia în 2016 Compania de Drumuri a reușit să contracteze lucrarea cu alți spanioli - Copisa Constructora Pirenaica SA.

Nici această dată nu a fost cu noroc, iar lucrarea care trebuia să dureze un an s-a împotmolit, iar spaniolii au reușit în 2 ani să execute doar un sfert din ce aveau de facut.

„Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slaba a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)", susținea Asociatia Pro Infrastructura la un moment dat.

În 2019 Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a relansat licitația de execuție în 2020.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11070 vizualizari

  • -5 (9 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:41)

    [anonim]

    • +5 (5 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 23 decembrie 2020, 15:57)

      [anonim] i-a raspuns lui

  • +2 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:10)

    [anonim]

    • -1 (1 vot)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 23 decembrie 2020, 16:48)

      [anonim] i-a raspuns lui

      • 0 (0 voturi)    
        Știu,o făcea-i d-ta gratis. (Joi, 24 decembrie 2020, 17:18)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui

        Danu acordai garanție,așa că o fac alții.
  • 0 (0 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 24 decembrie 2020, 17:55)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by