VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Cum arată acum tronsonul unde lucrează românii de la UMB și care ar putea fi gata în acest an

de Victor Cozmei     HotNews.ro
Sâmbătă, 20 februarie 2021, 17:00 Monitorizari | Proiecte Infrastructura >> Articole


Drumul Expres DX12 Craiova - Pitesti - Tronsonul 2
Foto: Captura YouTube
Lucrările la Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești avansează în ritm susținut, în special pe Tronsonul 2 de circa 40 de km pe care lucrează asocierea românească de companii condusă de UMB. Tocmai pentru că lucrările sunt avansate, autoritățile de la Transporturi speră să deschidă traficul pe acest tronson care ocolește atât Slatina, cât și Balșul, bazându-se pe promisiunea constructorului UMB care are deja un „istoric” de a finaliza proiecte înainte de termen.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța la începutul anului că se bazează pe promisiunea constructorului UMB de a finaliza și a da în trafic până la final de 2021 cei circa 40 de km de pe tronsonul 2 al Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești. Similar, și șefa de la Drumuri anunța încă din decembrie 2020 într-un interviu pentru HotNews.ro că anul acesta tronsonul 2 din DX12 va fi gata.

La momentul de față, potrivit raportării CNAIR de pe harta proiectelor gestionată de CESTRIN, stadiul fizic al lucrărilor pe Tronsonul 2 din DX12 este de circa 60%, iar termenul contractual este Q2 2022.

Cu toate acestea, constructorul român UMB are deja are o tradiție în a lucra cu toate motoarele turate și de a finaliza mult înainte de termen lucrările.

Anul trecut UMB a finalizat cei 16 km din autostrada A7 (Centura Bacău) cu mai bine de un an înaintea termenului contractual, iar în trecut a mai finalizat și o porțiune din A1 de lângă Timișoara cu aproape jumătate de an în avans.









---

Tronsonul 2 (împărțit în două loturi) are o lungime de 39,85 km și va ocoli orașele Balș și Slatina. Contractul cu asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL a fost semnat la final de 2018 pentru circa 309 milioane de euro.

Contractul are termen 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, lucrările demarând în primăvara lui 2019.

Tronsonul 2: Balș - Slatina

Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
Termen de finalizare: Q4 2021

Potrivit CNAIR, pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:

- peste 20.000 metri³ de beton,
- peste 3.200 tone oțel beton,
- lungimi între 12 - 40 metri,
- înălțimi între 60 - 200 centimetri,
- peste 1.800.000 metri de toron.

Lungimea totală a acestor grinzi depășește 32.000 metri. Grinzile sunt realizare în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în șantier.

--

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar nu toate tronsoanele au fost până acum contractate.

Tronsoanele 3 și 4 au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie - UMB pentru ambele tronsoane.

Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru pentru Tronsonul 4 instanța de judecată a decis recent revizuirea deciziei CNAIR.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


29096 vizualizari

  • -8 (26 voturi)    
    Sper că va fi un indicator turistic la Scornicești (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 17:27)

    Nyk1 [utilizator]

    Spre casa memorială a lui... știți voi cine!

    În orice caz, ar trebui ca, de-acum înainte, UMB să fie lăsat să construiască tot ce înseamnă autostradă la câmpie în România. De exemplu, o autostradă prin Câmpia de Vest: Moravița - Timișoara - Arad - Oradea - Satu Mare - Baia Mare, cu o ramură înspre Nyíregyháza (Ungaria) și mai departe spre Košice (Slovacia) și Polonia de Est.
    • -19 (35 voturi)    
      UMB rulează un joc piramidal cu contracte! (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 19:01)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Dorinel Umbrărescu rulează, în ultima vreme, o schema piramidala cu contracte. Livrează o porțiune de drum înainte de termen dar mai înainte câștigă alta mai mare. Lucrările accelerate la un contract sunt finanțate cu banii alocați acestuia plus o parte din cei pentru următorul primit la licitație.

      Lui Umbrărescu i s-au atribuit în 2020 lucrările de execuție a 155 km autostrada și sosea expres! Are bani destui sa termine sectorul Balș-Slatina însă pentru a finaliza și Slatina-Pitești plus alte tronsoane trebuie sa mai câștige încă vreo 200 km. O va tine tot asa pana când la un moment dat nu mai poate onora un contract mare de sute km.

      Când se va trage o linie se va vedea ca de fapt statul Roman a plătit dublu pe ce a făcut Umbrărescu.

      Vezi:
      Vezi: https://www.economica.net/top-constructori-autostrazi-dupa-contractele-ca-tigate-in-2020-umbrarescu-regele-reincoronat-al-asfaltului-cu-lucrari-de-un-miliard-de-euro_190316.html
      • +16 (22 voturi)    
        hm (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 19:44)

        Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Ce spui tu are sens doar daca statul nu plătește la timp lucrări terminate. In momentul finalizării unei lucrări statul trebuie sa achite integral nu, sau asta nu iei in calcul?
      • -4 (14 voturi)    
        Nu termina UMB nici în 2022 Balș - Slatina (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 19:59)

        Rower [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Se vede pe video ca la Olt, chiar și la Oltet, mai este mult de lucru. Tronsonul Balș-Slatina nu va fi dat în funcțiune nici în 2022.
        Circulația mașinilor nu are cum sa înceapă mai devreme de 2023, asta o estimare optimista.

        Citat:
        "Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța la începutul anului că se bazează pe promisiunea constructorului UMB de a finaliza și a da în trafic până la final de 2021 cei circa 40 de km de pe tronsonul 2 al Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești. Similar, și șefa de la Drumuri anunța încă din decembrie 2020 într-un interviu pentru HotNews.ro că anul acesta tronsonul 2 din DX12 va fi gata."
      • -4 (10 voturi)    
        Tu crezi ca statul roman (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 20:23)

        kokos [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        plateste in avans ca sa fie valabil ce zici?
        • -4 (12 voturi)    
          Sigur ca statul român plătește în avans (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 22:35)

          Rower [utilizator] i-a raspuns lui kokos

          Nici o firma de construcție nu se apuca de lucrări cu bani din buzunar. Odată ce a câștigat o licitație ia și prima transe de bani pentru a porni lucrările.

          Cum Umbrarescu a câștigat în 2020 încă 155 km are cel puțin 4 tronsoane pentru care a luat sau va primi fonduri sa se apuce de treaba.

          UMB are azi foarte multi bani la dispoziție din care poate termina Balș-Slatina însă vom vedea ce va face cu ceilalți 155 km, și poate alții pe care ii mai câștigă.

          La un moment dat va rămâne cu sute de milioane luate pe vreo 100-150 km (împrăștiați la diverse loturi) fără sa fi execut lucrări importante pe ei. Înainte de asta va avea grije sa paseze UMB altuia, înainte de faliment.
      • -3 (7 voturi)    
        UMb (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 22:48)

        ianidis [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Si interesul nostru, care este?
        Sa avem cât mai mulți km construiți. Dacă falimenteaza in 2050 , la ultimii 100km?
      • +1 (7 voturi)    
        Vorbesti prostii cat tine de mari (Duminică, 21 februarie 2021, 7:44)

        AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        In Romania, lucrarile de infrastructura se platesc integral la finalizarea proiectului. Deci ce zici tu este un mare fâs !!

        Iar faptul ca Romania plateste doar la final lucrarile, este o problema in sine. Peste tot in lume marile proiecte se platesc in etape la atingerea anumitor "milestone".
        • +1 (3 voturi)    
          Pii buniii? (Duminică, 21 februarie 2021, 10:08)

          mike123 [utilizator] i-a raspuns lui AK-47

          Bechtel.... iti spune ceva?
  • +21 (27 voturi)    
    Impresionant (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 19:08)

    echoBRAVO [utilizator]

    Impresionant !
    In primul filmulet am vazut o imensa flotila de camioane. Si toate identice.
    Nu am mai vazut asa ceva de foarte multa vreme.
    Se pare ca suntem pe drumul cel bun.
    Tara noastra mai are si oamenei care fac treaba asa cum trebuie.
    Succes constructorilor.
    Sper sa circul cat mai curand pe aici.
    • -3 (5 voturi)    
      Exact am vazut si eu... (Duminică, 21 februarie 2021, 6:49)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui echoBRAVO

      ...Sunt asa multe pentru au o capacitate mica de transport. Era de preferat un camion mai robust care sa tracteze inca doua remorci, marind capacitatea de transport cu un motor de putere dubla. Si costul investitiei scadea si timpul de executie conucand la scaderea pretului platit de beneficiar.
      Dar probabil nu se incadreaza in standardul acceptat de sistemul rutier romanesc.
      • +4 (4 voturi)    
        de principiu (Duminică, 21 februarie 2021, 9:06)

        Cetateanu [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

        Dar nu uita ca infrastructura e de kakao! Si asa pe unde trec basculantele astea se alege praful si nu mai repara nimeni, evident cu "contributia" spagarilor locali, care dau autorizari aiurea!
  • +9 (17 voturi)    
    se gandesc (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 19:41)

    martel55 [utilizator]

    cei de la transporturi sa includa in criterile de licitatie si bonusurui/penalizari pentur cei care au livrat sua nu la timp xonbtractele castigate? e normal ca o firma care temrina inainte d etermen sa cocnureze in aceleasi confitii ca aktpor sau Asraldi spre exmpu care n cred ca au vreun contract livrat macar la termen, nu zic cu anticipatie?
  • -9 (21 voturi)    
    La puscarie? (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 20:25)

    Socrate2021 [utilizator]

    Risca foarte mult Umbrarescu, contribuind la dezvoltarea infrastructurii romanesti. Sa nu se aleaga cu un dosar ceva, “partenerii” europeni s’ar putea sa nu fie de acord cu dezvoltarea coloniei.
    • +3 (15 voturi)    
      Asa v-a zis de la pravda? (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 22:34)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Socrate2021

      Sau de la sputnik ?
      Da' tu ce crezi, ca Europa e Rusia?
      Ca numai tovarasii conducatori sovietici gandesc cu bocancii, vezi de exemplu ce s-a intamplat in Ucraina.
      • +4 (12 voturi)    
        Si altele (Sâmbătă, 20 februarie 2021, 23:16)

        Socrate2021 [utilizator] i-a raspuns lui midufi

        Ca sa nu mai vorbim de faptu ca strica piata, lucrand repede , relativ ieftin si de calitate, punand intr’o lumina proasta companiile occidentale care au dat adevarate tunuri ...dupa cum stie toata lumea.
  • +4 (8 voturi)    
    se pare ca (Duminică, 21 februarie 2021, 2:50)

    Scarface1000 [utilizator]

    dintre toate firmele straine care au facut autostrazi in Romania
    Americane-bechtel
    Austriece-porr
    Grecesti-Aktor
    Spaniole-Strabag
    Italienie-Astaldi si Pizzarotti


    cea Romaneasca se misca cel mai bine....

    ciudat... nu eram obisnuit
    • 0 (2 voturi)    
      astaldi (Duminică, 21 februarie 2021, 16:05)

      miluch [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      La care segmente de autostrada a dat astaldi rasol, din vina lor?
      • +1 (3 voturi)    
        Rasol ? (Duminică, 21 februarie 2021, 19:42)

        johnny2 [utilizator] i-a raspuns lui miluch

        Bucuresti-Fundulea ?
    • +1 (1 vot)    
      tu ai ce ai (Duminică, 21 februarie 2021, 16:39)

      bardiCristi [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

      cu Strabag-ul spaniol, cand ei sunt austrieci.
      • 0 (0 voturi)    
        asa e (Luni, 22 februarie 2021, 0:38)

        Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui bardiCristi

        , ai dreptate... am confundat
  • -2 (2 voturi)    
    autostrada (Duminică, 21 februarie 2021, 9:02)

    atc [utilizator]

    Are cineva o explicatie pentru diferenta ( mare) de pret intre Tr.1 ( 4,3 mil. E./km.)- Tirrena Scavi si Tr.2 ( 7,75 mil.E./km.) - UMB, in conditii de relief asemanatoare? Logic, o lucrare mai mica ( Tr.1) este mai scumpa (E./ km.), "indirectele" repartizandu-se pe mai putini km. Se cunosc costurile podului peste Olt, din total?
  • +2 (2 voturi)    
    Suspect! Care-i spilul? (Duminică, 21 februarie 2021, 10:15)

    mike123 [utilizator]

    "Anul trecut UMB a finalizat cei 16 km din autostrada A7 (Centura Bacău) cu mai bine de un an înaintea termenului contractual, iar în trecut a mai finalizat și o porțiune din A1 de lângă Timișoara cu aproape jumătate de an în avans."

    Sint curios care era lungimea contractului pt 16 km de autostrada, daca UMB a finalizat lucrarea cu un an inaintea termenului contractual?
    In opinia mea, finalizarea a 16 km de autostrada nu trebuie sa dureze mai mult de un an!
    Care-i spilul?
    • 0 (0 voturi)    
      La centura Bacâu a terminat tot? (Luni, 22 februarie 2021, 6:12)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui mike123

      Inclusiv tronsonul către Piatra-Neamt? Cu podul peste Bistrița?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by