Tronsonul de circa 63 de km de la Ploiești la Buzău din A7, practic prima porțiune a autostrăzii Moldovei care va străbate regiune de la Nord la Sud și o va lega cu Muntenia și Capitala, dublând mult prea aglomeratul DN2/E85 - cel mai periculos drum din țară - a primit acordul de mediu și este aproape de licitarea lucrărilor, a anunțat ministrul Transporturilor.

A7 - primii kilometri in lucruFoto: Captura YouTube

„Vestea dimineții: avem acord de mediu pentru autostrada A7 Ploiești - Buzău. Intrăm pe ultima 100m pentru licitarea lucrărilor!”, a anunțat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.

Sectorul Ploiești - Buzău din A7 are circa 63 de kilometri lungime și este împărțit în trei loturi:

1. A3 (Dumbrava) - DJ100C (Mizil)

2. DJ100C (Mizil) - DJ203G (Spătaru)

3. DJ203G - DN2B (Buzău)

Întreg tronsonul cuprinde 6 noduri rutiere, 42 de poduri și viaducte, 4 parcări securizate și 159 de hectare de perdele forestiere.

„Acesta este un proiect din ”noua generație” pregătită de CNAIR, unde toată partea de proiectare este pusă la punct înainte de lansarea licitației pentru execuție. Astfel, vom avea exproprierile făcute la zi, toate avizele, studiile geotehnice și acordurile necesare - astfel încât să putem începe lucrările în teren de îndată ce semnăm contractul de execuție”, detalia în urmă cu o săptămână ministrul Drulă.

Autostrada A7 - „Coloana Vertebrală” a Moldovei, salvarea față de criminalul drum E85

Autostrada Moldovei A7 este cel mai avansat dintre marile proiecte de infrastructură rutieră pentru regiunea Moldovei.

Aproape 440 de kilometri de autostradă în Moldova de la Nord la Sud - „Coloana vertebrală” a Moldovei - și care va prelua traficul pe ruta unde se înregistrează cele mai mari valori ale traficului din regiune și care în prezent se desfășoară pe DN2/E85, un drum național cu câte o bandă pe sens și un acostament puțin mai lat folosit adesea neregulamentar de către șoferi drept încă o bandă de circulație.

Odată finalizat, A7 va prelua mare parte din traficul de pe actualul DN2/E85, un drum care, din punct de vedere al accidentelor, este cel mai periculos drum național din România.

Stadiul Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău – Pașcani – Suceava - Siret

Tronson: Ploiești – Buzău:

Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Martie 2021

Predarea Studiului Geotehnic: Martie 2021

Obținerea Acordului de Mediu: Martie 2021

Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Aprilie 2021

Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Mai – Iunie 2021

Tronson: Buzău – Focșani:

Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Aprilie 2021

Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021

Obținerea Acordului de Mediu: Iunie 2021

Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021

Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Iulie – August 2021

Tronson: Focșani-Bacău:

Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Mai 2021.

Stadiul Studiului Geotehnic:

Predarea estimativă a Studiului Geotehnic: Aprilie - Mai 2021/ În prezent în teren Prestatorul are mobilizate 2 instalații de forat, iar stadiul execuției forajelor este de aproximativ 31,44%.

Obținerea Acordului de Mediu: Iulie 2021 /În dată de 03.12.2020 a fost emisă de către A.N.P.M. decizia etapei de evaluare nr. 143 prin care decide necesitatea declanșării procedurii de evaluare a impactului asupra mediului.

Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Decembrie 2021.

Tronson: Bacău – Pașcani

Predarea estimativă a Studiului de Fezabilitate: Aprilie 2021

Predarea Studiului Geotehnic: Aprilie 2021

Depunere documentație de mediu către ANPM: Iunie 2021 / Studiul de Evaluare Adecvată (SEA) /Raportul privind impactul asupra mediului (RIM)

Obținerea Acordului de Mediu: August 2021

Predarea estimativă a Proiectului Tehnic: Iunie 2021

Lansarea estimativă a licitațiilor de execuție lucrări: Octombrie 2021.

Foto: Traseul autostrăzii A7. Traseul pentru Pașcani - Suceava - Siret este orientativ / Vezi aici traseul A7 de la Ploiești la Pașcani

---