Drulă trimite Corpul de Control la Metrorex: „Compania nu-și acoperă bugetul decât 30% din venituri proprii, dar în schimb cheltuielile salariale au crescut enorm”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 2 februarie 2021, 12:50 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Salariile Metrorex și subvenția primită de la MT
Foto: Catalin Drula / Facebook
„Situația Metrorex este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%”, spune ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Acesta spune că pentru 2021 subvenția cerută de Metrorex este de peste 1 miliard de lei, „ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor”. „Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale”, spune Drulă, care notează că din 2016 și până în 2021 cheltuielile cu personalul aproape că s-au triplat.

Recent ministrul Drulă spunea că venitul mediu al salariaţilor din Metrorex este de 10.000 de lei lunar şi că regia, în condiţii de pandemie şi de reducere drastică a numărului de călătorii cu metroul, a crescut cu 18% salariile angajaţilor şi a suplimentat numărul de salariaţi cu 1300. În replică, liderul sindicatelor de la metrou, Ion Rădoi, fost parlamentar PSD, l-a contrazis pe ministru. „Îl rog să se informeze, să nu mai iasă cu asemenea bombe”, a spus sindicalistul Rădoi.

„Avem într-adevăr o bombă, dar e una cu ceas, domnule Rădoi”, a revenit cu o replică Drulă.

„Situația companiei care gestionează metroul bucureștean este foarte dificilă. Dacă acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astăzi acest procent a scăzut la mai puțin de 30%. Diferența este acoperită prin subvenție de la bugetul național, prin Ministerul Transporturilor”, a spus Drulă.

17% din Bugetul Transporturilor, transformat în subvenția pentru Metrorex

Potrivit ministrului, în 2016 subvenția de la MT era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683 de milioane de lei. Pentru 2021, suma cerută de Metrorex ar fi de 1,04 miliarde de lei.

„O sumă care nu poate fi acoperită de bugetul de stat, și care ar însemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea națională, în afara investițiilor din fonduri europene). Ca să fie limpede, aceștia sunt banii strânși din taxele și impozitele românilor din TOATĂ ȚARA. Și dacă merg la metroul bucureștean, nu merg către alte cheltuieli și investiții din țară”, spune Drulă.

„Ce s-a întâmplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale. În condițiile în care anul trecut traficul de călători s-a prăbușit din cauza pandemiei, ducând la o scădere a veniturilor cu 126 milioane lei, în luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o creștere de 18% (!!!) a salariilor”, a detaliat Drulă.

Drulă: Cheltuielile cu personalul la Metrorex - 333 de milioane în 2016, 876 milioane în 2021

Potrivit acestuia, dacă în 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, în 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate să crească până la 876 milioane lei.

„Este complet inacceptabil și lipsit de solidaritate ca, în vreme ce milioane de români au avut de suferit financiar din cauza pandemiei, în timp ce ai pierderi enorme de venituri, să crești cheltuielile salariale de asemenea manieră”, spune Drulă care menționează că trimite Corpul de Control pentru a investiga renegocierea contractului colectiv de muncă.

„Vreau să fiu bine înțeles. Îmi doresc ca toți românii să câștige cât mai bine și să ducă o pâine bună acasă. Respect și sunt un mare susținător al sistemului feroviar în general, și al metroului, în special. Am toată stima pentru angajații onești ai acestui sistem, care își fac treaba cu cinste”, a spus Drulă.

„Problema este cu liderii de sindicat, precum vocalul domn Rădoi, care le-au vândut iluzii. Lideri care își dau aere de șefi de cartel și se comportă de parcă bugetul statului, strâns din taxele și impozitele tuturor românilor, este un sac fără fund. Bugetul nu este un sac fără fund. Creșterile salariale, pe seama bugetului de stat, fără fundament în creșteri de venituri sau eficiență, nu sunt acceptabile. După cum nu este corect ca România întreagă, care suferă de lipsă de investiții în infrastructură pe tot teritoriul ei, să le plătească an de an”, mai spune ministrul Transporturilor.

Vezi și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















9092 vizualizari

  • +50 (54 voturi)    
    Bravo Drulă, (Marţi, 2 februarie 2021, 12:57)

    fokerul [utilizator]

    pune drula pe ei!
    • +11 (15 voturi)    
      acum sper ca se pune cruce vrajelilor cu metrouri (Marţi, 2 februarie 2021, 14:07)

      wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      sper ca nu se vor baga bani 'nationali' la cluj in acel metrou care nu se va termina niciodata si daca totusi se va termina va fi o gaura neagra care sa fie astupata tot cu bani nationali! acum se vede cat de mult a putut boc sa-i prosteasca pe clujeni, cu PR-ul platit, mult mai mult decat i-a prostit Funar! astia(clujenii) chiar nu vor sa se trezeasca la realitate si tot cred ca ei sunt la nivel de wiena-paris-berlin ca asa apare in presa si ei cred treaba vrajeala ca peste nu stiu cati ani ei vor avea metro si vor fi o mare metropola europeana si mondiala. Asta cu metrou e chiar prosteala prostelilor!
      • +2 (4 voturi)    
        Corect! (Marţi, 2 februarie 2021, 14:56)

        smeuletz [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

        Asa este, si chiar functioneaza! Boc e pe culmi inalte!
        • -1 (1 vot)    
          cu (Marţi, 2 februarie 2021, 17:03)

          gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui smeuletz

          cît cazi de mai sus
          te lovești mai tare...
    • +7 (9 voturi)    
      ce "destepti e" (Marţi, 2 februarie 2021, 14:18)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      Cand tii bucurestenii in casa nu e normal ca acestia sa nu mai plateasca cartele la metrou pentru ca nu se mai deplaseaza atat de multi si atat de des cu metroul? Pe cale de consecinta nu e normal ca veniturile prorii ale metrorex sa scada daca oamenii sunt restrictionati in case si daca lucrul de acasa a devenit o norma?
      S-a gandint cineva din metrorex sa scada frecventa garniturilor si sa aduca mai putini oameni la lucru daca tot le-au marit salariile angajatilor atunci cand au mai putini pasageri?
    • +10 (10 voturi)    
      Metrorex a anhgajat 1300 oameni pt 10 statii (Marţi, 2 februarie 2021, 15:36)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui fokerul

      e baiate de joc pe banii nostri

      in loc sa puna niste aparate de bilete AUTOMATE ei angajeaza paznici si taietori de bilete cu MIILE
  • +32 (34 voturi)    
    Tin minte... (Marţi, 2 februarie 2021, 13:00)

    Andreas1256 [utilizator]

    ...filmul transferului de proprietate al terenului Aeroportului Brasov de la Institutul cartofului si sfeclei, pentru care a fost necesar o lege in Parlament (?!?). Ce cauta Metrorex la MT in loc sa fie al Primariei Capitalei?? Comunismul e ca o hidra, pana nu-i tai toate capetele, nu moare......
    • +7 (9 voturi)    
      Si daca e la Primarie cine plateste subventia??? (Marţi, 2 februarie 2021, 15:34)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Andreas1256

      tu nu vezi ca Metroul din Buc NU isi acopera nici macar salariile din pretul biletelor?

      Nu e posibil ca 20% din bugetul Min. Transporturilor sa fie dati pt Metroul din Buc, ca subventie

      Daca banii erau pt a construi linii noi de metrou era altceva dar ei sunt dati pt salarii si intretinerea metroului
    • 0 (0 voturi)    
      Metroul nu e tramvai nici troleu si nici (Miercuri, 3 februarie 2021, 7:59)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Andreas1256

      autobuz. E tren si asta implica niste norme ce tin de CFR. E un pic mai complicat decit transportul urban si un transfer la primarie ar fi un mare, foarte mare, cui in talpa . Nu ar fi in stare sa faca intretinerea caii de rulare decit daca ar subcontracta la CFR, poate. Cel mai simplu este sa faca unificarea tarifelor de transport si sa uite de metrou ca parte a RATB. Dar asta implica o intelegere intre primarie si CFR. Si la orgolii mari acest lucru este imposibil.
      • +3 (3 voturi)    
        Metro-ul nu are nici o legatura cu CFR (Miercuri, 3 februarie 2021, 9:44)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Kecske

        Au instalații diferite, reglementari diferite etc. Calea de rulare este diferita și tensiunea de alimentare este diferita. Practic Metro-ul se poate automatiza foarte ușor ca sa elimini mecanicii datorita traficului uniform ca nu ai marfare, manevre în stații și privații cu priorități. Fiind un sistem inchis este foarte usor de controlat, nu o sa vezi un bou cu Santa-Fe-ul pe linie la metrou.
  • -14 (34 voturi)    
    ca un fel de concluzie (Marţi, 2 februarie 2021, 13:02)

    costelo999 [utilizator]

    se vor mari preturile la cartela de metrou, vor fi dati afara unii, si se vor angaja altii, subventie tot o sa fie ca altfel pretul cartelei va exploda, deci se pune de o liberalizare a pretului calatoriei la metrou, deci cine isi permite bine cine nu pe jos cu bicileta trotineta, electrica sau mecanica .... vom trai mai sanatos in aerul poluat al capitalei noastre mioritice
    • +28 (28 voturi)    
      asa si? (Marţi, 2 februarie 2021, 13:25)

      g01an [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      de ce n-ar reflecta preturile costurile reale cu transportul unei persoane? de ce ar trebui bugetul central (al intregii tari) sa subventioneze nevoile de transport ale unei comunitati locale? mai ales cand vine vorba de zone care nu sunt in situatia de a fi crunt sub-dezvoltate economic... si chiar daca nu scapam maine sau peste cativa ani de meteahna asta, de ce n-am vrea ca procentul asta sa fie cat mai mic si banii respectivi sa fie cat mai eficient folositi?
      • -7 (9 voturi)    
        spre stiinta (Marţi, 2 februarie 2021, 14:44)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui g01an

        peste tot in ioropa transportul public este subventionat, uneori chiar gratis, deci va fi subventionat , in toata tara, bucuresti, constanta, brasov, cluj, etc, daca biletul la metrou ar fi 20 sau 50 de lei ar fi bine pentru tine / 2 calatorii pe zi ori 21 de zile lucratoare cam cit ar fi 84 105 lei pe luna, pentru unul care cistiga 1200 1500 2000 lei net pe luna ar fi catastrofa, daca se adauga si copilul ....
        • +2 (2 voturi)    
          Știm și noi că-i subvenționat. (Marţi, 2 februarie 2021, 18:54)

          Tayen [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          Doar că fiecare oraș să-și subvenționeze transportul său local.
          AIA-I DIFERENȚA.
        • +1 (1 vot)    
          momentan e 2-2.5 / calatorie (Marţi, 2 februarie 2021, 20:38)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          un 4-5 lei merge. Mai ales ca e de la minister nu de la primarie (care altfel are problema cu traficul si cu poluarea).
        • 0 (0 voturi)    
          . (Miercuri, 3 februarie 2021, 15:59)

          g01an [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          nu cred ca este subventionat intr-un procent asa de mare ca la noi si se face din bugetul local, asa cum este si normal. doi la mana, ia pune mana si vezi cate din companiile astea din tarile dezvoltate ar da faliment fara subventii si cate dintre ele sunt pe profit net, fara subventii si investitii in reteaua de transport.

          sunt doar cateva orase care acopera costurile integral si o fac ca un experiment pentru a determina daca este fezabil pe termen lung - asta in conditiile in care sunt foarte bine dezvoltate economic si isi permit astfel de experimente.

          nu ma deranjeaza daca statul se ocupa de investitiile in infrastructura de transport, dar daca statul investeste in constructii noi, achizitii de trenuri de metrou, tu sa nu fii instare sa-ti acoperi costurile de operare macar? asta nu mi se pare normal si n-o sa vezi in nicio tara civilizata asa ceva.
    • +26 (28 voturi)    
      cand calatoria costa 25 de centi (Marţi, 2 februarie 2021, 13:32)

      gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      Avem o mare problema. De mangement

      Dar cloaca de la Metrou trece in partea infractionala, cu acest Radoi care-i legat de toate golaniile de acolo. Eu as taia orice subventie, e momentul sa faca greva si sa-i injumatateasca. Nici nu se va simti
      • -7 (7 voturi)    
        gogule (Marţi, 2 februarie 2021, 14:40)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

        poti sa explici asta " e momentul sa faca greva si sa-i injumatateasca" ca nu o pricep .
      • -4 (4 voturi)    
        sigur (Marţi, 2 februarie 2021, 14:45)

        costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

        costa 25 de centi ? io as zice ca este cam 1 ieuro
        • +3 (3 voturi)    
          Calatoria e 0.5 euro? Dar abonamentele? (Marţi, 2 februarie 2021, 20:46)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

          2 calatorii cu 5 lei - 2.5 lei / calatorie = 0.5 euro
          10 calatorii cu 20 lei - 2 lei / calatorie = 0.4 euro
          70 lei / luna? Macar 40 calatorii - 1.75 lei / calatorie = 0.35 euro
          pachet pentru grupuri: 3 la 5 lei, 4 la 6.5 lei, 5 la 8 lei - cca. 1.6 lei / calatorie = 0.35 euro
          • +1 (1 vot)    
            elevi au si mai ieftin (Miercuri, 3 februarie 2021, 12:22)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Probabil pe medie iese undeva la 25 centi, deci omul avea dreptate
    • +20 (20 voturi)    
      Aiuitat de greva? Cu ce crezi ca se ocupa lideri (Marţi, 2 februarie 2021, 13:38)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

      de sindicat? Cei mai vocali in astfel de situatii sunt cei ce profita mai mult de situatia existenta intr-un sistem.
      • +10 (10 voturi)    
        cu pensia speciala.. :) (Marţi, 2 februarie 2021, 14:40)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ty

        Liderul sindical Ion Radoi este fost parlamentar PSD.
  • +35 (41 voturi)    
    Ce aveti cu ei? (Marţi, 2 februarie 2021, 13:05)

    TheFreeOne [utilizator]

    O casiera (doar cu liceul) are 4.000 de lei net. Ce v-au facut oamenii astia :) ?
    • +11 (11 voturi)    
      evident (Marţi, 2 februarie 2021, 13:45)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      metroul are o gramada de personal inutil si platit regeste...
      si STBu la fel

      ori mai taiati din salarii , ori inlocuiesc casieritele cu aparate, ca nu moare nimeni apasand 3 butoane...
  • +35 (39 voturi)    
    Metroul trebuie trecut la Primaria Capitalei (Marţi, 2 februarie 2021, 13:13)

    Ritzi Pitzi [utilizator]

    Nu are legatura Ministerul Transporturilor (national) cu o infrastructura de transport locala.

    Dca se face metrou la Cluj, Timisoara sau la Iasi, va fi subventionat tot din bugetul national ?

    E in oras, e al orasului.

    Transporturile la nivel national se sustin din bugetul Statului doar pentru cele interurbane.

    Dece nu s-ar subventiona si STB din Bucuresti, Regiile de transport locale (macar pentru tramvaie) din marile orase ?

    Radoi e un mare profitor al pozitiei pe care a detinut-o si pe care o mai detine, de agitator al lucratorilor de la Metrou !
    • -2 (12 voturi)    
      Gresit! (Marţi, 2 februarie 2021, 14:23)

      gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      Poate operarea metroului trebuie trecuta la primarie. Atunci se vor ajusta si salariile

      Dezvoltarea si intretinerea este extrem de costisitoare, nici macar statul n-are bani. Magistrala din Dr. Taberei a fost facuta pe bani europeni.
      • +3 (9 voturi)    
        Nu, nu! Tot la mitici! (Marţi, 2 februarie 2021, 15:36)

        Tayen [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

        De ce eu, din Brașov, să-i plătesc miticului metroul?
      • +5 (9 voturi)    
        Dezvoltarea costa, poate fi investitie nationala (Marţi, 2 februarie 2021, 15:40)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui gogu70

        Dar intretinerea trebuie suportata de Primarie, cu licitatii curate, nu cu furaciuni de 4000 de lei un surub, asa cu a negociat recent Metrorex cu Alstom, de a ajuns contractul de intretinere pe 1 an la 200.000.000 lei.
    • -2 (4 voturi)    
      Si subventia cine o plateste la Primarie??? (Marţi, 2 februarie 2021, 15:35)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      aici e problema
      • +4 (4 voturi)    
        cine (Marţi, 2 februarie 2021, 17:06)

        gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

        o plătește și la RATB sau s-o mai chema
        • -3 (3 voturi)    
          Guvernul Romaniei o plateste (Marţi, 2 februarie 2021, 19:32)

          Kivek [utilizator] i-a raspuns lui gicutotala

          doar nu crezi ca plateste orasul Bucuresti ceva

          banii pt primarii vin de la GUVERN ca nu exista bani la primarie
    • -1 (1 vot)    
      Le cam amesteci, dar sa stii (Miercuri, 3 februarie 2021, 8:07)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

      ca metroul este tren si implica cu totul alta infrastructura decit transportul in comun. De aceea e separat de RATB si este administrat de Min. Transporturilor, care are si CFR-ul in grija, sau asa ar trebuii sa fie. Solutia ar fi ca sa fie unificate preturile calatoriilor si asta s-ar putea face mult mai usor.
  • +21 (23 voturi)    
    Metrorex si RATB pe acelasi tip de bilet (Marţi, 2 februarie 2021, 13:15)

    transalpinarum [utilizator]

    Urgent trebuiec implementate:
    - Metrorex si RATB pe acelasi tip de bilet
    - disparitia gratuitatilor, sigur, se pot face reduceri, dar nimic nu e gratis
    - reevaluarea preturilor sau cel putin a metodei de folosire a biletului. Se poate creste pretul biletului, dar introduce valabilitate mare de timp (80min spre exemplu) si posibilitate de folosire a oricarui mijloc de transport cu acelasi bilet.
    • -1 (3 voturi)    
      mda (Marţi, 2 februarie 2021, 14:56)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui transalpinarum

      se pot face gratuitati, gen copii la scoala (nu la pensionari care se plimba aiurea)

      dar inseamna sa cresti foarte mult taxele pt restul..

      asa e in Viena.. transportul in comun e foarte subventionat.. dar si taxe se platesc.. undeva la 35% impozite pt firmele din oras.. etc
      • 0 (0 voturi)    
        un metrou e cam la fel de scump oriunde (Miercuri, 3 februarie 2021, 12:55)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        pentru ca trenurile vin pe piata internationala, tunelurile sunt dificil de facul oriunde.
        Ce se poate reduce e la servicii, confort si furaciuni etc
  • +32 (32 voturi)    
    Reality check (Marţi, 2 februarie 2021, 13:37)

    unu_din_Romania [utilizator]

    Basic economics: ca sa ai salariu mare trebuie sa produci - ori ceva foarte cautat ori ori ceva f. valoros. Metrorex cam creste salarii doar din burta.
    Daca tot exista automatele de cartele sa dispara casierele (si sa fie platita o echipa de oameni care sa intervina in regim urgent la repararea aparatelor) - platiti cu cat vrea Metrorex - ca din cate casiere sunt, plateste regeste cateva echipe de interventie si ramane si cu bani.
    Inteleg sa se plateasca o anumita subventie, dar care sa se regaseasca in pretul cartelei nu in salariul smecherilor care urla tare ca sa acoperelipsa lor de performata si competenta.
    Multa bafta D-lui Drula sa curete MT-ul de capuse si samsari.
    • +6 (8 voturi)    
      reality check.. (Marţi, 2 februarie 2021, 13:49)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui unu_din_Romania

      Am incercat o data sa folosesc un automat de cartele, la Piata Unirii. Nu accepta plati cu cardul si fanta pentru cash era blocata. La 5 metri astepta, relaxata, casiera..
      • +2 (2 voturi)    
        este (Marţi, 2 februarie 2021, 17:07)

        gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        tipic pt București în orice domeniu
      • +1 (1 vot)    
        asta si fiindca e numai unul -doua automate (Marţi, 2 februarie 2021, 22:00)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        In timp ce in capitalele europene in statiile mari ai un perete de automate si undeva un casier care mai mult da indicatii
    • +15 (15 voturi)    
      exact... (Marţi, 2 februarie 2021, 14:07)

      festina [utilizator] i-a raspuns lui unu_din_Romania

      metroul e subventionat nu pentru investitii sau pret redus al cartelei, ci pt o casta care primeste SALARII NESIMTITE !!!
      Deci romanii platesc taxe ca sa-si umfle niste nesimtiti buzunarele.

      Cand s-a re-negociat salariul in septembrie, ce a pazit Bode atunci? Puteau sa intre-n greva fara salariu pana la Pastele cailor, ca tot s-a redus drastic mobilitatea bucurestenilor din cauza pandemiei.

      Imi doresc ca salariul minim sa aunga in Romaia 1000 euro net, dar acoperit de productivitate, eficienta si incasari.

      Pana atunci, ne intindem cat ne permite plapuma
    • -10 (12 voturi)    
      de #staiacasa ati auzit? (Marţi, 2 februarie 2021, 14:23)

      CristianG [utilizator] i-a raspuns lui unu_din_Romania

      Cum sa produca o societate de transport, daca guvernul a limitat fortat si artificial cea mai mare parte din calatorii?
      • +8 (10 voturi)    
        Exact (Marţi, 2 februarie 2021, 14:35)

        gogu70 [utilizator] i-a raspuns lui CristianG

        Daca nu mai ai calatori de ce creste numarul de angajati? Sau salariile?

        Tu daca ai o firma care nu mai vinde, faci angajari noi? sau maresti salariile?

        Bat pariu ca esti un contopist infipt pe undeva pe la stat
      • +8 (8 voturi)    
        #staiacasaMetrorex? (Marţi, 2 februarie 2021, 14:38)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui CristianG

        Pai daca toata lumea sta acasa si e mai putin de munca la Metrorex, de ce au crescut salariile si numarul de salariati?

        Daca era firma ta si scadeau veniturile, faceai la fel?
      • +5 (5 voturi)    
        de somaj tehnic ati auzit? (Marţi, 2 februarie 2021, 18:39)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui CristianG

        cred ca matale esti angajat la Metrorex ,astfel nu-mi explic.
        Cei de la Metrorex n-au intr-adevar nicio vina ca a scazur numarul de calatori din cauza pandemiei.
        Dar aceeasi situatie e si la restuarante, companii aeriene, agentii de turism ,constructori de masini, firme de servicii, magazine ne-esentiale, companii care nu mai au piata de export etc.
        Pe cand toti cei din categoria de mai sus si-au restrans activitatea si si-au trimis oamenii in somaj tehnic (culmea, inclusiv Tarom a obligat oamenii sa stea 1 zi/spatamana acasa cu reducere de 20% din salariu), ce sa vezi , Metrorex e mai smecher.

        Nu numai ca n-au scazut salariile (sau somaj tehnic) dar le-au marit cu 18% .

        BAI NESIMITIILOR, PE CE LUME TRAITI?

        Nah , ca m-am enervat :)
  • +21 (21 voturi)    
    transportul din bucuresti (Marţi, 2 februarie 2021, 13:43)

    liviu_ [utilizator]

    e o gaura neagra!
    d c? pentru ca se poate...

    ia sa fie privata... sa vezi cum brusc se schimbau lucrurile...
    dar e statu nene pe ala il putem beli de bani...

    RADET, STB si METROREX sunt institutiile care trebuie reformate DIN TEMELII!!!!
    fara astea 3 capuse bucurestiul chiar avea multi bani pentru investitii!
  • +5 (7 voturi)    
    1euro biletul (Marţi, 2 februarie 2021, 13:44)

    EQUANT [utilizator]

    sa creasca pretul
  • +14 (14 voturi)    
    Unul munceste si restu sunt...rude (Marţi, 2 februarie 2021, 13:52)

    morometu [utilizator]

    Cam asta este structura angajarilor.
  • +15 (15 voturi)    
    Salariile din pix trebuie sa dispara (Marţi, 2 februarie 2021, 13:59)

    Alex S [utilizator]

    Pe toti cei care lucreaza la stat sau companii de stat (cum e Metrorex) i-a invatat PSD-ul cu salarii crescute din pix fara nicio acoperire economica.

    Acest lucru trebuie sa se inceteze. PNL si USR trebuie sa inteleaga ca romanii care i-au votat asteapta masuri impotriva acestui abuz. Ar trebui o lege ca salariul mediu la stat sa fie egal cu salariul mediu in privat, ca doar privat-ul e cel care produce, si nu invers.
    • +2 (2 voturi)    
      La fel și pe bugetari!!! (Marţi, 2 februarie 2021, 15:38)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

      Numa așa ceva a făcut pizideaua!
  • +13 (13 voturi)    
    Metrorexul national (Marţi, 2 februarie 2021, 14:12)

    middle_brick [utilizator]

    A dat Radoi ca nu lua de la ma-sa, dacă era administrator de companie privata pe pierdere nu avea de unde, asa de la bugetul de stat sa tot dai.
    Deși locuiesc în București sincer nu înțeleg ce cauta metroul, care este transport local la MT si de ce este subvenționat de acolo, pe de alta parte nici Nicușor nu îl vrea ca nu îl poate susține. Ca o masura cred ca se anunță ceva mariri consistente la călătorii și cartele.
  • +3 (3 voturi)    
    Probabil va creste pretul la transport cu metroul (Marţi, 2 februarie 2021, 14:33)

    TheFreeOne [utilizator]

    As vrea sa fie o crestere corecta (daca o sa fie), si nu sa sustinem marea famiglie ineficienta de acolo, cu tot felul de relatii, prietenii, sporuri, spagi etc.
  • +5 (5 voturi)    
    Din pacate nu este singurul caz (Marţi, 2 februarie 2021, 14:36)

    feroviarul123 [utilizator]

    Sunt multe căpușe care sug de la MT. De exemplu măreața companie SC Telecomunicații CFR SA vrea investiții de 1 miliard de euro ca sa dea internet în gări ( contra cost nu va bucurați degeaba). Compania aparține MT nu CFR si are pierderi uriașe. Acum este condusa de un tovarăș pzd-ist , fost consilier la Ilfov.
  • 0 (4 voturi)    
    din grafice (Marţi, 2 februarie 2021, 14:55)

    mmmircea [utilizator]

    se vede structural ca subventia e de 3-4 ori mai mare ca incasarile din bilete. Cat e o calatorie azi ? 2.5 lei ? Sa fie 10 lei de maine. Nu mai merge cu pomana socialista.
    • +5 (5 voturi)    
      Nu cred ca ar fi justificat pretul de 10 lei (Marţi, 2 februarie 2021, 18:02)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Poate ar trebui sa fie reorganizata compania ca sa fie profitabila (cu masuri de bun simt).
      Si cand ai personal profesionist si nesupradimensionat, atunci poti sa faci un calcul al calatoriei.
      Intrebare: unde se duc banii din reclame de la metrou, inchirierea de spatii comerciale etc? Astea nu ar trebui sa contribuie la incasari?
      • +5 (5 voturi)    
        iti raspund eu... (Marţi, 2 februarie 2021, 18:45)

        festina [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

        chiriile de spatii comerciale se duc la sindicatul lui Radoi. Sindicatul se ocupa de aministrarea spatiilor comerciale.

        Asta ce este ,daca nu mafie in toata regula?

        Ca sa-si cumpere sindicatul, PSD a acceptat aceasta marsavie.

        Privatizarea profiturilor si nationalizarea pierderilor, asta se intampla la Metrorex (si nu numai)
  • +8 (8 voturi)    
    mda (Marţi, 2 februarie 2021, 15:05)

    SoulSearcher [utilizator]

    asa se intampla cand vii nou la minister si incepi sa zgudui mamuti precum: metrorex, tarom, etc

    incep sa sara la atac securistii si aia cu salarii in mii de euro care nu fac nimic decat sa fure de la stat...
    • +2 (2 voturi)    
      tocmai (Marţi, 2 februarie 2021, 17:11)

      gicutotala [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      de aceea se fidelizează angajții ... cu creșteri de 18% în timp ce economia scade și în privat se chinuie.
  • +2 (6 voturi)    
    Mai urmeaza...... (Marţi, 2 februarie 2021, 16:01)

    Dinu-I [utilizator]

    Am vazut pe la diverse posturi TV, jurnalisti revoltati (ca Ion M.Ionita si Dan Bucura) pe Drula pentru ca nu se incepe magistala de metrou la Aerportul International Otopeni. Cine o sa-l folosesca ? Pensionarii ? Ca tinerii se duc cu masina personala, taxi sau Uber ?

    Sunt de acord cu trecerea metroului la Primaria Capitalei (ca asa-i in toate tarile "ca afara") si un singur bilet de calatorie, comun cu STB, cu valabilitate calatoriei intr-un singur sens.
    • 0 (4 voturi)    
      Stimabile (Marţi, 2 februarie 2021, 17:15)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

      Cum adica cine o sa foloseasca legatura cu Aeroportul Otopeni?
      Pai suntem probabil singura capitala din UE care nu are transport decent intre capitala si aeroport...
      Esti taximetrist, sau ce?
  • +2 (2 voturi)    
    Salatiati speciali (Marţi, 2 februarie 2021, 23:29)

    aicieu [utilizator]

    In 2010 cand s-au taiat 25% din salariile bugetarilor, toate companiile, regiile si ... altele de stat, au spus ca nu sunt bugetari si au ramas cu banii in buzunar. Cand salariile au inceput sa creasca la bugetari - hop si ei - si noi suntem ai statului, fara sa vina si cu rezultate.
    De ce transportul public, caldura si altele trebuie sa fie subventionate ? Doar cei care nu au venituri (elevi, studenti, etc) si cei cu venituri foarte mici ar trebui sa beneficieze de anumite gratuitati.
    Desi bucurestenii au venituri mai mari ca cei din provincie, tot mai vor gratuitati.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by