VIDEO Circulația pe contrasens pe autostradă și accidentul de pe A3 la Turda. Pro Infrastructura: „Nu opriți și nu întoarceți pe autostradă, e pericol de moarte!”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 20 ianuarie 2021, 16:43 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Ciocnire frontala, evitat in ultim moment pe A3
Foto: Captura Facebook
Un accident rutier a avut loc pe autostrada A3 la nodul rutier de la Turda, după ce un șofer a greșit breteaua de autostradă și a întors continuând drumul pe contrasens. Mașina a circulat pe contrasens cu viteză chiar pe banda a doua, a fost evitată în ultim moment de alte mașini, dar în cele din urmă s-a ciocnit frontal cu un alt vehicul. „Acești șoferi pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară. Cerem CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă”, susține Asociația Pro Infrastructura.

„Circulația pe contrasens pe autostradă nu este un fenomen specific românesc: mulți șoferi ajung din greșeală în această situație chiar și în Germania sau SUA. Din păcate investigarea acestor incidente în România relevă o concluzie îngrijorătoare: mulți români ajung pe contrasens perfect conștient, nu din neatenție, după ce au intrat pe autostradă legal dar nu în direcția în care doreau să se deplaseze. Pentru a corecta această situație întorc pur și simplu vehiculul și pornesc în sens opus!”, scrie Asociația Pro Infrastructura.

ONG-ul prezintă un exemplu de incident petrecut în urmă cu câteva zile în nodul Turda de pe A3.

„Pericolul de ciocnire frontală cu consecințe fatale e cu atât mai mare cu cât, după întoarcere, mulți dintre ei aleg să circule pe contrasens pe cea mai rapidă bandă a autostrăzii, că doar ei sunt obișnuiți să circule pe dreapta, adică stânga celor care circulă corect! Și asta nu e tot: ca să scape cât mai repede din această situație, circulă cu viteză mare! Așa s-a întâmplat și în recentul incident din nodul Turda, unde un cetățean a condus câțiva kilometri pe contrasens pe A3 spre Gilău. Câțiva șoferi au reușit să-l evite în ultimul moment dar în cele din urmă s-a oprit, așa cum era de așteptat, într-o coliziune frontală, din fericire fără consecințe grave”, potrivit API.

„Nu s-a născut încă șoferul care să nu fi ratat vreodată o ieșire sau intrare de autostradă, i se poate întâmpla oricui. În asftel de cazuri, continuați până la prima ieșire și orientați-vă după ce ați ieșit de pe autostradă. Ca să evitați astfel de incidente, consultați harta de a porni la drum și planificați cu atenție deplasarea în nodurile mai complicate (cum e nodul Turda și viitorul nod Sebeș), chiar dacă aveți GPS. Nu opriți și nu întoarceți pe autostradă, e pericol de moarte!”, avertizează asociația.

Potrivit API, șoferii care ajung pe contrasens pe autostradă „pun viețile altora în pericol, și e destul loc de mai bine în semnalizarea nodurilor rutiere și intersecțiilor din țară. Cerem așadar CNAIR să revizuiască semnalizarea rutieră în noduri, în colaborare cu societatea civilă”.

„Cerem de asemenea Ministerului Transporturilor să colaboreze cu Ministerul de Interne care a investigat aceste incidente și să publice o situație a nodurilor în care au avut loc astfel de incidente, orelor din zi, vârstele șoferilor, și alte informații relevante. Este important ca societatea să înțeleagă magnitudinea și gravitatea acestui fenomen. Lipsa proiectării orientate pe șofer a drumurilor și semnalizării lor, lipsa testelor cu șoferi a indicatoarelor de orientare duce la proiectare incoerenta a nodurilor și semnalizării. Ideal ar fi ca toate nodurile să fie testate înainte de a fi construite, folosind de exemplu focus-grupuri sau realitate virtuală. Este necesară și o campanie de sensibilizare a publicului la consecințele circulației pe contrasens pe autostrăzi”, potrivit API.













Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


18918 vizualizari

  • -29 (55 voturi)    
    Nu incerc sa gasesc scuze ... (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 16:59)

    LoBa [utilizator]

    ... pentru cei care circula pe contrasens, dar "continuați până la prima ieșire" nu este valabil in Romania. Aici nu sunt iesiri la fiecare 5-10 km ca in Vest. Daca ai intrat gresit pe autostrada la Turda pana dupa Cluj nu mai iesi.
    • +24 (26 voturi)    
      se presupune ca.. (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:10)

      AdriEu [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      esti adult si o persoana responsabila, atunci cand te urci la volan. Atata timp cat prima iesire este la 50km, si sti ca, intrand pe autostrada vei intalnii astfel de situatii, incearca sa fi sigur ca nu gresesti directia. Exista semne de circulatie, harti si gps.

      Nu gasesc scuze celor ce au planuit infrastructura dar atata timp cat exista o iesire, la un moment dat, va trebui sa respectam regulile de circulatie, chiar daca ne costa 30 min. de intarziere sau cat o fi. Prefer sa ajung la destinatie, 2h intarziere decat sa nu ajung deloc.
      • -10 (14 voturi)    
        No da-i pace! (Joi, 21 ianuarie 2021, 2:26)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui AdriEu

        La ardeleni mere si ashe! Dara tot patru roti are, la fel ca o caruta!
        • +9 (11 voturi)    
          Nu conteaza daca era ardelean sau regatzean (Joi, 21 ianuarie 2021, 8:36)

          Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Aici e vorba de educatie, mai exact de lipsa ei la unii din concetatenii nostri!
          Acum vreo 10 ani urcasem la Nancy in TGV spre Paris (vreo 350km) si odata cu mine a urcat si o femeie mai in varsta insotita de fiica ei, care parea la vreo 40 de ani. Au stat putin de vorba si cand s-a anuntat ca trenul pleaca, fiica (de 40 ani) a plecat spre iesirea din vagon, dar surpriza mare, usa era deja blocata! A tipat o data (urmatoarea oprire era direct la Paris), a mai tras de usa, a mai strigat dupa conductor, care nu era prin preajma, apoi s-a calmat brusc si s-a intors la mama ei.
          Cand a venit controlorul (curand) i-a explicat, a platit amenda si respectivul i-a indicat cand este primul tren din Paris inapoi. Tot drumul pana la Paris a vorbit linistita cu mama ei, de parca nimic nu se intamplase.
        • -4 (6 voturi)    
          sînt șanse bune să nu fi fost ardelean (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:37)

          diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Dacă șoferul venea dinspre sud și mergea spre vest, așa cum ne lasă să credem harta, sînt șanse bune să nu fi fost ardelean, ci regățean.

          E aproape sigur că omul nu mergea la Cluj. De la nodul de autostradă din Turda pînă la Cluj sînt 45 km pe autostradă și 30 km pe DN1 (2 benzi pe sens, stare bună). Mergînd pe autostradă nu cîștigi nici la capitolul timp, nici la consum.

          Majoritatea oamenilor din zonă sînt conștienți de asta și merg pe DN1 de la Turda la Cluj, de aceea e traficul dintre cele 2 orașe cu mult mai mare pe DN1 decît pe autostradă.

          Dacă a venit de pe A10 și a vrut să meargă spre vest pe A3, sînt șanse mari ca omul să fi fost într-o călătorie lungă, deci să nu fi fost ardelean deloc.

          De altfel, cam jumătate dintre mașinile care trec pe A3 (cu tot traficul mic între Cluj și Turda pe A3) nu au numere ardelenești.
          • -1 (3 voturi)    
            Se urcase la Turda... (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:11)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui diddlyjo

            O fi plin de olteni prin Turda...
            • 0 (2 voturi)    
              si cu harta cum rămîne? (Joi, 21 ianuarie 2021, 14:20)

              diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

              De pe hartă reiese că venise pe A10 de la Aiud, s-a urcat pe A3 la Turda, doar că nu s-a încadrat pe breteaua corectă și a ajuns pe sensul de mers spre Cîmpia, unde a hotărît să o ia pe contrasens.

              De altfel, pentru a ajunge pe contrasens în acel punct, nici nu putea face altfel decît să vină pe A10 de la Aiud.

              Altfel nu poți intra pe A3 în acel punct marcat pe hartă cu "3. Întoarcere!"

              Mie mi se pare că ironiile tale nu izvorăsc din înțelegere, ci din răutate.
    • +19 (19 voturi)    
      ...filozof ramaneai. (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:11)

      un_comentator [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      https://www.google.ro/maps/@46.5520513,23.7672562,16.9z?hl=ro

      Ai aici bretea de intoarcere, facuta exact pentru asta.

      In alta ordine de idei, ieri pe A3, tot pe langa Turda, m-a depasit un audi cu 200kmph. *Pe banda de urgenta*.
      Din pacate, pe astia nu ii poti prinde decat cu camera de bord si cu o politie reactiva. Si amenzi uriase.
      • +3 (3 voturi)    
        nu merge (Joi, 21 ianuarie 2021, 8:45)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui un_comentator

        cu amenzi, gasesc tertipuri sa nu le plateasca. exista o solutie simpla, confiscarea cazanului.
    • +25 (25 voturi)    
      "pana dupa Cluj nu mai iesi" (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:14)

      Mihai_P1 [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Totusi suna mult mai bine decat "ia-o pe contrasens si vezi cati km supravietuiesti".

      Aici nu e vorba de ratiune lipsa, e vorba de teribilism si dezordine. Mad Max style. E ca si cum te-ai duce la urs sa-i confisti mincarea din gura.
      • -3 (7 voturi)    
        Nu te pune cu (Joi, 21 ianuarie 2021, 2:27)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui Mihai_P1

        mentalitatea ardeleneasca!
        • +3 (5 voturi)    
          nu e vorba de mentalitatea ardeleneasca (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:01)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Beer-gummy-bear

          Saptamana trecut am vazut un idiot care a intors pe A3 la nodul cu centura Bucurestiului. Venea invers, si pur si simplu a intors si a iesit pe bretea.
          Prin fata a cel putin 4 masini care se apropiau cu 130-120 km/h
          Cretini sunt peste tot, nu exista regionalisme din punctul asta de vedere!
          • +2 (4 voturi)    
            Explica-le si lor asta! (Joi, 21 ianuarie 2021, 11:14)

            Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Explica-le si lor asta daca poti! O sa ramai stupefiat de cat de minunati se cred!
    • +15 (15 voturi)    
      Da, dar... (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:19)

      Lionheart [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Da, e adevărat, dar dacă nu te duce capul, plătești, mergi 50 km aiurea, dar nu o iei pe contrasens, să produci tragedii.
      • 0 (8 voturi)    
        hei (Joi, 21 ianuarie 2021, 5:37)

        john70 [utilizator] i-a raspuns lui Lionheart

        In SUA, cand omoara unu cu arma de foc, se zice ca armele sunt de vina si trebuie oprita vanzarea lor. Pe acelasi principiu trebuie oprita constructia de autostrazi. Autostrazile ucid!!! Opriti masacrul!!!
        • -1 (1 vot)    
          cred (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:24)

          gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui john70

          că trebuie interzise mașinile.
    • +15 (15 voturi)    
      stiu eu (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:24)

      Calin123 [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Stiu eu ce sa zic. Daca te uiti atent pe harta vei vedea ca exista nste bretele de intoarcere exact pentru chestia asta. Mai exact, cei care intra pe autostrada dinspre Cluj inspre Turda au o astfel de bretea la cativa km dupa ce au intrat si invers, cei care intra din Turda inspre Cluj au o astfel de bretea.
      E drept ca daca intri gresit din Cluj inspre Turda, ai de mers mai multi km pana la bretea dar in nicio situatie nu se justifica circulatul pe contrasens pe autostrada si culmea, si pe banda de viteza. Macar daca mergea inconstientul pe banda de urgenta, incetisor pana cand isi dadea seama ca e pe autostrada sau nu stiu sincer ce a fost in capul lui... O fi venit "de pe Anglia"...
    • +18 (18 voturi)    
      Da (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:35)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Da, dar ieși VIU !
    • +15 (15 voturi)    
      >>>>> (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:42)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Ce scuze sa-i gasesti?! Asta-i picat in scufa, in cel mai rau caz, mergea pe banda de urgenta, nu pe banda a doua. E ca in bancul ala unde anunta ra radio ca un nebun circula pe contrasesns iar el spune: sunt sute, nu unul.
    • +12 (12 voturi)    
      greșești. fii mai atent la semnele de circulație (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:44)

      diddlyjo [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Daca ai intrat gresit pe autostrada la Turda în sensul de mers spre Gilău-Cluj, ai posibilitatea să întorci pe banda opusă folosindu-te de o buclă semnalizată care trece pe sub autostradă și care se găsește puțin înainte de a ajunge la rîul Arieș.

      Dacă intri la Turda spre Cîmpia... te duci pe autostradă 10 km pînă la Cîmpia și întorci acolo.

      Dacă urci greșit la Gilău spre Turda, ai o buclă de întoarcere (iarăși pe sub autostradă) la vreo 3 km de nod, după ce ai trecut de culmea dealului.

      Dacă urci la Gilău spre Zalău... mergi 10 km pînă la Nădășelu și întorci acolo.

      Dacă bine țin minte, este o bandă de întoarcere și după Aiud, pe sensul spre Turda.

      Dar, din cîte-mi dau seama, mulți șoferi trec pe lîngă semnele care anunță buclele de întoarcere și nu-și dau seama ce înseamnă semnele alea.
    • +11 (11 voturi)    
      N-ai incercat... (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:49)

      ursul_patrat [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      ... dar exact asta ai facut :)
    • +11 (11 voturi)    
      Comportament iresponsabil (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:55)

      D.M.A.Gogu [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Iesirile ar trebui sa fie, intr-adevar, mai dese, insa, asa cum spui, nu este un motiv sa circuli in contrasens. Un astfel de comportament iresponsabil nu poate fi justificat sub nici o forma. Cred ca nici macar echipele de interventie nu o fac, chiar si in caz de urgenta.

      Ai gresit drumul, continua-l pana la prima iesire, chiar daca te costa timp si combustibil. Nu pune vieti in pericol, nici a ta, nici a altora. O astfel de actiune poate fi vazuta ca si o tentativa de omor.
    • +12 (12 voturi)    
      intoarcere (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:56)

      excursionist [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Ba da - este o bucla de intoarcere:

      https://www.google.com/maps/@46.5525745,23.7608396,14.08z
    • +14 (14 voturi)    
      ... (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:58)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Si daca nu exista iesire, trebuie sa pui viata altora in pericol? Pentru asfel de infractiuni trebuie introduse pedepse exemplare. Mergi 30 de km pana la prima iesire, si gata. Am patit si eu pe A1-A4 cand s-a schimbat semnalizarea, am ocolit cativa kilometri si asta a fost. Data viitoare esti mai atent, nu omori oameni ca sa faci tu economie la 3 litri de benzina.
    • +16 (16 voturi)    
      pe bune? ai cascat ochii sa vezi ca sunt niste (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:03)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      puncte de intoarcere pe sub autostrada?

      sunt suficiente puncte de intoarcere pe autostrazile din Romania. Daca ai ratat iesirea, mergi pana la urmatoarea! Chiar daca mergi 30 de minute. Doar nu se apuca statul sa faca puncte de intoarcere pentru toti cascatii...
    • +11 (11 voturi)    
      Poti intoarce (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:05)

      DanielCluj [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Chiar daca de la Turda pana la Gilau nu exista iesiri (inca, va aparea una la Tureni), exista posibilitatea de a intoarce, ai o iesire facuta special doar pentru a intoarce la 2.5 km dupa nodul de intrare de la Turda spre Gilau ... la fel ai si in sens invers, desi acolo e la distanta mai mare de Gilau, dar exista (la 6.5 km de intrarea dinspre Gilau spre Turda). Daca te uiti pe Google Maps o sa vezi o "galma" facuta pentru a intoarce.

      Mai exista si niste iesiri/intrari neoficiale, care erau folosite de Bechtel cred cand construiau autostrada ... nu inteleg de ce nu le-au oficializat. Oricum, va aparea in sfarsit o iesire la Tureni si sper in viitor si una pentru Savadisla (a fost inceputa, dar niciodata terminata)
    • -2 (6 voturi)    
      mai este una (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:06)

      Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Dupa 10 kilometrii , dar e bretea doar de intoarcere, DAR oricum esenta asta e sunt foarte putine iesiri de pe autostrazile noi iar Clujul si TImisoara nu sunt legate la autostrada.
    • +11 (11 voturi)    
      unde ai numarat tu km? (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:08)

      ananstef [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      iesiri la 5-10 km? aiureli. tot la 30-40 km sunt. am gresit si eu odata in Franta, am mers 40 km si apoi am intors, 40 de minute si gata, nu a durut.
    • +12 (12 voturi)    
      Nu merita oricum (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:10)

      spicychips [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Bun, am inteles ca nu sunt iesiri dese. Asta inseamna ca daca rateaza iesirea, mai sta o jumatate de ora buna pe autostrada (sa zicem 60km total dus-intors, mergem cu 120km/h). Hai 45 de minute. Chiar merita sa ingroape pe altii pentru 45 de minute intarziere? Plus, daca tot nu sunt iesiri dese (si putine autostrazi in Romania sa nu ne amagim), data viitoare sigur nu rateaza.
    • -6 (12 voturi)    
      NICI NU TREBUIE SA IESI! (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:21)

      MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Tragi pe banda de urgenta, scoti triunghiul si vesta din portbagaj, sari dincolo de bara de protectie, mergi in directia masinii inca 100 m, pui triunghiul, sari din nou peste bara si suni la 112. Da, iei amenda (daca insa arati ca indicatoarele sunt confuze in instanta s-ar putea sa scapi fara) insa scapi intreg si viu si la fel si ceilalti. Fara pagube.
      • +1 (1 vot)    
        Pierdere de vreme (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:00)

        Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui MAGArusul

        In timpul asta, pana pune vesta, sare gardul, etc, putea omul sa ajunga la urmatoarea iesire de pe autostrada...
    • +12 (12 voturi)    
      Daca e bou (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:27)

      Task Damager [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      ... si nu stie sa mearga pe autostrada, sa nu o mai foloseasca!!!! Sa mearga naibii pe drumuri obisnuite daca-i prost!!
    • +11 (11 voturi)    
      Depinde de țară (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:32)

      trotuar [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Numărul de ieșiri depinde de densitatea populației. Nu exista peste tot ieșiri la fiecare 5-10 km că nu e drum comunal.

      Chiar dacă următoarea ieșire e la 50km e preferabil să pierzi o oră pe drum dus/întors decât să ajungi la poarta raiului cu câtiva zeci de ani mai devreme cu alaiul de inocenți după tine.
    • +13 (13 voturi)    
      pai nu sunt scuze (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:42)

      Wheelwright [utilizator] i-a raspuns lui LoBa

      Nu exista iesiri la 5-10 km in vest, doar in zone intens urbanizate, am mers si 40-50 km fara vreo iesire in Spania sau Anglia, cand te indepartezi de orase mari. Si chiar asa, mergi pana la prima iesire si te intorci, punct, nu exista scuza sa umbli pe contrasens, e criminal.
  • +16 (18 voturi)    
    Dobitocul asta ar trebui sa ramana pe viata fara (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:05)

    rov [utilizator]

    carnet.
    E lipsa totala de IQ, va fi un pericol orice ar face-n viata.
  • +19 (19 voturi)    
    Maimuta de om (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:35)

    MakeRoGreatAgain [utilizator]

    Putea sa omoare pe toti din masina cealtalta.

    Sa circuli cu viteza pe contrasens in halul ala inseamna ca nu trebuie sa ai carnet.
  • +17 (17 voturi)    
    Un imbecil la volan (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:53)

    Qxx [utilizator]

    Poți merge și 100 de km decât să omori pe cineva sau mai mulți oameni.
    Dacă drumul nu are ieșiri, asta e viața. Cretinul ăla nu ar mai trebui să conducă în vecii vecilor.
  • +12 (12 voturi)    
    sa fim seriosi... romanul e prea disperat (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:55)

    qwerasdf [utilizator]

    ca parcurge 3 km in plus si consuma benzina / motorina de-l indoaie, el are masina luata in rate si 25 de bani se simt la o astfel de manevra. Asa ca disperatul nostru intoarce pe dubla continua, face dreapta de pe banda a 3-a s.a.m.d. Sa nu care cumva sa mai merga 2 minute pana la urmatoarea intersectie unde isi poate corecta ruta...

    apoi sunt si multi prosti care habar n-au sa se orienteze si sa se reruteze automat. Pe aia nici GPS-ul nu-i ajuta. Aia de intra pe sens opus pe autostrada sunt batuti in cap.
  • -11 (15 voturi)    
    Defect de proiectare (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:57)

    Dinu-I [utilizator]

    Sigur ca soferii trebuie sa urmeze toate semnele si sa iasa pe iesirea adecvata.
    Am circulat pe autostrazi in Canada si am vazut ca exista "iesiri/intoarceri de 4-5 metri latime cat sa incapa un SUV", pentru politie, semnalizate si marcate corespunzator.
    Acestea "shortcut"sunt utilizate de politie in cazuri speciale ca de exemplu: pe un sens de autostrada exista un potential infractor/vitezoman sau un accident, atunci masinile politiei de pe celalalt sens pot intoarce si sosi rapid locul evenimentului. Folosirea abuziva - de soferi - atrage o amenda consistenta care e postata la acel loc asa incat nu te poti scuza ca n-ai stiut.
    Cred ca pana la construirea iesirilor corespunzatoare (la 5-10 km) s-ar putea adopta aceasta solutie cu semnalizarea corespunzatoare dat fiind ca traficul este mai redus. Ulterior aceste iesiri/intoarceri pot fi folosite exclusiv de politie,
    • +7 (11 voturi)    
      shortcut pe banda de urgenta (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 20:11)

      slakeritul [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

      Tu te auzi ce zici? Vrei sa intorci de pe o banda de urgenta pe mijlocul autostrazii pe banda de urgenta de pe celalalt sens?! Ai macar o vaga de ce exista banda de accelerare/decelare pe autostrazi?!!?
      Daca ar stii autoritatile canadiene cat te duce capul, ti-ar lua carnetul imediat.
  • -13 (15 voturi)    
    Defect de proiectare (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 17:57)

    Dinu-I [utilizator]

    Sigur ca soferii trebuie sa urmeze toate semnele si sa iasa pe iesirea adecvata.
    Am circulat pe autostrazi in Canada si am vazut ca exista "iesiri/intoarceri de 4-5 metri latime cat sa incapa un SUV", pentru politie, semnalizate si marcate corespunzator.
    Acestea "shortcut"sunt utilizate de politie in cazuri speciale ca de exemplu: pe un sens de autostrada exista un potential infractor/vitezoman sau un accident, atunci masinile politiei de pe celalalt sens pot intoarce si sosi rapid locul evenimentului. Folosirea abuziva - de soferi - atrage o amenda consistenta care e postata la acel loc asa incat nu te poti scuza ca n-ai stiut.
    Cred ca pana la construirea iesirilor corespunzatoare (la 5-10 km) s-ar putea adopta aceasta solutie cu semnalizarea corespunzatoare dat fiind ca traficul este mai redus. Ulterior aceste iesiri/intoarceri pot fi folosite exclusiv de politie,
  • +1 (13 voturi)    
    ase-i la noi (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:06)

    ananstef [utilizator]

    la ardeleni, no, apoi da-i'nainte chiar daca autostrada e gresita, s'o face ea bine cu niste horinca.
  • -6 (18 voturi)    
    ardelanii.... (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:11)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. vor autostrazi, dar habar n-au sa le foloseasca. stricati orzu pe gaste.
  • -5 (9 voturi)    
    Link-ul către postarea respectivă (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:13)

    Razvan S. [utilizator]

    @Hotnews, mai bine puneați un link către postarea respectivă (https://www.facebook.com/proinfrastructura/posts/1818786564962009), pentru că la felul în care sunt încadrate în pagină imaginile, nu se înțelege nimic din acea hartă.
  • -9 (13 voturi)    
    Idioti care conduc (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 18:26)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Idioti care fac semnalizarile!
    Romania geme!
  • -1 (11 voturi)    
    semnalizari proaste (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 20:09)

    panduru [utilizator]

    Pe tronsonul Cluj-Turda, toate semnalizarile sunt prost facute, si la intrari, si la iesiri. Daca nu cunosti drumul sau e un camion in fata sau putina ceata/ploaie/nionsoare, ai toate sansele sa ratezi. Faci autostrada, dar te zgarcesti sa pui o tabla acolo, sa vada omu' pe unde sa mearga!
    Dar bine inteles ca asta nu e un motiv sa mergi pe contrasens!
  • +7 (11 voturi)    
    S-a mai intamplat si pe A2 (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:03)

    luciannn [utilizator]

    Acum doua saptamani, pe A2, dupa Cernavoda spre Constanta, noaptea, cineva se pregatea sa intre din dreapta pe autostrada.
    Avand de-a face de multe ori cu masini care intra direct pe banda I, ignorand banda de acceleratie, am incetinit preventiv. Acea masina insa, a semnalizat stanga, si a luat-o pe banda a doua pe contrasens. Am trecut pe langa ea prin dreapta masinii. La claxoanele mele si flash-urile tirului din spate, s-a prins de greseala in cateva secunde si a intors imediat pe banda de urgenta... pe sensul corect...

    Foarte aproape de o tragedie. Bine ca autostrada era aproape pustie...
    • -2 (2 voturi)    
      unde era parapetul? (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:23)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

      Exceptand faptul ca se lucra in zona, autostrada are pe toata lungimea parapet dublu. Cum a zburat ala peste parapet?
  • -9 (13 voturi)    
    De aia la urmatoarea mea masina conteaza doar masa (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 21:59)

    Alui [utilizator]

    Ma uit doar la inaltimea masinii si masa (cat mai mari). La o ciocnire frontala, masina mai grea o impinge pe cea mai usoara. As lua un Cadillac Escalade second, dar imi fac griji pentru reparatii. Daca nu, probabil o sa iau un GLS, X7 sau Range Rover. Ma uit si la Ford Explorer, dar nu au piele de culoare deschisa in interior ca in America. Ma enerveaza firmele care ofera doar interioare negre la masini. Daca in viitori ani, Ford aduce culori deschise in interior, e posibil sa cumpar un Explorer.
    • +16 (16 voturi)    
      ia un cap tractor (Miercuri, 20 ianuarie 2021, 23:05)

      rov [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      dar ai grija sa nu te loveasca trenu'
      • +6 (6 voturi)    
        :)))) (Joi, 21 ianuarie 2021, 2:47)

        Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui rov

        Tare asta!
    • +5 (5 voturi)    
      conteaza se pare si culoarea interioara (Joi, 21 ianuarie 2021, 10:25)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      De altfel nici tu nu esti sigur!
      • 0 (0 voturi)    
        Nu stiai? (Joi, 4 februarie 2021, 11:48)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Culoarea tapiteriei conteaza cel mai mult intr-un impact frontal. Cercetatorii britanici au descoperit ca tapiteria de culoare bej aduce ghinion, deci aveti grija!
  • +3 (3 voturi)    
    mersul pe contrasens (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:29)

    gicutotala [utilizator]

    pe autostradă unde vin unii pe banda doua cu 130 (legal) nu este tentativă de omor?
  • -2 (2 voturi)    
    am pățit la fel în toamnă (Joi, 21 ianuarie 2021, 13:38)

    gicutotala [utilizator]

    la intrare dinspre Târnăveni pe autostrada A3 era un camion în fața mea. sunt din zonă și bănuiam că banda spre Tg Mures este la dreapta (bretea simplă) dar am văzut tabla indicatoare (mare altfel) doar când aproape nu mai puteam să fac dreapta. asta pentru că au făcut economie de 1 (unu) stâlp (le-au montat ambele table pe un stâlp și nu le vezi dacă ai în față un camion). cei care fac proiectare sunt imbecili (nu aici se fac economii). la fel și cei din companie care lasă de ani buni lucrurile la fel, când vorbești cu ei par oameni normali dar când îi întrebi de ce nu se schimbă -ridică din umeri.
  • +1 (3 voturi)    
    LA FEL AM PATIT SI EU (Joi, 21 ianuarie 2021, 15:40)

    mirceaaldea [utilizator]

    La iesirea din Brasov spre Bucuresti,pe podul de la Darste,mergeam dimineata pe la 8.30 spre Bucuresti,noroc ca era ziua si eram pe banda spre Sacele,ca iata unul de Prahova cu un Cielo pe banda spre Bucuresti,dar evident era pe contrasens,i-am dat flash-uri,l-am claxon,omul nu avea nici o treaba,a continuat drumul,cu toate ca vedea clar ca cei de pe sensul bun mergeau paralel cu el. Ce sa mai zici,astia te omoara si intreaba : DA EU CU CE AM GRESIT?
  • -1 (1 vot)    
    Din ce zice camera... (Joi, 21 ianuarie 2021, 22:11)

    Task Damager [utilizator]

    Povestea se va intampla in 2034, cand vom avea o aoutostrada...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by