Drum expres separat de la București la Târgoviște, în loc de lărgirea la patru benzi a actualului DN. Drulă vrea aceeași abordare și pe alte proiecte: „Nu putem avea soluții de anii '50, să lărgim aceste drumuri prin mijlocul satelor”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:02 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Exemplu de drum expres
Foto: MTI
La o zi după ce Compania de Drumuri a reziliat un contract încă neînceput pentru lărgirea la patru benzi a DN71 Bâldana - Târgoviște, ministrul Transporturilor anunță că legătura dintre București și Târgoviște va fi făcută printr-un drum expres, o nouă șosea de mare viteză realizată de la zero, de 60 de km și care va ocoli toate localitățile de pe traseu. „Nu mai putem avea în România soluții de ani '50-'60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor”, a spus Drulă.

La o zi după ce CNAIR a anunțat că a reziliat contractul (încă neînceput) pentru lărgirea la patru benzi a 44 de km din DN71 de la Bâldana (intersecția cu DN7) și Târgoviște, ministrul Transporturilor a ieșit într-o conferință de presă și a detaliat că proiectul lărgirii DN71 ar fi trecut 53% prin localități.

„Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii '50-'60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus Drulă.

„Soluția este un drum expres, patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel, cu noduri”, a mai spus ministrul.

„[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri, și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte”, a mai detaliat Drulă.

Potrivit ministrului, viitorul drum expres trebuie realizat de la Târgoviște și până în centura Capitalei, nu doar până la Bâldana.

„Este șes, este loc, nu are problemele pe care îl avea proiectul de lărgire. Lungimea estimată este de 60 de kilometri și un cost estimat un pic peste 200 de milioane de euro. Cred că legătura dintre București și Târgoviște merită un drum modern. Dacă facem un drum de anii '50, va rămâne zeci de ani de-acum încolo. Ne vom lua un scurt răgaz să facem un caiet de sarcini mult mai bun decât ce s-a făcut până acum”, a mai spus Drulă.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


12916 vizualizari

  • +36 (48 voturi)    
    bravo (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:07)

    mmmircea [utilizator]

    v-a dat Dumnezeu mintea de pe urma, lasati de-o parte benzile alternative si alte porcarii.
    Sper ca Ploiesti-Buzau o faceti la 3 benzi pe sens din start.
    • -12 (26 voturi)    
      5 benzi mai bine (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:44)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      sa vina buzoienii in bucuresti mai mult decat acum. sau de ce nu asfaltam toata romania. sa fie o parcare mare.
      au taiat totii copacii din localitatile de pe dn72 si acum fac alt drum
      • +9 (11 voturi)    
        cap ai, minte ce iti mai trebuie (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:18)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

        Dac tu crezi ca un drum de 3 benzi se face ca sa poata ajunge doar locuitorii unui oras in alt oras.
        • +5 (5 voturi)    
          Tu n-ai prea iesit din tara? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 22:35)

          Adi_rus [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Daca te duci numai in Ungaria (nu mai departe) o sa vezi astfel de drumuri despre care vorbeste ministrul Drula. Si fiecare sat are iesire si intrare la drumul expres. Deci daca vrei sa mergi din sat la tine in satul vecin poti s-o faci pe drumul expres.

          Ce se rezolva cu asta e ca te lasa sa rulezi cu 100 la ora in loc de 50 si mai ales accidente de alea oribile cum vezi pe E85 in care mor sute de oameni nevinovati pe an.

          Poate sa nu-ti placa ministrul Drula dar ce spune e foarte corect. Si nu e ca si cum el ar fi inventat asta. Solutia e luata de la celelate tari europene. Or fi europenii toti incuiati si tu mai destept, huh?
        • 0 (0 voturi)    
          Nu (Duminică, 17 ianuarie 2021, 12:19)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Aici vorbeam de porta de intrare a moldovenilor în București. Daca fac 4 h ore pe drum poate totuși nu o sa vina toți aici și se duc și pe la Iasi. Eu unul sunt saturat până peste cap de ei.
        • 0 (0 voturi)    
          Votează numai PSD la ei (Duminică, 17 ianuarie 2021, 12:20)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Dar vin in județe non psd
    • +12 (12 voturi)    
      Da , e o idee buna (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:45)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Merg des pe drumul ala catre socrii mei. Nu mi-a venit sa cred cand am auzit prima data ideea cu largirea drumului la 4 benzi. Deci oamenii care aveau casele pe marginea drumului cred ca ar fi inceput sa topaie prin casa de la trepditatiile tirurilor.
    • -8 (10 voturi)    
      Bine ca i-a dat lui Drulă minte, sa facă (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:52)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      ce trebuie; ar fi fost bine să-i fi dat si lui mircea, să inteleaga ca benzile alternative isi au rolul lor acolo unde trebuie, iar Ploiesti Buzău integral nu necesita 3 benzi acum, ar fi o risipa, vezi imaginea de mai sus.
      • +10 (10 voturi)    
        bine ca i-a dat lui mircea minte (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:31)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        ca sa-ti deschida ochii si tie. Ploiesti-Buzau la 3 benzi, uita-te pe mediile de trafic (MZA) raportate de CNADNR pentru Ploiesti-Buzau, Buzau-Urziceni-Bucuresti, Braila-Slobozia-Drajna. Majoritatea traficului de pe aceste rute se va muta pe autostrada. La ora la care scriu s-a licitat deja drumul expres intre Braila si Buzau. Practic segmentul Buzau-Ploiesti va prelua nu doar traficul de pe axa Suceva-Bacau-Focsani plus Iasi-Vaslui-Barlad, ci si cam tot ce pleaca de la Braila-Galati catre Bucuresti. Pe termen mediu se va adauga fluxul de marfa care va veni pe podul de peste Dunare de la Braila. De curiozitate, tu la cat estimezi MZA pe viitoarea autostrada Ploiesti-Buzau ? Ai calculat ? S-ar putea sa-ti raspunzi singur la intrebare.
        • 0 (0 voturi)    
          Eu nu estimez ca nu sunt Mama Omida (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 12:45)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          N-am spatiu pentru a posta mai mult: estimare pentru anul 2025: A3 Buc-Pl:55079; Dn1B Pl-Bz:8576; Dn2 Buc-Bz:7406; Dn2 Bz-Foc: 3970 Dn2 Foc-Bc:3104; VO Bc:18306; DN2 Bc-DN28A:5578; DN2 DN28A-Dn2 Pascani: 9016.
          Ultimele date oficiale sunt de la CESTRIN in: "Analiza comparativa Drum Expres vs Autostrada Drum de mare viteza Ploiesti-Pascani" pagina 73/142. Deci raspunsul la intrebare Pl-Bz =8576 (Maxim prognozat in anul 2050 =10313). Compara cu Buc-Pl =55079.
  • +28 (30 voturi)    
    foarte buna motivarea (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:08)

    pmct [utilizator]

    felicitari
  • +27 (33 voturi)    
    in sfirsit (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:08)

    stupidu [utilizator]

    in sfirsit cineva vede lucrurile cum trebuie!
  • +29 (31 voturi)    
    corect (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:10)

    bobo2 [utilizator]

    drumurile prin localitati sunt inacceptabile
  • -11 (15 voturi)    
    greseala (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:17)

    IpseAnton [utilizator]

    Mult mai circulat este Buzau Ploiesti Gaesti, plin de autocamioane care vin din Moldova, Galati, Braila spre Oltenia. Daca se facea drumul expres Ploiesti-Gaesti (PLoiesti Buzau va fi autostrada) era mai util si venea si mai ieftin si mai repede. Se evita dublarea practic a autostrazii A1 la o distanta de 40 km.
    • +16 (16 voturi)    
      alta greseala (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:53)

      Cosmin-cel-Mare [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

      Sa nu mai facem nimic pana nu se face Ploiesti - Gaesti, nu?! Pe aceeasi idee, Valea Oltului e mult mai importanta decat Ploiesti-Gaesti. Hai sa asteptam si dupa aia!
      • 0 (4 voturi)    
        greu (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:37)

        IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Cosmin-cel-Mare

        greu sa pricepi ca putea incepe cu A1- Tirgoviste si continua cu Tirgoviste Ploiesti. Tirgoviste este deja la 40 km de autostrada pe dn72. Se scutea un tronson de 60 de km paralel cu autostrada a1. Normal ca valea Oltului e mai importanta decit toate, dar dureaza
        • +5 (5 voturi)    
          asta ar face A1 pana la km 60 supra-aglomerata (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:39)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

          A1 oricum ar avea nevoie de 3 benzi pe sens pana la km 20 .
          In plus tot traficul spre Targoviste care acum iese prin Chitila s-ar dirija fie prin supra-aglomeratul Militari fie pe centura, a carei intersectie cu A1 este o bataie de joc.
          Un peste alta, un drum expres e necesar.
  • +13 (15 voturi)    
    din punct de vedere tehnic (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:31)

    panduru [utilizator]

    aceasta este solutia optima! Decat sa asteptam 20 de ani dupa autostrazi, mai bine un drum decent acum, pe care se circula rapid si cu usurinta.
    Ramane intrebarea daca traficul pe relatia Buc-Targoviste justifica investitia, sau erau alte rute care aveau nevoie de prioritate.
  • -14 (24 voturi)    
    Prevăd multe minusuri (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:32)

    mihai576 [utilizator]

    Pai bravo ma!!!! După ce ai lăsat câțiva investitori să facă niște fabrici mari lângă Târgoviște, într-o localitate apropiată... Fabrici care aduc venituri și au creat locuri de munca iar localnicii au fost angajați acolo.... După ce ai dat un contract cuiva (nu stiu cine este și posibil să fie client politic dar tot are drepturi) Acum schimbi regulile jocului!!!!! Sunt curios dacă nenea asta a fost sfătuit înainte să facă asta!!!! Pai crezi ca ala care a câștigat contractul, va sta cu mâinile în sân????? Asta se va traduce în despăgubiri pentru reziliere, contestații la noua licitație, minus investiții și locuri de muncă, timp pierdut..... Adică BANI MULTI!!!!! probabil, drum ce trebuia terminat în 5 ani va fi acum realizat în 10!!!! Sau niciodată!!!!

    Oare există și cumva vreo firma agreată pentru noua licitație?!?!

    Nu e rău ce zice el dar.... Asta trebuia făcut încă de la început!!! Acum e prea târziu pentru aceasta investiție dar de ce nu încearcă să facă asta într-o zonă unde n-au atribuit deja contractul?! Mai sunt atâtea localități în țară asta care au nevoie de astfel de investiții!!!!

    Și de la Bâldana la București de ce nu face alt drum dacă tot trece și asta prin atâtea localități (și nu se mai plânge nimeni de asta va chiar sunt fericiti oamenii din zona)???

    Dar gata ma... Rezilierea asta salvează economia țării... Când eu vad doar bani pierduți și o investiție care nu va mai ajunge la un rezultat prea curând...

    RUȘINE!!!
    • -1 (3 voturi)    
      corect (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:41)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui mihai576

      cu 40 km facuti intre tirgoviste si gaesti A1 se iese la A1 Mai usor decit 80 km Tirgoviste Bucuresti. De aici ai doua directii, Bucuresti si spre Pitesti Sibiu granita.
      • +6 (6 voturi)    
        ... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 20:01)

        pi5 [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

        Boss, chiar vrei sa ieșim toți prin Miltari, oriunde am merge? Cu ieșire prin Militari, o sa faci 3 ore 90 km pana la Targoviste. 2 pana ieși din Bucuresti.
    • +5 (9 voturi)    
      Ai prevazut multe minusuri (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:07)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui mihai576

      ca stiai ca spui lucruri trasnite; mai intai ca Drula e ministru de trei zile, n-are nici o treaba cu ce prostii susţii acolo -ce investitori a lasat el acolo? Ce contract a dat si cui? ce zici tu acolo 5-10 ani prostie mai mare ca asta nu există; vezi cazul UMB care a terminat inainte de termen cu un an, iar la Craiova va termina la fel. "Asta trebuia făcut încă de la început" nici aici n-ai nimerit, acum e inceputul, e primul ministru la tranporturi USR, nu a mai existat altul. Eu inteleg ca esti suparat ca ţi s-a reziliat contractul, da nu e cazul sa spui neadevaruri.
      • -1 (5 voturi)    
        Penibil (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:45)

        mihai576 [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        Doar pentru ca faci parte din anturaj, nu trebuie să fii așa categoric!!! Răspunde la întrebările de mai jos:
        1. În cât timp crezi ca va fi gata drumul asta propus?
        2. Cel care a câștigat licitația, crezi ca va primi despăgubiri?
        3. Crezi ca se vor face contestații la acest proiect? Dacă dă, cât timp se va bloca investiția?

        As fi vrut să fi câștigat eu contractul, să primesc bani fără să fi muncit o zi...

        As fi vrut să vină drula și să spună că a discutat cu cel care a câștigat licitația și ca nu are nicio pretenție la rezilierea contractului și nu va face contestații!!!
      • 0 (0 voturi)    
        Drula (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 13:59)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui 1anonim

        1. Tocmai "ca Drula e ministru de trei zile" cred ca n-ar trebui sa se-nghesuie sa spuna prea multe prostii pe unitatea de timp. Poate se mai consulta si cu specialisti, mai sta de vorba si cu bugetul....si dup-aia sa ne fericeasca cu gandirea-i profunda. Ce zici, n-ar fi mai bine?
        2. Iar de cat despre " a terminat inainte de termen cu un an, iar la Craiova va termina la fel", de-aia ne-a umplut Orban de autostrazi in 2020!
    • 0 (2 voturi)    
      Buc.- Tg (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 12:22)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui mihai576

      De acord.
      1.Previziuni corecte. Ti s-au indeplinit.
      2. Despre o comparatie de costuri intre cele doua solutii, nu e cazul.
      3. De unde o fi tras concluzia Drula ca o largire eventuala la 4 benzi a soselei existente ar trebui sa treaca prin localitati? De ex., Ploiesti- Comarnic ocoleste foarte bine Campina, largita fiind.
      4. O sa aflam, cat de curand, si noua firma castigatoare.
      5. Cui sa-i fie rusine? Astora?
  • -3 (11 voturi)    
    Nu este nevoie (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:01)

    UpNext [utilizator]

    sa largesti aceste drumuri in interiorul localitatilor. Se pot face arcuri de ocolire a localitatilor, cu bretele de acces, (ca in Bg. si restul civilizat al UE) . Intre localitati poate ramane valida largirea, pe suportul actual existent. La o prima evaluare, costurile acestei solutii sunt cel putin cu 40% mai reduse fata de solutia Drula.

    Numai exproprierile pe un eventuala nou traseu ar creste cu min. 50% costurile finale. Este insa evident ca nu s-a facut nici macar un concept de evaluare a cost/eficientei proiectului Drula.

    Pacat ca noul guvern include decidenti cu competente atat de limitate/problematice si lipsa acuta de viziune.
    • +3 (7 voturi)    
      tocmai ce a spus-o Drula (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:50)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Nu vii cu solutii din anii 50 in 2020. Ceea ce propui e o carpeala si era o solutie excelenta acum vreo 20 de ani.
    • +8 (8 voturi)    
      s-ar putea sa fie mai ieftin (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:50)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      nu si mai bun. Se vor crea conflicte de trafic la intrarea si iesirea din fiecare localitate. Banuiesc ca vrei sa trantesti giratorii, ca intersectii denivelate ies din calcul. Sa faci 15 ori 2, 30 de intersectii denivelate te costa mai mult decat 44km de drum expres prin mijlocul campului. Doi la mana, exprorpierile pentru centurile de ocolire ale fiecarei localitati costa bani multi, s-ar putea sa trebuiasca sa ocolesti mult si sa lungesti traseul, si asta nu o data, ci de 15 ori. Nu in ultimul rand siguranta, daca ii pasa cuiva de imbunatarirea gradului de siguranta. Un drum expres proiectat de la zero cu viteza de proiectare 120kmh si cu 2-3 noduri e cu mult mai sigur decat drumul existent largit la 2 benzi. Nu vad unde vezi tu lipsa de viziune. Ceea ce ai vazut prin Bulgaria, mai vezi prin Ucraina si Rusia, ca Europa civilizata are demult autostrazi. Pentru ei a fost o solutie ca s-au construit acum 30-40 de ani pe vremea comunistilor cand nu existau concepte precum proprietate privata sau protectie a mediului. Mai uita-te si la densitatea populatiei in tarile respective, vezi si cate sate sunt in medie pe o suta de km.
      • +2 (8 voturi)    
        DN 71 (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:35)

        UpNext [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

        Buc-Tgvst, ruta secundara, spre un orasel (frumos altfel) cu o economie in cadere libera, interes turistic foarte limitat, ocolit de investitii majore fiind un dead end, care se continua doar spre Pucioasa-Moroieni, zona cu potential turistic relativ ridicat, totul insuficient insa pentru a justifica investitii atat de mari. Sunt si raman pe termen lung prioritati mult mai clare si justificate, la nivel national, pentru investitii de infrastructura tip drum expres.

        Aa, cand vom avea un PIB/locuitor egal cu cel al Cehiei, de ex., un astfel de proiect from the scratch va fi pertinent. Eventual cam in 10 ani. Vom mai vorbi in 2-3 ani, cand acest proiect va fi doar o dulce amintire.
        • -2 (4 voturi)    
          Ruta secundara sau nu, orasel frumos sau nu (Vineri, 15 ianuarie 2021, 21:11)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

          Valorile de trafic spun ca nu se mai poate cu vechiul drum pe o banda. Si nu e nevoie de cifre, e nevoie de un drum la Targoviste.
    • 0 (8 voturi)    
      Exact asta voiam sa scriu si eu (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:18)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Așa cred si eu ca este mai ieftin. Oricum, nu cred ca traficul spre Târgoviște necesita un drum expres special (vezi commentul DN 71 al lui UpNext de mai jos). Se pot face bretele pentru localitățile de pe parcurs si tot ar fi mai ieftin.
      Eu cred ca este o problema de spăgi, exproprieri si specificul romanesc: "noi suntem deștepți, ăialalți sunt/au fost prosti". Incet-incet, învață si useristii politica romanesca a meșterului Manole.
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 20:18)

      pi5 [utilizator] i-a raspuns lui UpNext

      Boss, ai făcut tu calculele de ti-a ieșit cu 50?
  • +3 (9 voturi)    
    Excelent (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:37)

    Celbland [utilizator]

    Aceasta este abordarea corectă.
    Felicitări Cătălin Drulă !!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by