Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR), o nouă companie diferită de actuala CNAIR și care se va ocupa doar cu implementarea marilor proiecte de infrastructură rutieră precum autostrăzile, drumurile expres, podurile sau variantele ocolitoare, va fi operaționalizată, după ce Parlamentul a adoptat miercuri actul normativ. Ministrul Transporturilor a anunțat că face un apel public pentru CV-uri de la „toți profesioniștii din sistemul public și din cel privat” pentru a forma noua echipă de conducere.

Nod rutier intre autostraziFoto: CNAIR

Potrivit Ministerului Transporturilor, „C.N.I.R. se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță, cu atingerea unor timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeană și asigurarea confortului în trafic. Măsura de înființare a C.N.I.R va conduce la dezvoltarea pe termen lung a reţelei trans-europene de transport (TEN-T), pentru funcționarea optimă a pieţei interne comunitare, în strânsă legătură cu realizarea obiectivelor strategiei europene privind creşterea economică”.

”Astăzi anunț cu mare bucurie că această companie, vitală pentru capacitatea administrativă de a derula proiecte de investiții în autostrăzi și drumuri expres noi, se naște cu adevărat. Operaționalizarea CNIR este unul dintre punctele prevăzute expres în programul de guvernare al coaliției PNL-USRPLUS-UDMR și iată că, la doar 3 luni de la preluarea mandatului, putem anunța acest succes către opinia publică”, a declarat miercuri ministrul Drulă.

„Am spus că anul 2021 reprezintă debutul deceniului infrastructurii în România. Bugetul alocat este unul record la toate capitolele. Noua companie va veni să consolideze resursa umană din sistem: oamenii profesionişti, experții, managerii de proiect, inginerii și proiectanții care să gestioneze aceste proiecte şi să se asigure că se livrează la timp”, a mai declarat Drulă.

„Nu înființăm o nouă companie care să consume bani publici din bugetul de stat în plus. Îmi doresc persoane cu experiență în guvernanța / managementul corporativ, înțelegerea domeniului de investiții rutiere, abilitate de planificare strategică, organizare eficientă a structurii, orientare către rezultate, având în vedere caracterul multianual al proiectelor mari de investiții. Managementul CNIR va trebui să construiască echipa, să structureze compania și să creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al României”, a subliniat ministrul Cătălin Drulă.

Drulă a spus că face „un apel către toți profesioniștii din sistemul public și din cel privat să se alăture echipei noastre”.

„Căutăm prin acest apel public persoane care să se implice imediat în administrarea și conducerea companiei CNIR (membri în consiliul de administrație/ director general/ director financiar). Subliniez că acest call de CV-uri pentru managementul inițial (termenul legal este „provizoriu”, conform OUG 109) nu este necesar, în mod normal alegerea fiind la latitudinea conducătorului autorității tutelare. Dar ne dorim să avem o bază de selecție cât mai largă și garantăm profesionalism în acest proces”, a spus Drulă.

„Viitorul management va trebui, în primă fază, să construiască echipa, să structureze compania și să creioneze viziunea de dezvoltare a acesteia pentru a livra proiectele din Master Planul de Transport al României”, a declarat ministrul.

Potrivit acestuia, înscrierile (CV/scrisoare de intenție) pot fi trimise la următoarea adresă: cnir@mt.ro

Citește și: