„În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, făcând referire la memorandumul discutat în Guvern care limitează participarea la licitații a unor firme care sunt din afara UE sau cu care România nu are acorduri comerciale. „E momentul să facem o alegere strategică. Alegerea strategică a României în ultimul an a fost destul de clară, dacă ne uităm la [construirea reactoarelor de la] Cernavodă, dacă ne uităm la discuțiile despre 5G”, a spus Drulă.

Catalin DrulaFoto: Hotnews

„În foarte multe state membre ale Uniunii Europene piața de achiziții publice este deschisă doar pentru firmele din Europa. Pentru că firmele din Europa au de respectat niște standarde. Grecia, Austria, de exemplu, nu permit firme din afara UE să intre pe piața lor cu excepția statelor cu care au un acord, mă refer la Japonia, Canada sau altele”, a spus marți ministrul Transporturilor Cătălin Drulă la Europa FM.

„E momentul să facem o alegere strategică. Alegerea strategică a României în ultimul an a fost destul de clară, dacă ne uităm la [construirea reactoarelor de la] Cernavodă, dacă ne uităm la discuțiile despre 5G... Și atunci, în interesul opțiunilor geo-strategice ale acestui continent care stă pe o axă trans-atlantică de securitate, trebuie să facem niște alegeri care sunt făcute și în alte state ale Uniunii Europene și să ne uităm la firmele europene„, a spus Drulă.

În ultimul an numeroase companii din China s-au arătat interesate de mari proiecte de infrastructură rutieră și feroviară din țară, iar la unele licitații chiar au ieșit pe primul loc - exemplul licitației pentru tronsonul 4 din autostrada A1 Sibiu - Pitești, licitație însă încă nefinalizată.

La licitația pentru lotul 3 din A1 Sibiu - Pitești - 37,4 km între Tigveni și Cornetu - cea mai scumpă licitație din România pe rutier, cu o valoare estimată de peste 1 miliard de euro - nu mai puțin de 5 firme sau asociații din China au depus oferte.