HARTĂ INTERACTIVĂ Autostrada „Unirii” A8: Cum arată traseul stabilit de la Târgu Mureș la Târgu Neamț și pe unde trec tronsoanele care ar putea fi scoase la licitație în 2021

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Miercuri, 10 februarie 2021, 10:00 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada Unirii A8 - Tg Mures - Tg Neamt
Foto: Hotnews
Studiul de Fezabilitate pe Autostrada „Unirii” A8, pe sectorul Tg. Mureș - Tg. Neamț ar trebui să fie gata în acest an, iar ministrul Drulă a declarat recent că își dorește scoaterea la licitație în 2021 a capetelor autostrăzii și includerea lor la finanțare prin planul european de reziliență (PNRR). Revizuirea SF-ului pe Tg. Mureș - Tg. Neamț a presupus și aprobarea unui nou traseu, cu unele modificări față de cel conturat acum mai bine de 12 ani. HotNews.ro a obținut de la CNAIR noul traseu al A8 pe zona montană și l-a transpus în detaliu într-o hartă interactivă, inclusiv pozițiile viitoarelor noduri rutiere.

De aproape doi ani se află în revizuire Studiul de Fezabilitate pe cei peste 200 de km de autostradă A8 de la Tg. Mureș la Tg. Neamț, iar la final de 2020 a fost aprobat traseul final al autostrăzii Unirii care va traversa Carpații Orientali și va uni Moldova de Transilvania.

În 2021 întreg SF-ul ar trebui finalizat, iar ministrul Cătălin Drulă anunța recent într-un interviu pentru HotNews.ro că își dorește scoaterea la licitația de execuție până la final de an a capetelor autostrăzii - Tg. Mureș - Miercurea Nirajului (23km) și Tg. Neamț - Moțca/DN2 (24 km) - două proiecte pe care de asemenea le-ar vrea incluse spre finanțare din planul național de reziliență (PNRR).

HotNews.ro a solicitat de la Compania de Autostrăzi harta cu noul traseu aprobat la final de 2020 pentru cei circa 211 de km de la Tg. Mureș la Tg. Neamț (Moțca/DN2) și a transpus traseul într-un format interactiv, inclusiv nodurile rutiere cu poziția lor aproximativă.

Lungime: 211 km
Stadiu: realizare Studiu de Fezabilitate, inclusiv studiu geotehnic
Proiectant: INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA
Valoare contract: 17.6 mil lei (fără TVA)
Contract semnat în: 28 mai 2019
Termen finalizare revizuire SF: Q3-Q4 2021
---

HARTĂ INTERACTIVĂ - Traseul Autostrăzii „Unirii” A8 - Tg. Mureș - Ditrău - Tg. Neamț - Moțca (DN2)


>> Folosește funcțiile de zoom pentru a urmări mai în detaliu pe unde trece traseul A8

>> Click pe traseu sau pe nodurile rutiere pentru informații în plus

  • Notă: Traseul autostrăzii a fost vectorizat și transpus într-o hartă interactivă prin georeferențierea după o hartă dintr-un document PDF transmis de CNAIR la solicitarea HotNews.ro. Traseul schițat pe harta interactivă, deși fidel reprezentării din documentul oficial, poate avea pe alocuri abateri de câteva zeci de metri într-o parte sau alta față de axul culoarului pe care va fi construită în viitor autostrada A8.


---

Secretar de stat despre sectorul montan din A8: „La sfârşitul acestui an ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat“


Secretarul de stat pe rutier din Ministerul Transporturilor, Adrian Covăsnianu, fost președinte al Asociației Moldova Vrea Autostradă, a declarat recent că Studiul de Fezabilitate pe A8 de la Tg. Mureș la Tg. Neamț ar trebui finalizat până la sfârșitul anului.

„Sectorul montan este singurul mai avansat din autostrada A8. Suntem în revizuirea unui studiu de fezabilitate, au fost unele sincope şi întârzieri din partea proiectantului, dar am făcut unele diligenţe şi simţim o altă mobilizare. Acum, suntem undeva la 61% din studiu, avem traseul sectorului montan definitivat, studiile geotehnice sunt destul de avansate“, a declarat secretarul de stat, potrivit Ziarul de Iași.

Covasnianu a adăugat că proiectantul a garantat predarea studiilor geotehnice la jumătatea lunii iunie 2021, iar acordul de mediu pentru întreg sectorul montan ar urma să fie obţinut în octombrie 2021.

„La sfârşitul acestui an ar trebui să avem studiul de fezabilitate finalizat“, a susţinut Adrian Covăsnianu.

„Cel mai greu proiect de infrastructură al României” / Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect al A8”


Recent, într-un interviu acordat HotNews.ro, ministrul Cătălin Drulă declara că ar vrea ca până la finalul anului să liciteze la proiectare și execuție capetele de la Tg. Mureș și Tg. Neamț, iar pe zona montană „să vedem cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit” .

„E un Studiu de Fezabilitate pe un sector de 200 de kilometri, din care 100 de km montan, e de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. A fost contractat pe o sumă mai mică de patru ori decât licitația de la licitația de la Tg. Neamț- Iași - Ungheni, unde sunt 100 de kilometri și relieful e colinar, deci mai ușor. Ceva nu bate undeva, probabil și asta explică de ce merge așa de prost”, a spus Drulă, explicând astfel de ce au apărut sincope în derularea SF-ului.

„La capitolul reparat din mers, cel puțin din primă fază, să avem niște livrabile, discuția e ca SF-ul acesta în derulare de doi ani să fie finalizat pe capetele din ambele direcții: Tg. Mureș - Miercurea Nirajului și Tg. Neamț - Moțca. Cred că sunt circa 50 de kilometri în total. Astea să le finanțăm din PNRR. Cred că e important să începem proiectul”, a mai detaliat ministrul.

„Spre finalul anului [sper lansarea licitațiilor pentru cele două loturi].... Dacă scoate aceste două sectoare, aici SF-ul e undeva la 80-90%. Mai e problema acordului de mediu (...). Eu aș vrea să nu se ajungă la o reziliere [pe partea montană a contractului] și să se finalizeze acest contract, dar trebuie să vedem în derulare”, a spus Drulă.

„Tehnic e fezabil [finalizarea până în 2030], dar e cel mai greu proiect de infrastructură al României - de două ori mai greu decât Sibiu - Pitești. Aici eu am mai susținut că poate ar trebui să vedem, pe zonele foarte grele, cum putem găsi niște soluții care să fie mai ușor implementabile, mai rapid de construit, mai în buget, mai ieftine, dar care să ne ducă la același rezultat. Adică un drum neîntrerupt, care nu trece prin localități, un drum care conectează rapid Moldova de Transilvania”, a zis Drulă.

„Avem tendința asta în România să dorim OZN, să dorim ceva super-extra, rachetă interplanetară și să nu obținem de fapt nimic, decât un desen. Eu mă concentrez pentru a livra lucruri concrete”, a mai spus ministrul.

Citește și:











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















55840 vizualizari

  • -60 (66 voturi)    
    I-a intrebat cineva pe Ardeleani daca vor Unirea? (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:06)

    Kivek [utilizator]

    asta e autostrada Unirii cu FORTA
    • +28 (40 voturi)    
      probleme la mansarda (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:30)

      unacare [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      S-au facut investitii in Ardeal din banii tuturor, decenii la rand si acum va pute Moldova.
      • -14 (30 voturi)    
        . (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:00)

        Tomato [utilizator] i-a raspuns lui unacare

        Nu s-au facut "din banii tuturor". De 100 de ani banii sunt luati din Transilvania pentru a ajuta celelalte regiuni. Asa ca mai incet cu pretentiile la banii altora.
        • +15 (19 voturi)    
          da si nu.. (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:28)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Tomato

          Sa nu uitam totusi ca Ardealul s-a ridicat erorm dupa aderarea Romaniei la UE, in 2007. Pana atunci Ardealul era varf de civilizatie, dar nu si de investiti straine sau castiguri economice. Stateam la bere prin anul 2002 cu prieteni din Ardeal, si se vaietau ca ce potential are Ardealul, dar nu se misca nimic...
        • +9 (11 voturi)    
          hai lasa vraja (Miercuri, 10 februarie 2021, 17:36)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Tomato

          uita-te pe cifre ca economia nu e fix in ardeal
          mai usor cu prostiile
        • +1 (1 vot)    
          serios? (Sâmbătă, 13 martie 2021, 3:52)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Tomato

          a ajutat atat de mult Ardealul celelalte regiuni ca tot mai sarace au ajuns. O fi vreun paradox :)))) Undeva ceva nu se leaga, poate au disparut banii ardelenilor inainte de a ajunge la moldoveni, ca aia din sud au oricum Bucurestiul ca pol de dezvoltare. As zice mai degraba ca miliarde de euro s-au sifonat pentru a face autostrazile A1 si A3 ce trec prin transilvania.
    • +29 (37 voturi)    
      da, au fost intrebati (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:37)

      andimi [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      daca nu stii istorie, da, au fost intrebati, la 1 decembrie 1918!
      • +15 (21 voturi)    
        au mai fost intrebati odata (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:28)

        Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui andimi

        au mai fost intrebati odata pe 8 decembrie 1991, si inca o data recent de tot pe 18–19 October 2003.

        E vorba de referendumurile pentru constitutia Romaniei, unde majoritatea au fost de acord, si implicit cu formularea din ART1: Statul roman: (1) Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil..
    • +20 (28 voturi)    
      da ma (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:45)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      or sa ne forteze sa mergem de mana pe autostrada unirii,in fiecare saptamana,probabil sambata,dintr-un capat in altul si sa ne pupam si sa ne tinem in brate in mijlocul autostrazii..ba multe prostii puteti debita..
    • +24 (28 voturi)    
      . (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:34)

      o_o [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      strabunicul meu (moldovean) a murit pentru Ardeal.
      • +8 (8 voturi)    
        Recunostinta vesnica (Miercuri, 10 februarie 2021, 22:08)

        salvatore [utilizator] i-a raspuns lui o_o

        Si strabunicul meu, oltean, tot pentru Unirea asta a murit. Dar azi sunt multe naparci secesioniste prin Ardeal, li s-a umflat capul la multi.
        • +2 (2 voturi)    
          daca e sa o luam statistic, (Joi, 11 februarie 2021, 10:19)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

          cred ca pentru Ardeal au murit mai multi din Regat si Moldova decat ardeleni.
          Sa nu uitam ca unirea din 1918 s-a produs datorita armatei Regatului Romaniei, care a ocupat Transilvania si jumatate din Ungaria, iar revenirea NV-ului Transilvaniei in oct 1944 la patria mama s-a realizat tot prin aportul armateri romane, care a izgonit trupele germano-hortyste din tara.
    • +14 (18 voturi)    
      Bun asa.... (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:11)

      iomvv [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      In primul rand tin sa te felicit ca ai reusit sa te exprimi corect dpdv gramatical, chiar si cu influentele de forumist si graba de a tasta. Doi, iti recomand sa verifici in DEX ce reprezinta expresia "Hai Sictir !!!" - e interesant de aflat.

      Se zice ca un student de la BB de la Cluji, a terminat anul 3 cu bursa, pentru ca la toate intrebarile de la toate examenele a raspuns cu - "Ardeal". Asta da treaba ;).
      • -11 (17 voturi)    
        Nu mai bine va uniti cu Regatenii, Iasi - Buzau ? (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:48)

        Kivek [utilizator] i-a raspuns lui iomvv

        ar fi o autostrada must mai utila pt Moldova, ati ajunge foarte usor in Buc
        • +11 (13 voturi)    
          se face si asta (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:29)

          bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          e in proiect. Va inlocui DN2 (care in prezent este cel mai ,,sangeros'' drum din tara).
        • +6 (8 voturi)    
          Nu mai bine va uniti voi cu Mongolia? (Miercuri, 10 februarie 2021, 20:56)

          Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

          si va vedeti de treaba voastra?
    • +12 (16 voturi)    
      Te-a întrebat cineva pe tine ? (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:12)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Ai probleme psihice grave, dacă crezi că îți vor cere voie ție, pentru construirea unei autostrăzi.
    • +13 (23 voturi)    
      Unirea cu Occidentul ne intereseaza. (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:44)

      CrisJti [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Nici nu ma intereseaza Unirea cu "arghelenii", eu vreau autostrada sa ma duca in Ungaria si mai departe asa incat Moldova sa poata sa progreseze economic. Daca se va decide sa fie autostrata fara oprire in Transilvnia, nu ma intereseaza, daca se sapa un tunel sub toata zona aia, la fel, ma lasa rece, eu vreau conexiuni comerciale cu Vestul.
      Stati tu linistiti ca si noi suntem satui de ifosele unora care au fost niste sclavi in Imperiul Austro-Ungar si acum se cred etalon al civilizatiei. Am vazut destui "civilizati" din argheal care se comportau ca niste ciobani prin alte tari.
    • +10 (14 voturi)    
      oho, cum sa nu... (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:24)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      In primul rand initiativa a fost a ardelenilor, care, desi traiau mai bine decat cei din Moldova si regat, erau crunt asupriti de conducerea austro-ungara (mai ales de ungari). Asa se explica si numarul mare de soldati ardeleni care au dezertat din armata austro-ungara si au trecut la romani in primul razboi mondial, sau care s-au inrolat in armata romana in timpul razboiului de Independenta din 1877. Plus ca, in adunarea de la Alba Iulia, toti cei prezenti au votat pentru unire (ei fiind ardeleni).
    • +9 (9 voturi)    
      ! (Miercuri, 10 februarie 2021, 16:50)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Mai Ardel, e plin de hautostrazi la voi, toate santierele sunt in Transilvania, mai lasati si altora!
    • +6 (6 voturi)    
      Voi rusii sunteti impotriva oricarei uniri (Miercuri, 10 februarie 2021, 20:53)

      Ahha [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Voi sunteti numai pentru dezbinare, intotdeauna ati fost asa. Ati fi vrut Moldova toata, de-aia incercati sa bagati strambe intre noi. Dar nu pune nimeni botul
    • 0 (0 voturi)    
      adica stai asa! (Joi, 11 februarie 2021, 3:22)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Daca Romania nu e unita cu Ungaria, inseamna ca NU ar mai trebui sa existe sosele intre cele 2 tzari? :O
  • +20 (22 voturi)    
    sectorul Targu-Mures - Targu-Neamt (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:06)

    bancher [utilizator]

    E mult mai greu chiar si decat Pitesti-Sibiu....greu se va face autostrada acolo, foarte greu.
    ai nostri nu sunt in stare sa faca autostrada de la Craiova la Pitesti, unde mergi strict prin campie si doar urci 3 dealuri..daca autostrada Moldovei va fi gata, chiar ca e o mare realizare.
    • 0 (4 voturi)    
      Nu inteleg de ce ocoleste Piatra Neamt (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:20)

      Joe1 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Sunt sigur ca sunt niste argumente dar parca era mai utila sa treaca prin Piatra Neamt si Bicaz decat prin Targul Neamt. Oricum e utila doar nu inteleg alegerea.
      • +8 (8 voturi)    
        greu de realizat (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:33)

        nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Joe1

        au existat scenarii pe valea bicazului dar nu e fezabil. ai putea ajunge destul de usor pana la trei fantani dar cam atat. sau prin tunel de la gheorgheni pana la bicaz chei. traseul in contiuare pana la piatra neamt este extrem de dificil. pe vale nu ai loc iar peste munti ar fi doar de orgoliu (ar exista o posibilitate pe la brates dar presupune un efort enorm). ingropi o gramada de bani fara prea multe beneficii. legatura piatra neamt cu reteaua de autostrazi se poate realiza cu un drum expres pana la targu neamt si eventual cu unul pana la roman sau bacau cand o fi gata A7. legatura bicaz - A8 se poate face pe DN15 (recent reabilitat si care probabil o sa mai vada reabilitari pana e gata A8).
      • +6 (6 voturi)    
        pentru ca relief (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:57)

        mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui Joe1

        Bicaz-Gheorgheni, nu stiu daca ar fi 2-3 km care sa nu fie tunel sau viaduct. Dincolo de cost, autostrada ar trece prin mijlocul parcului national Ceahlau. Nu vrei sa stii care sunt normativele europene, iesi mai usor daca ocolesti 50km, decat as faci autostrada printr-o zona clasificata ca parc national. Daca te uiti la traseul actual, ala de zice Drula ca-i greu, ocoleste pe la nord aceasta zona.
        • +4 (4 voturi)    
          wut?! (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:47)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

          prin mijlocul parcului? pai mijlocul parcului cam coincide cu mijlocul masivului. parc e doar in jurul lui. cred ca te lovesti mai intai de logica inainte de a te lovi de normativele UE. pur si simplu nu ai cum construi infrastructura acolo. ma rog, daca vrei, poti. dar la ce cost...
      • +6 (6 voturi)    
        daca o faceau prin Piatra Neamt, (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:32)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui Joe1

        era si mai greu decat prin Targu Neamt....banuiesc ca din acest motiv.
    • +1 (3 voturi)    
      ai fost vreodata intre Craiova si Pitesti? (Miercuri, 10 februarie 2021, 21:27)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bancher

      Incearca sa faci drumul ala cu bicicleta ca sa ai o perspectiva mai aproape de sol. Poate stai intr-un birou si te uiti pe harta administrativa a Romaniei dar daca te duci pe teren sau maca consulti si stii sa citesti o harta topografica o sa afli ca nu sunt 3 dealuri ci mult mai multe si ca diferenta de nivel medie intre coame si fundul vailor este de peste 100 de metri.
      • 0 (0 voturi)    
        merg pe acolo, (Joi, 11 februarie 2021, 10:32)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        da, sunt dealuri, am exagerat in minus cand am zis ca sunt doar 3, sunt mai multe, dar cele mai mult vin in apropiere de Pitesti, In rest, intre Slatina si Craiova e ca in palma. Sectorul, care ti se pare complicat tie, e mult mai usor de realizat decat Pitesti-Sibiu sau Targu Mures- Targu Neamt.
        PS: autostrazile nu sunt pentru biciclisti, iar asta cu diferenta de 100m intre varful si poalele dealurilor este o gluma buna...Slatina este la 135m altitudine iar Pitesti la 250m. Intre ele este o diferenta de nivel de 115m, pe care ii faci pe parcursul a 70km de mers cu masina. Si in weekend am condus pe acest drum, si iti spun ca nu urci nicaieri un deal de 100m (gandeste, asta inseamna o inaltime egala cu inaltimea a doua blocuri de 10 etaje +inca un bloc de 5 etaje)
  • -14 (24 voturi)    
    inca un elefant alb... (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:15)

    demaGOGU [utilizator]

    ...prin mijlocul marelui nimic(Ditrau?!?), in timp ce aglomerari urbane in nord (Suceava, Bistrita, etc) sau in sud (Bacau, Gheorghiu-Dej, Brasov, etc) sunt lasate de izbeliste pe termen mediu si chiar lung.

    allez chercher l'erreur?
    • +18 (20 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:24)

      [anonim] i-a raspuns lui demaGOGU

    • +17 (17 voturi)    
      gresit (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:24)

      comentacu [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Daca faci strapungerea asta a Carpatilor, restul vine mult mai usor
      • -15 (19 voturi)    
        strapungerea Carpatilor pe traseul Bacau-Harghita (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:41)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

        era mult mai rapida strapungerea Carpatilor pe traseul Bacau-Harghita.
        te uiti pe harta si vezi unde sunt mai putini munti si acolo faci autostrada.
        • +11 (11 voturi)    
          esti destept cum altii nu-s (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:53)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          mergi un pic si in teren si vezi cum sta treaba.
  • +11 (17 voturi)    
    Time travel (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:35)

    Jolly Roger [utilizator]

    Oare cât de departe ar trebui să călătoresc în timp pentru a vedea Moldova traversată de autostrăzi?
    Pașcani-Mureș, Bacău-Brașov... poate și altele :)
    Not in my lifetime, right?
    Nici călătoria în timp, nici autostrăzile...
  • +3 (13 voturi)    
    la anu si la multi ani (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:38)

    andimi [utilizator]

    pana fac astia SF, trece si mama planului de rezilienta!
    • +1 (1 vot)    
      S.F. (Vineri, 12 februarie 2021, 14:08)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Sa atam linistiti: NOUL SF este singurul care se va face, caci el aduce si parandaratul! In rest, mai vorbim la urmatorul SF.
  • -4 (14 voturi)    
    ! (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:40)

    tudorr [utilizator]

    Vrajeala! Nici in 10 ani n-o sa fie gata!
    • 0 (0 voturi)    
      dar candva va fi (Joi, 11 februarie 2021, 9:51)

      Vic_Tor [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      pai daca 20 de ani doar s-a vorbit aiurea, normal ca nu o sa fie gata. e nevoie de o decizie la varf pentru a alege traseul si de a aloca finantarea. in 10 ani va fi gata , se vor aloca pe rand si sumele necesare
  • -1 (17 voturi)    
    Linie dreaptă (Miercuri, 10 februarie 2021, 10:49)

    iulian73cta [utilizator]

    Eu știu că distanța cea mai scurtă dintre două puncte este în linia dreapta ce unește cele două puncte.Aici cred că se ocolește fiecare izvoraș.deal,copac,casă.umbră...Aceași problemă este pe A2 București -Constanța unde mereu ești în curbă.Nu sunt specialist,dau crezare specialiștilor dar nu văd cui servesc toate ocolurile acelea și cred că distanța față de Piatra Neamț e mult prea mare.Dacă tot se face autostradă.ar fi trebuit să satisfacă economic nevoile la cât mai mulți cetățeni. Problema cea mai mare este că școala românească nu mai scoate specialiști ,ingineri,proiectanți competitivi.Păcat..
    • +1 (9 voturi)    
      Scoate... (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:21)

      Jolly Roger [utilizator] i-a raspuns lui iulian73cta

      ... absolvenți de "Master"!
      Master club...
    • +7 (7 voturi)    
      daca Bucuresti-Constanta e in curba (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:58)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui iulian73cta

      cum naiba e Ploiesti-Bucureti ?
    • +5 (7 voturi)    
      linia dreapta (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:42)

      vazator [utilizator] i-a raspuns lui iulian73cta

      in realitate, linia dreapta poate sa nu fie cea mai economica solutie, din foarte multe motive!
    • +4 (6 voturi)    
      daca excluzi geometria de clasa a 7-a (Miercuri, 10 februarie 2021, 22:00)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui iulian73cta

      O sa descoperi lejer ca distanta cea mai scurta nu inseamna drumul cel mai scurt intre doua puncte. Intre mine si frigider sunt vreo 7 metri dar totusi eu voi face cel putin 10 pana acolo sa imi iau o bere. Ocoloesc biroul, canapeaua, deschid usa, ocolesc masa etc.
      Nici macar pasarile migratoare nu zboara in linie dreapta, migratia lor depinde de factorii naturali cum ar fi vanturile predominante, locurile de odihna, etc.
      Iar rolul autostradei nu este sa lege doua sau mai multe orase ci in cazul de fata doua provincii si regiuni istorice.
  • +4 (10 voturi)    
    da (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:34)

    kln2000 [utilizator]

    Bravo dl Drula. Cat Va sustinem.
  • -2 (12 voturi)    
    Dar legam si noi Transilvania cu Tara Romaneasca? (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:35)

    mircea112 [utilizator]

    Vad ca se dezvolta mult pe partea transilvana a tarii, dar prea putin intre Tara Romaneasca si regiunile istorice, ma refer la Transilvania si Moldova.

    Au oare de gand sa lase Transilvania ungariei si Moldova rusiei? Transilvania in scurt timp va fi mult mai bine legata de Budapesta decat de Bucuresti.
    • +8 (8 voturi)    
      inca nu... (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:35)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Nu uita ca se lucreaza la autostrada Pitesti-Sibiu. Iar de la Sibiu incolo, tot ai drum deschis spre vest.
      Eu zic ca, dupa ce se termina Pitesti-Sibiu, Bucurestiul va fi mult mai bine legat atat de Transilvania cat si de Ungaria.
  • -2 (10 voturi)    
    O idee mult mai fezabila/ieftina (Miercuri, 10 februarie 2021, 11:57)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Eu am cochetat (in gand) cu ideea de a face autostrada pana la Bicaz-Chei si de acolo trenul strabate muntele printr-un tunel (cam 10 km) pana aproape de Lazarea. Trenul continua prin depresiune apoi iarasi un tunel de 10 km. Avantaje (vedeti diversele treceri feroviare in Elvetia) este ca iernile grele nu sunt o problema pentru transport, masinile sunt incarcate in vagoane, pasagerii raman acolo...e foarte economic, ecologic si rapid.
    Iti trebuiesc 4 "varvare" si ataci muntele din 4 parti plus o portiune de cale ferata moderna in depresiune. Totul pe 2 fire, electrificat. Sustenabvil deci platibil de UE.
    • +9 (9 voturi)    
      complicat (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:44)

      nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      scopul principal al unei autostrazi e comercial, nu turistic. faci terminal cargo si de pasageri la bicaz chei? daca da, unde?
      • -3 (5 voturi)    
        Pai si tirurile tot acolo ajung (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:51)

        Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

        Ma refer si la cargo nu doar automobile. Terminalul ar merge de exemplu aici 46.81539524581693, 25.86617723816165.
        Respectiva linie legata si cu linia ferata existenta pana acolo (de la bicaz doar industriala dar upgradata pentru calatori (electrificata, dublata). Te legi si feroviar si "rutier". Am vazut multe din astea in Elvetia.
        • +5 (5 voturi)    
          iar complicat (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:32)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          ca sa faci upgrade la cf industriala iti dai batai de cap cu heidelberg (bine, nu-s ei administratorii dar in final cu ei ai de a face). ai segmente in care vrei nu vrei trebuie sa traversezi zone industriale care sunt fie in proprietatea sau administrarea lor si probabil n-or sa fie foarte receptivi la ideea de a-si afecta productia pentru proiecte care nu prea au sens. sunt segmente unde e necesara dinamitarea versantilor pentru a face loc unei noi cai de rulare plus dublarea podurilor existente (si sunt destule). daca n-a facut ceausescu asta fii sigur ca n-o face nimeni nici acum. nu din rea vointa sau mai stiu eu ce ci pur si simplu pentru ca nu e fezabila.

          comparatia cu elvetia nu-si are rostul, ei nu prea au alternative, noi avem.
          • -3 (3 voturi)    
            Pai nu prea avem (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:02)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Tunelul salveaza o multime de neajunsuri. Zapezile iarna, intretinerea autostrazii, stai ca apar rezervatiile naturale, liliecii, ursii, speciile care nu au fost descrise niciodata nicaieri...or sa apara. Cu tunelul ai rezolvat din start toate astea.
            Eu propun:
            Ungheni-Iasi-Targu Frumos-Piatra Neamt - Bicaz - Bicaz-Chei cu terminal pentru incarcare pe feroviar la Bicaz-Chei.
            Calculati va rog cam cat costa asa ceva.
            • +1 (1 vot)    
              de ce, domne, "terminal"?? (Joi, 11 februarie 2021, 3:32)

              Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

              De ce sa nu faca direct tunel auto??? Fara NICI o combinatie cu cai ferate?
              ???
              • -1 (1 vot)    
                la 10 km (Joi, 11 februarie 2021, 9:21)

                Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

                la 10 km tunel rutier ai nevoie de ventilatie, de toate aspectele alea. Plus autostrada pe 2 sensuri inseamna ditamai scobitul in munti. CU 2 fire de tren ai rezolvat asta din start.
        • +4 (4 voturi)    
          addendum (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:38)

          nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

          electrificarea caii ferate presupune electrificarea intregii magistrale, plecand de la bacau. exista deja una care traverseaza orientalii pe la vatra dornei. n-o sa justifice nimeni crearea unui nou coridor feroviar doar pentru a face o economie de niste kilometri. fix asta lipseste pe valea bicazului.
          • -2 (4 voturi)    
            Asta e cu totul altceva (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:05)

            Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

            Pur si simplu ideea e sa se foloseasca ecartamentul pentru ca asta e cel mai complicat in ziuya de azi. Exproprieri, nebunii...asta intarzie procese. Avand asta la mana nu va fi nici o problema sa se refaca totul de la 0. Pe la Vatra Dornei sunt multe sute de km si oricum ideea aici e sa facem trecerea aia pentru rutier pe calea ferata si, de ce nu, sa o conectam si la feroviar calatori.
    • -2 (6 voturi)    
      Alternativ punct incarcare feroviar la Bicaz (Miercuri, 10 februarie 2021, 13:55)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      Daca nu mai ducem autostrada pana la poalele cheilor, facem terminalul pasageri//cargo la Bicaz si modernizam si linia ferata pana la Bicaz-Chei. continuam cu ea cum am mentionat in prima postare.
      • +5 (5 voturi)    
        tot complicat (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:25)

        nea_caisa [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        ce propui e o solutie care cauta o problema. autostrazile leaga orase mari, nu se termina brusc in mijlocul pustietatii. mi-ar placea sa spun ca bicaz e un asemenea oras, dar as minti. nu ai cum face autostrada pana la bicaz. cel putin nu una care sa isi merite costul. crede-ma ca varianta aflata acum in studiu de fezabilitate e cea mai buna, desi presupune costuri considerabil mai mari decat sibiu - pitesti. impreuna cu A7 rezolva majoritatea problemelor de infrastructura pentru moldova. ramane de masurat impactul pe care il vor avea aceste autostrazi asupra economiei provinciei dar probabil de asta se vor ocupa copiii nostri.
        • -1 (1 vot)    
          Ma amuzi (Joi, 11 februarie 2021, 11:46)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui nea_caisa

          Autostrada nu se termina. Trebuie sa o privesti ca un intreg cu trecerea cu trenul prin munti (am expplicat de ce cu trenul si nu autostrada pe 10 km...tehnicalitati care costa enorm).
          Care e diferenta ca merge prin Targu Neamt si apoi trece pe vaile Pipirigului sau ca treci muntii si iesi direct in depresiunea intra-carpatica si apoi inca un munte si esti in depresiunea Transilvaniei iarasi pe autostrada fizica (nu pe rotile trenului)/
          Stiu ca pare greu de imaginat pentru multi dar de la cineva care a locuit in Elvetia va spun ca solutia este ideala.
    • 0 (0 voturi)    
      pai de ce? :O (Joi, 11 februarie 2021, 3:31)

      Codruta N [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      De ce sa faca tunel pentru tren (cu complicatiile cu transbordarea - nu mai vorbesc de costuri) cand pot sa faca direct tunel pentru masini? :O
      ???
  • -2 (10 voturi)    
    "În 2021 întreg SF-ul ar trebui finalizat" (Miercuri, 10 februarie 2021, 12:15)

    Task Damager [utilizator]

    Deci recunosc si ei ca e SF??
  • +2 (4 voturi)    
    Cand el vorbeste de autostrazi.... (Miercuri, 10 februarie 2021, 14:13)

    Sycka [utilizator]

    https://clubferoviar.ro/comisia-europeana-cere-lichidarea-cfr-marfa-luna-si-suta-de-milioane-de-euro-recuperati-plus-dobanda-la-dobanda/

    Mi se intoarce stomacul pe dos.
    Astea sunt societati ce tin de siguranta nationala... Energia, Transportul feroviar, Transportul Rutier si Aerian, Invatamantul si sanatatea.
    Ar trebui mereu statul sa aiba un cuvant puternic de spus in aceste domenii oricat ar spune progresistii ca statul e un prost administrator, in aceste domenii nu e vorba numai de profit
  • +3 (3 voturi)    
    trecand peste toate (Miercuri, 10 februarie 2021, 15:39)

    vazator [utilizator]

    trecand peste toate observatiile, A8 se termina in camp?!! Nici macar un nod cu DN 2 ? De fapt ar fi trebuit sa ne obisnuim ..autostrazi care se termina in rau (adica podul nu fusese prins in proiect!) sau poduri fara drum de legatura (vezi podul de la Br)
    • +1 (1 vot)    
      Pascani-Iasi? (Joi, 11 februarie 2021, 15:30)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui vazator

      Cred ca tre sa fie acolo Pascani-Iasi, care e inclus in alt SF.
  • +1 (7 voturi)    
    Nu se va face niciodata (Miercuri, 10 februarie 2021, 16:42)

    floriniulian [utilizator]

    Povesti de adormit copii.

    Romania va intra in faliment in 2-3 ani si va cere ajutor de la FMI.

    Vom fi ocupati sa nu murim de foame.

    PSD a distrus aceasta tara in ultimii 10 ani cu pensii speciale si de serviciu si salarii colosale a celor de la buget TOTAL NESUSTENABILE toate platite din imprumuturi externe.
    • 0 (2 voturi)    
      cu o rezerva de peste 35 mld euro in tezaurul BNR (Joi, 11 februarie 2021, 10:35)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      si cu linii repo de miliarde de euro de la BCE, e exclus sa intri in faliment in urmatorii 2-3 ani.
      daca nu am intrat in faliment in 1990, cand aveam doar 0.1 mld USD in visterie, e putin probabil sa intram acum
  • +6 (6 voturi)    
    hai ca se poate, pana si vecinii nostri au (Miercuri, 10 februarie 2021, 17:28)

    hopsinoi [utilizator]

    putut sa-si faca retea de autostrazi. doar noi si marea Neagra nu avem.
  • -1 (5 voturi)    
    Traseu prost ales (Joi, 11 februarie 2021, 1:41)

    gemart [utilizator]

    Traseul e complet aiurea gandit, conecteaza niste mici sate montane. Trebuia sa treaca prin Piatra Neamt si apoi Miercurea Ciuc, capitale importante de judet.
  • +2 (2 voturi)    
    "soluții care să fie mai ușor implementabile" (Joi, 11 februarie 2021, 3:37)

    Codruta N [utilizator]

    Cea mai usor implementabila: TUNEL!
    In felul acesta scapa si de problemele exproprierilor, ale speciilor protejate samd...! Si scapa si de perioadele cu vreme rea, cand se pierd o gramada de timp si de bani cu deszapezirile!
    • 0 (0 voturi)    
      ' TUNEL! " (Vineri, 12 februarie 2021, 16:36)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui Codruta N

      Pe toata lungimea Tg. M. - Motca ? Ar fi o idee! Chiar ca am scapa de toate problemele!
  • -1 (1 vot)    
    cand iesim pe teren?? (Joi, 11 februarie 2021, 7:36)

    albastrele [utilizator]

    Ar putea scoate si un joc pe telefon cu hartile astea interactive.
    USR in continuare ne prezinta planuri. Livrati ceva, sa vedem stiri de genul "ne-am apucat de centura orasului X acum azi".
    E clar ca USR au viziune, au planuri, au idei bune dar electoratul asteapta ceva palpabil pana la urmatoarele alegeri. Oamenii trebuie sa simta o imbunatatire mica mare oricum ar fi.
    Sunt atatea proiecte mai mici care ar putea fi facute in astia 4 ani (centuri, reparatii) si care le-ar da o gura de oxigen astfel ca in 2030 poate sa vedem la lucru pe teren si autostrazile din planurile USR.
    Altfel bunele intentii vor ramane bune intentii si atat. Guvernarea asta va dura pana in 2024. Dat fiind electoratul care stim cum voteaza nu te gandesti ce va fi peste 10 ani, trebuie intai sa castigi incredere din partea tuturor.
    • -1 (1 vot)    
      Macar sa fie in lucru santierele (Joi, 11 februarie 2021, 15:36)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui albastrele

      Cred ca e important si sa se semneze contractele pentru constructie, sa intre in teren constructorii si sa se vada progres. Gen sa fie santiere cu progres decent pe A7 si A8 in zona Moldovei. Bine, deja ma astept la comentarii gen TgNeamt-Motca e "un ciot care nu duce nicaieri" si dupa ce e gata ca na, unii gandesc pe principiul totul sau nimic. S-a vazut asta la centura Bacau care a redus timpul de parcurgere al orasului cu vreo 30' si tot mai erau gica contra care ziceau ca leaga nimic de nimic si povesti de genul. Tot timpul vor fi din aia care vor totul ACUM si daca nu e gata inseamna ca e zero. Speram ca ei vor fi mai putini decat ceilalti mai pragmatici.
  • 0 (2 voturi)    
    tot rusii sunt impotriva (Joi, 11 februarie 2021, 9:49)

    Vic_Tor [utilizator]

    In continuare propaganda rusa nu doreste autostrada spre Iasi si spre Chisinau si lupta pe toate fronturile vizibile si invizibile ca sa blocheze proiectul . Stim ca este greu si scump, un traseu mai lung decat Timisoara-Deva, o ruta montana mai lunga si mult mai grea decat Sibiu -Pitesti. Dar este cea mai importanta ruta pentru dezvoltarea economica a zonei Moldovei, pentru venirea investitorilor care inca mai pot gasi forta de munca pentru fabrici, pentru proiecte in turism in Bucovina, pentru a aduce ardelenii in concedii in zona Moldovei in loc sa se tot duca in Ungaria la bai sau in Austria la ski. Este mai importanta decat A7 spre Bucuresti pentru ca de acolo nu o sa vina nici un neamt sa faca o fabrica de componente auto.
    • -2 (2 voturi)    
      . (Joi, 11 februarie 2021, 15:39)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      Acum mi-am dat seama cat de utile ar fi A8 si A7 pt cei din R. Moldova. Practic singura lor sansa sa le faca cineva autostrazi, chiar daca acel cineva vor fi romanii, nu guvernantii lor.
    • +3 (3 voturi)    
      Altii... (Joi, 11 februarie 2021, 15:59)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Vic_Tor

      Ardelenii si altii ar merge la bai si astazi in Romania daca ar avea unde. Nu autostrazile lipsesc ci locurile si serviciile. Imi pare rau, am foast acum 2 ani de la Iasi si pana la Bruxelles cu masina. Oprire la Sovata, Campia Turzii...stat noapti pe acolo. Scump si prost. Iesit in ungaria si oprit si la intrare si la iesirea spre Lovacia la bai...net superior la preturi inferioare Sovatei. De Cehia si germania nu mai vorbesc. Deci nu autostrazile sunt problema acolo. Asta nu inseamna ca nu vreau autostrada, fiind chiar din Iasi.


Abonare la comentarii cu RSS

Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by