Drulă, despre interzicerea companiilor din China să participe la licitațiile de autostrăzi și căi ferate: „E momentul să facem o alegere strategică”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 2 februarie 2021, 16:27 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Catalin Drula
Foto: Hotnews
„În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, făcând referire la memorandumul discutat în Guvern care limitează participarea la licitații a unor firme care sunt din afara UE sau cu care România nu are acorduri comerciale. „E momentul să facem o alegere strategică. Alegerea strategică a României în ultimul an a fost destul de clară, dacă ne uităm la [construirea reactoarelor de la] Cernavodă, dacă ne uităm la discuțiile despre 5G”, a spus Drulă.

„În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa. Pentru că firmele din Europa au de respectat niște standarde. Grecia, Austria, de exemplu, nu permit firme din afara UE să intre pe piața lor cu excepția statelor cu care au un acord, mă refer la Japonia, Canada sau altele”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă la Europa FM.

„E momentul să facem o alegere strategică. Alegerea strategică a României în ultimul an a fost destul de clară, dacă ne uităm la [construirea reactoarelor de la] Cernavodă, dacă ne uităm la discuțiile despre 5G... Și atunci, în interesul opțiunilor geo-strategice ale acestui continent care stă pe o axă trans-atlantică de securitate, trebuie să facem niște alegeri care sunt făcute și în alte state ale Uniunii Europene și să ne uităm la firmele europene„, a spus Drulă.

În ultimul an numeroase companii din China s-au arătat interesate de mari proiecte de infrastructură rutieră și feroviară din țară, iar la unele licitații chiar au ieșit pe primul loc - exemplul licitației pentru tronsonul 4 din autostrada A1 Sibiu - Pitești, licitație însă încă nefinalizată.

La licitația pentru lotul 3 din A1 Sibiu - Pitești - 37,4 km între Tigveni și Cornetu - cea mai scumpă licitație din România pe rutier, cu o valoare estimată de peste 1 miliard de euro - nu mai puțin de 5 firme sau asociații din China au depus oferte.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















20476 vizualizari

  • +11 (25 voturi)    
    stop nu doar la autostrazi si cai ferate (Marţi, 2 februarie 2021, 16:48)

    anginsan [utilizator]

    si nu doar pt. chinezi, de rusi si turci nimic?
    • +6 (22 voturi)    
      mda (Marţi, 2 februarie 2021, 17:10)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui anginsan

      turcii sunt la fel de rai precum chinezii

      rusii n-au firme de constructii, decat alea care ii fac castelele lui Putin :DDDD
      • -2 (6 voturi)    
        Au firme de constructii (Marţi, 2 februarie 2021, 18:47)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Dar își plătesc angajații în sticle de vodca. Dai faliment.
      • -4 (16 voturi)    
        Alegere strategica = contracte tip Bechtel! (Marţi, 2 februarie 2021, 18:54)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Asa s-a zis de Bechtel, că este o alegere strategică și în final a fost un jaf. Cătălin Drulă asta, care nici măcar nu este etnic roman, este un agent al intereselor americane.

        Citat:
        " Drulă, despre interzicerea companiilor din China să participe la licitațiile de autostrăzi și căi ferate: „E momentul să facem o alegere strategică” "
        • +3 (11 voturi)    
          Ce dovezi ai? (Marţi, 2 februarie 2021, 21:08)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          Ce dovezi ai ca ala a fost un jaf in favoarea americanilor si nu a (hotilor) romani gen nastase sau clic alui psdista? Contractul a fost intre 2 parti din care una a iesit perdanta aici...
          • -1 (5 voturi)    
            Despre Bechtel, spre aducere aminte (Marţi, 2 februarie 2021, 22:40)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

            Despre Bechtel, spre aducere aminte!

            Nu Bechtel a fost rau, Basescu a fost.

            Bechtel a fost adus de Nastase care a facut un contract "la cheie" cu Bechtel.

            Basescu, electoral, a contestat contractul lui Nastase si a zis ca face el unul mai bun...Dupa ce a castigat, ca mare "presedinte", Basescu a "negociat cu Bechtel" ... si de bine ce a negociat, aia de la Bechtel au crescut pretul initial al contractului cu vreo 500 de milioane de dolari, FARA CA BASESCU SA OBTINA CEVA SUPLIMENTAR, hahahaha. (e realitate istorica, istoria recenta).

            Dupa asta, dupa ce s-a facut de ras, Basescu si-a pus argatii de prin presa si din institutiile statului sa-i faca nasoale lui Bechtel, ca asa, ca pe dincolo, etc.

            Asa ca aia de la Bechtel si-au luat jucariile si au plecat...cu vreun miliard si jumatae in sacosa, dupa ce au facut lucrari de numai 500 de milioane.

            Bechtel (esecul acestei afaceri) e opera lui Basescu si a acolitilor lui. Dupa ce s-a terminat, tehnic, trebuia sa fie cineva care sa puna capacul pe oala...ca a fost Sova sau altcineva...e absolut irelevant.

            Ca tot veni vorba, dupa fapte, nu dupa latraii din piata, cine s-a dovedit "mai rus", Basescu, sau Geoana? Basescu, care i-a dat afara pe americanii de la Bechtel sau Geoana care a ajuns secretar General Adjunct al NATO ?
  • +14 (28 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 2 februarie 2021, 16:57)

    [anonim]

    • +2 (12 voturi)    
      Ca tot veni vorba... (Marţi, 2 februarie 2021, 18:11)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui

      Ca tot veni vorba despre Cernavoda. Acolo sunt 3 proiecte mari care ar trebui sa se produca:
      1- extinderea duratei de viata a reactorului 1
      2- constructia reactoarelor 3 si 4
      3-extinderea duratei de viata a reactorului 2
      (o multime de proiecte majore aditionale, cum ar fi capacitarea statiei de pompare apa, etc)

      Necesitatile financiare sunt de 11-15 miliarde dollari.

      Sa presupunem ca Romania are acces la aceste sume. Dar Romania NU are sau NU MAI are:
      - specialistii care sa duca in spinare o constructie de asa anvergura. (Romania NU mai are sudori pentru suduri de calitate, spre exemplu)
      - oamenii responsabili care sa-si asume riscurile (greselile) inerente de parcurs.
      - sistemul care a permis finalizarea U1 si in buna masura a U2. Azi, orice fute-vant procuror cerceteaza si baga la puscarie ingineri nucleari ca au semnat achizitia de creioane, fara licitatie. Pentru orice cumparatura, la unitatile (inca) functionale trebuie 18-28 de semnaturi...ciclul de cumparare ia MINIM 6 luni, etc.

      In plus la conditiile astea, cand din urma vin specialisti in "App-uri" [ATAT, nimic mai mult], 70% dintre ei sunt analfabeti functionali iar jumatate dintre aia 30% aproximativ apti sunt scolarizati pe la universitatile din Brezoi, Tamaioasele, etc...chiar crede cineva ca se poate construi un proiect gen Cernavoda?
      • +1 (1 vot)    
        Cernavoda (Miercuri, 3 februarie 2021, 8:35)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Gresit! S-a umplut tara de specialisti in lucrul la STAT ( s-a inteles bine ca e vorba de stat pe c...!).Vezi multiplele angajari la ANAR , unde Managerul General nu stie cum se calculeaza aria triunghiului, ce sa mai vorbim de tanara inginera! Desigur, PSD, Dancila," ciuma rosie..."
    • 0 (2 voturi)    
      Nu ne vindem țara, (Marţi, 2 februarie 2021, 20:47)

      naftuliv [utilizator] i-a raspuns lui

      nu ne vindem țara.
  • -14 (36 voturi)    
    Licitatii intre prieteni (Marţi, 2 februarie 2021, 16:59)

    Utilizator5 [utilizator]

    Ceea ce ni se spune de fapt e ca, oricat ar fi altii de buni, daca ar fi, noua nu ne pasa, ca noi tot firmei lui Nea Sandel ii dam contractul sau vreun Frizi, ca e de-al nostru, european. Aceeasi Marie cu alta palarie. Aceleasi nepotisme romanesti cu iz european.
    Istoria e aceeasi dar cu alti actori si alte haine.
    • +16 (18 voturi)    
      mda (Marţi, 2 februarie 2021, 17:11)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      eu cred ca n-ai fost atent ce lucrari au facut cei de la UMB in ultimii 20 ani prin Romania...

      si sunt conationali de ai nostri

      au potential sa se dezvolte, si sa faca autostrazi in toata tara...
    • +1 (11 voturi)    
      Cu alte cuvinte........ (Marţi, 2 februarie 2021, 17:14)

      Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      Folosind numai companii din Europa crestem economia Europei nu a Romaniei. De ce ? Pentru ca Romania nu are companii cu "experienta" in constructia de autostrazi. Am zis companii nu companie.
      • +2 (2 voturi)    
        mda (Miercuri, 3 februarie 2021, 8:46)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

        in caz ca nu stiai lucrarile castigate de firmele din europa se subcontracteaza altor constructori mai mici specializati fiecare pe anumite lucrari: sapaturi, marcaje, parapeti, etc..

        firmele astea de obicei sunt romanesti, angajeaza romani, si mai platesc si taxe pe aici

        cel putin firmele mici care au lucrat la segmentele din transilvania erau romanesti

        la fel si ce face UMB, firma romaneasca, care la fel angajeaza romani, plateste taxe aici.. etc
        • 0 (0 voturi)    
          Corect (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:14)

          vidra [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

          Elis de exemplu a lucrat mult la A10 in judetul Alba, atat la asfaltari cat si la pavajele pentru santuri.
      • 0 (0 voturi)    
        Oare? (Miercuri, 3 februarie 2021, 17:12)

        vidra [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

        Pe langa liderul incontestabil UMB mai sunt Selina si Astaldi.
    • +10 (18 voturi)    
      .. (Marţi, 2 februarie 2021, 17:27)

      albastru de Romania [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      pai da, pe bani europeni , lucram cu firme din UE e logic

      nu cred ca vreo firma din Ro ar reusi sa i-a vreo lucrare in China

      produsele made in china sunt de calitate, uitati-va doar la Covid, de care nu mai scapam
  • -5 (33 voturi)    
    Acorduri comerciale (Marţi, 2 februarie 2021, 17:27)

    Ibit [utilizator]

    Cu China au Germania , Franta , Marea Britanie , Italia , SUA , Ungaria si multe alte tari . Romania - NU !
    Dar UE , DA !!!!!
    Iohannis a primit indicatii de la tusea lui Trump pentru reteaua 5G si imediat Romania a facut guturai si a interzis participarea Chinei la proiecte in Romania . Mai bine sa luam fara licitatie din SUA la preturi mari decat sa participe si altii , nu conteaza cine ; dar daca participa scade pretul sigur , indiferent cine castiga .
    SUA nu are nici o calificare in reactoare CANDU pentru Cernavoda dar , vine cu managementul de proiect si incaseaza banii .

    Pentru reteaua 5G este la fel - furnizor unic , la fel ca pentru rachete .
    Pentru infrastructura , ii sfatuiesc pe Iohannis si Citu sa faca o deplasare in China sa vada autostrazile din China , trenurile rapide din China , podurile din China , tunelurile din China .
    Pot sa il ia si pe Drula .
    Se pare ca este o mare temere - la partid- ca se pierde SPAGA !
    Dar daca banii nostri merg la firmele partenerului strategic - SUA , precum contractul cu Bechtel , sa fim fericiti !
    Apropo , ce s-a mai intamplat cu banii bagati de Isarescu in bonuri de tezaur in SUA ?
    AU VENIT AMERICANII !
    NOI , Romanii , vom fi tot la fel de saraci !
    • +4 (10 voturi)    
      Idit? ai pierdut un O? (Marţi, 2 februarie 2021, 18:07)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Ibit

      Romania e parte din UE deci daca UE are acord cu China, Romania e parte din el.
      2- UE are acorduri comerciale cu China dar nu are nici-un proiect major de infrastructura cu China. Confunzi grav aspectele. Din simplul motiv ca standardele chinezilor nu sunt la standardele europenilor!
      Si daca punem in balanta US vs China, da, ii prefer oricand pe primii.
      • 0 (8 voturi)    
        Standarde pentru produse Made in China (Marţi, 2 februarie 2021, 19:04)

        Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Siemens si Thales sunt doua firme mari europene care au fabrici in China.
        Produsele fabricate acolo sunt conforme si certificate conform standardele europene si au logo CE (stilizat).
        Firmele americane (ex. HP) a caror produse se fabrica in China, se produc si certifica conform standardelor americane (FCC, UL, ASTN. ANSI).

        Uita-te pe orice produs electronic din prejma ta (TV, telefon, computer, laptop, tableta etc.) si ai sa vezi Made in China alaturi de logo CE si/sau corespondentele americane amintite mai sus. Daca nu-ti plac nu le mai folosi.

        Verificarea si atestarea se face de de experiti/manageri atrestati de autoritatile competente din tarile respective.

        Mai nou, pana si Germania vrea sa foloseasca mult hulitele vaccinuri COVID facute in China sau Rusia. Ungaria le foloseste deja.

        Prea mult "politrucism" incetoseaza mintea/ratiunea.
        • +1 (5 voturi)    
          Gogule, stii diferenta intre un procesor si (Marţi, 2 februarie 2021, 21:05)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

          o autostrada?
          Da, am vandut produse chinezesti si am concurat cu produsele chinezesti. Stiu bine diferentele intre produsul Made in EU, made in China, made in China de companii europene sau made in China de fel de fel de rechini locali.
          Dar aici vorbim de infrastructura mare, nu de telefoane. Si nu mai vorbim de ce se intampla politic in tarile din lumea a 3-a care accepta "cadourile" chineze.
          Europenii au vorba aia veche cu grecii si cu darurile, ar trebui ca zicala sa fie extinsa global privind "darurile" chinezilor.
          De barajul din Ecuador construit de chinezi pe o falie seismica ai auzit?
          • -1 (1 vot)    
            China (Miercuri, 3 februarie 2021, 8:56)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Si de " Three Gorges Dam" desigur ai auzit. Nu e telefon, nici pantof Adidas. E, totusi, cel mai mare baraj din lume.
            • +1 (1 vot)    
              cel mai mare nu inseamna cel mai bun (Miercuri, 3 februarie 2021, 12:08)

              AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui atc

              Ia vezi stirile de asta vara cand faimosul baraj era cat pe ce sa fie overflow din cauza "competentei" chinezilor.
              • -1 (1 vot)    
                China (Miercuri, 3 februarie 2021, 13:05)

                atc [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

                Aha, era cat pe ce?! Si drobul de sare "era cat pe ce"! Dar, ce sa vezi, n-a fost!
        • -3 (3 voturi)    
          Bine zis (Marţi, 2 februarie 2021, 21:11)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

          Produsele alea sunt "certificate" de Ziemens, Apple etc. Autostrazile astea vor fi certificate de cine? De infginerii romani? De chinezi? De cine?
    • +3 (5 voturi)    
      Daca tot le stii pe toate, (Marţi, 2 februarie 2021, 18:08)

      toor [utilizator] i-a raspuns lui Ibit

      da-mi si mie un exemplu de autostrada facuta de chinezi in Germania sau Franta?
    • +2 (8 voturi)    
      Nostalgicule (Marţi, 2 februarie 2021, 19:02)

      mini_max [utilizator] i-a raspuns lui Ibit

      Saraci nu suntem din cauza americanilor ci din cauza comunismului pe care l-am impartasit atatia amar de ani impreuna cu rusii si chinezii, suntem corupti din cauza culturilor bizantine si otomane care ne-au fost livrate secole de-a randul si acum incercam cu greu si anevoie sa ne lepadam de ele; dar cand auzi in jur atatea manele, cand vezi langa tine atatia nostalgici dupa comunismul sovietic si mai nou atatia admiratori ai know how-ului comunist chinezesc, chiar ca iti vine sa iei calea bejeniei spre Vest. Si ca intrebare punctuala, care-i treaba cu banii bagati de Isarescu (sic) in bonduri SUA?
      • 0 (2 voturi)    
        Esti sarac pentru ca asta alegi! (Miercuri, 3 februarie 2021, 1:40)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui mini_max

        Esti sarac pentru ca asta alegi!

        Nu turcii, nu rusii, nu nemtii, nu americanii te fac sa fii sarac ci propria-ti mentalitate: sa moara capra vecinului, indiferent de consecintele asupra ta. O satisfactie tampa si marunta de cateva minute e centrul spiritual al romanului.
        Romanul e bucuros cand procurorul DNA cheltuie cu veselie 5 milioane de lei (din banii lui, ai romanului) ca sa aduca recuperari de 5 lei. De ce? L-a bagat in puscarie pe vecin, i-a murit capra....ce daca romanul, bucuros acum, nu mai are nici apa calda, nici dupa ce bea apa!

        PS: Chinezii, comunisti, e adevarat, sunt prima fabrica a lumii si asigura 10.000+ USD pentru 1,4 MILIARDE de locuitori (spre comparatie, Europa+America de nord au ~ 800 milioane locuitori)
        India, tara capitalista, cu aprox. aceiasi populatie (1,37 MLILIARDE) are PIB/Locuitor ~2000 USD. De 5x mai putin decat China. Despre asta vorbim.
        • 0 (0 voturi)    
          exemplul cu procurorii e stupid (Miercuri, 3 februarie 2021, 12:17)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Va sa zica noi nu ne imbogatim ca popor fiindca nu ne lasa procurorii?
          Si ar trebui sa lasam pe oricine sa baga mana in bugetul comun al tarii fiindca oricum nu mai vedem banii aia inapoi? Esti constient ca nu e treaba procurorilor sau a justititiei sa recupereze acei bani ci a altor institutii?
          Cat despre "comunismul" chinezilor si maretele lor victorii tin sa iti aduc aminte ca pIB-ul per cap de chinez este mai mic decat cel al Romaniei, 10839 vs 12813 si la jumatate din cel al Taiwanului(26910)
          Iar China nu este o tara comunista cina national-socialista, pentru prieteni-NAZI!
          • 0 (0 voturi)    
            Pentru stupizi, da, este stupid! (Miercuri, 3 februarie 2021, 15:59)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Pentru stupizi, da, este stupid!

            Altfel, ce sa discutam: ca matale compari PIB/locuitor din China cu ala din Romania. Cand populatia e de 70x mai mare?
            Compara cu Luxemburgul, ca sa-ti mangai neuronasul! Mai mult nu poti.
  • +5 (21 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 2 februarie 2021, 17:34)

    [anonim]

    • -1 (3 voturi)    
      sosele (Miercuri, 3 februarie 2021, 9:24)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui

      "...am apreciat cand a spus ca soselele trebuie sa ocoleasca localitatile, ca in orice tara normala la cap..."
      1. Intamplator, Bucurestiul, si nu numai, are fo' cateva sosele. In el. Sa le punem sa-l ocoleasca?
      2. Presupunand ca e vorba de autostrazi, o fi vre-un oras normal la cap in care autostrazile sa NU ocoleasca orasele ( evident, nu vorbim de cele suspendate, din marile metropole, menite sa usureze traficul urban)? Mare descoperire la minunea de Drula.
  • +8 (8 voturi)    
    Intrebare (Marţi, 2 februarie 2021, 17:41)

    Sorin Aradean [utilizator]

    A da la o parte prin legislatie o intreaga categorie de tari, printre care si un gigant precum China, dovedeste multa vointa politica.
    DAR, avem aceeasi vointa sa dam la o parte de la licitatii, ptr urmatorii 5 ani sa zicem, firme precum Pizzarotti (Italia) si Aktor (Grecia), care au dat fiecare cite o mostra de bataie de joc exemplara, la adresa contractelor pe care le-au adjudecat pe A10 Sebes-Turda Lot 1 si respectiv Lot 2 ?
    • +5 (5 voturi)    
      Nu uita Alstom (Marţi, 2 februarie 2021, 18:50)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Sorin Aradean

      Toate proiectele Alstom sunt intarziate cu anii: 6 ani la Arad, 4 la Simeri Sighisoara.
  • 0 (6 voturi)    
    Bravo RO, Vivat EURSS (Marţi, 2 februarie 2021, 18:45)

    radukkku [utilizator]

    ... d'aia si cumparam F16 (SH) ca's made (uzate) 'n Europe. Nu Gripen, nu Eurofighter, nu Rafale.
  • -1 (11 voturi)    
    Vorbiti ca sa nu dormiti! :)))) (Marţi, 2 februarie 2021, 18:56)

    AES [utilizator]

    În 2016, Beijing Enterprise a achiziţionat Energy from Waste, iar cel mai bogat om din Hong Kong, Li Kashing, a cumpărat grupul Ista, care produce elemente de metrologie şi management al energiei. În 2015, Huawei şi Deutsche Telekom au semnat programul Open Telekom Cloud. Etc. Astea sunt vechi. Mai sunt o gramada de locuri strategice in Europa in care chinezii sunt demult, iar pe trolii de fata ii preocupa sa nu cumva sa faca chinezii un kko de autostrada in mareata Romanie iohannista, un varf de deget pe harta Europei! :))))) Babaieti, de cate ori trebuie sa vi se spuna ca nu contati? :)))))
  • -1 (5 voturi)    
    multă neseriozitate ! (Marţi, 2 februarie 2021, 19:18)

    laurandro [utilizator]

    Când ai hotărât , chiar înainte de licitație , că indiferent de rezultatul licitației , anumitor companii nu li se va permite contractarea , avem de-a face cu o mare lipsă de onorabilitate comercială și nu numai . Cunosc , din proprie experiență , câtă muncă și câte mari cheltuieli presupune întocmirea unei oferte internaționale .
    Dar de ce să ne mirăm , când știm bine cum se desfășoară licitațiile la noi , de ani și ani .
    Spune-ți de Germania și Franța că nu au autostrăzi construite de chinezi , dar aceste țări au avut bunul-simț de a nu le permite să participe la licitații !!
    • +4 (6 voturi)    
      Poate inveti romaneste (Marţi, 2 februarie 2021, 19:52)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui laurandro

      Exact asta vrem sa facem si noi: sa le tăiem macaroana din start. Alea unde au depus deja oferta oricum se judeca la tribunal. De exemplu licitația cu trenurile a fost anulata din cauza chinezilor.
      • +2 (2 voturi)    
        a fost anulata/amanata (Marţi, 2 februarie 2021, 23:30)

        yyyxxx1981 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        datorita ARF nu a altcuiva. Care de mai multe ori a nesocotit flagrant deciziile instantei.
      • 0 (2 voturi)    
        autostrazi (Miercuri, 3 februarie 2021, 9:26)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

        "Exact asta vrem sa facem si noi: sa le tăiem macaroana din start." Care NOI?
  • -1 (3 voturi)    
    Drula vs China (Miercuri, 3 februarie 2021, 8:22)

    atc [utilizator]

    Capital. ro./4 ianuarie 2021
    "Tenisuni imense la nivelul Uniunii Europene, după ce au apărut o serie de informații că UE ar vrea să oprească acordul cu China în așteptarea Statelor Unite ale Amercii. Totuși, premierul portughez, care în prezent deține Președinția Consiliului Uniunii Europene consideră că este un lucru foarte grav."
    Carea acord? Care lucru foarte grav? Ascultati-l , mai UE, pe Drula!
  • 0 (2 voturi)    
    continua sa minta (Miercuri, 3 februarie 2021, 9:20)

    Orizontromanesc [utilizator]

    In continuare suntem mintiti la greu.

    Tot ce s-a facut si se face la drumuri si la CFR infrastructura sunt cu firme din Europa, aceste firme subcontracteaza si firme romanesti. Deci de ce nu facem doar cu firme romanesti sa ne luam noi profitul?

    peste 70% din firmele straine din Europa sunt in Litigiu cu CNADR SI CFR infrastructura.
    Firmele de avocatura primesc cu dedicatie aceste procese de la cnadr si CFR si pierd procesele foarte usor. Practic este o schema de spaguiala legala.

    Majoritatea proceselor sunt pe motive: nu s-a pus la dispozitie terenul si nu s-au facut exproprierile in timp utill pentru a putea antreprenorul strain sa-si execute lucrarea. Deci dupa licitatie contractele sunt facute cu anumite goluri legislative pentru a fi atacate de antreprenorul strain si dupa proces mai castiga inca odata valoarea pe care s-a licitat. Hotie. Noi atragem fonduri Europene pentru aceste lucrari, dar la final bugetul Romaniei este facut varza de aceste actiuni bine gandite.

    Sa nu iutam ca la fondul european participam si noi romanii din impozitele si taxele pe care le platiti dumneavoastra la greu si tot de aici astupam gaurile care s-au facut si se vor face in continuare de noile partide politice. Ne sug strainii la greu.
    Dumneavoastra munciti si platiti-va impozitele.
    si votati odata la 4-5 ani schimbarea.
    La cati bani pierdem pe astfel de actiuni, puteam sa avem ifrastructura feroviara si drumuri mai bune ca in Japonia.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by