HARTĂ Drum expres nou de la București la Târgoviște. A fost lansată licitația pentru documentația tehnică - Drulă: „Este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


Exemplu de drum expres
Foto: MTI
A fost lansată licitația pentru documentația tehnică pentru noul drum expres Târgoviște - București, o șosea de mare viteză care va fi proiectată de la zero și care va face legătura între cele două orașe în plus față de actualul drum național. „Aceasta este soluția modernă pentru anul 2021, nu dublarea la 4 benzi a drumului existent DN71 care trece pe 53% din lungime prin localități. Iar pe naționalul actual, pe DN71 vor fi făcute reparații anul acesta pentru a îmbunătăți calitatea drumului până când vom avea drumul expres”, a anunțat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„Este vorba de un drum nou, care nu va trece prin localități, cu 2 benzi pe sens și separare pe mijloc, cu noduri denivelate, apropiat de profilul unei autostrăzi. Legătura cu Bucureștiul va fi făcută, cel mai probabil, cu un nod din viitoarea autostradă de centură A0 Nord (în prezent, aproape de finalizarea licitației)”, a spus Drulă.

„Proiectul este lansat pe noul caiet de sarcini pentru documentații tehnice elaborat de CNAIR. Un caiet de sarcini cu condiții contractuale mult mai clare și echilibrate, pentru a nu mai avea problemele de pe contractele din trecut. Din contract va rezulta un proiect tehnic preliminar - un “preliminary design” al viitorului drum, cu un nivel suficient de detaliu, cu investigații geotehnice și modelare a terenului”, a mai spus Drulă.

Drulă a publicat și o hartă cu posibilul traseu al noului drum expres, dar a menționat că imaginea are doar caracter ilustrativ. „Traseul exact al drumului va fi determinat în cadrul contractului”, a spus Drulă.

UPDATE: Compania de Drumuri anunță că valoarea estimată a contractului este: 12.826.180,80 lei fără TVA.

Durata contractului este de 25 luni de la data de începere a contractului (din care 2 luni – Studiu de Prefezabilitate și 18 luni – Studiul de Fezabilitate).


---

La începutul anului CNAIR a reziliat contractul (încă neînceput) pentru lărgirea la patru benzi a 44 de km din DN71 de la Bâldana (intersecția cu DN7) și Târgoviște, iar ministrul Transporturilor a ieșit atunci într-o conferință de presă și a detaliat de ce proiectul nu va fi continuat în același mod.

„Am susținut dintotdeauna că nu mai putem avea în România soluții de anii '50-'60 în anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile naționale aglomerate, soluția nu mai este să lărgim aceste drumuri la patru benzi prin mijlocul satelor. Se poate construi la costuri mai mici și mai rapid făcând drumuri expres în afara localităților. Mă refer mai ales la zona de șes”, a spus Drulă.

„Soluția este un drum expres, patru benzi de circulație, separator de sens, fără intersecții la nivel, cu noduri”, a mai spus ministrul.

„[Lărgirea la patru benzi] este un chin și pentru locuitorii din aceste zone, și pentru șoferii care merg pe aceste drumuri. Uitați-vă la drumuri care sunt la patru benzi, spre Giurgiu de exemplu, unde sunt treceri de pietoni, unde sunt giratorii, sunt limite de viteză. Și satele respective sunt rupte în două, nu se mai poate traversa. În momentul în care dublezi dai în alte infrastructuri, ai probleme și de exproprieri, și de intrat peste oameni, și de refăcut accesuri în curți și sunt lucrări dificile care trenează și duc la nerealizarea acestor proiecte”, a mai detaliat Drulă.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13591 vizualizari

  • -25 (29 voturi)    
    Vrabia din mana pe cioara de pe gard (Miercuri, 31 martie 2021, 9:37)

    dx [utilizator]

    Aruncam un plan viabil, ce se poate implementa si pentru care s-au facut diligente, pe un plan pe hartie.
    Ne vedem peste 4 ani, tot aici.
  • -18 (20 voturi)    
    BORDURILI !!!! (Miercuri, 31 martie 2021, 9:45)

    GigiIonescu [utilizator]

    Nici o lucrare de infrastructura din Ro nu se poate sa nu aiba borduri.

    Prezenta or nu are nici o logica (in afara de contracte pentru borduri evident):
    - adica nu ai unde sa opresti de urgenta din cauza lor
    - daca se intampla se iesi in decor iti strici si masina din cauza lor
  • -2 (6 voturi)    
    ... (Miercuri, 31 martie 2021, 9:56)

    buteflix [utilizator]

    mergea direct autostrada? acest drum va deveni o alternativa la DN1, pentru ca din Targoviste exista conexiune catre Sinaia. deci va fi un mega trafic.
  • +21 (25 voturi)    
    drum pe campie (Miercuri, 31 martie 2021, 10:00)

    snowflake [utilizator]

    Desi Bucuresti-Targoviste este construit in intregime pe campie cel putin jumatate din drum traverseaza localitati asa ca viteza de deplasare este redusa. Prctic 70 de km se parcurg intr-o ora (de la iesirea din Bucuresti la intrarea in Targoviste). Prin urmare latirea actualului drum la 4 benzi ar fi o pierdere de timp, bani si nervi atat a celor ce vr parcurge acel drum cat si a celor ce locuiesc in localitatile traversate.
    • -2 (2 voturi)    
      facem raliu? (Miercuri, 31 martie 2021, 22:30)

      credinciosul [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

      drumul asta se parcurge decent intr-o ora acum pe 2 benzi pana la tTartasesti si 4 pana la Chitila!
      mai faci un drum expres si mai trebuie sa intretii si DN ,este total neeconomic,scurtezi timpul de deplasare cu 20 min si stai o ora pe centura Buc!
      drumul il facem pt raliu sau il construim sa deserveasca cetatenii din comunele de pe acest traseu.daca da,cam cat costa racordarile acestor comune la drumul expres?
      2 benzi sens era ultrasuficient ,daca intra pe expres basculele de la Titu si mircea voda cu 40 de to marfa,ajunge mai rau ca DN!

      Poate face alaturi si o cale ferata pt trenul ce va fi achizitionat,cu hidrogen!
      motive sa anulezi o licitatie ca trebuie sa construiasca altcineva,si altfel nu o poti anula!
  • +20 (26 voturi)    
    o idee excelenta... (Miercuri, 31 martie 2021, 10:14)

    festina [utilizator]

    Daca avem norocu' ca Drula sa reziste 4 ani (si de ce nu , mai mult), eu cred ca omu' asta va face teaba mult mai buna decat predesesorii lui (nici n-ar fi greu)...
  • -8 (10 voturi)    
    Bine zis (Miercuri, 31 martie 2021, 10:35)

    raz_ [utilizator]

    Dar pe Cosava-Cosevita pe care ne rupem masinile de 3 luni si mergem cu 10km/h pe un drum national cam care ar fi solutia moderna pentru anul 2021 domn' ministru?
    • +1 (1 vot)    
      Să mai facă rapid (Joi, 1 aprilie 2021, 11:19)

      nick24 [utilizator] i-a raspuns lui raz_

      unul alături, o dublare a lui DN 68! Nici n-ar jena circulația actuală!
      Umbrărescu l-ar face în 4 luni!
  • -6 (12 voturi)    
    Vorba aia... (Miercuri, 31 martie 2021, 11:23)

    Olyx [utilizator]

    Am terminat toate autostrazile de prin Moldova si Muntenia si trebuia sa ne apucam sa mai construim ceva...Si ne apucam de "expres-ul" de Targoviste-Bucuresti...
    • -2 (2 voturi)    
      corect (Miercuri, 31 martie 2021, 15:56)

      IpseAnton [utilizator] i-a raspuns lui Olyx

      paralel la 10 km distanta cu Buc-Pitesti
  • 0 (2 voturi)    
    solutie aiurea (Miercuri, 31 martie 2021, 15:55)

    IpseAnton [utilizator]

    In trecut se preconiza un drum expres Buzau-Ploiesti-Tirgovista-Gaesti pentru ca facea legatura Muntenia centrala -Moldova. Acum DN 72 e plin de autocamioane. Pl-Buzau se va face autostrada incepind din acest an. In acest fel se lega rapid Tirgoviste de autostrada Buc-Pitesti cu legatura apoi fie spre Buc, fie spre Pitesti (apoi Craiova sau Ardeal).
    Acum se dubleaza autostrada Boc Pitesti la doar 10 km distanta. Cu vechea solutie se rezolvau mai multe cu cheltuiala mai putina si mult mai repede in timp.
  • -3 (3 voturi)    
    asa e cand nu castiga cine trebuie licitatia (Miercuri, 31 martie 2021, 19:49)

    credinciosul [utilizator]

    daca nu se apuca pana pleaca drula cu trenul cu hidrogen,cine va veni va spune ca vrea sa faca autostrada,nu e bun drumul expres!
  • 0 (0 voturi)    
    20 luni studiul de fezabilitate (Miercuri, 31 martie 2021, 22:36)

    credinciosul [utilizator]

    apoi licitatie,contestatie si dupa 4 ani ne vom gasi la acet moment ca si acum!
    nu vor mai fi bani ca vom avea mai multi pensionari speciali,mai multi speciali iar targovistea va ramani cu acadeaua in mana!
    du te drula invartindu-te!habarnistule!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by