Autostrada „Unirii” A8: Compania de Autostrăzi pune tunurile pe firma proiectantă de pe sectorul montan unde sunt întârzieri / Câștigătorul pentru proiectarea tronsonului Tg. Neamț - Iași - Ungheni, anunțat în februarie

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 10:49 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


A8 Tg Mures - Tg Neamt
Foto: Hotnews
”În ceea ce privește proiectarea sectorului Târgu Mureș - Târgu Neamț, există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii”, anunță șefa Companiei de Drumuri. Totodată, CNAIR a sesizat firma mamă din Spania și a cerut, printr-o adresă trimisă la Madrid, „personal și utilaje pentru finalizarea studiilor geo în zona montană, astfel încât să se recupereze timpul pierdut și să se intre în grafic”.

A8 este o investiție de o importanță strategică pentru România. Dezvoltarea zonei Moldovei, integrată cu restul regiunilor țării, este o prioritate pentru Ministerul Transporturilor și Infrastructurii și pentru CNAIR, anunță Compania într-un comunicat.

”În ceea ce privește proiectarea sectorului Târgu Mureș - Târgu Neamț, există o incapacitate constatată, de-a lungul timpului, la firma de proiectare. Din acest motiv am luat decizia să monitorizăm permanent acest prestator de servicii. Astfel, în fiecare zi de luni, la sediul ministerului analizăm stadiul evoluției serviciilor de proiectare pe acest proiect”, potrivit Marianei Ioniță, directorul general CNAIR.

„În cadrul acestui grup de lucru interinstituțional participă autoritățile publice centrale care concură la realizarea investiției (mediu, arheologie, avize, Apele Române etc.) cu scopul de a simplifica și fluidiza procesul de implementare a proiectului. Acest lucru îl realizăm tocmai pentru ca documentația să corespundă, încă de la faza de inițiere, cu cerințele avizatorilor importanți în procesul de implementare”, a mai detaliat șefa de la Drumuri.

„De asemenea, a fost atenționat proiectantul INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA, printr-o adresă transmisă la sediul central din Madrid, solicitându-i o alocare de forță de muncă suplimentară, necesară și corespunzătoare dezvoltării proiectului. Respectiv, am solicitat personal și utilaje pentru finalizarea studiilor geo în zona montană, astfel încât să se recupereze timpul pierdut și să se intre în grafic”, a mai spus Ioniță.

Potrivit CNAIR, în ceea ce privește sectorul Tg Neamț – Iași – Ungheni, aceasta se află în procedură de achiziție publică, având trei ofertanți.

„Până în acest moment a fost finalizată partea de DUAE, dar și evaluarea tehnică. În prezent, se așteaptă avizul ANAP. După primirea avizului, va urma evaluarea financiară. Estimăm că finalizarea procesului de evaluare va avea loc în prima jumătate a lunii februarie. Astfel, în cazul în care nu vor exista contestații, la începutul lunii martie, se poate semna contractul”, a declarat Ioniță.

„Evident, acest fapt este condiționat de corectitudinea ofertantului desemnat câștigător, care are obligația, conform legislației în vigoare, să aducă toate documentele solicitate”, a declarat Mariana Ioniță, director general CNAIR.


br>

---

Recent, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă a declarat într-un interviu acordat HotNews.ro că autostrada A8 peste Carpații Orientali este „cel mai greu proiect de infrastructură al României”, dar că vrea ca în anul 2021 să fie pornită investiția și să fie scoase la licitațiile de execuție capetele cu documentația finalizată dinspre Tg. Mureș și Tg. Neamț.

„Da, e în derulare de vreo doi ani [studiul de fezabilitate]. A ajuns la 50% deși trebuia să fie gata. E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a explicat Drulă.

„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Tg. Neamț - Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.

„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi].... Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (...). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


7608 vizualizari

  • -2 (4 voturi)    
    E vorba (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 10:50)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    de A8 pe acre Orban a tt promis-o Moldovei la inainte de fiecare aleegeri? Demagogi si minciuna nu au folosit la nimic. Nic macar legea cu care toti s-au ster la dos.
    • +2 (4 voturi)    
      decat sa ne gandim (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 11:32)

      tild [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      la ce a promis Orban la fiecare alegeri, mai bine sa ne gandim cine a fost la guvernare si trebuia sa dea bani pentru proiectul asta de 15 ani incoace.
    • -2 (2 voturi)    
      mdea, trebuia sa fie terminata intr-o luna (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 14:10)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      de la instalarea guvernulu Catu si de cand e Drula ministru.
      Se stie ca ce promite PNL-ul sau USR-ul are ca termen intre o luna si 3 saptamani iar ce promite PSD-ul intre Pastele Cailor si Sfantul Asteapta!
  • +2 (2 voturi)    
    Sudi-stii nu au inima pentru Bucovina! (Sâmbătă, 23 ianuarie 2021, 19:40)

    Entiu [utilizator]

    Sarbatoriti si va laudati cu Bucovina ca facind parte din Romania, dar nu ati facut nimic pentru fratii vostri din Bucovina. Toata energia voastra este focusata pe Sud, Tot ce doriti vi se realizeaza. Bucovina poate sa mai astepte. Voi cei din Sud nu aveti inima pentru Bucovina, care nu are industrie si nu poate sa se dezvolte singura.

    La 17 Iulie 1916, Ion I.C.Brătianu semna la Bucureşti, cu miniştrii Rusiei, Franţei, Angliei şi Italiei o convenţie prin care se garanta integritatea teritorială a României şi reunirea Bucovinei, Transilvaniei şi Banatului la Vechiul Regat.
    La 11 Noiembrie 1918 a avut loc un schimb de telegrame între Consiliul Naţional şi Regele Ferdinand privind eliberarea Bucovinei.
    A doua zi, Consiliul votează “Legea fundamentală din 12 Noiembrie 1918 asupra puterilor Ţării Bucovina, prin care îşi asumă întreaga putere în Bucovina.

    Cind va intra in vizorul atentiei guvernantilor si Bucovina?!
  • 0 (0 voturi)    
    compania de autostrazi bla bla bla.... (Duminică, 24 ianuarie 2021, 16:26)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    Guvernul pnl a avut un an si o luna la dispozitie sa faca proiecte ca in eventualitatea castigarii alegerilor sa treaca imdeiat la treaba. Acum vedem o perdea mare de motive si invocate chichite legislative pt. a demara eventualele lucrari la pastele cailor.
    Intre timp stim, pnl nu a castigat algerile, dar a format o coalitie cu USR prin care are majoritatea parlamentara si Guvernul.
    Drula daca vede ca ise pun bete in roate trebuie sa iasa in conferinta de presa in care sa spuna adevarurile, nu sa cada in capcana minciunilor pnl.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by