Autostrada A1 Sibiu - Pitești: Concurență mare pentru un tronson montan de 1 miliard de euro: 11 oferte depuse de firme și asocieri din China, Turcia și Europa. Cine sunt constructorii

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Marţi, 16 februarie 2021, 18:29 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Tunel pe autostrada
Foto: Wikimedia Commons
Nu mai puțin de 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia au fost depuse la licitația de circa 1 miliard de euro pentru Secțiunea 2 Boița - Cornetu, parte din autostrada A1 Sibiu - Pitești, de 31,33 km lungime. Tronsonul presupune execuția a 7 tuneluri cu o lungime de circa 4,9 km în total, 27 de viaducte, 22 de poduri, un ecoduct și câteva sute de lucrări de consolidare și susținere versanți. Cinci asocieri din Turcia, o asociere Chinezo-Turcă, o asociere Chinezo-Română, dar și mai multe firme din Italia, Spania sau Grecia se numără printre ofertanți.

Contractul "Proiectare si Executie “Autostrada Sibiu – Pitesti, Sectiunea 2:Boita – Cornetu", o secțiune din A1 de circa 31,33 km lungime, a fost scos la licitație în decembrie 2020. Valoare estimată a contractului scos la licitație este între 4.635.473.646,00 RON fără TVA și 5.268.944.216,10 RON fără TVA.

Contractul are un termen de 24 luni pentru perioada de proiectare, 64 luni pentru perioada de execuție și cel puțin 60 luni pentru perioada de garanție a lucrărilor.

Până la termenul limită de depunere au depus candidaturi următorii ofertanți, a anunțat marți Compania de Drumuri:

1. ASOCIEREA AKTOR S.A. - RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia - Italia)

2. ASTALDI SPA (Italia)

3. ASOCIEREA CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD. – DRUM ASFALT SRL - DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (China – Romania – Romania)

4. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)

5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

6. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - - (Turcia)

7. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

8. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ - ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)

9. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China - Turcia)

10. ASOCIEREA STRABAG SRL - ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)

11. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

---

Vezi și:


31 de km cu 7 tuneluri și 27 de viaducte pe parcurs

Tronsonul de 31,33 de km presupune construcția a 7 tuneluri cu o lungime totală de peste 4,9km, 27 viaducte, 22 poduri, un ecoduct de circa 210 metri lungime în zona Lazaret și alte câteva sute de lucrări de consolidare, susținere și structuri de stabilizare.

Licitația CNAIR are o componentă de precalificare pentru constructorii care vor depune oferte, iar ofertele vor fi adjudecate pe baza celui mai bun raport calitate - preț, componenta financiară contând 50%.

Autoritatea contractantă va mai acorda punctaje în plus (maxim 10 puncte) pentru ofertele care prezintă o durată mai mică de execuție a contractului.

„Autoritatea Contractantă punctează durata de execuție a contractului ofertată prin raportare la durata de 88 luni stabilită de Autoritatea Contractantă că durata maximă de execuție a contractului, după cum urmează: - Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 4 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acordă 2 puncte ; - Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 8 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acorda 4 puncte ; - Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 12 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acorda 6 puncte ; - Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 16 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acorda 8 puncte ; - Pentru oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 20 luni față de durata maximă de execuție a contractului se vor acorda 10 puncte.

Nu se acceptă o perioada de proiectare mai mică de 18 luni și nici o perioada de execuție a lucrărilor mai mică de 50 de luni”.


Notă: În documentația din licitație CNAIR spune că Secțiunea 2 are 31,33km lungime
---

Traseul în plan al autostrăzii A1 Sibiu - Pitești, secțiunea 2 Boița - Cornetu


Autostrada Sibiu - Piteşti intre km 13+170 – km 44+500, ce face obiectul prezentului caiet de sarcini, se desfășoară între localitățile Boita şi Cornetu si este descris in cele de mai jos.

km 13+170 – km 14+150 – secțiunea 1, lot 2

De la sfârșitul Lotului 1 Sectiunea 1, km.13+170, traseul se va continua pe curba existenta a Lotului 1 (curba cu raza de 950m) si va traversa valea existenta prin viaductul de la kilometrul 13+540 (pasaj ce va fi folosit si pentru realizarea conexiunii nodului rutier aferent autostrăzii Sibiu - Făgăraș), a cărei lungime totala este de 653m; acesta se termina la o distanta mica de la ieșirea de pe acest viaduct/pasaj, la km.14+150. Acest lot face parte din Secțiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Pitești.

km 14+150 - km 44+500 (km 39+578.51 - SF IPTANA 2008)

Stabilirea amplasamentului autostrăzii pe acest sector ridică probleme complexe atât de ordin tehnico-economic, cât mai ales privind impactul asupra mediului.

Alegerea unui traseu în această zonă a fost condiţionată de mai multi factori, precum: configurația terenului, structura geologică, reţeaua hidrografică, amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare, localități, căi de comunicaţii (în special DN 7 şi CF 201 Râmnicu Valcea - Sibiu).

Pe acest sector existenţa râului Olt, cu amenajările hidroenergetice existente sau în curs de realizare a condus la stabilirea unui amplasament al autostrăzii, care să asigure stabilitatea versanților, prin menţinerea unei zone de protecţie împădurite.

Conexiune trasee km 14+150 – 17+670 (12+748.51)

Avand in vedere faptul ca traseele sectiunii 1 si sectiunii 2 au fost realizate in ani diferiti, de proiectanți diferiți, a fost necesara o zona pe care se se faca legătura intre aceste 2 trasee. Aceasta este zona de la km.14+150 pana la km.17+670.

Dupa zona nodului rutier al autostrăzii Sibiu – Pitesti cu Autostrada Sibiu-Fagaras traseul proiectat ocoleste pe la vest localitatea Boita, apoi intra în defileul Oltului in zona km 15+500. Pe zona de conexiune, datorita reliefului foarte accidentat, sunt necesare un număr de 8 structuri cu lungimi cuprinse intre 40 m si 400 m si 2 tunele, unul de 250m intre km.15+413 – km.15+663 si unul de 360m intre km.16+474 – km.16+834 realizand conexiunea cu traseul SF 2008 la km 17+670 (12+748.51).

Traseu menținut conform SF 2008, Km 17+670 – 44+500 (39+578.51)

Traseul se continua pe partea dreapta a raului Olt pana la km.22+400 (17+500).
Între km 22+400 (17+500) şi 23+650 (18+750) traseul se desfăşoară pe partea stângă a râului Olt, iar pentru evitarea sectorului sinuos al Oltului din zona Lazaret, traseul se va desfăşura pe partea stângă a DN7, până la km 25+700 (20+700), traversând zona muntoasă prin două tunele cu o lungime de cca. 1,4 km.

În continuare traseul autostrăzii se va desfăşura în lungul râului Olt, pe partea stângă a acestuia până la km. 31, unde va traversa dealul Urii, la vest de localitatea Cainenii Mari, printr-un tunel cu o lungime de cca. 1,58 km.

Traversarea se face şi pe sub valea Urii pentru a evita demolările construcţiilor existente.

În continuare traseul autostrăzii se menţine în lungul raului Olt, a lacurilor de acumulare Robeşti si Cornetu, pe partea stângă a acestora, până la km 44+500 (39+578.51), în zona localității Racovita unde traseul intră pe valea Baiaşului. În zona amenajării hidroenergetice de la Robeşti, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printr-un tunel cu o lungime de cca. 0,9 km.

De asemenea, în zona km 36+000/40+900, traseul autostrăzii traversează versantul stâng al Oltului printrun tunel cu o lungime de cca. 0,45 km.

Sectorul Boita – Racovita (Cornetu) se finalizează înaintea nodului rutier propus pentru a face legătura cu DN 7 prin DJ 703M (Curtea de Argeş - Cornetu).

Din punct de vedere al amplasării, sectorul Boita - Cornetu se află până la km 25+222 (20+300) pe teritoriul administrativ al judeţului Sibiu şi secțiunea km 25+222 (20+300) – km.40+200/44+500 (39+578.31) pe teritoriul administrativ al judeţului Vâlcea.

Profilul transversal al autostrăzii are în general lăţimea platformei de 26,00 m din care:

- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,50 m = 15,00 m;
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,50 m = 2,00 m;
- banda mediană - 3,00 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 26,00 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, astfel lăţimea totală a profilului transversal al autostrazii la partea superioara fiind de 27,50 m

În zona nodurilor, lăţimea platformei autostrăzii este de 28,00 m, prin adăugarea unui metru la lăţimea fiecărei benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m) care se transformă în benzi de accelerare-decelerare.

În zonele in care este prevazuta banda a III-a, lăţimea platformei autostrăzii este de 27,00 m, prin adaugarea unui metru la lăţimea benzi de staţionare de urgenţă (2,50 + 1,00 = 3,50 m), aceasta transformandu-se in banda pentru vehicule lente.

În zona de munte, respectiv în defileul Oltului s-a adoptat profilul transversal cu lăţimea platformei de 23,50 m cu următoarele caracteristici:


- partea carosabilă cu două benzi de circulaţie pe sens - 2 x 7,0 = 14,0 m
- benzile de ghidaj, câte două la fiecare sens de circulaţie - 4 x 0,25 m = 1,00 m;
- banda mediană - 2,50 m;
- banda de staţionare de urgenţă pe fiecare sens - 2 x 2,50 m = 5,00 m;
- acostamente - 2 x 0,50 m = 1,00 m.

Parapetele marginal se va monta în afara platformei de 23,50 m, aceasta lărgindu-se cu 2 x 0,75 m = 1,50 m, asfel autostrada avand o lăţime totală in profil transversal la partea superioara de 25,00 m.

Lăţimea tunelurilor este proiectata cu o parte carosabila de 8.5 m lățime pentru tuneluri cu două benzi, constând într-o bandă rapidă de 3.5 m + 0.5 m, o bandă lentă de 3.5 + 1.0 m şi trotuare.




---

Pe A1 Sibiu - Pitești se lucrează în prezent pe cei 13 km de la Sibiu la Boița și există contract semnat cu lucrări ce vor începe în 2021 pe cei
30 de km de la Pitești la Curtea de Argeș.

Pe secțiunea 4, Curtea de Argeș - Tigveni licitația este de luni bune în etapa de evaluare a ofertelor, iar pe secțiunea 3 Tigveni - Cornetu relativ recent fost depuse și ofertele (detalii în linkul de mai jos).

Vezi și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.



















25871 vizualizari

  • +14 (20 voturi)    
    . (Marţi, 16 februarie 2021, 18:34)

    Sarmat [utilizator]

    Atentie la China Construction and Communications Company. Din cate stiu astia sunt paravan pentru People's Liberation Army
    • +14 (16 voturi)    
      da..multe nelamuriri cu (Marţi, 16 februarie 2021, 19:20)

      Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      companii chineze si turci..nu prea stii cui dai banii
      oare nu se poate limita accesul la aceste licitatii in asa fel incat sa poata participa doar cele din UE ?
      • -13 (17 voturi)    
        daca esti chiar asa EUropean convins (Marţi, 16 februarie 2021, 23:02)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Mistrelutz

        nu mai cumpara nimic ce se produce in China comunista...

        si anume, ifone-ul pe care il ai in buzunar, aspiratorul, televizorul, aparatul de ras, laptop-ul etc
        deoarece cumparand aceste produse "made in china" sustii economia Chinei comuniste...
        • +3 (3 voturi)    
          fara frica ca asa incerc sa fac (Miercuri, 17 februarie 2021, 9:00)

          Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          Ca unele marci americane is tot made in China asta e, dar macar nu cumpar direct o marca chinezeasca.
        • 0 (0 voturi)    
          la unele lucruri avem de ales, (Miercuri, 17 februarie 2021, 22:08)

          Mistrelutz [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          la altele mai putin. de exemplu in marketuri la alimente nimic din afara Ue. Alte produse nu gasesti decat facut in china.
          La autostrazi..cred ca avem de unde alege din interiorul UE.
  • +14 (24 voturi)    
    Baa daca castiga aia din China!! (Marţi, 16 februarie 2021, 18:47)

    pakla [utilizator]

    In viata mea nu trec prin tunelurile alea...
    China sau musulmani din Turcia !! Ce cauta astia in EU ??
    • -9 (11 voturi)    
      ce cauta toate produsele Chinezesti in EU (Marţi, 16 februarie 2021, 23:03)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui pakla

      Uite-te pe orice aparat care il ai in casa, TV, Laptop, Telefon, aparat de ras etc si o sa vezi" made in China"...
  • +17 (23 voturi)    
    China si Turcia, out! (Marţi, 16 februarie 2021, 18:57)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Astia sunt fie comunisti, fie condusi de dictatori.
    Doar cu europeni.
    • -9 (11 voturi)    
      uite cum e in China boss (Marţi, 16 februarie 2021, 23:07)

      Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      https://www.youtube.com/watch?v=o_odnKrT5gw

      https://www.youtube.com/watch?v=OQpB-XuZA2U

      Sunt mult MULT in fata Europei...
      • 0 (0 voturi)    
        la cum se taie la noi copacii (Miercuri, 17 februarie 2021, 9:03)

        Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

        La cum se defriseaza la noi doamne feri de o surpare , sincer arata frumos dar nefezabil.
  • +6 (18 voturi)    
    Nu era mai simplu pentru CNAIR (Marţi, 16 februarie 2021, 19:18)

    ady77 [utilizator]

    Sa contacteze pe cei care au facut tunelul intre Elvetia -Italia - Gotthard.
    Cine a lucrat acolo stie cu ce se "mananca" muntele, ca au sapat prin Alpi, si au dat in folosinta mai repede.
    Noi ca natie in anii '90 ne duceam si faceam autostrazi in Turcia, ca nu aveau de nici unele, iar acu vin ei sa ne faca noua.
    Sa multumim conducatoriilor care au fost dupa '90 la conducerea tarii, in 30 de ani avem numai cioturi de autostrada, nimic legat.
    • +4 (8 voturi)    
      spaga (Marţi, 16 februarie 2021, 21:51)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      E posibil ca aia sa nu lucreze cu spagi si CNAIR nu face nimic daca nu poate sa fure 50% din valoare lucrarii.

      De ce nu vedem firme din Germania, Austria, Danemarca, Suedia, Olanda pe aici.

      Doar Turcia / China - cu astia merge asa.

      Cam ce fac altii pana terminam noi Sibiu - Pitesti, sau Brasov - Oradea:

      https://www.globalconstructionreview.com/news/work-starts-18-km-long-fehmarnbelt-tunnel-linking-/
      • -5 (7 voturi)    
        stai linisit (Marţi, 16 februarie 2021, 23:11)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        avem firme straine cacalau care fac autostrazi in Romania.


        Strabag- Spaniola

        Porr Construct - Austria

        Impreza Pizzarotti- Italia


        etc
        • +2 (2 voturi)    
          strabag (Miercuri, 17 februarie 2021, 0:17)

          stupidu [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

          de cind e strabag spaniola?
    • +5 (5 voturi)    
      La tunelul Gotthard (Marţi, 16 februarie 2021, 22:17)

      fuscustm1 [utilizator] i-a raspuns lui ady77

      au lucrat cam toti marii constructori din Europa , Strabag , Zublin , Pizzarotti , Implenia , Bilfinger , Hochtief , Alpin , Impreginio ... si s-au folosit mai multe tehnologii NATM , TBM, Drill and Blast . A durat aproximativ 15 ani pana a fost terminat si cei ce au lucrat acolo nu au sa vina sa faca tuneluri in Romania decat daca vor fi platiti ca si acolo.
  • +5 (5 voturi)    
    Bine ca am avut SF (Marţi, 16 februarie 2021, 19:27)

    ACP [utilizator]

    din 2008 si nu s-a dat drumul la lucrari. Parca vad ca va dura 10 ani pana sa fie dat in folosinta. Asta daca nu castiga vreo firma dubioasa care intra in insolventa...
  • +6 (6 voturi)    
    pai daca exista oferte (Marţi, 16 februarie 2021, 20:00)

    c.oameni [utilizator]

    se poate cere experienta mai multa in domeniu

    un criteriu bun ar fi: cine a mai lucrat anterior la 2-3 autostrazi in condittii similare
  • -10 (14 voturi)    
    voi va temeti de chineji sau turci (Marţi, 16 februarie 2021, 20:26)

    mmmircea [utilizator]

    dar nu vedeti ce prapad au facut pizza, strabag sau aktor pe loturile pe care le-au castigat de-alungul timpului.
  • +1 (7 voturi)    
    88 de luni termen de execuție?!? (Marţi, 16 februarie 2021, 21:01)

    nick24 [utilizator]

    Asfaltați și lărgiți urgent DN7D, care va fi vreo 10 ani drumul de legătură între tronsoanele mai ușoare.
    Va fi un fel de DN 68A.
  • +2 (6 voturi)    
    Atentie mare! (Marţi, 16 februarie 2021, 21:13)

    Azra [utilizator]

    Ar trebui ,mai intai sa se uite cu atentie toti competitorii astia constructori, ce fel de fiare salasluiesc prin zona aia muntoasa rau, ca sa nu pateasca la fel ca cei de pe ciotul de autostrada Lugoj-Deva, care si acum , dupa vreo 12 ani se mai lupta inca cu tot felul de iepuri, pe post de ursi, lilieci, sau alte animale virtuale si pentru care trebuie sa construiasca post-factum pasaje supra sau subterane, prin care acestea sa isi poata face nestingherite plimbarile. Apropoo, stie cineva cand va fi si daca va mai fi vreodata gata acea jonctiune de autostrada, ca sa avem, in sfarsit, un drum lung pe patru carari, de la Nadlac pana la Sibiu?
  • +2 (6 voturi)    
    11 oferte? (Marţi, 16 februarie 2021, 21:20)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Totusi ce se intampla când toti fac o
    oferta care prezintă o durata de execuție a contractului mai mică cu 20 luni față de durata maximă de execuție a contractului!

    Evident ca nu e nicio garanție!

    Dar importanta e valoarea contractului si de fapt nu va mai conta metoda .
    Important e sa semneze contractul.
    Ca se va face tronsonul sau se va face la termenul contractual nici nu mai conteaza!
  • +7 (7 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 16 februarie 2021, 21:53)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      Ar fi ideal .... (Miercuri, 17 februarie 2021, 6:58)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui

      doar ca pe meleagurile astea ....cand e cu munca toata lumea o da cotit ....:)
      • 0 (0 voturi)    
        Ba eu stiu un detinut model (Miercuri, 17 februarie 2021, 12:00)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        Care de luni de zile se tot roaga sa i se dea voie sa munceasca; e drept ca il cam doare spatele..
        Gici cine-i?
        Ala care face kilometrul in 800 de metri prin TR
  • 0 (0 voturi)    
    Nu conteaza cine castiga (Miercuri, 17 februarie 2021, 15:53)

    Soro [utilizator]

    As vrea sa castige o companie majoritar romaneasca dar sincer mai mult vreau o autostrada acolo.
    In general problemele sunt la autoritatea care face contractele, planurile in timp si verificarea executiei. Din pacate astea sunt romanesti toate. Aici as fi vrut ca o autoritate din Germania sa verifice lucrarile.
    De exemplu autoritatile romanesti nu au cerinte despre curatenia santierului. Asta intotdeauna a fost o problema pentru ca se distrug drumurile existente si nu sunt cerinte despre cat poate fi intrerupt traficul, cat pot localnicii sa suporte taierea cailor de acces, ...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by