- Compania de Autostrăzi a transmis la solicitarea HotNews.ro care este stadiul fiecărui tronson al marilor proiecte de autostradă gândite pentru Moldova.
Autostrada Moldovei A7 - Tronsoane gata de începerea lucrărilor
Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei care străbate regiunea și va face legătura cu Muntenia și București.
Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei. Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, o șosea extrem de circulată și care, din punct de vedere al accidentelor, e și cel mai periculos drum național din România.
Stadiul Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava - Siret
Tronson: Ploiești – Buzău:
Predarea Studiului Geotehnic: Martie 2021
Obținerea Acordului de Mediu: Martie 2021
Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Aprilie 2021
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Mai – Iunie 2021
Tronson: Buzău – Focșani:
Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021
Obținerea Acordului de Mediu: Iunie 2021
Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Iulie – August 2021
Tronson: Focșani-Bacău:
Stadiul Studiului Geotehnic:
Predarea estimativă a Studiului Geotehnic: Aprilie - Mai 2021/ În prezent în teren Prestatorul are mobilizate 2 instalații de forat, iar stadiul execuției forajelor este de aproximativ 31,44%.
Obținerea Acordului de Mediu: Iulie 2021 /În dată de 03.12.2020 a fost emisă de către A.N.P.M. decizia etapei de evaluare nr. 143 prin care decide necesitatea declanșării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului.
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Decembrie 2021.
Tronson: Bacău – Pașcani
Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021
Depunere documentație de mediu către ANPM: Iunie 2021 / Studiul de Evaluare Adecvată (SEA) /Raportul privind impactul asupra mediului (RIM)
Obținerea Acordului de Mediu: August 2021
Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021
Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Octombrie 2021.

Foto: Traseul autostrăzii A7. Traseul pentru Pașcani - Suceava - Siret este orientativ / Vezi aici traseul A7 de la Ploiești la Pașcani
---
Tronson Autostrada A7 Pașcani – Suceava – Siret
„În prezent Prestatorul a predat documentația aferentă Analizei Multicriteriale de Traseu etapă 1 – Analiză unei game largi de opțiuni. Analiză Multicriteriala de Traseu etapă 1 este în curs de revizuire de către Prestator că urmare a observațiilor formulate de către Beneficiar”, a transmis CNAIR la solicitarea HotNews.ro.
Pentru ambele contracte data de finalizare a Studiului de Fezabilitate este 27.12.2021 și dată de finalizare a Proiectului Tehnic este 27.06.2022 .

FOTO: Autostrada „Unirii” A8 - Traseul orientativ între Tg. Mureș și Iași - Ungheni.
---
Autostrada „Unirii” A8 - studii și foraje pe zona montană, o licitație încă nerezolvată pe zona din Moldova
Autostrada „Unirii” A8 - de la Târgu Mureș la Iași și până la podul Ungheni cu Republica Moldova se află în diferite stadii de implementare, tot proiectul fiind oarecum împărțit în două.
- Stadiul A8 Târgu Mureș - Ditrău - Târgu Neamț:
STUDIU GEOTEHNIC
Sector 1 km 0+000 - km 8+000 – Studiul geotehnic aferent acestui sector a fost finalizat și aprobat;
Tronson 2 Ditrău – Târgu Neamţ
Sector 1 km 0+000 - km 38+980 – Studiul geotehnic aferent acestui sector este în lucru. Pe acest sector se execută foraje geotehnice și alte tipuri de investigații (geofizice, seismice);
În prezent se efectuează foraje geotehnice cu 3 utilaje, urmând că în perioada următoare numărul acestora să fie suplimentat.
STUDIU TOPOGRAFIC
A fost finalizat și aprobat pentru întreg traseul.
STUDIU ARHEOLOGIC
Etapă I Realizarea evaluării teoretice – a fost finalizat.
STUDII PRIVIND OCUPAREA TERENURILOR
În prezent sunt prelucrate datele pentru completarea documentațiilor necesare identificării proprietarilor de teren afectați de lucrare pentru toate județele.
ACTIVITĂȚI DE PROIECTARE
Conform termenelor contractuale dată de finalizare a Studiulu de fezabilitate este dată de 25.03.2021.
- Stadiul A8 pe tronsonul A8 Tg. Neamț - Iași - Ungheni:
În prezent se află în procedura de evaluare a ofertelor depuse în vederea semnării contractului de servicii „Revizuire Studiu de Fezabilitate, P.A.C, Proiect tehnic de execuție și Asistență tehnică pentru depunerea cererii de finanntare, Asistență tehnică pentru elaborarea documentației de atribuire execuție lucrări Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni”.
- Termen estimat de finalizare procedura de evaluare 03.2021.
- Termen estimat de semnare contract de servicii 04.2021.

Foto: Autostrada A13 - traseele între Brașov și Bacău studiate în cadrul SF-ului
Stadiul Autostrăzii A13 - Brașov – Bacău
Pentru A13 Brașov - Bacău, Compania de Drumuri a semnat în martie anul trecut un contract de circa 20 de milioane de lei pentru Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic cu Search Corporation SRL - Primacons Group SRL.
„În prezent Prestatorul a predat documentația aferentă Analizei Multicriteriale de Traseu etapă 1 – Analiză unei game largi de opțiuni”, a precizat acum CNAIR la solicitarea HotNews.ro.
„Analiză Multicriteriala de Traseu etapă 1 este în curs de analiză de către responsabilii JASPERS cât și de către Beneficiar”, potrivit CNAIR.
Vezi și:
si inca 20 ani pana se finalizeaza
pana atunci se va inventa teleportarea si nu vom mai avea nevoie de autostrazi :DDDDDDD
BUZĂU - BRĂILA - GALAŢI (pod peste Dunăre - Tulcea - Constanţa)
care lega Galaţi - Brăila şi noul pod peste Dunăre (spre Tulcea, apoi Constanţa !!!) de Buzău apoi prin Buzău de Ploieşti şi deci spre direcţia Bucureşti - Braşov !
Zona Brăila - Galaţi are peste 500.000 locuitori , mult peste Bacău !!!
Autostrada pana la Bacau e folosita de toti care merg spre Bacau, Iasi, Neamt, Suceava. Adica milioane.
Normal ca toate orasele mare trebuie conectate dar nu poti 30 de ani sa nu faci nimic si brusc Romania sa devina Germania in doi ani.
2- e f legitim ce s-a mentionat, toate zonele sunt f importante si nu e gresit deloc (chiar indicat) sa mergem cu studiile de fezabilitat si PT in paralel (de ce nu si cu executia) - daca tot avem 30 de ani in urma. Sa faci autostrazi nu mai este o inventie sau cine stie ce grozavie. Deci lasati Miorita si ganditi ca se poate. Da, ar fi foarte bine sa se lege si Braila / Galati la retea!
Sunt cetăţeni de mâna a doua?
Sunt mai puţini locuitori în Galaţi decât în Bacău?
Aiuritor!
Poate totuși erau utile și niște planuri pentru plănuirea obținerea planurilor hârtiilor. Așa... să fim siguri.
ahahaha, pai ce crezi ca vor face toti liderii aia de sindicat care incaseaza lefe babane din bugetul de stat ?
arata-mi si mie un bugetar care maine s-ar orienta sa se duca la privat...
e ca si cum ai sari de buna voie din avion fara parasuta :DDDD
Asteptam anul electoral sa se mai inaugureze 5 km in Moldova sa vina Iohannis cu sefii PNL in Moldova pentru fotografii, cam asta este povestea Autostrazilor din Moldova.