A fost semnat contractul pentru proiectarea autostrăzii A3 de pe Valea Prahovei, de la Ploiești și până la Brașov

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Vineri, 12 februarie 2021, 15:50 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada Ploiesti-Comarnic-Brasov
Foto: Hotnews
Circa 10 milioane de euro va plăti Compania de Autostrăzi proiectantului Consitrans pentru a revizui Studiul de Fezabilitate și pentru a realiza Proiectul tehnic pentru autostrada A3 de la Brașov la Comarnic și Râșnov (Brașov), potrivit contractului semnat vineri. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunța că în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”.

CNAIR anunță că a semnat vineri cu SC CONSITRANS S.R.L. contractul pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru “Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov””.

Valoarea contractului este de 46.554.284,02 Lei fără TVA, obiectivul fiind finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.

Ministrul Drulă anunța în urmă cu câteva zile că a discutat cu proiectantul astfel încât pentru proiectul autostrăzii A3 de pe Valea Prahovei să obțină:

„1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.
2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.
3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat.”

Potrivit ministrului, autoritățile iau în calcul și măsuri adiționale pentru a fluidiza traficul pe Valea Prahovei, în condițiile în care un calendar realist presupune ca finalizarea autostrăzii A3 să se producă abia după anii 2026-2027.

„Până vom putea circula pe A3 între Ploiești și Brașov, există o serie de soluții pe care vrem să le implementăm împreună cu autoritățile locale, pentru fluidizarea traficului: construirea unor pasarele pietonale acoperite, cu lifturi sau scări rulante și modernizarea celor existente; sensuri giratorii și pasaje la Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal; o parcare nouă la Bușteni, în centru, astfel încât benzile de circulație să nu mai fie blocate de mașini care staționează”, a declarat Drulă.

Valoarea inițială a proiectului de la licitația estimată de către CNAIR era de 12,8 milioane de euro, circa 0,8% din valoarea întregului proiect așa cum a fost el stabilit în Master Planul General de Transport. Tocmai valoarea aceasta destul de mică a făcut ca licitația să fie criticată în piață, în condițiile în care bunele practici presupun în general ca pentru documentație și proiectare bugetele alocate să reprezinte circa 3% din valoarea întregului proiect.

Conform licitației din SEAP, tot contractul are un termen de realizare de 107 luni, defalcat astfel:

- 30 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate.
- 6 luni pentru Proiectul pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC)
- 6 luni pentru Proiectul Tehnic de execuție
- 4 luni - asistență tehnică pe perioada licitației pentru execuție
- 61 de luni asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor

Revizuirea Studiului de Fezabilitate (realizat ultima oară în 2006) presupune practic reluarea de la zero a multor etape, iar proiectul și traseul autostrăzii vor suferi modificări majore față de variantele originale. Un exemplu ar fi zona stațiunilor Bușteni și Sinaia unde noile documentații vor trebui să prevadă mai multe tuneluri care să ocolească localitățile.

Astfel, noul SF va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani, investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).

Contractul scos acum la licitație pentru SF și PT va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.

Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro arată că de la București la Brașov autostrada A3 a fost sectorizată astfel:

- Sector IA Bucuresti - Moara Vlasiei (km 0+000 - km 19+500); Sector IB Moara Vlasiei - Ploiesti (km 19+500 - km 62+000);
- Sector 2 - Ploiesti - Comarnic (km 62+000 - km 110+600);
- Sector 3 - Comarnic - Predeal (km 110+600 - km 146+800);
- Sector 4 - Predeal - Cristian + Racordarea autostrăzii la reteaua de drumuri existente (km 146+800 - km 168+600);
- Sector 5 - Cristian - Codlea km 168+600 - km 173+300;

Conform caietului de sarcini, „viteza de proiectare pentru autostradă va fi de 120 km/h, iar platforma va fi de 26,00 m lățime, iar pe sectoarele pe care condițiile de relief permit, se vor adopta elemente geometrice corespunzătoare vitezei de proiectare de 140 km/h”.

Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















34232 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    . (Vineri, 12 februarie 2021, 15:53)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    *revizui
    • +4 (6 voturi)    
      astia au uitat ceva elementar studii de mediu (Vineri, 12 februarie 2021, 17:34)

      Mihai02 [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      localizare amaplasarii ecoducteltor pentru animale-fara de care- bay bay fiantare, elementar

      e cea mai plina zona de ursi din prahova
      • 0 (8 voturi)    
        10 mil E pt. studiu deja facut! Escrocherie. (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 6:24)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Mihai02

        Studiul de fezabilitate pentru Comarnic - Brașov exista. Ce sens are sa mai arunci 10 mil. Euro pe un altul. Catalin Drula este un escroc. Si-a insusit cel putin 3 mil. din cele 10 iar restul banilor s-au împărțit între alți șmecheri cu care colaborează Drula.

        Inca ceva, nu poți sa dai un contract cuiva de realizare sau revizuire a unui studiu de fezabilitate combinat cu realizarea proiectului tehnic deoarece pana nu este gata, cu rezultat Pozitiv !!, dosarul de fezabilitate, nu ai ce proiect tehnic să faci.

        Citat:
        "Circa 10 milioane de euro va plăti Compania de Autostrăzi proiectantului Consitrans pentru a revizui Studiul de Fezabilitate și pentru a realiza Proiectul tehnic pentru autostrada A3 de la Brașov la Comarnic și Râșnov (Brașov), potrivit contractului semnat vineri. Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă anunța că în cadrul contractului de proiectare vor fi realizate studii geotehnice și vor fi proiectate tuneluri la Sinaia și Bușteni, „soluții tehnice moderne, demne de anul 2021”."
        • -2 (4 voturi)    
          vorbesti prostii, se pare ca nu stii sa citesti (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 13:02)

          IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Rower

          (1) studiul actual e o bataie de joc, autostrada trece prin orase, nu prin tunel.
          (2) 10 milioane sunt si pentru PROIECTARE
          • +1 (3 voturi)    
            Care proiect tehnic fără fezabilitate gata?! (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 19:37)

            Rower [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

            Nu poți face proiectul tehnic fără ca studiul de fezabilitate revizuit sa indice faptul ca autostradă Comarnic - Brașov este indicată pentru construcție.

            Fezabilitatea poate avea rezultat negativ și atunci proiectul tehnic nu mai are sens.

            Cum sa arunci bani la gramada pe fezabilitate și proiect dacă nu știi la ce concluzii ajunge fezabilitatea?!
          • 0 (0 voturi)    
            autostrada (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 18:55)

            atc [utilizator] i-a raspuns lui IpseAnton

            1.De ce crezi ca vorbeste prostii? Zici ca sa citim ce vrea Drula? Hai:
            1. „1) O documentație tehnică de calitate, cu studii de teren (geologice, topografice, hidrologice, etc) făcute temeinic.
            2) Soluții tehnice moderne, demne de anul 2021. Cu tuneluri la Bușteni și la Sinaia, nu cu traseu “la zi”, prin mijlocul stațiunilor.
            3) Livrarea documentației pe sectoarele critice pe un calendar accelerat.” Hai, ca nici nu ne-ar fi trecut prin cap asa marete obiective! Gargara "de calitate, temeinica, pe sectoare". Pentru prosti!
            2. Chiar nu realizezi ca toate aceste "refaceri de studii" sunt marile surse de parandaraturi, prin proiectant, pentru care a fost pus Drula acolo? Ia spune, ai idee, cumva, cam cati din cei 105 km. ramasi vor avea o alta configuratie, deci necesita revizuire? Chiar crezi ca suntem obligati toti sa inghitim lozincile de doi bani ale unui ministru de aceeasi valoare?
            3. Si cand peste nu mai mult de 4 ani, fara vre-un km. executat, nu vom mai auzi de Drula, se va face un nou studiu S.F., pe alte
            zeci de milioane?
    • +2 (4 voturi)    
      pun pariu ca fara 4 ecoducte nu primiti finantarea (Vineri, 12 februarie 2021, 19:01)

      Mihai02 [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      doar din eroi de condei -

      vi se va prelungi proiectul cu 15 ani fata de termenul limta, adica e posibil ca proiectantul si executantul sa nu isi rimeasca banii din cauza de lacune de .. medu
    • +4 (6 voturi)    
      adio finatare fara traversarile pt animale (Vineri, 12 februarie 2021, 19:16)

      Mihai02 [utilizator] i-a raspuns lui Toate nickname-urile erau luate

      iar avize nada pentru ca pe mediu se vor teme sa dea avizul ca sa nu fie acuzati de blocarea financiara a proeictui pentru ca nu ati fost in stare sa faceti 3 treceri obligatorii UE) penrtu animale din zonele cu trasee de fauna

      asa ca back to the drawingboard pana nu vin castanele alea grave
  • +14 (26 voturi)    
    ! (Vineri, 12 februarie 2021, 15:59)

    tudorr [utilizator]

    Astept prin 2040 filmarile clasice din drona, adica 2-3 km de pamant rascolit, apoi filmarile din drona in 2083 la eclipsa, cu 2-3 km de pmant rascolit prin Moldova!
    • +2 (10 voturi)    
      iar ati iutat ecdocutele ? finatare blocata 90-95% (Vineri, 12 februarie 2021, 17:37)

      Mihai02 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      mai dar pe cine aveti consultati si pe tehnic ?

      chiar asa de prastie sunteti, nu remediati treaba cu studiile mediu care NOUTATE trebuie facut e mai bine decat proiectul de beton

      ecoducte care este itala in contextuk actual adio finatatre fonduri, joburi. Are trebui preiat amatroisul de acolo
      • +7 (7 voturi)    
        ! (Vineri, 12 februarie 2021, 19:08)

        tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Mihai02

        Bravo, ai scris niste cuvinte si eu acum trebuie sa le aranjez intr-o fraza in Limba Romana sa inteleg ce-ai spus...
        • -4 (6 voturi)    
          - (Vineri, 12 februarie 2021, 20:41)

          Mihai02 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

          lasa ca ai timp , relaxarea de salariiu de bugetar si timpul liber de la 15:30 incolo cred ca iti vor fi suficiente
          • +5 (7 voturi)    
            ! (Vineri, 12 februarie 2021, 22:30)

            tudorr [utilizator] i-a raspuns lui Mihai02

            M-ai prins gresit! Din pacate platesc de vreo 13-14 ani taxe catre stat si pt mine si pt cativa angajati si incep sa ma gandesc ca poarte ar fi mai simplu sa inchid cosmelia, sa dau cateva miute spaga si sa-mi asigur un post caldut in sistem!
  • +3 (9 voturi)    
    Nivelul de zgomot permanent (Vineri, 12 februarie 2021, 17:14)

    Coco Whistle [utilizator]

    Va afecta intreaga zona. De la posada pina la brasov trebuie ca autostrada sa fie ascunda in proportie de 90%. Sint 60 km cred.iesiri intrari, undeva intre sinaia si busteni iar a doua undeva intre azuga si predeal. Done
    • +8 (8 voturi)    
      Ei ce sa zic (Vineri, 12 februarie 2021, 21:29)

      MalaEducacion [utilizator] i-a raspuns lui Coco Whistle

      Acuma ca traficul e prin statiuni nu deranjeaza zgomotul?
      • 0 (0 voturi)    
        Deranjează și acum (Luni, 22 februarie 2021, 18:01)

        samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui MalaEducacion

        Nu are sens să repetam greșelile care le-au făcut occidentalii cu unele autostrăzi mai vechi care trec prin/pe lângă stațiuni.
  • +6 (10 voturi)    
    dupa care avizarea, (Vineri, 12 februarie 2021, 17:49)

    nash pandelica [utilizator]

    problemele de mediu, de proprietati, de multe alea, reproiectarea cu cotituri, cam pe la mijlocul veacului incepe primul tarnacop dat.
    • +4 (8 voturi)    
      exact mediu...faceti proiecte cu capul sau cu..? (Vineri, 12 februarie 2021, 18:22)

      Mihai02 [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      exact cum zice nash cea mai problematica zona e ca mediu nu numai ca traseu

      deja blocat habitatele animalelor cu bariere din drumuri = road kill

      animalele sunt victime pe tot ce e valea prahovei

      - overall proiectu;l pare ceva incipient - plin de lacune si cred ca cel putin 30 de organizatii de mediu romanesti si straine vor ataca proiectul in justitie si la nivel de AVIZE .puteau sa discute in prealabil dar... creier si expertiza lipsa
    • 0 (0 voturi)    
      autostrada (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 18:59)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      Pana atunci, utilizam tesla - n.....
  • -1 (11 voturi)    
    Drula, ma dezamagesti baiete! (Vineri, 12 februarie 2021, 18:55)

    transalpinarum [utilizator]

    Adica nu chiar vrei sa murim cu zine in traficul de cacao de pe valea PH? Vorbim de TUNEL la Busteni cand este nevoie SI DE O centura care sa fluidizeze situatia actuala!? Esti penibil baietzas... P.S: auzi tu, masinile care stationeaza pe DN la Busteni, se vede treaba ca habar nu are Drula de situatia din teren. La Busteni nu stationeaza nimeni pe DN, dar parcarea este in spic pe DN, ceea ce se pare ca este autorizat, desi nu ar trebui sa fie...
  • +7 (11 voturi)    
    Cele mai mari realizari.... (Vineri, 12 februarie 2021, 19:37)

    Radu I [utilizator]

    ....sunt studiile de fezabilitate peste studii de fezabilitate.
    Bani aruncati aiurea fara sa raspunda nimeni.Daca aceasta preconizata autostrada, in cea mai optimista varianta, va fi gata in 2030, este clar o mare irosire de bani pentru tara si nervi pentru cei care circula pe Valea Prahovei.Serbia a putut construi o autostrada in 3 ani care sa strabata intreaga tara, dar noi nu putem apela la cine poate face acest lucru pentru ca suntem loiali intereselor altora si incompetentei politrucilor locali.
  • +4 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 12 februarie 2021, 19:45)

    [anonim]

  • +6 (10 voturi)    
    In sfarsit! (Vineri, 12 februarie 2021, 20:38)

    Azra [utilizator]

    De acum putem dormi linistiti. Inca vreo 40 de ani vom merge la Brasov tot pe DN 1!
  • +6 (12 voturi)    
    10 milioane de euro si 30 de luni... (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 0:39)

    Olyx [utilizator]

    pentru studiul de fezabilitate...Si asta in conditiile in care exista un studiu din 2016 iar asta, din 2021-2023 nu va diferi cu mult de ala...Bani aruncati pe apa sambetei...Le trebuie si 30 de luni ( 2 ani si jumatate !) sa faca MARELE studiu...De parca s-ar obliga sa construiasca si 50 de km de autostrada in timpul asta...SLABI suntem...IMPOTENTI, de-a binelea...
    • -3 (5 voturi)    
      tu stii sa citesti? (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 13:00)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      Este vorba si de PROIECTARE.
  • +6 (8 voturi)    
    iooooi, ce fain ! (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 9:21)

    Coresponedntu [utilizator]

    in 20 de ani îi gata. Numa să nu vina alțiii la putere care să spună că de șa ei o început lumea , că proiectul îi plin de greșeli si sa înceapă o nouă procedură. Așa cum or făcut actualii și toți alții care s-or perindat la putere.
  • -1 (3 voturi)    
    solutie (Sâmbătă, 13 februarie 2021, 12:58)

    IpseAnton [utilizator]

    Solutia pentru ultima parte Predeal Cristian este proasta. Ar fi mai usor ca printr-un tunel de 2-3 km sa se treaca de la intrarea in Predeal (dupa podul peste calea ferata) pina la Timis si apoi pe vale (larga cu loc destul pentru autostrada) pina la Brasov. Construim o autostrada ca un oras mare ca Brasovul sa fie la 10-12 km de autostrada si vrem sa legam Cristianul de Bucuresti? Nu se mai distrug muntii pe la Piriul Rece. De la Brasov va pleca si autostrada spre Bacau si se poate continua aceasta spre Fagaras (adica A3). A3 (Ploiesti BRASOV) se poate intepa in aceasta autostrada care va trece pe la nord in limitele orasulu, maxim 2 km de centru, nu la mama dracului


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by