VIDEO Primele grinzi ridicate la Pasajul Domnești. Cum arată acum șantierul giratoriului suspendat de la Domnești, de pe Centura Capitalei

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Primele grinzi ridicate la Pasajul Domnesti
Foto: Captura YouTube
Primele grinzi metalice ale pasajului suspendat de la Domnești au fost montate. Lucrările la pasajul de tip giratoriu-suspendat peste șoseaua de Centură a Capitalei avansează într-un ritm susținut de când au fost reluate începând cu vara lui 2020. Construcția proiectului a fost preluată de unul dintre subcontractori, cum constructorul principal a intrat în insolvență și a fost incapabil să continue lucrările pe acest proiect măcinat constant de probleme, contractat încă din 2017.

Într-o filmare din dronă realizată la 4 martie se observă primele grinzi metalice ridicate la breteaua dinspre centură spre Sud. Totodată se observă cum mare parte din pilonii viitorului pasaj au fost deja înălțați, în special pe partea cu județul Ilfov.

În paralel se lucrează la realizarea noii porțiuni carosabile a Șoselei de Centură (2x2) care va urma să treacă pe sub pasajul suspendat, astfel încât traficul actual să fie deviat pe „noua” Centură cu patru benzi, iar pe vechea centură se va începe lucrul pentru realizarea bretelelor pasajului, dar și la ridicarea pilelor pentru pasaj pe partea dinspre București.

„Au fost finalizate pilele și culeele rampelor spre București: pe raza orașului Bragadiru, pe teritoriul Sectorului 5 și ale rampei care se află în Domnești, paralel cu Centura, spre A1”, a precizat în urmă cu două zile secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.

„Se lucrează la pilele și culeele rampelor spre Domnești. Continuă devierea utilităților și realizarea canalizării pluviale pe amplasamentul lucrării. A început turnarea fundațiilor pentru paleele (eșafodajele) care vor susține provizoriu elementele metalice de suprastructură a pasajului, pe zona Domnești spre A1”, anunță Scrioșteanu.



Lucrările la pasajul Domnești au fost reluate în vara lui 2020, după aproape doi ani de blocaje constante. Ultima problema fusese intrarea în insolvență a constructorului principal STRACO, însă șantierul și lucrările au fost preluate în sarcina subcontractorului Tracon.

Primele lucrări la pasajul de la Domnești au început în 2018 în baza unei autorizații de construire parțiale, dar restul proiectului s-a blocat din mai multe motive: proiectul tehnic a trebuit complet refăcut față de ce s-a scos la licitație pentru că Primăria Capitalei a cerut lărgirea zonei pasajului pentru a fi amplasat o linie de întoarcere a tramvaiului; utilitățile au fost relocate cu foarte mare dificultate; expropierile inițiale și cele suplimentare (ca urmare a modificării proiectului) au fost realizate cu mare întârziere; constructorul a intrat în insolvență.

Pasajul Domnești - Giratoriu suspendat

Lungime: 536 m
Cost: 91,5 mil lei
Constructor: STRACO GRUP SRL - SC COMNORD SRL - SPECIALIST CONSULTING SRL / Construcție preluată de subcontractorul TRACON
Contract semnat: 2017
Termen de finalizare: 24 de luni (proiectare și execuție)
Finalizare posibilă (n.r.): Q1-Q2 2022

Stadiu la zi: cca 33%
---

FOTO: Soluția giratoriilor suspendate (în imagine cel de la Ploiești) va fi aplicată pe Centura de sud a Capitalei la intersecția de la Domnești, intersecția cu Olteniței și intersecția cu Berceni.
---

Citește și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















15355 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    Din ciclul de ce simplu cand se poate complicat? (Luni, 15 martie 2021, 15:17)

    feroviarul123 [utilizator]

    Dupa marele succes de la Ploiești s-au hotărât sa-l duplice si la București ca vorba aia, orice prost poate sa spele niște bani. Am și eu o întrebare : De ce nu s-a făcut ca la alte pasaje un pasaj suprateran care sa înalte centura si sa se facă un giratoriu sub el, ca mi se pare mai ieftin. A doua întrebare este de ce mai exista si bretea pe jos paralela cu sensul giratoriu? Si cine are prioritate? Cine vine de pe pod sau cine vine pe bretea? Si cum trec bicicliștii peste centura? Ca la Ploiești urci pe scări cu bicicleta precum pietonii.
    Deci dam banii pe tot felul de borduri si ne plângem ca avem gropi pe străzi.
    • +3 (3 voturi)    
      Calea ferată (Luni, 15 martie 2021, 15:35)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      La Ploiești mi se pare overkill structura aceea. Cred că un nod treflă era mult mai simplu, și era spațiu să se dezvolte. La București e nevoie însă de așa ceva din cauza căii ferate.

      Un giratoriu din care o ieșire are imediat trecere la nivel cu calea ferată e un coșmar dpdv al siguranței circulației. În cel mai bun caz invită la blocaje când trece trenul. În cel mai rău caz, la accidente cu tren sau doar între mașini.
      Altă soluție sunt poduri cu câte două giratorii, soluție aplicată la Tunari și Ștefănești, care nu face realmente separarea fluxurilor de trafic și pentru centura Bucureștiului nu este suficientă.
      • -5 (7 voturi)    
        Ce cale ferata? (Luni, 15 martie 2021, 19:08)

        feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui aqualung

        Aia ruginita și fără semnalizare? Pai nu se mai circula a pe ea de zeci de ani. Dar sa zicem ca poate peste 20 de ani o sa circule din nou. Un pod peste centura era mai ieftin.
        • +1 (1 vot)    
          ... (Marţi, 16 martie 2021, 11:45)

          euue78 [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

          calea ferata este functionala , trec 5-6 garnituri pe timpul zilei si apoi coada de kmmmm
    • +5 (5 voturi)    
      jos ai si tren (Luni, 15 martie 2021, 16:05)

      Hans Metter [utilizator] i-a raspuns lui feroviarul123

      cum il bagai pe ala in giratoriu?
      dar sa zicem ca nu ar fi... stii giratoriul de la Chitila de sub podul DNCB? blocat mereu... logic sa fie asa cand bagi acolo masini din 4 directii

      un pod "normal" cu toate bretele necesare ar fi ocupat mai mult spatiu
  • +3 (3 voturi)    
    tehnica (Luni, 15 martie 2021, 15:46)

    BlueX [utilizator]

    se uita oare cineva pe YT la cum se contruiesc poduri in lume, la acele poduri suspendate ? la masinarii "din secolul" urmator ??? am impresi ca suntem atat de inapoiati si ca facem un TAM_TAM atat de mare pentru un pod sau un giratoriu ... daca era pe vremea lui ceasca cand lumea nu stai sau nu vedea ce se contruieste in lume intelegeam... dar asa...inapoiati....
    Prin 2014 am fost in Viena .. era intr-o zi de joi... undeva la periferia Vienei blocasera o strada, care facea parte dintr-o intersesctie mare... si incepusera se lucreze.. nu stiam ce fac.... am aflat la intoarcere .. plecand spre casa ... duminica ... era deja facut un tunel... sapat ...asfaltat.... cu lumini si tot tacamul - functional.. am trecut prin el, nu era finisat .. dar era functional.... 4 ZILE ---- 4 ZILE
    • 0 (0 voturi)    
      Avem și de astea (Luni, 15 martie 2021, 19:47)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      Nu ne trebuie soluții extraordinar de inventive și de scumpe decât acolo unde e nevoie. În rest, cele ieftine și ușor aplicabile sunt numai bine. La Brăila se face un mare pod suspendat pentru că acolo vrem să traversăm un fluviu navigabil cu o lățime considerabilă
    • 0 (0 voturi)    
      Nu durează atât (Luni, 15 martie 2021, 19:48)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui BlueX

      Nicăieri în lume nu durează 4 zile să faci un tunel. Faptul că închiderea de stradă din jur a durat atât nu înseamnă că nu se lucra de ani de zile la el.
  • +2 (4 voturi)    
    trifoi romanesc (Luni, 15 martie 2021, 15:59)

    cristi22 [utilizator]

    In toata lumea se folosesc intersectii de tip trifoi cu 4 foi, unde e nevoie doar de un pod si 4 bretele. Acelea au si avantajul ca nu schimbi sensul, mergi drept. In schimb inventia romaneqasca permite sa cheltuiesti 20 milioane EUR pe un pod, ca sa ai la ce pune procent. Culmea e ca macar sa isi fi luat banii si sa faca ceva unde nu ne vom invarti toti degeaba.
    • +1 (1 vot)    
      in toata lumea de peste 50 de ani (Luni, 15 martie 2021, 19:41)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui cristi22

      Daca vrei sa sarim iar in spatele trenului si sa nu ne gandim la viitor hai sa il facem clasic(+ o cale ferata deci trifoi cu doua foi)
      Si peste 20 de ani sa avem un Facepalm si sa constatam ca trebuie inlocuit.
  • +2 (4 voturi)    
    Vai, cat de hada e zona survolata... (Luni, 15 martie 2021, 17:09)

    Emma12 [utilizator]

    ... uitati-va la daramaturile din partea stanga de la inceputul clipului, parca a fost bombardament acolo. Nu mai vorbesc de cat noroi intra in Bucuresti de pe rotile masinilor.
  • +2 (2 voturi)    
    Vreau poze si de la D-na Ghica! (Luni, 15 martie 2021, 17:29)

    mircea112 [utilizator]

    Poze si de la pasajul D-na Ghica, sa vedem si acolo niste grinzi! Ca am auzit ca experienta Piata Sudului se muta la D-na Ghica!
  • +1 (1 vot)    
    "constructorul a intrat în insolvență." (Luni, 15 martie 2021, 18:01)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Asta e la moda la noi. Cand e vorba de firme din mediul privat neabonate la stat si nefacute pe prietenii trebuie sa se dea garantii peste garantii, de la banci la firme de IT unde in contract se stipuleaza si ce trebuie facut cu codul sursa.

    ... la firmele abonate cu statul e la noroc.
  • 0 (0 voturi)    
    Ceva mai simplu? (Luni, 15 martie 2021, 18:21)

    BruSer [utilizator]

    Salut. Nu sunt expert, dar oare nu era mai simplu si ieftin sa mute linia de cale ferata in subteran sau suspendata, iar sensul giratoriu sa fie la sol?
    • +2 (2 voturi)    
      Complex (Luni, 15 martie 2021, 19:58)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui BruSer

      Schimbările pe calea ferată sunt mai complexe decât pe rutier. Declivitățile unei căi ferate trebuie să fie mai mici, așa că o rampă care să ridice calea ferată ar trebui să fie mult mai lungă și să înceapă mai departe decât una pe șosea. De fapt, ai ajunge să construiești un viaduct de cale ferată, care probabil ajunge să coste mai mult.

      De introducerea oricărei căi (rutieră/feroviară) în subteran nu prea putem vorbi decât în interiorul orașelor, unde există canalizări. Asta din cauza managementului apelor pluviale. În orașe le poți trimite în canalizare. În afara orașelor, nu ai unde le scoate, la prima ploaie ți se înfundă drumul. Sigur, sunt soluții, dar au și ele costuri de realizare și, mai ales, de operare.

      Giratoriile suspendate sunt soluția corectă pe centura Bucureștiului. Par complexe și scumpe, dar cu toate variabilele, sunt cea mai bună soluție. Da, la Ploiești a fost tichie de mărgăritar, vezi fotografia atașată articolului și comentariul meu de mai sus.

      Am încercat jumătăți de măsură pe centura de nord și ne-am fript: avem câte două giratorii la sol degeaba la Ștefănești și Tunari când puteam avea un singur giratoriu suspendat doar pe drumul județean la fiecare intersecție.
      Avem încă două giratorii la Otopeni și un trafic încâlcit cu dus și întors, când soluția cea mai potrivită (și care a fost refuzată drept prea costisitoare) era un nod pe 3 niveluri.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by