Podul de la Cernavodă intră în reparații. Drulă: „În sezonul estival nu vor fi impuse restricții de circulație”

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2021, 14:29 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Circulatie pe podul peste Dunăre de la Cernavoda
Foto: Agerpres
Compania de Autostrăzi a semnat vineri contractul pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă de pe Autostrada A2. Contractul de circa 67 de milioane de lei a fost semnat cu firma Maristar Com și are ca termen de execuție 24 de luni. Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, spune că a cerut antreprenorului ca în perioada sezonului estival „să facă doar lucrări la partea de infrastructură, astfel încât să evităm impunerea de restricții de circulație și îngreunarea traficului”.

Contractul semnat cu firma MARISTAR COM SRL are o valoare de 66,847,689.39 de lei fără TVA. Are finanțarea asigurată din fonduri europene nerambursabile și o perioadă de execuție de 24 de luni și de garanție de 60 de luni.

În timpul sezonului estival se vor executa doar lucrări la infrastructură, fără a se institui restricții de circulație, spune ministrul Transporturilor, prezent la semnarea contractului.

„Prin semnarea acestui contract îmi doresc ca în cel mai scurt timp să nu ne mai confruntăm, când mergem spre litoral, cu problemele de pe partea carosabilă a Podului de la Cernavodă. I-am cerut antreprenorului să își facă treaba eficient, deoarece CNAIR va verifica în permanență calitatea lucrărilor. Nu ne permitem să mai fie făcute lucrări de mântuială, iar, după prima ploaie sau ninsoare, să ne trezim cu gropi în carosabil. Totodată, i-am cerut antreprenorului să aibă în vedere ca, în perioada sezonului estival, să facă doar lucrări la partea de infrastructură, astfel încât să evităm impunerea de restricții de circulație și îngreunarea traficului”, a precizat ministrul Cătălin Drulă.

În cadrul contractului de reabilitare a părții rutiere vor fi realizate o serie de lucrări, printre care: înlocuirea hidroizolației și a căii pe partea carosabilă și trotuare, înlocuirea sistemului rutier, înlocuirea parapetului pietonal și direcțional, înlocuirea rosturilor de dilatație, lucrări de reparații cu betoane speciale la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile, lucrări de refacere a protecției anticorozive la structura metalică, atât pe podul principal, cât și pe viaductele de acces.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















1921 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    lumina (Vineri, 12 februarie 2021, 14:35)

    mmmircea [utilizator]

    dati drumul la iluminat pe pod si la nodul de iesire de la Constanta, ca e bezna de-ti bagi degetele in ochi, zici ca suntem in razboi si le tin camulfate in intuneric.
  • +4 (4 voturi)    
    Fonduri europene (Vineri, 12 februarie 2021, 15:08)

    kralizec [utilizator]

    Daca reparatia se face cu fonduri europene care mai este necesitatea taxei de pod?
    Inainte se punea ca banii din taxa sunt destinati intretinerii podului. Din cate se vede podul nu a fost reparat pana acum deci banii au fost deturnati catre alte gauri.
    Daca reparatiile se fac cu bani europeni nu ar trebui sa fie scoasa taxa?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by