A fost lansată licitația pentru documentația tehnică pentru noul drum expres Târgoviște - București, o șosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero și care va face legătura între cele două orașe în plus față de actualul drum național. „Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități. Iar pe naționalul actual, pe DN71 vor fi făcute reparații anul acesta pentru a îmbunătăți calitatea drumului până când vom avea drumul expres”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

Exemplu de drum expresFoto: MTI

„Este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord (în prezent, aproape de finalizarea licitației)”, a spus Drulă.

„Proiectul este lansat pe noul caiet de sarcini pentru documentații tehnice elaborat de CNAIR. Un caiet de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate, pentru a nu mai avea problemele de pe contractele din trecut. Din contract va rezulta un proiect tehnic preliminar - un “preliminary design” al viitorului drum, cu un nivel suficient de detaliu, cu investigații geotehnice și modelare a terenului”, a mai spus Drulă.

Drulă a publicat și o hartă cu posibilul traseu al noului drum expres, dar a menționat că imaginea are doar caracter ilustrativ. „Traseul exact al drumului va fi determinat în cadrul contractului”, a spus Drulă.

UPDATE: Compania de Drumuri anunță că valoarea estimată a contractului este: 12.826.180,80 lei fără TVA.

Durata contractului este de 25 luni de la data de începere a contractului (din care 2 luni – Studiu de Prefezabilitate și 18 luni – Studiul de Fezabilitate).

---

La începutul anului CNAIR a reziliat contractul (încă neînceput) pentru lărgirea la patru benzi a 44 de km din DN71 de la Bâldana (intersecția cu DN7) și Târgoviște, iar ministrul Transporturilor a ieșit atunci într-o conferință de presă și a detaliat de ce proiectul nu va fi continuat în același mod.

„Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii '50-'60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus Drulă.

„Soluția este un drum expres, patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel, cu noduri”, a mai spus ministrul.

„[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri, și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte”, a mai detaliat Drulă.