Autostrada Transilvania: Bătălie mare pentru un tronson de 800 de mil. euro ce conține și tunelul Meseș de 3 km: 12 oferte depuse de firme și asocieri din China, Turcia și Europa

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 februarie 2021, 10:19 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Autostrada Transilvania - Poarta Salajului - Nusfalau
Foto: Hotnews
Nu mai puțin de 11 oferte de la firme și asocieri de constructori din Europa, China și Turcia au fost depuse la licitația pentru circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, anunță CNAIR. Valoarea licitației este de circa 800 de milioane de euro, însă discutăm de un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă - poduri, pasaje și viaducte - în lungime de 13 km, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.

Până la termenul limită au depus candidaturi următorii ofertanți, conform CNAIR:

1. ASOCIEREA STRABAG SRL -ACCIONA CONSTRUCCION SA (Romania -Spania)

2. ASOCIEREA AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) - RIZZANI DE ECCHER SpA (Grecia - Italia)

3. ASTALDI SpA (Italia)

4. ASOCIEREA DRUM ASFALT SRL - CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD - DIMEX-2000 COMPANY S.R.L (Romania - China)

5. IMPRESA PIZZAROTTI & CSpA (Italia)

6. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)

7. ASOCIEREA MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – GÜLERMAK AĞIR SANAYI İNŞAAT VE TAAHHÜT A.Ş. - YAPI MERKEZI İNŞAAT VE SANAYI A.Ş. - OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. - (Turcia)

8. ASOCIEREA MAPA INSAAT VE TICARET A.S. - CENGIZ INSAAT SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)

9. ASOCIEREA TEKFEN INSAAT VE TICARET A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)

10. CHINA STATE CONSTRUCTION ENGINEERING CORPORATION LTD. (China)

11. ASOCIEREA REC ULUSLARARASI İNŞAAT YATIRIM SANAYİ VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ - ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)

12. ASOCIEREA SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – POWER CONSTRUCTION CORPORATION OF CHINA LTD – POWERCHINA ROADBRIDGE GROUP CO. LTD – OZGUN INSAAT TAAHHUT SANAYI VE TICARET LIMITED SIRKETI (China - Turcia)

---

Comisia de Evaluare va analiza candidaturile în conformitate cu prevederile Documentației de atribuire și cu legislația în vigoare în domeniul achizițiilor publice anunță CNAIR.

Prezenta procedură este de tipul "licitație restrânsă", iar din cei 12 candidați, CNAIR va selecta un număr de minim 5 – maxim 6 care vor depune oferte Tehnice și Financiare în etapa a II-a a procedurii de achiziție publică.

Valoarea estimată a contractului este de 3.926.812.977,00 lei fără TVA (circa 800 mil. euro), iar durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție lucrări.

Tronsonul de autostradă are o lungime de 41 km. Pe acest tronson de autostradă vor fi proiectate și construire 65 viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.

Tunelul Meseș, cu două galerii, va avea o lungime de 2.89 km și 2 benzi de circulație pe sens.



---

De la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, constructor a fost contractat firma româneasca UMB.

De cealaltă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A.

Între Suplacu de Barcău și Chiribiș nu există constructor stabilit deocamdată, iar între Chiribiș și Biharia lucrările pe cei circa 29 de km au fost contractate cu firma românească Trameco (Selina), care a finalizat anul acesta și cei 5,3 km de la Biharia la granița cu Ungaria.

Vezi și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


22614 vizualizari

  • +6 (16 voturi)    
    DRUMRI (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 10:40)

    IOSCA [utilizator]

    Parerea mea este ca ar trebui incurajata participarea constructorilor romani la aceste proiecte. Chiar cu participarea statului.Prea multi tikareti si galbeni.Tikaretii au fost cei care si-au batut joc de noi si cu autostrada Bechtel.Ei au umflat preturile , ei au adus otel beton din tTurcia in loc sa-l procure din tara noastr, s.a..China incearca sa sparga Uniunea prin eventualii fraieri ca noi.
    Avem suficienta expertiza si traditie in constructii incat sa ducem noi la bun sfarsit asemenea investitii.In plus ar fi si o buna reclama pentru constructorii nostri si pentru participari onorabile la lucrari in afara tarii.
  • +7 (11 voturi)    
    UMB nu s-a bagat (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 11:18)

    andimi [utilizator]

    Umbrarescu stie ce stie de nu s-a bagat, probabil nu vrea sa riste neavand experienta in tuneluri. Sa vedem insa ce fac ceilalti, tare imi e ca se fac celelalte sectoare, dar aici ramanem pe dinafara.
      #showComment
  • -8 (10 voturi)    
    Moldova (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 12:38)

    florinos [utilizator]

    De Autostrada Moldovei se mai aude ceva? de 30 de ani este in studii de fezabilitate, s-a construit o centura de ocolire a Bacaului cu profil de autostrada si gata, PNL crede ca i-a pacalit pe moldoveni.
  • +1 (7 voturi)    
    E bine dar caile ferate sunt si mai bune (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 13:25)

    Joe1 [utilizator]

    Romania sta prost si la autostrazi dar cumva parca caile ferate sunt mai rapide, mai ieftine si mai importante.

    Sunt tari pe care poti sa le strabati de la un capat la altul stiind exact la ce minut ajungi in celalalt capat si asta datorita trenurilor.
  • +3 (5 voturi)    
    fara (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 22:59)

    gurka [utilizator]

    chinezi si turci.
  • 0 (0 voturi)    
    20 mil Euro pe Km de autostrada??? (Luni, 22 februarie 2021, 22:12)

    MBA [utilizator]

    Croatii isi facusera acum vreo zece ani autostrazi cu 8 Mil Euro/ km prin munti - numai viaducte si tuneluri si teren stancos. La noi, prin dealuri molcome si un tunel, ne asteptam la pret de 20 Mil/km?? Adica vreo 6 Mil pretul proiectului si 14 Mil spagi mascate...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by