„O veste bună: astăzi s-a lansat licitația pentru lărgirea la 4 benzi a centurii București, sectorul de sud-vest, între autostrada A1 și DN5, proiectare+execuție”, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă. Tronsonul are o lungime de circa 15,5 km și lărgirea presupune și realizarea a trei intersecții denivelate între șoseaua de centură și DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu) și DC18 (Măgurele). Licitația CNAIR a fost publicată în SEAP, are o valoare estimată de circa 800 de milioane de lei și un termen de 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.

Modernizare DNCB intre A1 si DN5Foto: Catalin Drula / Facebook

„Este încă unul dintre proiectele din pachetul mare de 1,7 mld. € (“Orbitalele Bucureștiului”) la a cărui finanțare am lucrat în experiența anterioară guvernamentală, în 2016. Proiectul lansat astăzi are o valoare estimată de aprox. 800 de milioane de lei și cuprinde denivelarea intersecțiilor de la DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu), DC18 (Măgurele).

Setul complet de proiecte include construirea unui nou inel de autostradă (A0) și modernizarea centurii actuale (DNCB). În prezent, aproape toate proiectele sunt fie în lucru, fie vor începe curând lucrările, fie în procedură de licitație”, a anunțat vineri ministrul Drulă.

Licitația lansată de CNAIR în SEAP prevede practic două loturi pentru a fi modernizate între A1 și DN5, cu o lungime totală de circa 15,52 km.

  • LOT 1 Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud intre Al (km 55+520) si km 54+700 inclusiv parcarea de lunga durata de la km 54+765.
  • LOT 2 Largire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud intre km 54+700 si DN5 (km 40+000).

Acest obiectiv de investiție conține următoarele principale lucrări, potrivit CNAIR:

  • Intersecția Centura București, km 40 + 550, existent – DN5 (Giurgiu) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran existent pe DN5; amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe Centura București amenajat la 4 benzi.
  • Intersecție Centura București, km 44+700, existent – DC18 (Măgurele) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe DC18.
  • Intersecție Centura București, km 47+040, existent – DC20 (Vârteju) și Cazarma Măgurele, km 46+040, care presupune realizarea unui sens giratoriu.
  • Intersecție Centura București, km 49+000, existent – DN6 (Alexandria) - realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii și pasaj suprateran existent pe DN6

Conform datelor din SEAP, valoarea totală estimată pentru cele două loturi este de circa 796 milioane de lei. Data limită de depunere a ofertelor este 04 martie 2021.

Durata contractului pentru Lotul 1 este de 79 luni si cuprinde: 9 luni perioada de proiectare, 10 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor.

Durata contractului pentru Lotul 2 este de 96 luni si cuprinde: 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor.

Conform datelor din caietul de sarcini, Șoseaua de Centură va fi modernizată la patru benzi după următorul profil:

- Lățimea platformei: 17,9 m

- Lățimea platformei carosabile: 4 X 3,5m

- Lățimea zonei mediane: 1,6m

- Efect optic de bordură: 2 x 0,4m

- Trotuar partea stângă: 1,5m

Pe lângă lărgirea șoselei și realizarea unei parcări de lungă durată, proiectul prevede practic realizarea a trei intersecții denivelate prin coborârea centurii cu patru benzi pe sub giratorii la nivel realizate la intersecțiile cu DN6 (Bragadiru), DN5 (Giurgiu) și DC18 (Măgurele).

Intersecția DNCB cu DN6:

Intersecție Centura București, km 49+000, existent – DN6 (Alexandria) - realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii și pasaj suprateran existent pe DN6.

---

Intersecția DNCB cu DC18:

Intersecție Centura București, km 44+700, existent – DC18 (Măgurele) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran pe Centura București, amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe DC18.

--

Intersecția DNCB cu DN5:

Intersecția Centura București, km 40 + 550, existent – DN5 (Giurgiu) – realizarea unui nod rutier amenajat pe 3 nivele care conține pasajul subteran existent pe DN5; amenajare bretele de viraj la dreapta și sensuri giratorii; pasaj suprateran pe Centura București amenajat la 4 benzi.

---