VIDEO Drumul Expres DX12 Craiova - Pitești: Cum arată acum tronsonul care ar putea fi gata în acest an și unde lucrează o companie românească: „Acțiuni de forță, mobilizare impresionantă”

de Victor Cozmei     HotNews.ro


DX12 Craiova - Pitesti - lucrari pe lotul 2
Foto: Captura YouTube
Primul strat de asfalt a fost așternut deja pe unele porțiuni ale drumului expres DX12 Craiova - Pitești. Lucrările de pe Tronsonul 2 de circa 40 de km unde operează asocierea românească de companii condusă de UMB avansează în ritm susținut. Tocmai pentru că lucrările sunt avansate, autoritățile de la Transporturi speră să deschidă traficul pe acest tronson care ocolește atât Slatina, cât și Balșul, bazându-se pe promisiunea constructorului UMB care are deja un „istoric” de a finaliza proiecte înainte de termen.

„Acțiuni de forță, mobilizare impresionantă a antreprenorului UMB pe șantierele tronsoanelor 2 și 3 ale Drumului Expres Craiova - Pitești”, anunță Compania de Drumuri.



„De ieri a început pe tronsonul 2, lot 1, așternerea stratului de bază de asfalt, proces ce continuă până se va acoperi tot traseul de aproximativ 40 kilometri ai tronsonului 2. A fost, de asemenea, turnată prima placă de suprabetonare la podul din cadrul nodului rutier de la Slatina. Peste 1400 de oameni și mai mult de 700 de utilaje au fost mobilizate pe șantier pe tronsoanele 2 și 3”, a precizat CNAIR.

Potrivit companiei de drumuri, pe tronsonul 3 se lucrează cu 8 instalații de forat coloane la structuri. „Din cei 31 de kilometri ai tronsonului 3 au fost decopertați peste 17 kilometri”, anunță CNAIR.

Și Asociația Pro Infrastructură a realizat o serie de video-uri din dronă cu Lotul 2 de circa 40 de km ce ar putea fi gata până la finalul anului.






Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, anunța la începutul anului că se bazează pe promisiunea constructorului UMB de a finaliza și a da în trafic până la final de 2021 cei circa 40 de km de pe tronsonul 2 al Drumului Expres DX12 Craiova - Pitești. Similar, și șefa de la Drumuri anunța încă din decembrie 2020 într-un interviu pentru HotNews.ro că anul acesta tronsonul 2 din DX12 va fi gata.

La momentul de față, potrivit raportării CNAIR de pe harta proiectelor gestionată de CESTRIN, stadiul fizic al lucrărilor pe Tronsonul 2 din DX12 este de circa 60%, iar termenul contractual este Q2 2022.

Cu toate acestea, constructorul român UMB are deja are o tradiție în a lucra cu toate motoarele turate și de a finaliza mult înainte de termen lucrările.

Anul trecut UMB a finalizat cei 16 km din autostrada A7 (Centura Bacău) cu mai bine de un an înaintea termenului contractual, iar în trecut a mai finalizat și o porțiune din A1 de lângă Timișoara cu aproape jumătate de an în avans.

---

Tronsonul 2 (împărțit în două loturi) are o lungime de 39,85 km și va ocoli orașele Balș și Slatina. Contractul cu asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL a fost semnat la final de 2018 pentru circa 309 milioane de euro.

Contractul are termen 12 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție, lucrările demarând în primăvara lui 2019.

Tronsonul 2: Balș - Slatina

Lungime: 39,85 km
Tronsonul 2 este la rândul său împărțit în două loturi: Balș-Piatra Olt de 18,5 km și Piatra Olt-Slatina de 21,35 km
Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct
Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)
Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)
Termen de finalizare: Q4 2021

Potrivit CNAIR, pentru execuția Tronsonului 2 al Drumului Expres Craiova - Pitești, vor fi realizate 34 de structuri. Acestea vor avea 869 de grinzi care presupun:

- peste 20.000 metri³ de beton,
- peste 3.200 tone oțel beton,
- lungimi între 12 - 40 metri,
- înălțimi între 60 - 200 centimetri,
- peste 1.800.000 metri de toron.

Lungimea totală a acestor grinzi depășește 32.000 metri. Grinzile sunt realizare în fabrica de grinzi a antreprenorului, aflată în șantier.

--

Specificații tehnice pentru Drumul Expres DX12:

Lungime: 121 km
Viteza de proiectare: 120 km/h
Platforma: 22,00 metri
Partea carosabilă: 4 x 3,5 metri
Spațiu median: 3,00 metri
Acostamente: 2 x 1,5 metri
Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Drumul expres Craiova - Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.

Licitațiile pentru cele 4 loturi aferente drumului expres Craiova - Pitești au fost lansate încă din iulie 2017, dar nu toate tronsoanele au fost până acum contractate.

Tronsonul 3 (31,75km) și Tronsonul 4 (31,82 km) au fost contestate, iar procedura lansată de CNAIR a fost infirmată în instanță încă din 2018. Cele două au fost relicitate, iar căștigătorul la licitație a venit la finalul lunii iunie 2020 - UMB pentru ambele tronsoane.

Contractele au fost semnate în septembrie 2020, dar pentru pentru Tronsonul 4 instanța de judecată a întors decizia. În luna februarie CNAIR a decis din nou să atribuie contractul Lotului 4 către UMB, dar și de această dată au fost depuse contestații.

Pentru tronsoanele 1 și 2, CNAIR a semnat contractele de la finele lui 2018, iar din mai 2019 au început primele lucrări pe șantier.

Tronsonul 1 (17,7 km) este executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, este construit de asocierea SA&PE Construct SRL - Spedition UMB SRL - Tehnostrade SRL - Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele două contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















27214 vizualizari

  • +24 (36 voturi)    
    mda (Vineri, 2 aprilie 2021, 11:49)

    SoulSearcher [utilizator]

    felicitari celor de la UMB, o companie romaneasca pusa pe treaba

    incet incet prind experienta si poate se arunca si la tronsoanele peste carpati.. acolo unde trebuie viaducte si tuneluri

    un prim test va fi sectiunea de pe autostrada transilvania pe care le-a castigat anul trecut, si deja s-au mobilizat pe teren
    • -9 (15 voturi)    
      Nici măcar Dec. 2022 nu e termen realist. (Vineri, 2 aprilie 2021, 15:26)

      Rower [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      Din stadiul în care sunt lucrările azi, asa cum se vede pe cele doua clipuri ale voastre, tronsonul Balș - Slatina nu are cum sa fie dat în funcțiune mai devreme de 2023-2024. Terminarea sa în 2021 este o fantezie.
      • +2 (8 voturi)    
        da? (Vineri, 2 aprilie 2021, 17:42)

        marr.io [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        pe ce bazezi cand spui asta?
        • -3 (9 voturi)    
          Ma bazez pe noroaiele acelea din imaginile video (Vineri, 2 aprilie 2021, 19:48)

          Rower [utilizator] i-a raspuns lui marr.io

          Stratul acela de asfalt este turnat pe beton sau direct pe nisip, ca nu rezulta clar din imagini?

          Pe urma, chiar finalizarea unei porțiuni de expres, în camp deschis neted ca în palma, nu da o indicație ca peste tot lucrările merg cu aceeași viteza.

          Ce face Umbrarescu cu asfaltarea pare mai degrabă spectacol ieftin, reclama, pentru a mai câștiga un contract.

          Are atât de multe lucrări de executat, nu doar pe Balș - Slatina, ca va da faliment intenționat sigur.

          Umbrarescu practica o schema piramidala de finanțare a unui tronson (Balș - Slatina) cu bani alocați pentru alte sectoare câștigate. UMB, ca sa termine 40 km autostrada, are nevoie de contracte pentru 120 km.
      • +1 (7 voturi)    
        Nu vreau sa te jignesc. (Vineri, 2 aprilie 2021, 19:27)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Rower

        Da ai fi putut macar sa citesti articolul, si dupa aia sa te exprimi: moldovenii astia cand au cale libera fac treaba buna si repede. Pe aspectul asta am mai citit de olteni extrem de deranjati ca vin aia de la Bacau sa le faca drumurile. Ce aveti fratilor de dati cu piatra?
    • 0 (0 voturi)    
      multe felicitari dar noua, credulii rabdatori (Marţi, 6 aprilie 2021, 10:45)

      ion creion [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      pentru ca dupa 20 de ani de sprijin masiv din partea datatorilor de contracte oamenii astia au ajuns seriosi; si cu experienta in crestere, in 20-30 de ani, vom avea sperante ca poate se vor aborda, tot cu mana lor, pentru ca altele nu sunt potrivite pentru romanica, si alte lucrari mai complexe care pana acum au implinit 30 de ani iar la timpul respectiv vor avea 50-60 de ani;
      maxime felicitari si hotnews care trambiteaza ca o agentie de propaganda realizari propuse ale unor segmente partiale, nici macar lucrari complete
  • -19 (25 voturi)    
    parerea mea (Vineri, 2 aprilie 2021, 11:54)

    Walking_dead [utilizator]

    Daca ma uit pe harta pare ca a fost trasat intentionat sa treaca pe terenurile smecheriolor pentru despagubiri. Vechiul DN65 e mai drept decit acest drum expres.
    • +25 (31 voturi)    
      dx (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:07)

      kryon [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      drumul express ocoleste localitatile, dn-ul ala le taie in 2, normal ca e drept.
    • +23 (27 voturi)    
      ocoleste localitati (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:15)

      adi345 [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      dar na, unii nu prea se gandesc ca nu trebuie sa treaca prin localitati :))
    • +15 (19 voturi)    
      Dealuri (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:33)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      Mai sunt de ocolit si unele dealuri. O autostrada sau un DX nu trb sa aiba nici curbe ca un DN, dar nici pante abrupte.
      Aasa ca un deal mai inalt poate fi mai usor de ocolit decat de strapuns.
    • +15 (23 voturi)    
      mda (Vineri, 2 aprilie 2021, 13:19)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      romania are 19 milioane de experti in:

      - sanatate
      - politica
      - sport
      - constructii
      - religie
      - viata de familie
      - etc...

      toata lumea e experta, toata lumea are cea mai buna parere...

      de aia n-au si primit astia in UE.. ca suntem atat de buni la dat cu parerea... :DDDDDDDDDD
      • +16 (20 voturi)    
        Mai mult (Vineri, 2 aprilie 2021, 14:31)

        ipolitic [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        avem experti in experti:)
    • +6 (12 voturi)    
      Părerea ta invidioasă. (Vineri, 2 aprilie 2021, 14:55)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Walking_dead

      Mare parte din terenuri sunt terenuri degradate, pășuni și mlaștini. Au multă bătaie de cap să treacă cu drumul pe acolo. Plus traversarea lacului de acumulare de la Slatina, pe râul Olt.
  • +12 (22 voturi)    
    o rugaminte la CNAIR, MT (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:06)

    kln2000 [utilizator]

    Bravo UMB. Poate invata si CNAIR sa bage intre criteriile de departajare intre firmele participante la licitatie si conditia unei mobilizari impresionante (tradusa in caietul de sarcini cu detalii exacte), astfel incat dupa ce se da ordinul de incepere a lucrarilor sa nu stam si sa ne plangem: de ce nu lucreaza astia? unde sunt? au si alte lucrari? Nimeni nu stie nimic. Ar tebui facut lumina si in etapa asta post-ordin de incepere a lucrarilor pentru ca acum e bezna totala acolo. Constuctorul ia lucrarea si dupa aia ne rade in nas, trage de timp ca vrea el, nu se poate rezilia, daca se reziliaza ne trec anii prin instante. Deci va rog dlor de la CNAIR, MT - conditie obligatorie sa fie capacitatea probata de mobilizare impresionanta, nu sa stam la mana lor ani de zile. Avem destule exemple negative in acest sens si culmea vad ca acei constructori neseriosi (de ex. AKTOR) castiga licitatii in continuare. Ma trec fiorii!
    • +9 (13 voturi)    
      S-au gandit si ei (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:31)

      cititor9 [utilizator] i-a raspuns lui kln2000

      Se pare ca licitatiile de pe A7 vor contine o clauza legata de mobilizare.
  • -8 (26 voturi)    
    Iar publicitate UMB? (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:28)

    ready4war [utilizator]

    Observ ca nu trece o saptamana, doua, fara sa nu apara un articol lingusitor la adresa UMB, cu ajutorul CNAIR.
    SI imediat, instant, apar si cateva comentarii favorabile, in acelasi stil, parca ar fi fost deja pregatite inainte de publicarea articolului.

    Sper doar ca bietii muncitori sa aiba norocul sa le fie platite contributiile la stat, nu cum a procedat Umbrarescu cu sute de muncitori de la Robinete Industriale din Bacau cand le-a retinut si a "uitat" sa le plateasca contributiile muncitorilor catre stat, pentru vreo 6 ani...
    • +3 (13 voturi)    
      minusuri (Vineri, 2 aprilie 2021, 14:38)

      semperfidelis [utilizator] i-a raspuns lui ready4war

      nu prea inteleg de ce lumea iti da minusuri. pot spune acelasi lucru despre ce s-a intamplat in Vaslui unde lumea inca se judeca pentru recuperarea salariilor.

      daca si pe HN lumea ridica UMB in slavi.. nu stiu ce sa mai zic. trist. daca nu stiti, nu dati minusuri aiurea
      • -1 (5 voturi)    
        Da , publicitate pe merit (Vineri, 2 aprilie 2021, 19:49)

        1anonim [utilizator] i-a raspuns lui semperfidelis

        E una din putinele firme romanesti care merita laudata. Bravo UMB. Poate invata si alti romani sa faca ca Umbrarescu. Caci altfel, noi romanii, suntem primii la huoo. Cat despre faptul ca unii nu inteleg ce se intampla in jurul lor, e cam trist.
    • +2 (10 voturi)    
      Merită. (Vineri, 2 aprilie 2021, 14:57)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ready4war

      Lucrează vizibil.
  • +14 (22 voturi)    
    Mare... (Vineri, 2 aprilie 2021, 12:44)

    ElDiablo [utilizator]

    ...lucru! Nici nu se compara cu autostrazile "construite" ; a se citi desenate (sau nici macar) de tovarasii de la actualul psd in cei 20+ ani cat sau aflat la guvernare.
    • 0 (4 voturi)    
      a.s. (Duminică, 4 aprilie 2021, 0:51)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui ElDiablo

      Te referi la cei cca. 600 km. ( din cca. 800 km. total) inaugurati de guv. PSD dupa revolutie?
  • -9 (29 voturi)    
    Companie romaneasca, a ? (Vineri, 2 aprilie 2021, 13:06)

    mircea_cjn [utilizator]

    Cand se-intampla o porcărie ( anume selectata !), atunci respectiva fapta e din Moldova.
    Acum cand o companie din Bacau face treabă de starneste admiratia, e companie...românească.
    Ai dreacu' de mitici...
  • +3 (3 voturi)    
    criteriul ,,mobilizare” ?! (Vineri, 2 aprilie 2021, 21:45)

    irys [utilizator]

    Dacă va fi un criteriu de atribuire a lucrărilor
    mobilizarea trebuie definită pt a se putea face diferența între
    o activitate ,,normală” în raport cu lucrarea de executat și termenul de finalizare
    și
    ,,mobilizare”.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by