Pe partea de bani alocați pentru cofinanțarea proiectelor din fonduri europene nerambursabilie, în proiectul de buget sunt circa 7,97 miliarde de euro, cu aproape 2 miliarde mai mult decât s-a reușit să se cheltuiască în 2020, o creștere de 31,56%.
Mai mult, comparativ cu situația cheltuielilor realizate în 2019, alocarea actuală este aproape dublă.
În proiectul de buget pe 2021 se mai observă o creștere a cheltuielilor de personal (uzual atribuite ca fiind cheltuielile cu salarii) cu circa 30%: de la 48,1 de milioane de lei în 2020, la 62,1 milioane de lei pentru 2021.
Ministrul Cătălin Drulă a explicat pentru HotNews.ro că sumele în plus la capitolul cheltuieli de personal se datorează mutării salariilor Direcției Generale Organismul Intermediar Transport de pe fonduri europene pe fonduri bugetare, în condițiile în care sumele din Programul Operațional Asistență Tehnică din exercițiul bugetar 2014-2020 pentru aceste cheltuieli s-au terminat. Ministrul a indicat că aceeași situație se regăsește în toate ministerele.
Rambursarea acestor cheltuieli se va face odată cu aprobarea noului program POAT pentru perioada 2021-2027.
Feroviar: 6,82 mld lei (+9,5% vs 6,23 mld lei în 2020)
Naval: 645 mil. lei (+56,6% vs. 412 mil. lei în 2020)
Aerian: 308 mil. lei (-34,4% vs 470 mil. lei în 2020)
„Am dat o atenție deosebită domeniului feroviar în acest an. Avem cea mai mare alocare din ultimii 10 ani pentru întreținerea infrastructurii feroviare: 1,4 miliarde de lei, creștere de 16,53%. Reînnoim calea ferată!”, scria ministrul Transporturilor Cătălin Drulă pe Facebook.
„Am crescut și suma alocată întreținerii infrastructurii rutiere! Cu 10% față de execuția preliminată din 2020, adică până la 617 milioane lei”, a mai spus Drulă care a precizat că bugetul pe 2021 este „orientat pe investiții”.
- Autostrada Sibiu - Piteşti secţiunile 1, 2, 3, 4 si 5
- Autostrada Lugoj - Deva (sector Dumbrava-Deva)
- Autostrada Sebeş – Turda
- Autostrada Nadaselu - Suplacu de Barcau - Borş, inclusiv legătura Centura Oradea (Giratie Calea Sintandrei) - Autostrada A3 (Biharia)
- Autostrada Câmpia Turzii – Ogra - Târgu Mureş
- Autostrada de Centura Sud a municipiului Bucureşti, inclusiv intervenţiile privind Centura existentă (Lărgire la 4 benzi de circulaţie a Centurii Bucureşti între A1 - DN 5, DN 2 - A2 şi A1 - DN 7, pasajele Berceni, Domneşti, Olteniţa si Mogoşoaia)
- Autostrada de Centura Nord a municipiului Bucureşti
- Varianta de ocolire Bacău (profil de autostradă şi drum naţional)
- Drum expres Craiova – Piteşti,
- Drum expres Brăila – Galaţi
- Podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila
- Varianta de ocolire Galaţi.
- Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru autostrăzile Sibiu - Făgăraş, Făgăraş – Braşov, Târgu Neamţ - Târgu Mureş, Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni, Timişoara – Moraviţa
- Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru Autostrada Braşov - Bacău şi pentru drumurile de mare viteză Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău – Paşcani - Suceava – Siret
- Elaborarea studiilor de fezabilitate şi a proiectelor tehnice pentru drumurile expres: Craiova – Târgu Jiu, Ovidiu - Tulcea, Brăila - Tulcea, Brăila - Buzău, Focşani - Brăila, Găeşti – Ploieşti, Piteşti – Mioveni, Bacău – Piatra Neamţ
Elaborarea/completarea studiilor de fezabilitate pentru Drum Expres/ Autostradă:
- Conexiune Satu Mare (VO Satu Mare) - Oar (Granița Româno - Ungară - Drum Expres M49 Ungaria), Satu Mare - Baia Mare şi Autostrada Nordului/ Drum de Mare Viteză Baia Mare – Suceava (Lot 1, Baia Mare – Bistrita; Lot 2 Bistrita – Vatra Dornei; Lot 3 Vatra Dornei – Suceava), Tisita - Albiţa
- Completarea studiului de fezabilitate pentru drum expres Arad - Oradea;
- Obiectivul “Autostrada A7, sectoarele Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Paşcani ” va fi bugetat pe parcursul anului 2021, dupa obţinerea aprobărilor legale necesare, aflate în prezent în etapa de pregătire/atribuire în vederea elaborării documentaţiilor tehnico-economice sau proiectării şi execuţiei.
Lista principalelor proiecte de construcţie variante de ocolire, introduse în Buget in anul 2021 cuprinde urmatoarele obiective:
- Variantele de ocolire aflate in execuţie: Modernizarea centurii rutiere a mun. Bucureşti (pasaje Berceni, Olteniţa, Mogoşoaia, Domneşti, DN 2-A2), Tecuci, Mihăileşti, Bârlad, Satu Mare, Stei, Rădăuţi, Timişoara Sud, Săcueni, Zalău, Drum de legătura DN 5 - Podul Prieteniei (VO GiurgiuVest), Târgu Jiu
- - Variantele de ocolire care vor intra in executie/ proiectare si executie: Târgu Mureş, Mihăileşti, Sfântu Gheorghe, Giurgiu (Est), Sighişoara, pasaj Drajna, Buftea.
- continuarea și finalizarea lucrărilor Coridorului IV ramura nordică programe de eliminare a restricţiilor de viteză de pe întreaga reţea TEN-T centrală și globală cu impact direct și imediat asupra duratei călătoriei și / sau asupra creșterii siguranței și confortului călătorilor;
- modernizarea sistemelor de siguranta și centralizare, inclusiv prin proiecte de crestere a calitatii serviciilor de transport feroviar in statiile CF;
- proiecte de electrificare a liniilor CF lipsa din reteaua TEN-T centrala și globala;
- reabilitarea și modernizarea Coridorului IV ramura sudica (Arad-Caransebes-Craiova-Calafat) și pe linia CF Ploiești Sud-Focșani-Pașcani-Iași-Frontiera, Pașcani-Darmanești-Vicșani-Frontiera;
- achizitia de trenuri de lucru pentru activitatea de reînnoire (reparaţie capitală), reabilitare;
- modernizare, construirea unor elemente componente ale infrastructurii feroviare și cresterea gradului de siguranţa a circulaţiei feroviare;
- reabilitarea și modernizarea Complexului Feroviar Gara de Nord, inclusiv centura feroviară a Bucureştiului ca o alternativă pentru transportul urban al locuitorilor din zonele periferice, un acces mai facil pentru marile centre comerciale și depozitare amplasate in zona centurii și crearea unor noduri intermodale la capătul linilor de transport.
Metrorex:
Principalele obiective de investiții din domeniul transportului urban cu metrou ce urmează a fi dezvoltate în perioada de timp 2021-2024 sunt :
- “Accesibilizarea statiilor de metrou in functiune pentru persoanele cu deficiente de vedere”, pentru care se propune pentru acest orizont de timp o finanțare cu credite bugetare în valoare totală de 25.000.000 lei;
- „Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon”, pentru care se propun alocații bugetare în sumă de aproximativ 310 milioane lei, din fonduri externe nerambursabile;
- “Modernizarea instalațiilor pe magistralele I, II, III SI TL de metrou” pentru care se propun alocații bugetare în sumă de aproximativ 515 milioane lei, din fonduri externe nerambursabile;
- “Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” pentru care se propun alocații bugetare în sumă de aproximativ 3,7 miliarde lei, din fonduri externe nerambursabile și alocații de la bugetul de stat;
- Înnoirea materialului rulant pentru care s-au încheiat contracte în sumă de aproximativ 500 milioane lei.
“Legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Internațional Henri Coandă – Otopeni” pentru care se propun alocații bugetare în sumă de aproximativ 3,7 miliarde lei, din fonduri externe nerambursabile și alocații de la bugetul de stat"
deci astea 14.1 mld sunt mai degraba o suma modesta.
Concedieri de 50% la bugetari!
Sunt :
3187 Primarii,
41 Prefecturi,
41 CJ cu un aparat total de cca 248.000 salariați.
Daca doar 100.000 bugetari pleaca acasa economia ar fi de peste 25 miliarde lei.
Mai mult:
Intre Salariații sunt si Pensionari de 75 ani!
Din cei 248000 bugetari în administratia locală cca 40.000 sunt pensionari care sunt in familie sot+sotie ( de cele mai multe ori) si isi actualizeaza an de an pensia.
Pensionari de 15 ani dau de lucru la Casele de Pensii cu recalcularea recalcularii!
Un Salariat Pensionar la 6 bugetari intr-o Primărie!
E o presiune pe bugetul de pensii?
Sigur ca este !
Cam cat a specialilor!
Si de aici din recalculari ar fi cam 1 miliard lei care e din bugetul statului pana la urma.
Si daca pleaca puturosii o sa le observa lipsa cineva?
Niciodata!
2.
La plăți bugetare intra si indemnizatia Marilor Consilieri Locali.
41466 capete luminate!
Va imaginați ca sunt cca 50000 de români care nu fac nimic si trăiesc din pomana!
Consilieri, primari, parlamentari, prefecți!
Sa se suspende plata acestei indemnizatii a consilierilor locali in acest an.
Pot face voluntar treaba pentru care acum încasează sume grase.
Necuvenite si imorale!
Astfel economia ar fi de cca 19 miliarde lei.
Total 45 miliarde lei bani pentru autostrazi!
Sau pentru digitalizare!
Desfiintam Consiliile Judetene si facem un Oficiu Virtual Judetean.
Cu 8 sau10 oameni!
Restul de 100 sau 150 pot trage pe dreapta!
Desfiintam Prefecturi , comune, Direcții de Frecat Menta in Judet si creem Oficii Virtuale cu 5 sau 6 salariați!
Digitalizam Romania!
Nici nu cred ca Bugetul are proiecte de digitalizare!
Macar un proiect pilot sa digitalizam comunele!
Sa nu mai avem 30 de salariați in Primaria Rurală cu sate muribunde ci sa avem un Oficiu Virtual Comunal cu 3 oameni!
Nu armata de slugi a Primarului!
Nu se justifica o asemenea risipa de bani ca 30 de oameni sa se invarta unul după altul ca sa faca Nimic!
Proiect pilot de digitalizare a Primăriilor comunale!