Autostrăzile spre Moldova - Care este în detaliu stadiul pe fiecare tronson: Autostrada Moldovei A7, Autostrada Unirii A8 și Autostrada A13 Brașov - Bacău

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Autostrazile spre Moldova
Foto: Hotnews
Autostrada Moldovei A7 - circa 440 de km care să străbată Moldova de la Nord la Sud, Autostrada Unirii A8 - 311 km care să lege Moldova de Transilvania pe ruta Ungheni-Iași-Târgu Mureș și Autostrada A13 - circa 170 de kilometri care să lege Brașovul de Bacău și A7 - toate cele trei proiecte majore de autostrăzi pentru Moldova sunt în diferite stadii de implementare în acest moment.

  • Compania de Autostrăzi a transmis la solicitarea HotNews.ro care este stadiul fiecărui tronson al marilor proiecte de autostradă gândite pentru Moldova.

Autostrada Moldovei A7 - Tronsoane gata de începerea lucrărilor


Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei care străbate regiunea și va face legătura cu Muntenia și București.

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, o șosea extrem de circulată și care, din punct de vedere al accidentelor, e și cel mai periculos drum național din România.

Conform răspunsurilor CNAIR la solicitarea HotNews.ro, cel puțin patru tronsoane cu o lungime însumată de aproape 320 de kilometri ar urma să fie scoase la licitație pentru execuție în acest an, primul tronson fiind Ploiești - Buzău, acolo unde Studiul de Fezabilitate a fost finalizat și predat, iar proiectul tehnic va fi predat în luna aprilie.


FOTO: Cele trei mari proiecte de autostrăzi spre Moldova
---

Stadiul Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava - Siret


Tronson: Ploiești – Buzău:

Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Martie 2021
Predarea Studiului Geotehnic: Martie 2021
Obținerea Acordului de Mediu: Martie 2021
Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Aprilie 2021
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Mai – Iunie 2021


Tronson: Buzău – Focșani:
Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Aprilie 2021
Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021
Obținerea Acordului de Mediu: Iunie 2021
Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Iulie – August 2021


Tronson: Focșani-Bacău:
Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Mai 2021.
Stadiul Studiului Geotehnic:
Predarea estimativă a Studiului Geotehnic: Aprilie - Mai 2021/ În prezent în teren Prestatorul are mobilizate 2 instalații de forat, iar stadiul execuției forajelor este de aproximativ 31,44%.
Obținerea Acordului de Mediu: Iulie 2021 /În dată de 03.12.2020 a fost emisă de către A.N.P.M. decizia etapei de evaluare nr. 143 prin care decide necesitatea declanșării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului.
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Decembrie 2021.


Tronson: Bacău – Pașcani

Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Aprilie 2021
Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021
Depunere documentație de mediu către ANPM: Iunie 2021 / Studiul de Evaluare Adecvată (SEA) /Raportul privind impactul asupra mediului (RIM)
Obținerea Acordului de Mediu: August 2021
Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Octombrie 2021.


Foto: Traseul autostrăzii A7. Traseul pentru Pașcani - Suceava - Siret este orientativ / Vezi aici traseul A7 de la Ploiești la Pașcani
---


Tronson Autostrada A7 Pașcani – Suceava – Siret

Pe cele două tronsoane, Pașcani - Suceava (circa 60 km) și Suceava - Siret (42 km) este în curs de elaborare în prezent Studiul de Fezabilitate și realizarea proiectelor tehnice. Contractele în valoare însumată de peste 21 de milioane de lei au fost semnate cu asocierea SEARCH CORPORATION - EGIS.

„În prezent Prestatorul a predat documentația aferentă Analizei Multicriteriale de Traseu etapă 1 – Analiză unei game largi de opțiuni. Analiză Multicriteriala de Traseu etapă 1 este în curs de revizuire de către Prestator că urmare a observațiilor formulate de către Beneficiar”, a transmis CNAIR la solicitarea HotNews.ro.

Pentru ambele contracte data de finalizare a Studiului de Fezabilitate este 27.12.2021 și dată de finalizare a Proiectului Tehnic este 27.06.2022 .


FOTO: Autostrada „Unirii” A8 - Traseul orientativ între Tg. Mureș și Iași - Ungheni.
---

Autostrada „Unirii” A8 - studii și foraje pe zona montană, o licitație încă nerezolvată pe zona din Moldova


Autostrada „Unirii” A8 - de la Târgu Mureș la Iași și până la podul Ungheni cu Republica Moldova se află în diferite stadii de implementare, tot proiectul fiind oarecum împărțit în două.

Pe tronsonul Târgu Mureș - Târgu Neamț (Moțca/DN2) există în prezent în derularea revizuirea Studiului de Fezabilitate, inclusiv realizarea unui studiu geotehnic.

Pe tronsonul Tg. Neamț - Iași - Ungheni, CNAIR a scos la licitație realizarea SF-ului, dar și a Proiectului Tehnic, însă a amânat deja de mai multe ori anunțarea unui câștigător.

  • Stadiul A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț:


STUDIU GEOTEHNIC


Tronson 1 Târgu Mureș – Ditrău

Sector 1 km 0+000 - km 8+000 – Studiul geotehnic aferent acestui sector a fost finalizat și aprobat;

Sector 2 km 8+000 - km 46+000 – Studiul geotehnic aferent acestui sector a fost finalizat. Pentru acesta au fost emise observații de către CNAIR S.A., în prezent este revizuit de către Prestator;

Sector 3 km 46+000 - km 78+000 – Studiul geotehnic aferent acestui sector este în lucru. Au fost finalizate investigațiile în teren, în prezent se lucrează la prelucrarea informațiilor și elaborarea studiului geotehnic;

Sector 4 km 78+000 - km 92+126 – Studiul geotehnic aferent acestui sector este în lucru. Au fost finalizate investigațiile în teren, în prezent se lucrează la prelucrarea informațiilor și elaborarea studiului geotehnic;


Tronson 2 Ditrău – Târgu Neamţ

Sector 1 km 0+000 - km 38+980 – Studiul geotehnic aferent acestui sector este în lucru. Pe acest sector se execută foraje geotehnice și alte tipuri de investigații (geofizice, seismice);

Sector 2 km 38+980 - km 57+800 – Pentru Studiul geotehnic aferent acestui sector nu au fost demarate activități;

Sector 3 km 57+800 - km 95+600 – Studiul geotehnic aferent acestui sector este în lucru. Pe acest sector se execută foraje geotehnice și alte tipuri de investigații (geofizice, seismice);

Sector 4 km 95+600 - km 118+800 – Studiul geotehnic aferent acestui sector a fost finalizat. Pentru acesta au fost emise observații de către CNAIR S.A., în prezent este revizuit de către Prestator.

În prezent se efectuează foraje geotehnice cu 3 utilaje, urmând că în perioada următoare numărul acestora să fie suplimentat.

STUDIU TOPOGRAFIC

A fost finalizat și aprobat pentru întreg traseul.

STUDIU ARHEOLOGIC


Etapă I Realizarea evaluării teoretice – a fost finalizat.

Etapă ÎI Realizarea diagnosticului arheologic intruziv – Au fost finalizate investigațiile intruzive (sondaje) pentru întreg traseul, în prezent se lucrează la prelucrarea informațiilor și elaborarea studiului arheologic.

STUDII PRIVIND OCUPAREA TERENURILOR

În prezent sunt prelucrate datele pentru completarea documentațiilor necesare identificării proprietarilor de teren afectați de lucrare pentru toate județele.


ACTIVITĂȚI DE PROIECTARE



În prezent se realizează activități de proiectare pentru lucrări de drum, lucrări de artă - poduri, pasaje, viaducte, tuneluri, liste de cantități, devize pe obiect, deviz general și principalii indicatori tehnico – economici, sistem de transport inteligent (ITS), iluminatul autostrăzii și semnalizare și marcaje; (Progres fizic estimat de 75%)


Conform termenelor contractuale dată de finalizare a Studiulu de fezabilitate este dată de 25.03.2021.


---

  • Stadiul A8 pe tronsonul A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni:

În prezent se află în procedura de evaluare a ofertelor depuse în vederea semnării contractului de servicii „Revizuire Studiu de Fezabilitate, P.A.C, Proiect tehnic de execuție și Asistență tehnică pentru depunerea cererii de finanntare, Asistență tehnică pentru elaborarea documentației de atribuire execuție lucrări Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni”.

- Termen estimat de finalizare procedura de evaluare 03.2021.
- Termen estimat de semnare contract de servicii 04.2021.

Vezi și:


Foto: Autostrada A13 - traseele între Brașov și Bacău studiate în cadrul SF-ului
---

Stadiul Autostrăzii A13 - Brașov – Bacău


Autostrada A13 de la Brașov - Bacău, una din cele două autostrăzi în plan care să traverseze Carpații Orientali și să lege Moldova de Transilvania, ar urma să aibă undeva între 150 și 170 de km, în funcție de traseul stabilit.

Pentru A13 Brașov - Bacău, Compania de Drumuri a semnat în martie anul trecut un contract de circa 20 de milioane de lei pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic cu Search Corporation SRL - Primacons Group SRL.


„În prezent Prestatorul a predat documentația aferentă Analizei Multicriteriale de Traseu etapă 1 – Analiză unei game largi de opțiuni”, a precizat acum CNAIR la solicitarea HotNews.ro.

„Analiză Multicriteriala de Traseu etapă 1 este în curs de analiză de către responsabilii JASPERS cât și de către Beneficiar”, potrivit CNAIR.

Vezi și:











Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















71295 vizualizari

  • -3 (31 voturi)    
    mda (Marţi, 9 martie 2021, 8:44)

    SoulSearcher [utilizator]

    mai dureaza inca 10 ani pana se liciteaza :DDD

    si inca 20 ani pana se finalizeaza

    pana atunci se va inventa teleportarea si nu vom mai avea nevoie de autostrazi :DDDDDDD
    • +9 (17 voturi)    
      lipseşte BUZĂU - BRĂILA - GALAŢI (Marţi, 9 martie 2021, 10:38)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Lipseşte o AUTOSTRADĂ foarte importantă


      BUZĂU - BRĂILA - GALAŢI (pod peste Dunăre - Tulcea - Constanţa)

      care lega Galaţi - Brăila şi noul pod peste Dunăre (spre Tulcea, apoi Constanţa !!!) de Buzău apoi prin Buzău de Ploieşti şi deci spre direcţia Bucureşti - Braşov !

      Zona Brăila - Galaţi are peste 500.000 locuitori , mult peste Bacău !!!
      • +11 (17 voturi)    
        Dupa 30 de ani ne-am trezit, vrem totul intr-un an (Marţi, 9 martie 2021, 12:09)

        Mihail1 [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Cu ceva trebuie inceput si cred ca au inceput cu o autostrada care sa lege de la un capat la altul Moldova.

        Autostrada pana la Bacau e folosita de toti care merg spre Bacau, Iasi, Neamt, Suceava. Adica milioane.

        Normal ca toate orasele mare trebuie conectate dar nu poti 30 de ani sa nu faci nimic si brusc Romania sa devina Germania in doi ani.
        • +1 (7 voturi)    
          gresit (Marţi, 9 martie 2021, 14:54)

          cuza_is [utilizator] i-a raspuns lui Mihail1

          1 - din Iasi nu trebuie sa treci prin Bacau daca vrei spre civilizatie (adica vest) - e doar o falsa impresie a Bacaului ca-i asa de important

          2- e f legitim ce s-a mentionat, toate zonele sunt f importante si nu e gresit deloc (chiar indicat) sa mergem cu studiile de fezabilitat si PT in paralel (de ce nu si cu executia) - daca tot avem 30 de ani in urma. Sa faci autostrazi nu mai este o inventie sau cine stie ce grozavie. Deci lasati Miorita si ganditi ca se poate. Da, ar fi foarte bine sa se lege si Braila / Galati la retea!
      • +2 (6 voturi)    
        >>>> (Marţi, 9 martie 2021, 15:32)

        chhe [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Pe aceste rute se vor face drumuri expres. Daca te informai, filozof ramaneai.
        • -4 (6 voturi)    
          drumurile expres sunt o porcărie (Marţi, 9 martie 2021, 17:11)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui chhe

          Dar ce are Galaţi, Brăila şi are Bacău, Iaşi ???

          Sunt cetăţeni de mâna a doua?

          Sunt mai puţini locuitori în Galaţi decât în Bacău?
          • +1 (1 vot)    
            Comparam mere cu pere (Miercuri, 10 martie 2021, 16:24)

            brandiburu [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Serios, are sens sa comparam Bacau si Iasi cu Galati si Braila?
    • 0 (0 voturi)    
      13 (Joi, 11 martie 2021, 10:23)

      GhP [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Deja am ajuns la autostrada 13, dar pe hârtie.
      Aiuritor!
  • +2 (20 voturi)    
    Licitații fezabilități hârțăgorie (Marţi, 9 martie 2021, 10:00)

    Shaolin [utilizator]

    Sunt foarte bune planurile pentru obținerea hârtiilor. E o victorie deosbită.

    Poate totuși erau utile și niște planuri pentru plănuirea obținerea planurilor hârtiilor. Așa... să fim siguri.
    • 0 (2 voturi)    
      Deci.... sa intre direct in teren sau cum? (Miercuri, 10 martie 2021, 16:07)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Orice proiect mare de infrastructura are nevoie de studii facute dinainte, ca doar nu taie muntele in linie dreapta. Faptul ca dureaza mult nu e o trasatura specific romaneasca, in orice democratie pasii astia dureaza. La noi problema e ca, in timp ce vestul isi construia infrastructura, noi eram sub papucul lui Ceausescu sau muream de foame in perioada de tranzitie.
  • -1 (11 voturi)    
    ..... (Marţi, 9 martie 2021, 10:15)

    mahnit [utilizator]

    foarte frumos!dar de unde forta de munca?
    • +2 (10 voturi)    
      Mineri (Marţi, 9 martie 2021, 12:35)

      Iorgu_Iorgovan [utilizator] i-a raspuns lui mahnit

      Sunt multi mineri care au nevoie de locuri de munca
      • +3 (13 voturi)    
        mda (Marţi, 9 martie 2021, 13:48)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Iorgu_Iorgovan

        pai ar insemna sa nu mai "munceasca" la stat si sa duca la privat..

        ahahaha, pai ce crezi ca vor face toti liderii aia de sindicat care incaseaza lefe babane din bugetul de stat ?

        arata-mi si mie un bugetar care maine s-ar orienta sa se duca la privat...

        e ca si cum ai sari de buna voie din avion fara parasuta :DDDD
  • +11 (17 voturi)    
    A7 (Marţi, 9 martie 2021, 10:41)

    comentacu [utilizator]

    Macar A7 sa fie gata in cursul vietilor noastre...
  • -10 (24 voturi)    
    Moldova... data viitoare (Marţi, 9 martie 2021, 10:57)

    andimi [utilizator]

    Pai sa zicem ca se incepe pe Ploiesti-Buzau si Buzau-Focsani. Ce se face efectiv pentru si in Moldova, pentru ca astea sunt in Muntenia si sunt de folos partial pentru cei din nord. Deci in Moldova ramane cum am stabilit, dupa alegerile viitoare, adica la anul si la multi ani!
    • +1 (11 voturi)    
      ia o carte de geografie (Marţi, 9 martie 2021, 14:05)

      mache [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      ... daca tu crezi ca Buzau - Focsani sunt in Muntenia...
      • +5 (5 voturi)    
        Are dreptate (Marţi, 9 martie 2021, 15:17)

        schimbu3 [utilizator] i-a raspuns lui mache

        Moldova istorica si culturala se termina la Milcov...
    • +1 (3 voturi)    
      De ce crezi ca se incepe cu alea? (Miercuri, 10 martie 2021, 16:11)

      vidra [utilizator] i-a raspuns lui andimi

      Pentru ca au cifre de trafic mai mari. Autostrazile nu se fac pe principiul: in ce zona istorica construim azi? ci pe principiul: construim unde e mai mare nevoie. Faptul ca e nevoie peste tot e consecinta faptul ca nu s-a construit mai nimic pana acum 10-15 ani. Practic acum avem un incendiu in toata tara si cautam zonele in care arde mai tare.
  • -3 (11 voturi)    
    Iasi - Tg. Mures la a 5-a amanare (Marţi, 9 martie 2021, 12:21)

    florinos [utilizator]

    Iasi - Tg. Mures la a 5-a amanare, Guvernul se face ca lucreaza in Moldova dar nu subventioneaza proiectele asa ca nu se liciteaza.
    Asteptam anul electoral sa se mai inaugureze 5 km in Moldova sa vina Iohannis cu sefii PNL in Moldova pentru fotografii, cam asta este povestea Autostrazilor din Moldova.
    • +2 (4 voturi)    
      >>>> (Marţi, 9 martie 2021, 15:35)

      chhe [utilizator] i-a raspuns lui florinos

      N-ai inteles! Vrea sa-i lase si lui Cuc ceva, ca centura Bacaului nu prea a fost cu noroc..
      • +1 (1 vot)    
        "Inceperea lucrarilor"? (Marţi, 9 martie 2021, 21:02)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui chhe

        "Autostrada Moldovei A7 - Tronsoane gata de începerea lucrărilor." Care lucrari? Lansarea estimativa a licitatiilor in perioada mai- decembrie 2021, asa cum precizeaza CNAIR? Astea-s lucrarile? E o gluma buna!
  • +3 (3 voturi)    
    ! (Miercuri, 10 martie 2021, 13:23)

    tudorr [utilizator]

    Goange de bugetari! Am sa circul pe hautostrada spre Vest, in 2083 la urmatoarea eclipsa totala de soare!
  • +2 (2 voturi)    
    :) (Joi, 11 martie 2021, 1:37)

    Sebycopilu [utilizator]

    Hartia multe suporta...realitatea e cu totul alta!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by