Noul director general al Metrorex va fi Ştefan Paraschiv, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie Romaero Băneasa

de I.B.     HotNews.ro


Catalin Drula
Foto: Hotnews
Economistul Ştefan Paraschiv, fost preşedinte al Consiliului de Administraţie Romaero Băneasa va fi numit marţi, Director General Metrorex, a anunţat în exclusivitate pentru RRA, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Noua conducere executivă de la Metrou trebuie să vină cu soluţii pentru rezolvarea unor probleme urgente precum aprobarea bugetului Companiei care permite păstrarea salariilor majorate cu 18% doar dacă se fac reduceri de personal sau încheierea unor noi contracte pentru spaţiile comerciale de la metrou a explicat ministrul Cătălin Drulă :

,,Obiectivele sunt în primul rând cele care rezultă din Raportul Corpului de Control al ministrului Transporturilor. Rezolvarea problemelor precum situaţia financiară a Companiei şi găsirea unui echilibru între cheltuieli şi venituri. Lucrurile au ajuns într-un punct în care nu sunt sustenabile sub nicio formă, doar 30% din cheltuielile Metrorex sunt acoperite din venituri apoi vorbim despre incertitudinea juridică a spaţiilor comerciale de la metrou (nr. deţinute de Minister dar pentru care Sindicatul încasează o chirie mai mare 64%).

”Legea Bugetului prevede că, pentru companiile de stat cu pierderi, cheltuielile salariale nu pot depăşi nivelul de la începutul anului 2020. Există posibilitatea ca Metrorex să redevină o companie pe baze sănătoase prin ajustarea cheltuielilor salariale raportat la veniturile acesteia“, a explicat la RRA, Cătălin Drulă.

Conform declarației de avere din 2020, Ștefan Paraschiv deține: mai multe terenuri în Voluntari, Pipera și Otopeni, două locuințe în Bucuresti, una la Dusseldorf și Voluntari, depozite în lei de peste 400 de mii și peste 20 de mii de euro. Paraschiv are insa si un credit luat de 360.000 de euro la care va plăti până în 2045.
Vezi si declaratia de interese din 2020

Reamintim că, luni a fost publicată forma finală a Raportului Corpului de Control al ministrului Transporturilor din care reiese că, anul trecut, cheltuielile cu salariile pentru timpul efectiv lucrat au fost de 270 de milioane de lei în timp ce valoarea totală a sporurilor acordate a fost de 234 de milioane de lei, adică 87%.

Între Ministerul Transporturilor şi Sindicatul de la Metrou disputa a apărut la începutul anului, după ce, ministrul de resort, Cătălin Drulă, a criticat Conducerea Metrorex pentru majorarea salariilor cu 18% în plină criză şi, totodată a cerut verificarea contractelor pentru spaţiile comerciale încheiate cu firma Sindicatului.

Corpul de control de la Transporturi a finalizat ancheta de la Metrorex, iar ministrul Cătălin Drulă a prezentat joi câteva dintre concluziile raportului. Drulă a mai precizat și că ministerul a numit „un nou consiliu de administrație profesionist la Metrorex. Toți membrii au experiență de top management și sunt complet independenți față de sindicat. Echipa are mandat clar și întreaga mea susținere pentru eficientizarea și restructurarea companiei”.

Citește și:
Lista de probleme, deficiențe și abuzuri descoperită după cum a prezentat-o joi ministrul Cătălin Drulă:
  • „- Negocierea dintre conducerea Metrorex și sindicat privind creșterea salariilor cu 18% putea să nu aibă loc anul trecut și nu eram în situația de acum. Legea 55/2020 spune limpede: contractele colective de muncă se prelungesc automat pe perioada stării de alertă;
  • - Cu toate acestea, consiliul de administrație de atunci a dat mandat nelimitat de negociere unei comisii de 15 oameni din care 10 erau membri de sindicat. Raportul notează că aceștia nu aveau cum să reprezinte obiectiv interesele companiei;
  • - În negociere nu au fost utilizate datele economice la zi ale companiei, ceea ce a permis manipularea de cifre în așa fel încât creșterea de salarii să încapă scriptic în bugetul de venituri și cheltuieli;
  • - Iar prevederile legale au mai fost încălcate pentru că orice creștere de salarii trebuie să aibă sursă de bani stabilită și pentru anul viitor. La Metrorex au găsit o portiță pentru 2020 și și-au spus că, în 2021, vine statul să acopere diferența;
  • - Acest lucru nu se va întâmpla. Legea Bugetului de Stat spune clar că o companie de stat, care a încheiat anul 2020 cu pierderi și/sau plăți restante, nu poate acoperi în 2021 creșteri salariale de anul trecut;
  • - Dacă Metrorex nu va prezenta un buget pentru anul acesta cu cheltuielile salariale la nivelul bugetului aprobat în 2020, atunci acesta nu va fi avizat;
  • - Raportul Corpului de Control spune că nivelul crescut al salariilor nu poate fi menținut decât dacă Metrorex își reduce personalul.
  • - Apoi, există un ordin de ministru din 2014, care face obligatorie participarea sindicatului la ședințele consiliului de administrație în contradicție cu Legea Dialogului Social. Voi anula acel ordin cât de repede;
  • - Sporul „de metrou” prevăzut în contractul colectiv de muncă, în cuantum de 20-40%, este aplicat abuziv, conform Corpului de Control, pentru că de el beneficiază toți angajații, nu doar cei care „lucrează în condiții deosebite, vătămătoare, grele sau periculoase”. Voi sesiza Curtea de Conturi pentru a determina valoarea prejudiciului și persoanele responsabile;
  • - Contractul cu firma sindicatului SINDOMET SERVCOM SRL, care prevede decontarea a 99% din valoarea zilelor de recuperare a capacității de muncă pentru angajați în centrele de cazare ale sindicatului, a fost încheiat „cu încălcarea prevederilor legale privind achizițiile sectoriale”, conform raportului. În loc să facă licitație publică, a fost atribuit direct de Metrorex acestei firme. Între 2018 și 2020, Metrorex a finanțat sindicatul condus de Ion Rădoi cu 10,4 milioane lei în acest contract;
  • - Contractul pentru valorificarea spațiilor comerciale de la metrou este o gaură neagră în veniturile Metrorex. Deși este expirat din 2018, firma sindicatului ocupă, în continuare, abuziv aceste spații și le subînchiriază către terți, deși statutul Metrorex interzice subînchirierea lor;
  • - Acest contract face obiectul unui proces, iar managementul are misiune să urgenteze procedurile cu toate mijloacele legale pentru ca firma sindicatului să dispară din spațiile comerciale;
  • - Mai mult, toate spațiile comerciale construite după 2010 nu au aviz ISU. Unele îngreunează accesul la hidranți, altele aglomerează căi de evacuare în caz de urgență. Nici măcar nu e prima dată când se constată aceste deficiențe, dar ele nu au fost remediate;
  • - Contractul cu firma sindicatului pentru spațiile publicitare este, în mare măsură, într-o situație identică. A expirat în 2019, dar SINDOMET SERVCOM SRL refuză să predea toate spațiile și emite facturi liniștită pentru ele. Și de aici trebuie să dispară acțiunea de tip cartel”.
Citește și:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















11700 vizualizari

  • +3 (13 voturi)    
    Nu va face multi pui (Luni, 8 martie 2021, 23:21)

    Milka Man [utilizator]

    ca nu degeaba e Radoi la butoane de atatea secole....
  • -3 (17 voturi)    
    Rocada, mare sau mica (Luni, 8 martie 2021, 23:29)

    POMPIERUL [utilizator]

    Ceva de genul : "rotirea cadrelor" se zice pe la noi.
  • 0 (6 voturi)    
    Ghinion (Marţi, 9 martie 2021, 0:30)

    VOX. [utilizator]

    Nici asta nu mi-e ruda.
  • +2 (10 voturi)    
    Paraschiveee....Nilaaaa (Marţi, 9 martie 2021, 1:06)

    un domn [utilizator]

    Unde sunt breh caii ?
  • 0 (4 voturi)    
    E ok (Marţi, 9 martie 2021, 5:43)

    FortApache [utilizator]

    Paraschiv USR l-a inlocuit pe Mocanu -PNL, e ok ...am inteles asta :)))

    Drulaaaa...cum faci cu Radoi???? Poti sau...:)))

    Exista sfaturi, numai sa le intelegi si sa le aplici...nimeni nu este forever pe functie!!!
  • -9 (13 voturi)    
    Deci ce se remarca? (Marţi, 9 martie 2021, 6:53)

    Zapateado [utilizator]

    Ca acel Corp de Control n-a gasit nicio deficienta tehnica sau operationala in functionarea pe magistrale a trenurilor de metrou. Numai deficiente finantiste. Si de ce n-a gasit? Fiindca METROUL MERGE BINE. Iar pe noi, calatorii cu metroul asta ne intereseaza cu precadere. Noi nu putem fi ademeniti sa punem botul la acele criterii finantiste care-l nemultumesc pe Drula fiindca noi ne-am vazut demult cu sacii in caruta.

    Bine ca nu e Drula director la NASA ca n-ar mai pupa omenirea asolizari pe Marte sau alte planete. Precis le-ar gasi prea scumpe.
    • +1 (5 voturi)    
      Grestiti (Marţi, 9 martie 2021, 9:45)

      risk_mdm [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

      Merge bine, dar papa prea mult. Daca o paine este buna, dati pe ea 100 de lei si o aduceti acasa la copii? Ca pe ei nu-i intereseaza cat costa, ci sa fie buna.
      • +2 (8 voturi)    
        Va lipseste perspicacitatea (Marţi, 9 martie 2021, 12:07)

        Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui risk_mdm

        Fiindca daca ati fi avut-o ati fi observat ca noi , calatorii, suntem in postura COPIILOR. Si de aceea in mod categoric, daca painea este buna nu trebuie sa ne intereseze daca e scumpa sau ieftina. Asta nu dintr-un cinism hiperdezvoltat ci din amare experiente anterioare, bazate pe observatia ca atunci cand se taie banii la ceva care merge bine, acel ceva nu va merge mai bine ci mult mai prost. Puteti fi sigur ca de indata ce Drula le va mai taia ălora din bani, in secunda doi metroul va incepe sa functioneze mai prost. De pilda, sa nu mai vina la 8 minute ci la 20 de minute.
        • +1 (3 voturi)    
          Multumesc pentru raspuns (Marţi, 9 martie 2021, 13:10)

          risk_mdm [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

          Dar de ce sa invatam copilul cu paine buna, si la 14 ani sa-l trece pe din aia proasta, ca nu mai avem sute asa multe cum credeam ca avem? Dar ati punctat bine...daca nu mai vine la 8 minute...atunci cauti sa vina. Sa fie oare imposibil? Repet totusi, nu are sens sa dam paine buna 1 an doi ( a se citiii o generatie), iar apoi potopul...unde intervine gresala mea in abordarea asta?
          • 0 (2 voturi)    
            Greseala intervine aici (Marţi, 9 martie 2021, 15:17)

            Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui risk_mdm

            In perceptia dvs că balta este săraca si are tot mai putin pește iar intr-o bună zi va seca de tot. Ei bine, nu-i chiar asa. Balta are pește din belsug iar de secat nu dă semne c-ar putea seca. Sigur, daca-l intrebăm pe Drulă ne va infatisa un tablou apocaliptic, dar nu-l intrebăm. Finantistii vin si se duc dar metroul ramâne. Si ceea ce conteaza cu adevarat este ca el sa functioneze bine. Ca acum.
            • 0 (0 voturi)    
              Permiteti (Marţi, 9 martie 2021, 17:07)

              FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

              O singura remarca, Drula nu este finantist, el a fost si este informatician, s-a ocupat de software o perioada de 2-3 ani.

              Are numai diplome de inginer, informatiile despre tot felul de calcule financiare vin probabil de la un departament financiar din cadrul ministerului sau de la vreun consilier de-al lui din corpul de control care are probabil expertiza.
              • -1 (3 voturi)    
                E finantist in comportare (Marţi, 9 martie 2021, 18:43)

                Zapateado [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

                In sensul că niciun fel de alte aspecte nu-l intereseaza. A zis el ceva despre vreo functionare tehnica sau operationala defectuoasa la metrou? Nimic, doar aspecte finantiste si numai finantiste. O sa obtina economii iar noi o sa ne potcovim cu un metrou la 20 de minute. Ce sa-ti spun, mare realizare!
                • 0 (2 voturi)    
                  Ei trebuie sa faca putina galceava ... (Marţi, 9 martie 2021, 23:21)

                  FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

                  Pe tema "taierilor" de salarii, pensii, nresimtite/speciale...chiar daca rezultatul va fi zero...au promis treaba asta de Robin Hood in campania de prostit ce a mai ramas de prostit prin Romania pentru voturi.

                  Votacii la randul lor trebuie sa primeasca macar aceasta hrana spirituala altfel nu mai inmoaie stampila pe ei la urmatoarele alegeri si inca odata restul Lumii e de vina, Greaua Mostenire, PSD...astea sunt sloganurile dupa care se ascund la ananghie sperand in salvarea aparentelor.

                  Nu inteleg de ce se dedau toti la scandal cand este suficient doar sa opreasca furturile fin economie si vor fi bani suficienti pentru orice fel de pensie salariu, ore suplimentare, bonusuri, alocatii, drumuri, autostrazi etc. Si acum ca PSD nu mai este la putere se intelege din cele spuse in campania electorala de prostit ca furturile s-au oprit!!! Acum sa vedem cati bani sunt in plus fata de cand se fura? :))))))

                  Cred ca nu va raspunde NIMENI la aceasta intrebare:))))) Pe pariu?
    • +2 (2 voturi)    
      Zapa, te stiam baiat destept (Marţi, 9 martie 2021, 21:38)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Zapateado

      Ce spui tu acum printre altele este ca din cauza ca niste contabili si sefi de la Metrorex nu vor mai primi spor de tunel acesta va veni la 20 minute si nu la 8.
      Adica functionalitatea acstuia va fi grav afectata de eliminarea unor sporuri.
      Daca se va intampla asta eu as numi-o sabotaj.Repet, nu vorbim de taierea banilor pentru piese de schimb, intretinere, exploatare ci aducerea la normal a unor salarii.
  • +1 (5 voturi)    
    Spatiile comerciale nu sunt investitia (Marţi, 9 martie 2021, 7:46)

    Leo55 [utilizator]

    sindicatului!
    Metrorexul sa le scoata la licitatie sa le inchirieze. Eventual, inainte sa mai faca mici investitii sa arate mai modern si sa si ia o chirie mai mare si sa se termine tzigania sindicatului.
    Sporul de subteran sa-l ia numai cei care lucreaza 8 ore in subteran, restul sa-l restituie ca fiind ilegal!
    • -5 (5 voturi)    
      Bă fără sporuri. (Marţi, 9 martie 2021, 9:55)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

      De ce cu sporuri? La privat se dau sporuri?????
      • +2 (4 voturi)    
        la privat (Marţi, 9 martie 2021, 12:01)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        stai un tunel?!
  • +5 (7 voturi)    
    ALT SARANTOC (Marţi, 9 martie 2021, 9:42)

    COCH [utilizator]

    Alt sarantoc la "conducere". Bai taica cum ii gasiti? Voi credeti ca unii prosti, ca mine de exemplu, isi inchipuie ca acest tip de capitalist a muncit macar o secunda pentru averea pe care o are? Imi si inchipui cum lucra zi si noapte si punea un euroi peste altul si-i numara zi de zi.
    Cum si ce pile a avut sa fie angajat la romaero si sa fie si in CA sef? De ce partid a fost sustinut si propulsat? PSD?
    Vreau si eu!!!!
    Numai in PSD E HOTI, CORUPTI.....nenorociti...e o minciuna.
    Toata haita de asazisi politicieni sunt niste hoti notorii, oameni absolut fara vreo valoare in afara de cea de fura, speculand sau sustragandu-se de la taxe sau alte obligatii la stat!
    Mi-e scarba!
  • -1 (3 voturi)    
    Declaratia de avere si CV (Marţi, 9 martie 2021, 11:33)

    Mircea11 [utilizator]

    Unde este declaratia de avere si CV-ul acestui "top manager" cu mai multe firme ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by