Varianta de Ocolire Mihăilești (pe DN6), un drum cu câte două benzi pe sens, lung de circa 3,2 km, pe care Compania de Drumuri se chinuie să-l facă încă din 2011, are un nou constructor: Viarom Construct, contract semnat miercuri pe circa 37 milioane de lei și cu un termen de execuție de 12 luni.

Centura de ocolire MihailestiFoto: Asociatia Pro Infrastructura

„Miercuri, 23.12.2020, CNAIR a semnat contractul având ca obiect “Construcția Variantei de Ocolire Mihăilești - Finalizare lucrări”, cu ofertantul declarat câștigător S.C. VIAROM CONSTRUCT S.R.L”, transmite CNAIR.

Valoarea contractului este de 36.862.651,20 lei fără TVA.

Traseul are o lungime de 3,18 km, iar durata contractului este de 72 de luni, din care: 12 luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioadă de garanție a lucrărilor.

Construcția variantei de ocolire va cuprinde următoarele lucrări:

- Realizarea propriu-zisă a variantei de ocolire și modernizarea străzii Potcoavei;

- Amenajarea intersecțiilor existente în cadrul proiectului;

- Executarea de intersecții la nivel prin racordare simplă cu arc de cerc;

- Realizare rețea de iluminat public;

- Lucrări de siguranța circulației.

Proiect de 3,2 km demarat din 2011, cu două contracte semnate și reziliate până acum...

În 2011 CNADNR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras pentru drumul de 3,18 km cu două benzi pe sens și cu separator de trafic. Numai că șantierul nu a demarat deloc, iar spaniolii au abandonat în doar câteva luni proiectul.

Ulterior, abia în 2016 Compania de Drumuri a reușit să contracteze lucrarea cu alți spanioli - Copisa Constructora Pirenaica SA.

Nici această dată nu a fost cu noroc, iar lucrarea care trebuia să dureze un an s-a împotmolit, iar spaniolii au reușit în 2 ani să execute doar un sfert din ce aveau de facut.

„Proiectul s-a înțepenit în birocrație (relocări de utilități, exproprieri, canale evacuare ape pluviale) și mobilizarea slaba a constructorului, care au generat dispute surde între CNAIR și antreprenor (lucrări necertificate și neplătite, pasarea responsabilității, acuzații reciproce)", susținea Asociatia Pro Infrastructura la un moment dat.

În 2019 Ministerul Transporturilor a rupt contractul și a relansat licitația de execuție în 2020.