Autostrada „Unirii” A8: Contract atribuit pe 59 de mil. lei pentru proiectarea tronsoanelor Tg. Neamț - Iași - Ungheni

de Victor Cozmei     HotNews.ro


A8 Tg Neamt - Iasi - Ungheni
Foto: Hotnews
Realizarea studiului de fezabilitate și proiectului tehnic pentru cei puțin peste 100 de km din „Autostrada Unirii” A8 de la Tg Neamț la Iași și mai departe până la Ungheni. Termenul contractual este de 23 de luni, însă ministrul Transporturilor a declarat în repetate rânduri că dorește finalizarea unor porțiuni înainte pentru a le scoate la licitația de execuție mai devreme. Contractul a fost atribuit pentru circa 59 de milioane de lei către Consitrans.

„Astăzi, 19.03.2021 s-a finalizat procesul de evaluare si s-a emis comunicarea rezultatului procedurii de atribuire a contractului având ca obiect “Completare/Revizuire/Actualizare Studiu de Fezabilitate, si elaborare P.A.C., P.A.D. si P.T.E. pentru obiectivul “Autostrada Târgu-Neamț – Iasi- Ungheni”, anunță CNAIR

Ofertantul desemnat câștigător este SC CONSITRANS S.R.L., cu prețul de 58.830.448,35 Lei fără TVA si un punctaj total de 96,00 de puncte, din care 40,00 de puncte pentru componenta financiară și 56,00 de puncte pentru componenta tehnică.

Durata de realizare a serviciilor de proiectare este dupa cum urmează:
· 12 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate;
· 5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) si obținerea Autorizației de Construire;
· 5 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE);

În perioada următoare, dupa îndeplinirea termenelor legale privind formularea contestațiilor în conformitate cu prevederile Legii nr. 101/2016, precum si dupa soluționarea eventualelor contestațiilor/ plângerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire, ofertantul câștigător va fi invitat la sediul CNAIR S.A pentru semnarea contractului, odata cu finalizarea procesului de avizare a acestuia.

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă a declarat în repetate rânduri că va negocia cu proiectantul care va fi declarat câștigător ca unele secțiuni, precum Tg. Frumos - Lețcani, zonă extrem de circulată în prezent, să fie predate înainte de termen pentru a fi scoase la licitația de execuție mai devreme.

Citește și:
Autostrada Târgu Neamț - Iași -Ungheni reprezintă un tronson din viitoarea Autostrada A8 Târgu Mureș - Tg.Neamț - Iași - Ungheni ce va străbate județele Mureș, Harghita, Neamț și Iași și va avea o lungime de aproximativ 320 de km.

Sector Târgu Neamț - Iași - Ungheni va avea o lungime de 100,14 km.



Conform datelor din Caietul de Sarcini, Prestatorul va elabora următoarele documentații:

• Studiul de Fezabilitate revizuit/completat/actualizat pentru Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni
• Proiectul pentru Obținerea Autorizației de Construire
• Proiectului tehnic de execuție
• Publicitatea proiectului
• Documentația tehnică și consultanță în cadrul elaborării cererii de finanțare (fonduri europene)
• Documentația tehnică pentru atribuirea contractului de execuție, pe loturi care se vor stabili după finalizarea Studiului de Fezabilitate
• Asistență tehnică pentru perioada de execuție a lucrărilor în calitate de proiectant al lucrărilor de construire Autostrada Tg.Neamț-lași-Ungheni

Prestatorul va identifica 2 variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabi­litate elaborat în 2011 revizuită, conform informațiilor din Caietul de Sarcini consultat de HotNews.ro

Punctul de începere al proiectului se păstrează (zona DN2/Moțca), astfel încât să fie asigurată conexiunea cu tronsonul Târ­gu Mureș-Târgu Neamț, de asemenea punctul de sfârșit al proiectului se păstrează pentru a asigura cone­xiunea cu Podul peste râul Prut, la Ungheni;

„Dezvoltarea variantelor de traseu se va face înspre nord de DN 28 și se va urmării o diminuare a costuri­lor cu construcția obiectivului, față de valorile esimate la nivelul anului 2011, prin reanalizarea criteriilor de proiectare, a soluțiilor tehnice de execuție, modificarea liniei roșii a proiectului”, conform Caietului de Sarcini.

Traseul actual al tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni este împărțit în 4 sectoare, după cum urmează

• SECTORUL nr.1 - Km 0-km 32 , respectiv Târgu Neamț-Târgu Frumos ;
• SECTORUL nr.2 - Km 32-km 61, respectiv Târgu Frumos- DN 28 (zona Lețcani);
• SECTORUL nr.3 - Km 61-km 78, respectiv DN 28 (zona Lețcani)-DN 24 C (zona cât mai apropiată de municipiul Iași);
• SECTORUL nr.4 - Km 78- km 100, 14 (sfârșitul proiectului va fi în punctul vamal de la Pod peste Prut la Ungheni amplasat în UAT Golăiești)

Conform documentației scoasă la licitație, se va studia asigurarea legăturii cu Aeroportul Iași și viitorul Spital Regional din Iași.

„Prestatorul va avea în vedere și necesitatea conectării tronsonului de autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni cu tronsonul de autostrada Moldova A7 (Ploiești - Buzău - Focșani - Bacău - Roman - Suceava-Siret)”, se arată în documentație.

Vitezele de proiectare utilizate pentru dimensionarea autostrăzii vor fi conform normativelor de proiectare în vigoare având valori cuprinse între 100km/h-140km/h. Se vor proiecta și perdele forestiere de protecție împotriva înzăpezirii.

Activitățile aferente studiului geotehnic se pot realiza etapizat, pe sectoarele de autostrada indicate mai jos:

Sector I - km 0+000 - km 32+000 = 32 km
Sector 2 - km 32+000 - km 61 +000 = 29 km
Sector 3 - km 61 +000 - km 78+000 = 17 km
Sector 4 - km 78+000 - km I 00+ 140 = 22, 14 km

Vezi și:







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21813 vizualizari

  • -23 (33 voturi)    
    Diversiune pentru fraieri,nu se va face (Vineri, 19 martie 2021, 18:19)

    floriniulian [utilizator]

    23 de luni pentru proiectare este ridicol.

    Oricum BUCATA ASTA este inutila,nu o sa circule nimeni pe ea.Duce niciunde.

    Ca multe alte proiecte care s-au oprit la...proiectare iar banii au fost pierduti...tot un fel de hotie si asta e la fel.
    Aceasta proiectare este usoara nu traversează munti,etc nu are cum sa dureze atat.

    Nu sunt bani si nici nu au surse de finantare pentru dupa.Nu e asa?
    Finantare de la UE este exclusa.
    Atunci de unde bani?

    Praf in ochi pentru prostii din Moldova.
    • +13 (19 voturi)    
      Nu e chiar asha... (Vineri, 19 martie 2021, 19:01)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Daca vrei sa faci autostrada, trebuie sa incepi de undeva, nu? Acu ce facem, injuram si cand incep sa se miste lucrurile?!? Pot sa inteleg neincrederea, dar nu pot intelege critica atat timp cat nu ai dovezi in privinta asta...
      Cat despre durata de proiectare, nu sunt expert, dar ministrul spune ca asta e standardul in domeniu. Si avand in vedere ca un proiect de casa dureaza 1-2 luni, ma astept ca un proiect de autostrada sa dureze si el ceva timp, mai ales ca ai nevoie de studii geo, solutii pentru traversari de diverse sosele/drumuri, prioectari de poduri, pasaje, bretele de legatura cu diversele localitati, etc.

      Avem un pentru prima ora un ministru USR la transporturi, hai sa-l lasam cativa ani sa vedem ce poate face. Nu vad sensul injuratului asta din prima, de parca esti de la PSD si ti-e frica sa nu cumva chiar sa creada unii ca se faace ceva...
      • -6 (16 voturi)    
        Iarasi se fac portiunile inutile (Vineri, 19 martie 2021, 20:10)

        cartofil [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Portiunile pe drum drept, prin campie, torni asfalt si gata, impusti banii. Nimic dificil, nici un tunel, nici un viaduct. Brasov -Bucuresti este cel mai bun exemplu: s-a facut Bucuresti-Ploiesti, drum drept, plan, doar asfalt si gata. S-au mai facut 6 km la Rasnov, drum drept, campie, fara nici un fel de problema. Nimic, dar absolut nimic in portiunile mai grele, de munte. Unde pot aparea probleme, nu se face nimic. Asa-i si cu Tg.-Neamt-Iasi. Ceea ce trebuie, nu se face. Incepeti ba, cu partea grea, drumul prin munte, ca partea aia din campie se face singura, daca ai trecut muntii.
        • +12 (18 voturi)    
          Sa stii ca nici pana la Targu Neamt nu e degeaba (Vineri, 19 martie 2021, 20:37)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          Chiar de ar fi sa lipseasca partea din munti, tot e mult mai bine decat nimic. Azi, mai ales cu dopul aproape permanent de la Letcani, la ora 5 PM faci 2 ore si 40 de min pana la Targu Neamt. Daca as putea face chestia asta in 45 de minute (mai mult decat rezonabil la 78 de km cat zic astia), am economisit doua ore. Care cuplat cu alta ora castigata pe bucata cealalta de Iasi-Tg Mures, ar insemna ca in loc sa fac 300 de km in 6:44 ore, i-as face in 3:45 ore. Ceea ce pentru mine, ca iesean, inseamna foarte mult.

          Si asta in condictiile in care e cum zici tu, ca partea montana nu se va construi. Desi din cate sustine Drula, n-o grabeste si pe aia pentru ca proiectul s plin de cretinantati si se cere ceva reproiectare.
          • -1 (5 voturi)    
            Cătălin Drulă e pus pe strâns bani rapid (Sâmbătă, 20 martie 2021, 11:34)

            Rower [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Cătălin Drulă știe ca mult nu va sta la ministerul transporturilor și da contracte pe banda rulanta pentru a incasa cât mai multa mita.

            Ungheni - Iași - Târgu Frumos este un sector pe care îl înțeleg însa mai departe, pana la Târgu Neamț, nu se justifica acum vreo autostrada deoarece este greu de crezut ca se va face sectorul peste munți pana în Transilvania sau chiar cel de la Roman la Suceava.

            Mai degrabă ar fi trebuit construit Roman - Târgu Frumos - Iași - Ungheni însă știu de ce a fost băgat Târgu Neamț pe traseu; pentru a ieși proiectul ca nefezabil ceea ce înseamna ca cele 59 de milioane vor ajunge în diverse buzunare și atât.
            • +2 (4 voturi)    
              Comentariu de urechist (Sâmbătă, 20 martie 2021, 12:54)

              UnObservator [utilizator] i-a raspuns lui Rower

              Bai, chiar atat de greu sa va abtineti daca habar nu aveti despre ce vorbiti? Mai degraba ar trebui sa te informezi inainte sa bati campii. Daca nu se face nimic, de ce nu se face. Daca se misca treaba, se dau contracte pentru mita. Sunteti efectiv penibili.

              Tg. Neamt e pe traseu pentru ca vorbim de A8. Si e normal sa se faca proiectarea pe toata distanta cu relief mai usor.

              Sectorul Roman-Pascani face parte din A7 si e deja in proiectare. Pana la finalul anului se va demara si licitatia de executie pentru acest tronson si toate celelalte pana la Ploiesti. Sectorul Pascani-Suceava-Siret e si el in proiectare si e posibil sa se demareze licitatia de executie chiar de anul viitor.
            • 0 (2 voturi)    
              Ai si vreo dovada? (Sâmbătă, 20 martie 2021, 13:28)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Rower

              Pe ce te bazezi? Dece as alege sa te cred pe tine cand spui ca "toti e hoti" fara dovezi, si nu pe Drula?

              Cat despre Roman-Tg Frumos, portiunea aia e aproape fara localitati si se circula excelent si acum. Pe acolo chiar nu vad de ce as vrea autostrada.

              Iar faptul ca tu nu crezi ca se va face si portiunea peste munti nu e argument suficient pentru a trage concluzia ca totul e degeaba.
        • +2 (10 voturi)    
          Tataica, orice e facut in Romanica e BUN! (Sâmbătă, 20 martie 2021, 1:47)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui cartofil

          Lasa sa se inceapa ceva, si daca vin prin tara si pot ajunge in Orientali zona de Flish, pe autostrada e ok. Totul trebuie inceput de undeva, altfel nu ai de unde continua!!!
    • +5 (11 voturi)    
      putin probabil (Vineri, 19 martie 2021, 19:02)

      Pacala se intoarce [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      putin probabil sa se faca, dar totusi de ce zici "Oricum BUCATA ASTA este inutila,nu o sa circule nimeni pe ea.Duce niciunde."
      1. daca faci infractructura poti fi sigur ca or sa vina oportunitatile, Iasul de exemplu nu mai are industrie aproape deloc si nu e vorba ca nu ar fi potential. Cum sa cari bunurile?
      2. Ungaria probail a zis la fel cand a venit cu autostrazile pana la granita cu Romania. Noi nici acum nu ne-am legat cu ei in zona Oradea...
    • +9 (15 voturi)    
      Pun pariu ca tu esti vesnic nemultumit (Vineri, 19 martie 2021, 19:44)

      Alex_capsunar [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Licitatie finalizata = primul pas inainte.

      Iar ca sa incepi, trebuie sa faci primul pas.

      Inainte de a arunca cu pietre, hai sa asteptam sa vedem daca este cazul.
      • -4 (12 voturi)    
        autostrada (Vineri, 19 martie 2021, 20:51)

        atc [utilizator] i-a raspuns lui Alex_capsunar

        "Prestatorul va identifica 2 variante de traseu posibile și va recomanda, pe baza unei analize multicriterială, o variantă pentru compararea cu varianta optimă avizată în Studiul de Fezabi­litate elaborat în 2011 revizuită,"
        Pai, eu zic sa dam de-acuma: cum adica, se mai plateste un S.F., CU DOUA VARIANTE ( adica, de fapt, DOUA S.F.), din care una care sa se compare cu un S.F. existent, deja REVIZUIT?. Si daca, din "comparare" reiese ca ala primu' era mai bun? Da Drula banii la buget inapoi? Din buzunar? Inca o sursa de parandarat! Asta da sistem de furt din bani publici "marca " Drula!
    • +3 (7 voturi)    
      Așa vrei tu și PSD. (Sâmbătă, 20 martie 2021, 8:25)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Te asigur că se va face și moldovenii nu vor mai vota PSD, pentru-că s-au convins că PSD sunt ca tine. Promit și nu fac nimic.
  • -8 (14 voturi)    
    Autostrada unirii lui peste!! (Vineri, 19 martie 2021, 22:57)

    Vigilentanonstop [utilizator]

    Noi din MOLDOVA ROMANA vrem autostrada!!
    Care sa ne lege la capitala, incompetentilor!!!
    Mi e sila sa m ai vad nulitati ale statului pararel!!!
    • +4 (12 voturi)    
      Lasa Kapitala, ca nu prea ii pasa de tine (Sâmbătă, 20 martie 2021, 1:49)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

      Roaga-te sa prinzi pe timpul vietii tale legatura cu Budapesta, Viena, ....., cu Westul zic, nu cu Levantul!
      • 0 (0 voturi)    
        Rusnac pervers!! (Duminică, 21 martie 2021, 14:54)

        Vigilentanonstop [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Doar o moldova Romaneasca puternica, poate rezolva statutul celeilante jumatati!!
        Observ ca sunt multi neaveniti chiar si din securitatea romana!!
    • -4 (6 voturi)    
      Cui ii pasa de tine? Trebuie sa vina borfasii (Sâmbătă, 20 martie 2021, 7:54)

      GeorgeSb [utilizator] i-a raspuns lui Vigilentanonstop

      din Ungheni. Sa vina toti mafiotii si pestii din Republica Moldova, sa avem mai multi infractori si frecatori de menta. In loc sa ne Unim cu Occidentul, ne unim cu...SUPER!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by